Mediaspelertje

Iets te koop? Naar iets op zoek? Aparte regels gelden in dit forum (zie sticky).
Gesloten
wamy
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 1 keer

Ik heb eindelijk de overstap gemaakt naar hd tv, eindelijk verlost van die joekel van crttv en ben van plan om mijn eerste mediasplerer te kopen. Daarom wil ik toch eens horen bij jullie of niemand iets heeft liggen dat enkel maar stof staat te verzamelen :-D .
Wel 2 kleine voorwaarden.
* Hdd kunnen inbouwen, liefst 3.5.
* ondersteuning meeste videoformaten daarbij vooral h264 en mkv.
That's all!

Groetjes wamy
Mathy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 74 keer

Ik heb nog een HDX-1000 staan die re-flashed is naar Popcorn Hour (A-110). Ik zal die kortelings verkopen omdat ik overstap naar HTPC's met XBMC op om ook streaming TV van mijn satelliet af te kunnen spelen. Speelt meeste films af (ook 1080i) al heb ik de laatste maanden 1 of 2 films gehad die ik even door een MkV fixer moest trekken.
Skynet Generation Internet

http://mathy.vanvoorden.be
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
Bedankt: 208 keer

Heb goede ervaringen met popcornhour. Dune zou gelijkwaardig zijn.

In elk geval <99€ = afblijven bij manier van spreken.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
ChelloExtremer
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 30 keer

ik zou voor een boxee gaan, de DLink Boxee Box heeft geen interne HDD (maar je kan altijd een externe USB HDD aansluiten), of anders de TV Boxee van Iomega, die wel plaats biedt voor een interne HDD - maar is ook wat duurder.
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 264 keer

Kan je tv niet als mediaspeler dienen? Mijn Samsung TV doet dat redelijk goed, nog steeds geen enkel bestand gevonden die hij niet via USB kan afspelen...
honda4life
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 391 keer
Provider

Mathy schreef:Ik heb nog een HDX-1000 staan die re-flashed is naar Popcorn Hour (A-110). Ik zal die kortelings verkopen omdat ik overstap naar HTPC's met XBMC op om ook streaming TV van mijn satelliet af te kunnen spelen. Speelt meeste films af (ook 1080i) al heb ik de laatste maanden 1 of 2 films gehad die ik even door een MkV fixer moest trekken.
Idem hier,
Geweldig toestel voor z'n prijs (tweedehands).
Even mededelen dat er ook in den Aldi komen...
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
wamy
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 1 keer

Toch ff vermelden dat er ook een netwerkaanlsuiting op het bakje moet zitten .
Mathy die reflashed hdx-1000 zegt we mel iets. Wanneer zou je deze willen/kunnen verkopen?
Als ik een nieuwe speler moest kopen zal het de Medi8er 500x2 worden.
Iemand ervaring met medi8er?

@ honda er is geen mogelijkheid om hdd in te bouwen in de aldimedion, dus deze valt af :-D .
Toch bedankt!

Groetjes wamy
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 62 keer

Hier de mediater in gebruik , prachtig toestel

Gaat wel via Netwerkprotocol

DLNA bucht etc werkt niet (niet compatibel , er zijn haast tig DLNA protocols , in spé is hezt gewoon bucht)
The eternal and true pessimist :D
honda4life
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 391 keer
Provider

Wat ben je met DLNA als je ondertitels wil...
Wat trouwens ook een aandachtspunt is.. Goedkope media spelers presteren vaak minder goed op vlak van scherpe ondertitels wat best wel jammer kan zijn.

Zo'n HDX is niet top wat betreft ondertitels, maar goedkopere spelers doen het zeker slechter.

Ook weet ik niet wat je verwachtingen zijn qua netwerksnelheid.
Een HDX haalt rond de 6 MB/s over FTP... SMB enzo is nog een pak trager (maar wel te doen om van op een share te kijken)
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
StarWing
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 78 keer
Provider

Waarom geen simpele HTPC ? Duurder in aankoop, maar o zoveel flexibeler, en geen gezever met niet ondersteunde formaten.
Op basis van een AMD A4-3400 cpu valt dit goed mee in prijs.
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

voordien had ik een WDC mediaspeler die zijn ding deed, enkel met iso bestanden kon deze niet overweg. Dus later een HTPC in elkaar gestoken met XBMC op. Verbruikt meer, maar je hebt zoveel meer speelruimte en performance. Iso's worden overigens automatisch herkend als optisch station, waarna total mediatheater word opgestart met 3D support.
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 72 keer
Bedankt: 103 keer

Western digital tv
-Netwerk
-USB HD (maar ik gebruik altijd mijn netwerk)
-Kost niet zoveel
-Jaszakformaat
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Dennahz
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

Ik heb de WDTV Live met 1GB HDD.
Works like a charm. Regelmatig firmware updates en ben eigenlijk nog geen één film tegengekomen die ik niet kon afspelen. Iso's werken ook prima.

Je kan hem ook direct gebruiken als NAS (al is het dan wel jammer dat er maar één schijf inzit en je niet in RAID kan werken.).
Mathy
Elite Poster
Elite Poster

Ik gebruik die HDX enkel om te streamen vanop mijn fileserver, dus heb geen ervaring met FTP transfer speeds ofzo.

