Leeft Keys.be nog?

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
thepretorian
Pro Member
Pro Member
Berichten: 240
Lid geworden op: 07 jan 2009, 18:19
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 15 keer

Ik ben al enkele jaren klant bij Keys.be voor enkele domeinnamen. Vorige maand een mailtje gekregen van hun geautomatiseerde systeem dat er over een maand een domein gaat vervallen. Dat men het factuur kan terugvinden in de klantenpaneel, echter is er daar geen enkele nieuwe factuur te bespeuren. Er zijn ook tickets aangemaakt, eentje dateert nog van januari 2012 waar geen enkele reactie op is gegeven.
Een mail is ook verstuurd geweest eergisteren, een bevestigingsmail(auto reply) is teruggestuurd dat het goed is ontvangen.

Het is niet de eerste keer dat ik problemen heb met hun, 2 jaar geleden kreeg ik helemaal geen herinneringsmail ivm vervallen van een domein, waardoor deze in quarantaine is geplaatst. Ze hebben het wel netjes opgelost, maar zulke dingen kunnen toch niet? Nu lijken ze niet te reageren op de tickets, email, ... Om te bellen is het mij nog niet gelukt. Is er iemand nog met slechte of goede ervaring met hen?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Trek je conclusies zou ik zeggen... wat een ander z'n ervaring is lijkt me niet meer relevant.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Op hun website staat een telefoonnummer en een faxnummer...eens proberen?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
thepretorian
Pro Member
Pro Member
Berichten: 240
Lid geworden op: 07 jan 2009, 18:19
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 15 keer

Nog niet gelukt, door dat ik nog op het werk zit.
Ik heb eens zitten graven in hun klantenpaneel, ergens bij de domein opties kan ik blijkbaar op renew drukken. Dan pas wordt er een factuur aangemaakt....

Terwijl in de email van vorige maand ik dit kreeg:

Beste,

De hieronder vermelde domein(en) dienen verlengd te worden binnen de 34 dagen.

domein.be

De betalingsdetails kan u, vanaf 26 dagen voor de vervaldag, terugvinden in uw klanten ruimte: http://www.keys.be/admin

Gelieve het factuurnummer te vermelden bij betaling
Bij niet of laattijdige betaling zal uw domein ge-deactiveerd worden. Tevens kunnen er extra kosten voor heractivatie aangerekend worden.

Vriendelijke groet,

Keys


De jaren voordien stond er vanzelf een factuur in wacht. Nu is natuurlijk 1 van de domeinen gisteren vervallen(omdat ik wacht op een reactie van hun), de andere vervallen pas over enkele weken. Dezelfde werkwijze als zelf een factuur aanmaken, lukt natuurlijk niet meer voor vervallen domeinen(die trouwens nog actief is). Morgen eens proberen te bellen na het werk, zucht.

Zelf een factuur aanmaken telt blijkbaar als een nieuwe bestelling voor hun:

Beste,

We hebben volgende bestelling ontvangen

Order Number: 88564077xx

Domain Renewal: .com - 1 Year/s
Domain Renewal: .net - 1 Year/s
Total Due Today: €32.00

Zodra uw bestelling volledig verwerkt is ontvangt u een bericht met log-in gegevens.

Vriendelijke groet,
Keys

Onze gegevens:
Keys BVBA
Jaargetijdenlaan 100-102
B-1050 Brussel


BTW BE 479.718.349
KBC 734-0089762-46
IBAN: BE71 7340 0840 6269 / BIC : KREDBEBB
http://www.keys.be
rebox
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 jul 2012, 09:51

