Telenet/Belgacom

Vragen over het omschakelen naar een andere provider.
Plaats reactie
Polleke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 321
Lid geworden op: 15 sep 2002, 19:43
Locatie: Harelbeke
Bedankt: 2 keer

Gisteravond is mijn INDI-box gesneuveld. Het ding bevat geen harde schijf, maar toch maakt hij lawaai (wat vroeger niet het geval was, waarschijnlijk een kapotte condensator), en blijft telkens heropstarten.
Ik zit nu bij telenet (nog altijd met expressnet als internet) en dus die INDI voor digitale televisie.

vandaag betaal ik daar 57.60 €/maand voor, wat ik pokke duur vind ;).

Als ik de huidige packs/shakes bij Belgacom en Telenet bekijk dan land ik hier :
- Belgacom : internet comfort anywhere (30 Mb/s down, 2.5 up, ongelimiteerd), digitale TV en vaste telefoon : 59.95 €

- Telenet : fibernet shake, internet 50 MB/s down, 2.5 up, 100 GB/maand, digitale TV en vaste telefoon : 54.95 € + 13.5 € (kabelabonnement) : 68.45 €
(mocht ik in Kortrijk wonen, i.p.v. Harelbeke is het zelfs meer dan 15 € voor die kabel, doch dit terzijde).

De hogere internet snelheid interesseert me eigenlijk niet (heb nu 30 Mb/s) : als ik een 20 Mb/s haal ben ik content, die upload is ook hoger dan wat ik nu heb (wat me meer interesseert...). Daarnaast krijg ik dus voor 2.4 €/maand meer, vaste telefoon waarmee je in de daluren gratis mag bellen en toch wel interactieve TV. Voorlopig neig ik dus meer over naar het aanbod van Belgacom (omdat het 8.5 € maand goedkoper is).
Heb al gekeken of VDSL hier beschikbaar is, en ik kom uit op "3 TV's", wat normaal betekent dat ik in de hogere regionen van die 30 MB/s zou moeten stranden.

Ik heb Telenet nu al verschillende jaren (vroeger ook nog Belgacom gehad). Technisch is Telenet OK, maar de stroeve administratie (lees facturatie) ben ik daar behoorlijk beu... Mijn ervaring op technisch vlak met Belgacom zijn eigenlijk ook altijd goed geweest.
En met 100€/jaar kan je toch al eens iets doen (niet veel meer, maar toch iets).

Op dit ogenblik krijg ik er bij Belgacom nog een goedkopere smartphone bij, voor de spreekwoordelijke 1 €. Niet dat die smartphone me veel interesseert...

De vraag is simpel : zitten er hier nog ergens addertjes onder het gras en welke keuze zouden jullie maken ?
Met vriendelijke groeten,

Polleke
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Laat jouw keuze vooral niet afhangen op gebied van "moeilijke/stroeve" facturatie of niet. Ik heb van zowel Belgacom als Telenet de grootste horrorverhalen gehoord hier op dat gebied :)

Nog een andere optie kan Scarlet ONE zijn : 51 euro voor TV (is eigenlijk Belgacom TV), Internet (25mbit down, 3.5mbit up, geen limiet) en telefonie.

Een vergelijking van scarlet, telenet, belgacom en mobistar kan je vinden op hun site (http://www.scarlet.be/nl/packs/internet-tv-telefonie/). Uiteraard wat in hun voordeel gezet, maar goed :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Om eventjes Krisken aan te vullen:

Scarlet is inderdaad goedkoper, al zijn de pakketten al bijna 1.5 jaar ongewijzigd gebleven. Volgens velen is de support bij Scarlet minder dan bij Belgacom, al heb ik daar persoonlijk geen last van. Mijn modem werd binnen de dag vervangen toen hij kapot was, maar je moet rekenen op de goodwill van degene aan de andere kant van de lijn. Bij Belgacom heb je nog altijd het menselijk contact in de winkels, indien het telefonisch niet lukt.

