gegroet allen!
de meesten weten wel dat ik in me laatste jaar zit van het aso, en net als velen in mijn situatie, vraag ik me af wat te doen als het aso erop zit??
ik heb al aan veel zitten denken en steeds komt er maar 1 richting uit die me aanspreekt: ICT! aan de Kaho Gent
nu is de vraag aan jullie, Userbase, of er hier mensen zijn die deze studie gedaan hebben, ermee bezig zijn of die er ook aan beginnen,
ben je iets met deze studie? want me pa zit hier constant te zeggen dat ik geen werk ga vinden omdat er al te veel zijn maja van eens proberen, ga je niet dood!
Valt de studie wat mee, is er veel interactie tussen studenten en studenten( mag je vragen stellen, meer uitleg vragen, inbreng hebben,...) wat zijn de slaagkansen??
Kortom probeer me te overtuigen waarom ik voor ict zou kiezen!
groeten,
Mistah Cide
ps: nuttige links ed mogen ook altijd hier gepost worden, is het teveel informatie voor hier te posten mag je het me ook mailen! mijn emailadres kan je bekomen door op het "msn"icoontje te klikken onderaan deze post
ICT: informatie & communicatietechnologie
- NuKeM
- Content Editor
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 156 keer
- Contacteer:
Bedoel je een Bachelor of Master opleiding? (tis te zeggen, aan de meeste hogescholen kan je graduaat ICT of industrieel ingenieur ICT doen).
Persoonlijk hoor ik ook zeggen dat velen inderdaad geen werk vinden. Daarom onderandere heb ik ook voor ind. ing. EM (ElektroMechanica) gekozen en niet voor ICT (dat hou ik wel als hobby + EM interesseerde me steeds meer en meer de laatste jaren).
Persoonlijk hoor ik ook zeggen dat velen inderdaad geen werk vinden. Daarom onderandere heb ik ook voor ind. ing. EM (ElektroMechanica) gekozen en niet voor ICT (dat hou ik wel als hobby + EM interesseerde me steeds meer en meer de laatste jaren).
NuKeM
-
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 121 keer
- Contacteer:
Mr Cide... Ik doe een graduaat ICT aan de KAHO in Gent
Wat betreft het werk vinden na de studies weet ik niks. Maar ik denk dat als je goed bent in je vak, dat je dan wel werk vind. En vergeet niet, het is eigenlijk een opleiding elektronica optie ICT he. Dus je zal een grondige basis van elektriciteit en elektronica hebben. In principe kun je zelfs elektriciteit leggen in een huis als je dat wilt. Je hebt er ongeveer de theoretische kennis voor.
Het eerste jaar is algemeen. Fysica, mechanica, wiskunde, beetje java, beetje html/jscript, elektriciteit, elektronica, ..Vanaf het tweede jaar begint het 'leuk' te worden : PHP, besturingssystemen, computerachtitectuur, databanken, ... En het derde jaar, daar heb ik nog niet naar gekeken eigenlijk.
Beetje links :
http://gent.kahosl.be/gradweb/ <-- het 'blackboard' met labo-opgaven, cursussen, forum, ...
http://www.ict-blue.be <-- een forum specifiek voor de richting ict. Voor en door studenten.
Er valt met de meeste docenten wel te praten. Met de ene al wat beter dan de andere, maar dat is een andere discussie die hier niet moet gevoerd worden. En ze zijn altijd wel voor experimentjes te vinden. Als je opmerkingen hebt over de lessen kan je altijd bij ze terecht. En je opmerkingen worden dan ook wel bekeken.
Questions? Ask me, irc, PM, hier, msn, ...
Cheers
Wat betreft het werk vinden na de studies weet ik niks. Maar ik denk dat als je goed bent in je vak, dat je dan wel werk vind. En vergeet niet, het is eigenlijk een opleiding elektronica optie ICT he. Dus je zal een grondige basis van elektriciteit en elektronica hebben. In principe kun je zelfs elektriciteit leggen in een huis als je dat wilt. Je hebt er ongeveer de theoretische kennis voor.
