App verwittigt advocaten wanneer zaak aan de beurt is

Ander computer/it/software/hardware nieuws.
Plaats reactie
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

De Antwerpse balie heeft een mobiele app laten ontwikkelen waarmee advocaten via e-mail of sms verwittigd worden wanneer hun zaak aan de beurt is. Op die manier hoeven ze geen uren meer te wachten aan de zittingszaal.

Het systeem is eenvoudig: de griffier in de zittingszaal krijgt een iPad ter beschikking waarmee hij bijhoudt welke zaken aan de beurt komen en in welke volgorde. Advocaten die de app hebben gedownload op hun smartphone of iPad worden via e-mail of sms verwittigd wanneer er nog vijf zaken voor de zijne worden aangevat.

Bron: http://datanews.knack.be/ict/nieuws/nie ... 446315.htm
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Kan er mij iemand vertellen waarom ik een app zou moeten installeren om een SMS te kunnen ontvangen ? Het enige wat noodzakelijk is is de backend waarop de griffier kan aangeven wanneer een nieuwe zaak start, en waarom hij daarvoor een duur tablet nodig heeft is m'n tweede vraag (daar hij vermoedelijk al een PC/laptop heeft).

Proficiat aan de firma welke de app verkocht heeft... die krijgen blijkbaar alles verkocht :bang:

Ik dacht net dat Justitie centen te kort had... maar blijkbaar gooien ze ze buiten.
Mathy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 74 keer
Contacteer:

Het artikel schreef:"Advocaten die geen smartphone of iPad hebben, kunnen inloggen op de website http://www.rollen.balieantwerpen.be en worden dan verwittigd per sms. Het systeem is privaat en dus enkel toegankelijk voor advocaten, de administratie van de balie, het secretariaat en de griffiers", zegt Jef Cavens van Amai, die de applicatie ontwikkeld heeft.
Lijkt me nochthans duidelijk, diegenen zonder smartphone (of die geen app willen) kunnen zich ook inschrijven via de website en per SMS verwittigd.
Skynet Generation Internet

http://mathy.vanvoorden.be
Dennahz
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

Snap dan de toegevoegde waarde van die app niet. Iedereen kan zich toch gewoon inschrijven via die website? Je hebt sowieso internet nodig om je in te schrijven, dus kan je net zo goed even via de browser naar die website gaan...
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Te Koop forum

Sms sturen kost, app gebruik niet. Dus logisch dat je de app aanprijst.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Mathy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 74 keer
Contacteer:

Dennahz schreef:Snap dan de toegevoegde waarde van die app niet. Iedereen kan zich toch gewoon inschrijven via die website? Je hebt sowieso internet nodig om je in te schrijven, dus kan je net zo goed even via de browser naar die website gaan...
Zo kan ik heel veel apps opnoemen hoor, maar er is toch een markt voor. Meer nog, mensen betalen zelfs voor apps die slechts een layer bovenop een website zijn... Vraag en aanbod!
Skynet Generation Internet

http://mathy.vanvoorden.be
Dennahz
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

Ah, nu snap ik het. Via de app kan je ook dingen opvolgen, maar je krijgt gewoon - ter herinnering - een SMS of mail als je zaak bijna begint.
Is idd net zoiets als de Facebook-app. Dit is ook gewoon een (trage) schil om de website heen. Gebruik veel liever de mobiele website.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Goztow schreef:Sms sturen kost, app gebruik niet. Dus logisch dat je de app aanprijst.
Aangezien je ook een mail kan ontvangen lijkt me dat een non-issue... dat is ook gratis als je telefoon in staat is apps te draaien.
Dennahz schreef:Ah, nu snap ik het. Via de app kan je ook dingen opvolgen, maar je krijgt gewoon - ter herinnering - een SMS of mail als je zaak bijna begint.
Dan zou het inderdaad een toegevoegde waarde kunnen hebben... al is dat niet direct duidelijk uit het artikel, en feit blijft dat je dat evenzeer zou kunnen aanbieden via een website (zo kunnen gebruikers zonder smartphone het ook gebruiken).
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”