Ik denk dat ik hem binnen een tweetal weken te koop zet hier op het forum, ik moet eerst zien dat de vervanger klaar is want anders krijg ik problemen met mijne halve trouwboek 8)

TomVH
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 7 keer

StarWing schreef:Waarom geen simpele HTPC ? Duurder in aankoop, maar o zoveel flexibeler, en geen gezever met niet ondersteunde formaten.
Op basis van een AMD A4-3400 cpu valt dit goed mee in prijs.
Mijn HTPC rond de A4-3400, win7 en XBMC speelt standaard toch niet alles automatisch af. De CPU heeft te weinig power voor het decoderen van hoge bitrate 1080p H.264 films. En met de standaard instellingen lukt het ook niet de films te decoderen op de grafische kaart. Je moet deblocking en nog een optie uitvinken om vloeiend beeld te krijgen. De met de A8 zou het wel werken.
StarWing
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Bij mij toch niet zulle, Win7 + xbmc en gaan met de banaan, speelt alles af wat je hem voert.
1080p + DTS content gaan supervloeiend op mijn 1080p lcd.
TomVH
Pro Member
Pro Member

Welke bitrate? Decoden op GPU of CPU?
StarWing
Elite Poster
Elite Poster
Provider

bitrate zou ik moeten nazien, maar zowel "kleine" 1080p's als 20gb exemplaren lopen vloeiend.
Ik gebruik DXVA modus met vsync op 24p.
TomVH
Pro Member
Pro Member

Raar. Op het XBMC forum zijn er ook ervaringen dat je "deblocking" (en nog een optie die ik vergeten ben) moet uitvinken in de ATI CCC als je wilt werken met hardware acceleration (XDVA) en de A4-3400. Ik heb die ervaring ook. Snelle scènes van een 20 GB 1080p H.264 film spelen niet vloeiend. Als ik GPU-z installeer zie je dan ook dat de GPU load maximaal is. Zoals gezegd zou het met de A8 wel out of the box moeten werken.

Ik kan de link naar het XBMC forum niet meer vinden waarin vermeld staat dat je de genoemde opties moet uitvinken met de A4 en A6 in combinatie met XDVA en 1080p met hoge bitrate
StarWing
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Mss beter om via pb te bespreken, maar heb je daar een vb van ? Zo kan ik ook eens testen.
Misschien heb ik dit probleem ook, maar simpelweg nooit gemerkt ?
texarcanaa
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer

Zaterdag staat de MEDION MD 86596 bij Aldi.
Iemand daar soms enige ervaring mee?

Ik heb nu een 2de LCD TV die dienst doet op de slaapkamer en zou er graag een mediaspeler aan koppelen om series en films te kijken ipv altijd de laptop eraan te koppelen. Heb eens de oplossingen van Western Digital bekeken zoals hierboven al werden aangehaald maar kheb geen zin om daar zoveel geld aan te spenderen.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
Bedankt: 3720 keer
Provider

Die heeft volgens mij geen netwerk aansluiting, je kan dus alleen vanop een aangesloten USB streamen.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
texarcanaa
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer

Ja dat heb ik gezien, maar dat is geen probleem op zich.
Mathy
Elite Poster
Elite Poster

Vandaag staat er op ibood de A-300 Popcorn Hour, maar blijkbaar is het niet zo'n fantastische deal. Ik heb hem in ieder geval niet nodig :D

TomVH
Pro Member
Pro Member

TomVH schreef:Raar. Op het XBMC forum zijn er ook ervaringen dat je "deblocking" (en nog een optie die ik vergeten ben) moet uitvinken in de ATI CCC als je wilt werken met hardware acceleration (XDVA) en de A4-3400. Ik heb die ervaring ook. Snelle scènes van een 20 GB 1080p H.264 film spelen niet vloeiend. Als ik GPU-z installeer zie je dan ook dat de GPU load maximaal is. Zoals gezegd zou het met de A8 wel out of the box moeten werken.

Ik kan de link naar het XBMC forum niet meer vinden waarin vermeld staat dat je de genoemde opties moet uitvinken met de A4 en A6 in combinatie met XDVA en 1080p met hoge bitrate
Probleem opgelost met hulp van Mathy. De optie "Use a fullscreen window rather than true fullscreen" onder Sytem=>video output moet je uitvinken. hier staat ook de reden.

Conclusie:
-De CPU heeft niet genoeg rekenkracht om 1080p films te decoderen. Gebruik dus harware acceleration (DXVA)
-De A4-3400 speelt met de standaardinstellingen in ATI CCC en met hardware acceleration alles af tot 20Mb/s (met GPU-z zie je de load van de GPU rond de 80% schommelen met beeldmateriaal van +/- 20Mb/s. Veel reserve is er dus niet meer)
-Als je de opties zoals "de-noise", "mosquito noise reduction" en "de-blocking uitvinkt, wordt je GPU veel minder belast (30% met bij 20Mb/s). Dan is er wel nog wat reserve. Genoeg reserve voor de toekomstige 60fps film?
-vink "Adjust display refresh rate to match video" aan als je telecine judder wilt vermijden. In de windows versie moet je dan wel "Use a fullscreen window rather than true fullscreen" uitvinken om geen schokkend beeld te krijgen. De reden vind je hier. Het is dan wel belangrijk dat je TV de verschillende refresh rates van je beeldmateriaal ondersteunt.
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 62 keer

Mits dit topic volledig gegaan is naar opmerkingen etc ipv echte aanbiedingen voor de TS sluiten we dit maar
The eternal and true pessimist :D
Gesloten

Terug naar “Te koop / Gezocht”