Aangezien ik maar een beperkt aantal MB's verbruik is generation connect te zwaar voor mij. Ik zoek iets waarbij ik gewoon per mb betaal of heel goedkoop surf. Ik dacht bvb aan BASE C waarbij 1 MB = 0.10 EUR. Qua verbruik heb ik nog nooit gezien dat ik onder de 2000 MB over had denk ik.
Thx
[ Post made via mobile device ]
Data: laagste prijs per MB
- Dafke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
- Bedankt: 142 keer
- Contacteer:
Even omrekenen...
100mb (wat je HEEL snel hebt) zal dan 10€ kosten
200mb zal dan 20€ kosten..
Dan heb ik het nog niet over bellen of sms'n..
Dus..
GC = 20€ voor 2000mb (10x meer), 2000 sms en 80 min bellen.. winnertje denk ik dan?
100mb (wat je HEEL snel hebt) zal dan 10€ kosten
200mb zal dan 20€ kosten..
Dan heb ik het nog niet over bellen of sms'n..
Dus..
GC = 20€ voor 2000mb (10x meer), 2000 sms en 80 min bellen.. winnertje denk ik dan?
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 19 keer
Niet overdrijven. Ik kom zelf met 100 MB per maand toe. Als je maar sporadisch van mobiel Internet gebruik maakt, kan je daar zeker mee toekomen.100mb (wat je HEEL snel hebt) zal dan 10€ kosten
Colruyt Mobile en Aldi Talk zijn interessant als je niet zo veel data gebruikt: die hebben kleinere databundels die veel goedkoper zijn dan bvb. Mobile Vkings of Proximus Generation Connect. Ook Carrefour Mobile heeft momenteel een tijdelijke promotie lopen dacht ik van 1 MB voor 100 MB gedurende 1 maand (niet cumuleerbaar), maar dat is dus slechts tijdelijk en hun service is zwaar ondermaats. De prijzen per MB zonder databundel ken ik niet. Ook de bel- en sms-kosten zijn bij deze operatoren zeer laag (wel geen gratis minuten en sms'en, maar als je ook niet zoveel belt en sms't, komt dit opnieuw veel goedkoper uit).
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Dan mag je toch echt niets doen... ik gebruik m'n mobiel internet eigenlijk enkel voor wat mail te synchroniseren en zelden eens iets op te zoeken en zit momenteel aan 103 MB over 24 dagen dus. Nu heb ik gisteren wel enkele apps geupdate, maar 100 MB is echt niet veel.freggy schreef:Niet overdrijven. Ik kom zelf met 100 MB per maand toe. Als je maar sporadisch van mobiel Internet gebruik maakt, kan je daar zeker mee toekomen.
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Met enkel mails en zo kom je echt niet boven de 50 MB. Maar die apps doen er wel veel aan, die doe ik altijd over wifi.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Met enkel mails niet... maar ik beschouw mezelf als een zeer bescheiden internet gebruiker op GSM.
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Niet vergeten dat je dan wel (vaak) op edge gaat zitten als je richting Base of één van diens MVNO's gaat
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Zot dat er hier abonnementen van 20€ worden aangeraden voor iemand met max 50MB per maand verbruik.
Ik verbruik zelf 200MB per maand en betaal daarvoor gemiddeld 2€ per maand. Plus 5€ om 500 sms'sen te sturen. Bellen doe ik niet.
Heeft er nu echt niemand door dat jim mobile zo belachelijk goedkoop is? Gewoon 5€ voor 500MB, dan als de maand op is 10mb voor 1€ en ge hebt twee maanden om 510MB op te doen en 6€ betaald... Als ge pakwek maar 100MB verbruikt per maand doet ge bovenstaande gewoon 5 maanden lang en betaalt ge voor 5 maanden mobiel internet 10€.
Wilt ge aan mijn prijzen geraken, doe dan gewoon wat opzoekingswerk en vis zelf maar uit met welke code ge 2GB kunt krijgen bij Jim voor 10€!
Ik verbruik zelf 200MB per maand en betaal daarvoor gemiddeld 2€ per maand. Plus 5€ om 500 sms'sen te sturen. Bellen doe ik niet.
Heeft er nu echt niemand door dat jim mobile zo belachelijk goedkoop is? Gewoon 5€ voor 500MB, dan als de maand op is 10mb voor 1€ en ge hebt twee maanden om 510MB op te doen en 6€ betaald... Als ge pakwek maar 100MB verbruikt per maand doet ge bovenstaande gewoon 5 maanden lang en betaalt ge voor 5 maanden mobiel internet 10€.
Wilt ge aan mijn prijzen geraken, doe dan gewoon wat opzoekingswerk en vis zelf maar uit met welke code ge 2GB kunt krijgen bij Jim voor 10€!
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Geen idee wat de prijzen zijn, maar een forum dient om elkaar te helpen. Uitlatingen als "zoek het zelf maar uit", daar hebben wij dus niks aan...
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- Sinna
- Elite Poster
- Twitter: KrSi78
- Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
- Bedankt: 152 keer
Ik gebruik de databundel van AldiTalk al verschillende maanden: 4€ voor 400MB, goedkoper heb ik momenteel niet gevonden voor mijn verbruik. Mocht ik beneden de 500MB / 3 maand blijven, dan stapte ik over naar Colruyt Mobile.