Zwijg me van Keys.be...
Al meer dan twee jaar kan ik mijn mailbox niet gebruiken. Mail komt toe bij Keys.be maar blijft daar in de mailsbox steken. Keys.be wil/kan het niet oplossen. Heb dan mijn mailbox maar geredirect naar mijn telenet adres.
Elke maand ligt hun server er wel eens voor langere tijd uit. Zo ook gisteren en vandaag.
Als je ze belt krijg je een bandje te horen dat er niemand is om de oproep te beantwoorden.
Hun site ligt eruit, dus ook via die weg kan ik geen ticket aanmaken.
Via Plesk dan ik ook niet aan mijn mailbox want die ligt ook plat.
Als je Keys.be vraagt de domeincodes door te geven zeggen ze dat die via hun website op te vragen is maar als je op hun website die optie aanklikt krijg je een foutmelding. Die link werkt dus niet. Heb ze al printscreens doorgestuurd maar daar krijg je natuurlijk geen antwoord op.
Zonder code kan ik niet overschakelen naar een ander hosting bedrijf, via hun website kan ik iet aan de code en Keys.be wil de codes niet doormailen. Ik kan dus geen kant op.
Heb vandaag ten einde raad dan maar klacht ingediend bij DNS.be.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

rebox schreef:Zonder code kan ik niet overschakelen naar een ander hosting bedrijf


Als de domeinnaam op jou naam staat kan je dat steeds... gewoon een transfer laten doen door je nieuwe provider.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:


Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
rebox
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 jul 2012, 09:51

Heb vandaag gebeld naar Hosting Company en die hebben inderdaad een code nodig om mij over te schakelen. Ook heb ik gebeld naar DNS en die bevestigen dat de huidige hosting provider, Keys.be dus, de code inderdaad moet vrijgeven.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Welke extensie hebben je domeinnamen?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
rebox
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 jul 2012, 09:51

Beide hebben .be extensie.
Ik host er ook nog en .nl extensie maar die blijkt enige tijd geleden zonder bericht opgeheven geweest te zijn want als ik die naam ingeef op internet krijg ik de melding dat de naam vrij is voor registratie. Hoe kan dat zomaar?!?
De vierde is een .eu extensie maar moet nog uitzoeken waar ik daarvoor moet zijn als het niet lukt via Keys.be
Heb ondertussen wel antwoord gekregen van DNS. Zij lieten weten contact met Keys.be opgenomen te hebben. Niets meer, niets minder. In elk geval is er nog geen beterschap.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Raar... maar voor een transfer van m'n .be domains heb ik nooit een code nodig gehad.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Sinds 14 juni 2011 17u00 werken ook de .be-domeinen met EPP-codes: http://dns.be/nl/domeinnaam/beheer/verhuizen
thepretorian
Pro Member
Pro Member
Berichten: 240
Lid geworden op: 07 jan 2009, 18:19
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 15 keer

Het zelfde hier, wil enkele .net en .com domeinen verhuisen naar een meer betrouwbare provider. Natuurlijk geen toegang meer tot de website.... zucht.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Bellen met DNS kan dit soms oplossen

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

meon schreef:Sinds 14 juni 2011 17u00 werken ook de .be-domeinen met EPP-codes: http://dns.be/nl/domeinnaam/beheer/verhuizen


Daar heb jij toch geen enkel probleem mee... het is je nieuwe registrar die dat aanvraagt bij DNS.be en zij mailen je met de vraag voor toelating. Het enige probleem is eventueel dat je e-mail adres bij je registratie niet meer correct zou zijn en zelfs dan is het gewoon een kwestie van DNS.be te contacteren.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

rebox schreef:Heb vandaag gebeld naar Hosting Company en die hebben inderdaad een code nodig om mij over te schakelen. Ook heb ik gebeld naar DNS en die bevestigen dat de huidige hosting provider, Keys.be dus, de code inderdaad moet vrijgeven.

