zelf netwerk leggen

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer
Provider

Misschien zou onderstaande link een goed alternatief zijn voor mensen die geen vdsl kunnen krijgen :-D

http://datanews.knack.be/ict/nieuws/nie ... 894876.htm
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer
Provider

Waar kan ik tekenen?

Ik ben benieuwd of ik een vergunning krijg om de straten hier open te breken om glasvezel te leggen.

Ik vraag mij ook af welke provider mij gigabit fiber kan geven voor minder dan €50.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer
Provider

Trojan schreef:Ik ben benieuwd of ik een vergunning krijg om de straten hier open te breken om glasvezel te leggen.
Zolang je op privé grond blijft is het misschien geen probleem ? Maar blijkbaar is het ook een soort bedrijf dat men heeft (men spreekt over aandelen voor de investering), dus kan men misschien wel de nodige vergunningen bekomen (al denk ik dat je daar in Belgie alléén al 10 jaar mee bezig bent).
Trojan schreef:Ik vraag mij ook af welke provider mij gigabit fiber kan geven voor minder dan €50.
Gigabit... per aangesloten gebruiker (tenzij men ook stevig gaat overboeken). Nu ja, ik denk dat het duidelijk is dat men daar in Belgie nog niet aan toe is.
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Provider

r2504 schreef:
Trojan schreef:Ik ben benieuwd of ik een vergunning krijg om de straten hier open te breken om glasvezel te leggen.
Zolang je op privé grond blijft is het misschien geen probleem ? Maar blijkbaar is het ook een soort bedrijf dat men heeft (men spreekt over aandelen voor de investering), dus kan men misschien wel de nodige vergunningen bekomen (al denk ik dat je daar in Belgie alléén al 10 jaar mee bezig bent).
Ik woon in een appartementsgebouw, dus ik ben sowieso al redelijk in't zak gezet. :(
r2504 schreef:
Trojan schreef:Ik vraag mij ook af welke provider mij gigabit fiber kan geven voor minder dan €50.
Gigabit... per aangesloten gebruiker (tenzij men ook stevig gaat overboeken). Nu ja, ik denk dat het duidelijk is dat men daar in Belgie nog niet aan toe is.
Los van de traditionele providers zoals telenet en belgacom moet er toch een andere provider zijn die bereid is om mij gigabit fiber te leveren, eventueel als ik zelf de kabels trek en infrastructuur voorzie. (in mijn hypothetische toekomstige woning)
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer
Provider

juist, daarom wacht ik wel op de komst van 4G...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer
Provider

Op gemeentegrond is de gemeente zelf bevoegd voor het openbaar domein. Het is een kwestie van de burgemeester te overtuigen.
Met een goed plan en bijhorende financiering is FTTH geen droom maar werkelijkheid. Burgemeesters zijn toch redelijke mensen?
mattionline
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
Bedankt: 10 keer
Provider

Hoe zit het eigenlijk met Quickie zijn project van "SuperFastBelgium" ?
Zal waarschijnlijk ni veel van in huis komen zeker :-(
Stomme politiek hier :x
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer
Provider

mattionline schreef:Hoe zit het eigenlijk met Quickie zijn project van ...
Zijn er dan al wel projecten van Quickie waar iets van gekomen is ?
mattionline
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
Bedankt: 10 keer
Provider

r2504 schreef:
Zijn er dan al wel projecten van Quickie waar iets van gekomen is ?
Njaah, veel beloven en niks doen is het motto van den Open VLD blijkbaar :lol:
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer
Provider

mattionline schreef:Stomme politiek hier :x
Verkozen door de stomme bevolking. Je zal uiteindelijk zelf de handen uit de mouwen moeten steken als je wil dat er iets verandert. Klagen helpt gegarandeerd niet.
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Provider

raf1 schreef:
Verkozen door de stomme bevolking.
Door het gebrek aan beter blijven steeds dezelfde politiekers aan de macht.

Het is kiezen tussen pest en cholera dus.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer
Provider

raf1 schreef:
Verkozen door de stomme bevolking. Je zal uiteindelijk zelf de handen uit de mouwen moeten steken als je wil dat er iets verandert. Klagen helpt gegarandeerd niet.
De helft van het probleem is dat politieke partijen bepalen wie een verkiesbare plek krijgt. Je moet al serieuze naambekendheid hebben om tegen die organisaties in te kunnen gaan want ze opteren liever voor slechte eigen oplossingen dan de tegenstander een overwinningske te gunnen.

Naast iedere straat liggen 2 regengoten dus waarom kan men daar geen fiber kabelgoten onder steken? Voor het kruisen van de regenputjes kan men ongetwijfeld ook wel een aangepast ontwerp bedenken, en misschien zelfs als service gaten gebruiken?
henke54
Pro Member
Pro Member
Provider

raf1 schreef:Op gemeentegrond is de gemeente zelf bevoegd voor het openbaar domein. Het is een kwestie van de burgemeester te overtuigen.
Met een goed plan en bijhorende financiering is FTTH geen droom maar werkelijkheid. Burgemeesters zijn toch redelijke mensen?
Zie voorstel 24 (stadsontwikkeling) : http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/v ... n-Berg/dvp
:wink:
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”