Het eerste jaar is algemeen. Fysica, mechanica, wiskunde, beetje java, beetje html/jscript, elektriciteit, elektronica, ..Vanaf het tweede jaar begint het 'leuk' te worden : PHP, besturingssystemen, computerachtitectuur, databanken, ... En het derde jaar, daar heb ik nog niet naar gekeken eigenlijk.
Beetje links :
http://gent.kahosl.be/gradweb/ <-- het 'blackboard' met labo-opgaven, cursussen, forum, ...
http://www.ict-blue.be <-- een forum specifiek voor de richting ict. Voor en door studenten.
Er valt met de meeste docenten wel te praten. Met de ene al wat beter dan de andere, maar dat is een andere discussie die hier niet moet gevoerd worden. En ze zijn altijd wel voor experimentjes te vinden. Als je opmerkingen hebt over de lessen kan je altijd bij ze terecht. En je opmerkingen worden dan ook wel bekeken.
Questions? Ask me, irc, PM, hier, msn, ...
Cheers
- NuKeM
- Content Editor
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 156 keer
- Contacteer:
Als je industrieel ingenieur doet heb je nog zeker 2 jaartjes om er rustig over na te denken (momenteel kies je pas in het 3de jaar de richting ICT, EM of een andere).
Ik weet niet of dit gaat veranderen met de nieuwe Bachelor Master stuktuur.
Nieuwste brochure over 'graduaat' en 'Ind. Ing.' kan je hier vinden:
http://www.ehb.be/bestanden/brochures/2 ... %20Wet.pdf
Ik weet niet of dit gaat veranderen met de nieuwe Bachelor Master stuktuur.
Nieuwste brochure over 'graduaat' en 'Ind. Ing.' kan je hier vinden:
http://www.ehb.be/bestanden/brochures/2 ... %20Wet.pdf
NuKeM
Wat voor een gezeik van je pa. Tuurlijk zijn er al veel ICT'ers, maar hoeveel mensen kunnen na zoveel jaar nog altijd NIET met een computer overweg? Exponentieel veel meer!
Het is wel zo dat je niet meer op een dikke kar en loon moet rekenen vanaf het begin. Maar dat kan nog altijd komen.
En natuurlijk, als je je vak goed verstaat heb je rapper beter werk.
Het is wel zo dat je niet meer op een dikke kar en loon moet rekenen vanaf het begin. Maar dat kan nog altijd komen.
En natuurlijk, als je je vak goed verstaat heb je rapper beter werk.
Nog vergeten te vermelden: het argument "ge moet dat niet studeren want daar is geen vraag naar" is de grootste onzin om een studierichting te kiezen. Je moet doen wat je liefst doet. Anders kies je iets wat je niet graag doet, studeer je met wat geluk af en ... OH! Je mag de rest van je leven werk doen dat je liever niet deed. Fijne gedachte en toekomst.
idd en ze zeggen van zoveel richtingen dat er geen werk meer voor is!
en ik denk zolang er internet is zullen er ook ict'ers nodig zijn!
en ja ik ga ict doen volgend jaar, omdat ik het al lang graag zou doen. Natuurlijk gaan er vakken zijn die je minder graag doet maar dat is beter dan een richting kiezen die je niet interesseert.
En als ik zo hoor in mijn vorige school dan zijn ze allemaal van plan van veel te feesten e.d.
ik ga volgend jaar studeren om er door te zijn, feesten vind ik toch stom liever eens iets gaan drinken of een filmke zien dan wa staan bewegen op stomme muziek.
En ik hoop dat er eindelijk toffe mensen gaan zitten in mijn richting ipv van die naieve achterlijke mensen van mijn school!
en ik denk zolang er internet is zullen er ook ict'ers nodig zijn!
en ja ik ga ict doen volgend jaar, omdat ik het al lang graag zou doen. Natuurlijk gaan er vakken zijn die je minder graag doet maar dat is beter dan een richting kiezen die je niet interesseert.