Volgens de link die meon hierboven meegaf, kan je zelf bij DNS.be je eigen transfercode aanvragen. Voorwaarde is dat jouw e-mail adres (die bij deze domeinnaam hhoort) correct is:

2. Ontvangst transfercode
DNS.be verstuurt de transfercode naar het het e-mailadres van de huidige domeinnaamhouder in ons registratiesysteem. Het is dus zeer belangrijk dat uw e-mailadres in ons registratiesysteem correct is. U kan uw e-mailadres controleren door uw domeinnaam in te geven in de whois-zoekfunctie op onze website. Indien het e-mailadres niet meer correct is, contacteer dan uw huidige registrar met de vraag om uw e-mailadres aan te passen.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

philippe_d schreef:Volgens de link die meon hierboven meegaf, kan je zelf bij DNS.be je eigen transfercode aanvragen. Voorwaarde is dat jouw e-mail adres (die bij deze domeinnaam hhoort) correct is:


Zoals ik al schreef hoef je dit zelfs niet ZELF te doen... je nieuwe registrar doet dat allemaal netjes voor jou... het enige wat je moet doen is "ja" zeggen.
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

Bij mij was het ook zo, je krijgt gewoon een mail die geregistreerd staat bij dns en dan moet je op accepteren klikken.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Meer nog, stel dat het mailadres niet meer werkt (omdat het op basis van het onbereikbare domein is bijvoorbeeld) kan je bij DNS.be nog een document opgesteld krijgen met een streepjescode dat je moet afdrukken op briefpapier met letterhoofd en ondertekenen en naar DNS.be faxen. Elk half uur wordt dat denk ik verwerkt en wordt een transfer in beweging gezet. Ik heb het zelf moeten doen voor userbase.be, ging nog vlot :) (Een fax vinden heeft me langer geduurd).
rpr
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 03 jul 2008, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 9 keer

Ik doe verkoop van domeinnamen en kan dus bevestigen dat een nieuwe provider een overschakeling kan aanvragen waaardoor de klant een e-mail krijgt met de auth code die de nieuwe provider nodig heeft. Dit e-mails adres is trouwens het adres dat je kan zien bij de klant details op dns.be
rebox
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 jul 2012, 09:51

Zou Keys.be ooit nog online komen of is dit het einde?
Morgen toch maar nogeens naar DNS bellen.
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 451 keer

Zoals rpr zegt krijgt de klant een mail (als dit op hun naam/email) staat om het over te zetten. Maar als provider kan je ook even de PDF laten opstellen zoals meom zegt. Dus bespreek dit met je nieuwe provider, deze meot dit allemaal doen voor jou. Jij moet mogelijk het documentje + handtekening geven / faxen.

DNS.be moet je zeker niet zelf contacteren, nergens voor nodig, deze werkt met wederverkopers (je -nieuwe- provider) welke hun mogen contacteren.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Toen ik bij Dommel wegging hebben ze ook nooit dat nr willen geven (.com). Aangezien Dommel reseller was van joker ben ik rechtstreeks daar gaan aankloppen. Het heeft toen even geduurd maar na enkele dagen was het in orde.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
bongo
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 jul 2012, 14:06

Allemaal goed, tips om te verhuizen. Maar dat gaat zomaar niet. Ik heb wel voor hosting en domeinnamen betaald. Ik kan mijn klanten niet nog eens laten betalen voor een andere provider... Als Keys BVBA failliet is of er mee stopt wil ik mij kunnen aanmelden als schuldeiser, indien niet wil ik dat ik ze de gecontracteerde diensten uitvoeren zoals het hoort. Dus eerst te weten komen of het enkel de servers zijn die plat liggen of eerder er een probleem is met het ganse bedrijf.
In ieder geval is het inderdaad ook bij mij niet de eerste keer dat ik mijn domeinen niet meer kan bereiken en blijven de antwoorden op sommige vragen soms lang onbeantwoord. Toch maar even uitkijken naar andere hosting zeker, maar niet vooraleer mijn contracten vervallen...

Grtz
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Beste Bongo,

Mijn tip : verhuis eerst al je hostingklanten en domeinnamen naar een solvabel hostingbedrijf met kennis van zaken. Op webhostingtalk.nl kan je er zeker een pak vinden. Zo staan alvast jouw klanten (en dus jouw inkomsten) veilig, voor ze "op een ander" gaan!