Enkele voordelen van Belgacom tov Scarlet
* TV Overal
* FON hotspots (al zouden die ook naar Scarlet komen, maar de vraag is wanneer)
* Gratis bellen naar gsm's tijdens de daluren. Je bepaalt wel per gesprek tijdens de piekuren (bij Scarlet: per seconde)

Bij mij persoonlijk primeert de prijs (en dus keuze voor Scarlet), maar dat moet iedereen zelf uitmaken. Aan u de keuze, maar voor uw situatie lijkt mij Belgacom/Scarlet beter dan Telenet, gezien de prijs. Hou er wel rekening mee dat het analoge signaal verdwijnt, mocht je dat nu nog gebruiken bij andere TV's/computer of DVD recoders. Indien je maar één tv hebt, is er geen probleem.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

en ook een betere service bij belgacom
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Doe eens http://www.lijntest.be om je snelheid te testen.

Heb je die klassieke telefonie nog nodig? Waarom niet enkel net en tv en dan met voip bellen? Zie ook mijn onderschrift. Dan pas ga je veel meer besparen ;).
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Goztow : welk onderschrift :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Polleke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 321
Lid geworden op: 15 sep 2002, 19:43
Locatie: Harelbeke
Bedankt: 2 keer

Allé, ik merk dat dit forum nog altijd even snel werkt als vroeger ;).

Toch al bedankt voor de antwoorden. Scarlet is inderdaad ook een optie, maar ik denk dat ik het toch bij Belgacom ga houden.
Die vaste telefoon is op de uren dat ik thuis ben ook gratis, dus veel verlies kan ik er moeilijk mee maken ;)...
Laatst gewijzigd door Polleke op 02 jun 2012, 13:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groeten,

Polleke
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

That's the power of (the) user-"base" :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

persoonlijk vind ik dat de mensen maar al te vlug de service vergeten en teveel naar de prijs kijken.
En dan veel te vlug voor scarlet kiezen ipv belgacom als ze tv erbij willen .
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Polleke schreef:Toch al bedankt voor de antwoorden. Scarlet is inderdaad ook een optie, maar ik denk dat ik het toch bij Belgacom ga houden.
Die vaste telefoon is op de uren dat ik thuis ben ook gratis, dus veel verlies kan ik er moeilijk mee maken ;)...

Je verlies is het abo dat je erbij betaalt.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Eric van koersel
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 mei 2012, 21:12

Waarom nog klassieke telefonie nog nodig ? Waarom niet enkel :angel: [u] internet en tv :angel: en dan met :angel: voip :angel: bellen?. Dan ga je veel meer besparen . je oude tel nummer overnemen door Wee Pee ( 18€ ) http://nl.weepeetelecom.be/services/number/ eenmalig ... Siemens Gigaset IP tel . http://weepeetelecom.eu/winkel/ verder betamax cloon ....http://www.internetcalls.com/en/rates.html
Polleke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 321
Lid geworden op: 15 sep 2002, 19:43
Locatie: Harelbeke
Bedankt: 2 keer

krisken schreef:That's the power of (the) user-"base" :)


Ben hier in een heel ver verleden ook nog moderator geweest, maar wegens tijdgebrek moeten stoppen. T'is wel goed om te zien dat het hier nog altijd behoorlijk leeft...
Met vriendelijke groeten,

Polleke
scoenjaerts
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 jul 2012, 16:14

Ik ben momenteel ook aan het twijfelen of ik zou overstappen van Telenet naar Belgacom. Ik ben al jaren klant bij Telenet maar ben net verhuisd en begin mij ook serieus te ergeren aan Telenet en overweeg een overstap. Aangezien ik nooit belgacom klant ben geweest kan ik moeilijk vergelijken tussen de diensten van Telenet en Belgacom en je hoort allerlei wilde verhalen de ronde doen. Dus nu mijn vragen, wat is er waar van deze verhalen :-)

Bv:
- wanneer je tv kijkt gaat je internet tergend langzaam...
- kwaliteit van HD tv bij Belgacom is veel lager dan bij Telenet omdat Belgacom minder bandbreedte voorziet...
- Wifi signaal van de Belgacom modem is veel sterker dan die van Telenet...
- menu van Belgacom tv is veel trager en ingewikkelder dan die van telenet...

Het gaat me niet echt om de prijs tussen de 2, het gaat me vooral over de kwaliteit van internet en digitale tv. Is er een verschil?

Bedankt!

