is het normaal dat wanneer ik bv. een aflevering van south park op TMF rechtstreeks bekijk ik een goed beeld krijg, maar van zodra ik ze opneem krijg ik regelmatig schokkend beeld en artefacten (blokjes).
Ik word er gewoon gek van, alle geanimeerde series hebben dat probleem en dan vooral op zenders zoals tmf en mtv.
Verhoogt telenet de compressie voor de opnames van bepaalde posten ?
Is er iets dat ik zelf kan doen om dit tegen te gaan ?
En waarom kan ik voor sommige posten wel kiezen om "alle" afleveringen van een serie op te nemen, maar bv. op mtv met de serie Beaves & butthead niet.
opnames slechte beeldkwaliteit
-
- Starter Plus
maar dan zou het soms wel en soms niet moeten zijn bij het opnemen nee ? Afhankelijk op welke tuner hij heeft opgenomen.
Ik heb ook problemen gehad met bepaalde posten en dan vooral MTV & TMF. Uiteindelijk bleek het aan een beschadigde F-connector te liggen. Nu loopt alles als een zonnetje. Kijk de Signal Strength eens na.wyvernshill schreef:is het normaal dat wanneer ik bv. een aflevering van south park op TMF rechtstreeks bekijk ik een goed beeld krijg, maar van zodra ik ze opneem krijg ik regelmatig schokkend beeld en artefacten (blokjes).
Ik word er gewoon gek van, alle geanimeerde series hebben dat probleem en dan vooral op zenders zoals tmf en mtv.
Verhoogt telenet de compressie voor de opnames van bepaalde posten ?
Is er iets dat ik zelf kan doen om dit tegen te gaan ?
En waarom kan ik voor sommige posten wel kiezen om "alle" afleveringen van een serie op te nemen, maar bv. op mtv met de serie Beaves & butthead niet.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1374 keer
- Bedankt: 508 keer
Half-offtopic: aangezien je in de Digicorder nergens de kwaliteit van je opname kunt instellen heb ik me sowieso al afgevraagd of de binnenkomende stream niet sowieso as-is, dus zonder extra compressie of recoding, opgenomen wordt ?
En klopt dat hierboven wel van 3 tuners ? Volgens mij zitten er gewoon 2 tuners in, want ik had eens per ongeluk 2 overlappende opnames geprogrammeerd, en tijdens het zappen kreeg ik opeens een waarschuwing dat er een 2de opname ging gestart worden en daardoor niet meer naar andere zenders ging kunnen kijken. Zou me sowieso absurd lijken dat er een afzonderlijke kijk- en afzonderlijke record-tuner zou zijn. Tuner is tuner.
En klopt dat hierboven wel van 3 tuners ? Volgens mij zitten er gewoon 2 tuners in, want ik had eens per ongeluk 2 overlappende opnames geprogrammeerd, en tijdens het zappen kreeg ik opeens een waarschuwing dat er een 2de opname ging gestart worden en daardoor niet meer naar andere zenders ging kunnen kijken. Zou me sowieso absurd lijken dat er een afzonderlijke kijk- en afzonderlijke record-tuner zou zijn. Tuner is tuner.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
De stream wordt inderdaad as-is opgenomen.Tomby schreef:Half-offtopic: aangezien je in de Digicorder nergens de kwaliteit van je opname kunt instellen heb ik me sowieso al afgevraagd of de binnenkomende stream niet sowieso as-is, dus zonder extra compressie of recoding, opgenomen wordt ?
Het nieuw model heeft er 3, het vorige model slechts 2.Tomby schreef:En klopt dat hierboven wel van 3 tuners ?