Vervolgens kan je nog altijd je registreren als schuldeiser als ze effectief failliet zouden zijn.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

bongo schreef:Allemaal goed, tips om te verhuizen. Maar dat gaat zomaar niet. Ik heb wel voor hosting en domeinnamen betaald. Ik kan mijn klanten niet nog eens laten betalen voor een andere provider...


Tja, dat is jou business risico hé... als je service wil bieden zal jij die kost op je moeten nemen (jou klant kan er niet aan doen dat jij de verkeerde hosting partij hebt gekozen).

bongo schreef:Als Keys BVBA failliet is of er mee stopt wil ik mij kunnen aanmelden als schuldeiser


Jij geloof toch echt niet dat je dan nog één cent zal zien.

bongo schreef:Toch maar even uitkijken naar andere hosting zeker, maar niet vooraleer mijn contracten vervallen...


Je gaat dus wachten tot de problemen echt erg zijn ?
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 451 keer

Wat ik je zoizo kan aanraden is je hosting & domeinnamen bij 2 partijen te nemen en je DNS servers bij een 3de partij (of zelfs gratis - en goed - bij he.net) en nog een partij voor je backups. Ja, dit kost eld om het goed uit te voeren en dan ben ik nog niet klaar ;)

Op die manier kan je snel schakelen als het moet en ben je zeker. Mogelijk is dit nu een goede stap om dit alles goed te regelen?

Hou er zoizo rekening mee dat wanneer een bedrijf failliet is er zoizo (bijna) geen geld meer over blijft voor jou (wees er maar zeker van!) en dat dit makkelijk een jaar duurt. Zoizo of ze failliet zijn of niet maakt zoveel niet uit... Ze hebben lange downtime, neem je conclusies en zoals krisken zegt zorg ervoor dat je klanten terug online zijn met backups.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Al bij al valt het nog te overzien qua kosten...
- Domeinnamen (.be) is het duurste dat ik weet €10/jaar (en dikwijls een pak goedkoper)
- Deftige VPS kost je bvb €15 per maand (512MB ram oid, is wel genoeg), nog goedkoper => reseller hosting
- Aanschaf DA licentie kost je iets van een €75 eenmalig
- Backupspace : neem een goedkope vps hiervoor in een ander land (bvb UK, FR, NL) voor iets van €5/maand, deze meteen instellen als dns backup (of zoals Tim reeds zegt, neem HE)

Kosten:
- Eénmalig : 75 euro
- Jaarlijks : 10 euro
- Maandelijks 20 euro

Opgelet : als je wat uitkijkt kan dit dit VEEL goedkoper ook doen!

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
depeje
Premium Member
Premium Member
Berichten: 695
Lid geworden op: 22 jan 2011, 00:27
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 31 keer
Contacteer:

En wanneer ze echt failliet zijn zal het nog moeilijker worden om iets van hen gedaan te krijgen.
rpr
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 03 jul 2008, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 9 keer

Zoals iedereen reeds zegt trek uw conclusies als je blijft bij de provider kan het goed zijn dat je klanten ook vertrekken.
Want hun slechte support straalt af op uw support.
cindi
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jul 2012, 09:11

Heb je de telefoonnummers al geprobeerd die men je gegeven heeft op WHT ?
http://www.webhostingtalk.nl/netwerk-st ... eiken.html
Blijkbaar zijn het alleen de DNS servers die plat liggen, want bij klanten die gebruik maken van externe naamservers werkt hun site nog wel.