P.S: Wat is de gemiddelde wachttijd voor een activatie/installatie bij belgacom? (vorige eigenaar heeft zowel belgacom als telenet gehad dus alles is aanwezig)
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Doe eerst eens dit: http://www.lijntest.be/ Van daar gaat het veel makkelijker zijn om te antwoorden op je vragen.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Zoals Goztow reeds zegt : doe een lijntest op lijntest.be (en maak een screenshot die je hier plaatst :)).
Betreffende Belgacom : zoek eens rond in de betreffende fora. De ene persoon heeft hier overwegend goeie ervaringen mee, de andere persoon overwegend slechte ervaringen.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2490
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Bv:
- wanneer je tv kijkt gaat je internet tergend langzaam...
- kwaliteit van HD tv bij Belgacom is veel lager dan bij Telenet omdat Belgacom minder bandbreedte voorziet...
- Wifi signaal van de Belgacom modem is veel sterker dan die van Telenet...
- menu van Belgacom tv is veel trager en ingewikkelder dan die van telenet...

Het gaat me niet echt om de prijs tussen de 2, het gaat me vooral over de kwaliteit van internet en digitale tv. Is er een verschil?

- Dat kan ja, hangt allemaal af van je profiel. Je moet rekenen: profielsnelheid- (8Mbps voor HD / 4Mbps voor SD). Dus als je een profielsnelheid van 16.5MBps hebt, en je kijkt 1 zender in HD, blijf je maar 8Mbps overhouden om surfen. Heb je 30Mbps, blijft er 22Mbps over.
- Dat klopt niet helemaal. Deze zijn allebei gelijkwaardig, en de reden is zelfs tegengestelde: BGC heft meer bandbreedte aangezien het toch over IP gaat. Maar ze zijn redelijk gelijkwaardig. Wel opletten: HDXL bij Telenet -> deze zenders zijn betalend bij BGC. (bij Telenet is HDXL toch gratis te krijgen bij Triple-play)
Ik heb allebei de decoders naast elkaar al gezien, heb persoonlijk bijna geen verschil opgemerkt. Maar dat is allemaal omdat in Belgie toch geen HD zenders zijn. En NatGeo HD en Discovery HD kon ik dus niet testen. Het was op dat moment het Journaal op een (even ter info)
- Dit klopt helemaal niet. Wifi van Telenet is stukken beter. Zeker met de nieuwe modems (deze hebben 802.11n). Wat wel is: vaak staat Telenet-modem in garage, terwijl telefoonlijn net in de woonkamer binnenkomt bij de meesten. Komt de kabel daar ook binnen, dan is wifi van Telenet stukken beter!
- Belgacomtv-menu, tjah, iedereen zijn smaak. Sommigen vinden die van Telenet beter. Bij allebei geldt wel hetzelfde: je moet de nieuwste decoder hebben, om redelijke menu's te hebben( Belgacom v4 - Telenet AD-2100).

Nu, het gaat je om de kwaliteit van internet + Digitale TV. Digitale TV is redelijk gelijkaardig.
Qua internet moet je kijken....
* Download je vaak via P2P en woon je in een redelijk drukbewoond gebied -> Belgacom!
* Download je meer dan 150GB FN / 250GB voor FNXL, en enkel in de avond -> Belgacom!
* Download je veel HTTP/usenet, en eigenlijk niet zo veel. Of als je het niet erg vindt om bijvoorbeeld je downloads in de nacht in te plannen (en nog steeds minder dan 750GB voor FN / 1250GB voor FNXL) -> Telenet!
* Is de TV heel erg belangrijk, wordt er veel tv gekeken, en mogelijk met meerdere tv's, en tegelijk wordt er veel gesurft (en 1&2 is nvt) -> Telenet!
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Je hebt nu internet zeg je? Heb je ook telefonie?
Hoeveel GB per maand download je?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Wel opletten: HDXL bij Telenet -> deze zenders zijn betalend bij BGC. (bij Telenet is HDXL toch gratis te krijgen bij Triple-play)

?
Ik denk dat de uitleg wat verwarrend is :
Er is bij bgc geen "hd" pack. Dus er hoeft ookniet voor betaald te worden.
De HD zenders zijn zonder meerprijs in het pakket waarin ze zitten.