En als ik zo hoor in mijn vorige school dan zijn ze allemaal van plan van veel te feesten e.d.
ik ga volgend jaar studeren om er door te zijn, feesten vind ik toch stom liever eens iets gaan drinken of een filmke zien dan wa staan bewegen op stomme muziek.
En ik hoop dat er eindelijk toffe mensen gaan zitten in mijn richting ipv van die naieve achterlijke mensen van mijn school!
de pispaal <<
van wie kreeg je die aanmoedigingspremie sub? vant school of een bedrijf dat iets in u ziet?
want ik denk wel dat ict een richting is waar bedrijven de goede al "reserveren" tijdens het laatste jaar
wat me wel leuk lijkt
en de stage van 12 weken vind ik heel interessant
en ik ben bereid om te werken en op mijn werk(vakantiejob) ben ik niet traag of lui maar werk ik goed door(in tegenstelling tot anderen)
dat je in de ict wellicht geen vast uren hebt(te zien welke richting je uitgaat) kan me niet echt schelen daar ik me er niet aan verwacht kinderen te hebben. En ik werk wel graag
nu hopen dat de groep meevalt want dat is een van de belangrijkste sleutel in mijn prestatievermogen, zij bepalen immers de sfeer in de groep is er meer een lakse dan zal ik ook minder goed presteren is er echter een bereidheid tot werken zal ik me meer dan inzetten
mijn eerste indruk van de school is zeer goed, de mensen die ik aangesproken heb waren zeer vriendelijk en namen mij serieus
even offtopic maar toch in zelfde genre:
Subzero: is er tijdens de lessen ook plaats voor vragen, eigen bevindingen, interactie?
want daar leer ik het meeste uit
Groeten,
G33KJ3
want ik denk wel dat ict een richting is waar bedrijven de goede al "reserveren" tijdens het laatste jaar
wat me wel leuk lijkt
en de stage van 12 weken vind ik heel interessant
en ik ben bereid om te werken en op mijn werk(vakantiejob) ben ik niet traag of lui maar werk ik goed door(in tegenstelling tot anderen)
dat je in de ict wellicht geen vast uren hebt(te zien welke richting je uitgaat) kan me niet echt schelen daar ik me er niet aan verwacht kinderen te hebben. En ik werk wel graag
nu hopen dat de groep meevalt want dat is een van de belangrijkste sleutel in mijn prestatievermogen, zij bepalen immers de sfeer in de groep is er meer een lakse dan zal ik ook minder goed presteren is er echter een bereidheid tot werken zal ik me meer dan inzetten
mijn eerste indruk van de school is zeer goed, de mensen die ik aangesproken heb waren zeer vriendelijk en namen mij serieus
even offtopic maar toch in zelfde genre:
Subzero: is er tijdens de lessen ook plaats voor vragen, eigen bevindingen, interactie?
want daar leer ik het meeste uit
Groeten,
G33KJ3
de pispaal <<
-
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 121 keer
- Contacteer:
Die premie gaat van de overheid uit.
En ja, ze hebben niet liever dat je vragen stelt en zelf voorstellen doet ivm de lessen en de manier waarop er les gegeven wordt. En je kan gerust zelf wat experimenteren in de mate van het mogelijke. Je moet wel zien welke docent je hiervoor aanspreekt, maar als het zover is zal ik u wel zeggen wie je vooral niet moet hebben
Cheers
En ja, ze hebben niet liever dat je vragen stelt en zelf voorstellen doet ivm de lessen en de manier waarop er les gegeven wordt. En je kan gerust zelf wat experimenteren in de mate van het mogelijke. Je moet wel zien welke docent je hiervoor aanspreekt, maar als het zover is zal ik u wel zeggen wie je vooral niet moet hebben
Cheers