Over een .be domein verhuizen is er heel wat verwarring in dit topic omdat enkelen onder jullie het nog hebben over de oude methode van DNS.be om een domein te verhuizen via een mail die je krijgt waarop je moet bevestigen en een verhuis per fax. Nu moet je verhuizen via een auth code, die kan je gewoon zoals aangehaald aanvragen via de website van DNS.be en een whois te doen, onderaan kan je dan de auth code aanvragen. Dan moet natuurlijk het domein op je eigen naam staan en moet ook het emailadres nog werken.
bongo
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 jul 2012, 14:06

Bedankt voor de vele tips... Over die recuperatie bij stop of failliet van het bedrijf maak ik mij niet al te veel illusies. Ik ben echter eerder een hobby programmeur dan een echt webdesign bedrijf waardoor ik nog nooit had stilgestaan bij die ontdubbeling van de hosting. Is zeer goede tip. Ben ondertussen al eens gaan rondneuzen bij andere hostings. Ben onder andere terecht gekomen bij Mijn Hosting Partner.nl die op het eerste zicht mooie voorwaarden heeft. Iemand ervaring mee?
@Krisken : wat bedoel je met VPS en DA Licentie?
2Flip
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 mei 2010, 21:45
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer
Contacteer:

DA=DirectAdmin, een vaak gebruikt controle paneel
VPS=Virtual Private Server, een virtuele server (op een echte server)

Vermits deze termen je niet bekend zijn, ga ik er van uit dat je momenteel een resellerpakket gebruikt.
Op zich niets mis mee; VPS is enkel nodig als je zwaardere applicaties zou gaan draaien.

Van mijnhostingpartner.nl heb ik eerlijk gezegd nog niet gehoord.
Ikzelf zit bij Versio (moest je klant willen worden: dat mag altijd via mijn affiliatelink :D ). Ik ben er zeer tevreden over (weinig down, en zéér scherp geprijsd; ook de domeinnamen). Ze bieden ook "100% uptime" paketten aan. Voor professionele doeleinden kan dit mogelijks interessant zijn.

Ontdubbelen domeinnaam en hosting... ik zie er zelf het voordeel niet echt van in.
Als één van de twee dan faalt, dan moet je toch ook op zoek naar alternatief.
Afbeelding
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 451 keer

@2Flip: "Ontdubbelen domeinnaam en hosting... ik zie er zelf het voordeel niet echt van in.": Moet je zeker doen, als ééntje lastig wordt omdat er rare content op je servers staat (door hack of wat dan ook) gijzelen ze vaak je domeinnaam, of doen ze moeilijk. Betaal je jouw hosting factuur niet, dan laten ze jouw domeinen verlopen, is de hosting down, dan kan je die niet verhuizen en moet je opnieuw je domeinen betalen. Meestal koop je zelfs je domeinen ergens los goedkoper in dan samen met hosting. Er zijn nog problemen die kunnen voorkomen waarbij je dit apart wilt, als je wht.nl leest raadt ook iedereen dit aan... Dit is namelijk de gewoonte om zekerheid te hebben en sneller terug online te zijn, gewoon je NSen anapassen of DNS records en hup je bent online, domein verhuizen duurt langer. Met je domeinnamen ga je gewoon bij een partij die er al een paar milioen heeft, gaat die failliet dan neemt de registrar dit gewoon over ! Dat is het voordeel bij grotere partijen waar dan de hosting vaak ook minder is omdat deze in de massa is...
2Flip
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 mei 2010, 21:45
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer
Contacteer:

@Tim.Bracquez: Ik koop mijn domeinen "los" in (3,99EUR per jaar, zéér scherp dus), toevallig is dat bij mijn hostingprovider...
Domeinnamen gijzelen is volgens mij niet meer mogelijk, dankzij de EPP-codes.
En als je hosting down gaat (wegens vreemde content), dan maakt het weinig uit waar je domeinnamen staan ;)
Mijn hosting en domeinen verlopen dus niet gelijktijdig, bijgevolg zullen de domeinnamen niet verlopen wegens niet verlengen als de hosting niet betaald is (en hosting wordt vooraf betaald; niet betalen zorgt er dus enkel voor dat de website down zal zijn).
Blijkbaar zijn bij DNS.BE in de top #25 met aantal .be domeinnamen, dus bij failliet zal dit sowieso zo goed mogelijk afgehandeld worden.