Een, canvas, vtm hd zitten in het standaard pakket.
Discovery HD zit bv in het discovery pakket (bij de andere discovery's).
De prijs die je betaald is voor het hele "discovery" pakket UITGEZONDERD discovery csi.
Om een of andere bizarre onlogische reden die vast wel om geld zal draaien vind men bij belgacom dat de laatste discovery (csi) zender fictie is en dus in een ander pakket zit.
Maar uiteindelijk kost dit hele pakket 5,4€

Wat vergelijking decoders en menu's betreft. Ik trek de stekkers uit 's nachts.
De telenet decoders waren echt pokketraag eer die opgestart waren (makkelijk +15min, zelfs eens +45min terwijl ik aan het wachten was op de helpdesk omdat ik die lange opstart tijden beu was)
Bij bgc starten die een stuk sneller op, het is te zeggen : je krijgt veel sneller beeld. Het interactieve laat wel op zich wachten.

Bij starten uit standby merk ik geen verschil.
De menu's zien er verschillend uit. Is wat wennen net zoals met een andere auto rijden bij manier van spreken.

Wat internet en tv betreft.
Als je niet steeds met 2 tv's tegelijk HD gaat zitten kijken is er geen probleem wat betreft downloads. Anders gaan de downloads inderdaad traag.
Er is nooit een probleem wat betreft gewoon surfen.

Voor mij is onderstaande wel van groot belang :
Vrij downloaden. Da’s onbeperkt!

Wil je het onderste uit de kan? Dan is onze internetformule met vrij downloaden beslist iets voor jou. Hiermee kun je een gigantische, werkelijk onbeperkte hoeveelheid informatie verzenden en ontvangen.


In dit geval kies je beter voor belgacom :wink:
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
scoenjaerts
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 jul 2012, 16:14

Afbeelding

Even op alle bovenstaande vragen antwoorden :-)

- Momenteel heb ik enkel Internet (Fibernet) en digitale tv van telenet, geen vaste telefoon maar die gaan we wel nodig hebben aangezien we een alarmsysteem hebben in ons nieuwe huis.
Ik kan ook spijtig genoeg geen gebruik maken van de XL shakes omdat mijn werkgever mijn internet betaalt en dit dus apart wordt genomen. Ik kan dus ook niet genieten van de extra HD zenders...
- We hebben maar 1 tv en dit gaat de komende jaren zo blijven.
- Gemiddeld genomen download ik niet meer dan 100GB per maand, heel zelden kan dit iets meer zijn maar kan perfect opgevangen worden door 's nachts te downloaden.
- Wat betreft de wifi-router van telenet vind ik de signaalsterkte helemaal niet sterk. Op mijn vorig adres (appartement) hing deze in de berging en wanneer ik buiten op het terras ging zitten had ik geen ontvangst meer. Hier zat dan enkel een deur en een 5-tal meter living tussen... Nu staat deze router in de garage onder de living en krijgen we in de living geen signaal meer...

Al bedankt voor de antwoorden!
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Das juist die wifi's zijn niet vet (bgc ook niet ze), wel ok met een muurtje tussen.

Wel is het zo dat je bij belgacom een andere (eigen) modem/router kan gebruiken (bv zo'n fritzbox) terwijl je bij tn vasthangt aan wat ze installeren en indien je iets "beter" wil je het extra moet bijplaatsen.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Wat is het verschil tussen "een eigen router" en "iets bijplaatsen" ?

In beide gevallen moet je zelf een investering doen lijkt me.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1749
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

In het ene geval kan je de VDSL-modem van Belgacom stof laten verzamelen(geen electriciteitsrekening), in het andere(Telenet) niet.
Bovendien kan je de Telenet Wifi-Modem niet deftig in Bridge modus zetten.
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Ik zei "extra bijplaatsen"

1 verbruiker of 2 verbruikers.
Afhankelijk van opstelling (zoals bij mij, hangt op het bord van de meterkast) meer plek + minder kabeltjes.
Dit was oorpronkelijk want ik had die plek nodig om een 20port gigabit switch en patch panel bij te hangen.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
scoenjaerts
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 jul 2012, 16:14

Dus buiten het eventuele extra plaatsen van een access point bij Telenet zijn er weinig verschillen tussen Telenet en Belgacom en is het eerder iets van 'persoonlijke voorkeur'?
mattionline
Plus Member
Plus Member
Berichten: 211
Lid geworden op: 10 sep 2011, 14:32
Locatie: Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
Bedankt: 10 keer

scoenjaerts schreef:Afbeelding

Even op alle bovenstaande vragen antwoorden :-)

- Momenteel heb ik enkel Internet (Fibernet) en digitale tv van telenet, geen vaste telefoon maar die gaan we wel nodig hebben aangezien we een alarmsysteem hebben in ons nieuwe huis.