Misschien ben ik koppig, maar geen enkel argument kan mij overtuigen om dit anders te regelen.

Het enige probleem dat ik zie, is dat bij problemen met een hostingpartij je zal moeten wachten op de verhuis van je domeinnamen; geen idee hoeveel tijd dit in beslag neemt (maar met de EPP-codes niet erg lang veronderstel ik).
Ik zie echter geen enkele reden waarom mijn hostingpartij mijn domeinnamen zou gijzelen.
Afbeelding
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 451 keer

@2Flip: Je snapt het wel als je het eens voor hebt, dan zal je spijt hebben van je koppigheid als dit voor je zaak is :-) Je kan namelijk niet makkelijk schakelen, standaard business practice als je hosting aanbiedt zoals de meeste het doen.

Een verhuis van een domein (met FAX) kan tot 36 uur duren... Denk maar aan al de schade die je dan loopt. Ik migreer hier wekelijks klanten zo (spijtig genoeg) en op die manier zit iedereen zo veilig mogelijk. 3,99... Hier bij (publieke) reseller veel betere prijzen.

Mensen die bij keys.be zitten en geen reactie krijgen duurt het zeker ook een halve dag eer ze terug online zijn (verhuisprocedure), terwijl ik je binnen het half uur online zou krijgen als je dit gescheiden houdt ;)

Dit zeg ik uit ervaring en als goede tip... Zoals de meeste hosters het gewoon goed voor elkaar hebben, hobby dingetjes doe je maar hoe je wilt maar resellers moeten dit minimaal zo doen om hun klanten te woord te staan... Laat staat hun eigen site/mail er nog eens bij hosten.

Ik hoop dat je jouzelf niet moet overtuigen op een moment dat het te laat is. Trouwens eigenlijk voor kwaliteit, beschikbaarheid moet je niet zozeer altijd naar de prijs kijken. Hangt af wat je host, maar geloof me, beter slapen, goede vakanties... het is zijn geld tot de laatste cent waard!

PS: WHT.nl staat genoeg informatie van falende hosting providers en resellers... Laat je zo overtuigen met hun reacties / tips of beter gewoon niet, anders slaap je niet meer :-)

- Maar ik denk dat dit hier niet zoveel meer mee te maken heeft -
thepretorian
Pro Member
Pro Member
Berichten: 240
Lid geworden op: 07 jan 2009, 18:19
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 15 keer

Iemand soms een idee hoe ik toch aan die EPP codes kan geraken zonder keys?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

thepretorian schreef:Iemand soms een idee hoe ik toch aan die EPP codes kan geraken zonder keys?


Gewoon je nieuwe provider vragen een transfer te doen van je domein... jij hebt keys daar helemaal niet voor nodig, je hoeft er zelfs nog niets voor te doen ook niet ! (heb ik hierboven trouwens al meermaals geschreven... begrijp niet wat daar onduidelijk aan is).
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Tim.Bracquez schreef:Een verhuis van een domein (met FAX) kan tot 36 uur duren... Denk maar aan al de schade die je dan loopt. Ik migreer hier wekelijks klanten zo (spijtig genoeg) en op die manier zit iedereen zo veilig mogelijk. 3,99... Hier bij (publieke) reseller veel betere prijzen.
Dat ging bij mij in minder dan 20 minuten!

Nu, ik heb wel resellerpackage bij bNamed (ook UB hier zit daar in), maar dan nog kosten domeinen daar nog altijd € 21,18 incl. btw.
Maar da's wel service daar :)
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 451 keer

@meon: Hangt af voor welke extentie, maar 20 min is héél snel per fax zelfs partners kunnen dit niet zo snel (of gewoon op juiste moment faxen ;))
Maar ik denk dat je het punt van me wel snapt.

Voor service betaal je en waarom ook niet? Toch makkelijk!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”