In jouw geval zou ik kiezen voor Belgacom aangezien een analoge telefoonlijn veel betrouwbaarder is in combinatie met een alarmsysteem. Als bij Telenet je modem herstart/uitvalt is het gedaan met telefoneren en kan de meldkamer niet verwittigd worden.
Aan de lijntest te zien zal je gemakkelijk TV kunnen kijken zonder al te veel snelheidsverlies.
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Verschillende providers met verschillende formules met allemaal hun eigen voor en nadelen tov elkaar...

Daaruit kiezen is inderdaad een afweging die je zelf moet maken voor wat het best bij je past he..
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
scoenjaerts
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 jul 2012, 16:14

mattionline schreef:
scoenjaerts schreef:Afbeelding

Even op alle bovenstaande vragen antwoorden :-)

- Momenteel heb ik enkel Internet (Fibernet) en digitale tv van telenet, geen vaste telefoon maar die gaan we wel nodig hebben aangezien we een alarmsysteem hebben in ons nieuwe huis.


In jouw geval zou ik kiezen voor Belgacom aangezien een analoge telefoonlijn veel betrouwbaarder is in combinatie met een alarmsysteem. Als bij Telenet je modem herstart/uitvalt is het gedaan met telefoneren en kan de meldkamer niet verwittigd worden.


Tenzij je met UPS werkt op de modem...
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2490
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Inderdaad, en een UPS wordt standaard geinstalleerd als je erbij vermeldt dat je een alarmcentrale hebt.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Mag men een alarminstallatie plaatsen op een telenet lijn? Vroeger (lees : 2004 ongeveer) mocht dit in elk geval niet?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Met een UPS wel denk ik... maar dan nog, paddestoel open en coax doorknippen is geen groot werkje.
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2490
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Alarmsystemen zijn dan ook gericht op amateurs. Professionals gaan ELK soort alarmsysteem kunnen uitschakelen, ongeacht via telefoonlijn, Telenet, GSM-netwerk, ....
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Het gros zijn amateurs...
En in beide gevallen kiezen ze de weg van de minste weerstand.
Enkel een goede buit kan dit veranderen. Bij mijn buurman hebben amateurs een poging ondernomen binnen te komen. Niet gelukt.
Hij heeft nu een duur alarm, omheining alles erop en eraan en is zo paranoia als hij groot is.

Nu ik denk niet dat een pro inbreker moeite gaat doen om hiernaast in te breken.
Er is geen enkele schijn van luxe of waarde te bespeuren in of rond het huis.
Ze hebben 1 wagen, een corsa. Mijnheer rijd met de fiets naar zijn werk (bouwvakker).
Beiden gaan steeds gewoon gekleed, geen bling bling, zelfs geen smartphone.
Ervan uitgaande dat pro's weten waar ze mee bezig zijn zullen ze hun "targets" wel zorgvuldig kiezen en zal de "buit" factor wel de doorslag geven.

Moraal van het verhaal :
Als je geen vermoeden van grote buit ten toon brengt kan je evengoed een nep bak hangen om amateurs af te schrikken om geen schade aan te brengen.
Kan er vermoed worden dat je een mooie buit in huis hebt hang je beter gelijk iets goed.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Heronic schreef:Als je geen vermoeden van grote buit ten toon brengt kan je evengoed een nep bak hangen om amateurs af te schrikken om geen schade aan te brengen.


De vraag is dan weer of de aanwezigheid van een alarm niet het idee opwekt van een grotere "buit" factor.
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Ik denk dat de pro's echt wel het verschil zien echt en nep hoor denk je niet? :wink:
Los van het feit dat die er in eerder beschreven geval dan moeten van uitgaan dat ergens geld bewaard in een kous verstopt zit ofzo.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
scoenjaerts
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 jul 2012, 16:14

De kogel is door de kerk, we gaan ons geluk eens beproeven bij Belgacom :-)
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Smakelijk.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

krisken schreef:Mag men een alarminstallatie plaatsen op een telenet lijn? Vroeger (lees : 2004 ongeveer) mocht dit in elk geval niet?

Ja, dat mag.
Telenet plaatst dan een telefonie modem met UPS, in vele gevallen zelfs een aparte modem voor telefonie en internet, en een relais die de NUI overbrugt bij stroomuitval.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “Overstappen”