Computer(k)nul
Fair enough... Als ge het zelf niet wilt opzoeken:krisken schreef:Geen idee wat de prijzen zijn, maar een forum dient om elkaar te helpen. Uitlatingen als "zoek het zelf maar uit", daar hebben wij dus niks aan...
Met gecombineerd gebruik van wap200MB en wap10MB zoals hierboven uitgelegd kunt ge bij Jim mobile krijgen:
2GB pm voor 10€ pm
1GB pm voor 5.5€ pm
500MB pm voor 3.25€ pm
400MB pm voor 2.8€ pm
250MB pm voor 2.13€ pm
200MB pm voor 1.9€ pm
100MB pm voor 1.45€ pm
...
- LPS
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 37 keer
OK, ik heb al enkele goede tips gezien: ik ga zeker eens kijken op JIM (via dat systeem van @firetux). Ik verbruik echt weinig. Dat kan een maand zijn van 8 MB, tot 50MB. Dan kan ik per maand verlengen voor 1€ zolang ik er mee toekom.
Mijn vraag is hier gewoon om te ontdekken wat voor mij álle maanden het goedkoopste is. Als ik een maand 10MB gebruik, dat ik dan bvb geen 4EUR heb moeten betalen bij Aldi. Daarom leek mij de BASE C ideaal in mijn geval. Maar JIM is ook wel zeer laagdrempelig interessant precies.
@Dafke: 20€ is way too much voor hetgeen ik vooropstel, geen bellen en geen sms en weinig data (maar dat laatste wel zo goedkoop mogelijk).
@krisken: aangezien ik weinig verbruik, is het ook maar om af en toe een mailtje te sturen / nmbsregeling / forum / google info / ... en is edge/gprs voldoende. Voor dit surf ik ook slechts met een nokia 6120 en steeds met 3G uit om batterij te besparen (omdat ik die snelheid toch niet nodig heb en op de trein daardoor er stabieler 2Gbereik is).
Mijn vraag is hier gewoon om te ontdekken wat voor mij álle maanden het goedkoopste is. Als ik een maand 10MB gebruik, dat ik dan bvb geen 4EUR heb moeten betalen bij Aldi. Daarom leek mij de BASE C ideaal in mijn geval. Maar JIM is ook wel zeer laagdrempelig interessant precies.
@Dafke: 20€ is way too much voor hetgeen ik vooropstel, geen bellen en geen sms en weinig data (maar dat laatste wel zo goedkoop mogelijk).
@krisken: aangezien ik weinig verbruik, is het ook maar om af en toe een mailtje te sturen / nmbsregeling / forum / google info / ... en is edge/gprs voldoende. Voor dit surf ik ook slechts met een nokia 6120 en steeds met 3G uit om batterij te besparen (omdat ik die snelheid toch niet nodig heb en op de trein daardoor er stabieler 2Gbereik is).
Samsung A3 + Proximus forcms088
Pack: Proximus Familus
Pack: Proximus Familus
- Dafke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
- Bedankt: 142 keer
- Contacteer:
LPS: sorry maar ik kon echt niet uitmaken wat jij bedoelde in je openingspost dat je minder dan 50mb per maand zou verbruiken..
Ik ga er van uit dat iemand die een smartphone heeft en een data abbo wil, dat dan ook zal gebruiken waarvoor nodig. En dan is 100mb echt wel weinig vind ik.
250mb is net goed als je mailjes kijkt, facebook en de foto'tjes opent en af en toe is surft..
Ik ga er van uit dat iemand die een smartphone heeft en een data abbo wil, dat dan ook zal gebruiken waarvoor nodig. En dan is 100mb echt wel weinig vind ik.
250mb is net goed als je mailjes kijkt, facebook en de foto'tjes opent en af en toe is surft..
- LPS
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 37 keer
No problemo. Bij GenCon krijg je 2048 MB en ik ben nog nooit onder de 2000 gegaan, vandaar max 48 MB . Mijn 6120 is echt iets heel basic, als ik surf is het gewoon via opera mini. Scherm is ook maar heel klein en altijd enkel op mobiele sites, vandaag dat het wsl zo beperkt is. Toch merci voor je reactie toch
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
- Bedankt: 149 keer
Met mijn Nokia kwam ik vroeger ook met 50 MB toe.
Met mijn Android nu kom ik aan 200 MB, terwijl mijn surfgedrag niet veranderd is.
Ik gebruik trouwens de surf-pakketten van Base. Ik herlaad via de Easy reload methode, waardoor je 25% korting hebt. Voor 500 MB betaal ik dan omgerekend 7,5 EUR. Mijn tariefplan heeft ook maandelijk 5 MB waardoor de geldigheid van mijn pakket verlengd wordt, en ik dus 7,5 EUR betaal per 2 maanden.
Enige nadeel is dat je bij iedere nieuwe aankoop van Easy Reload voor 6 maanden vastzit aan Base: je betaalt 45 EUR en ontvangt dan 6 maanden telkens 10 EUR. Je kan het combineren met ieder prepaid-tariefplan.
Met mijn Android nu kom ik aan 200 MB, terwijl mijn surfgedrag niet veranderd is.
Ik gebruik trouwens de surf-pakketten van Base. Ik herlaad via de Easy reload methode, waardoor je 25% korting hebt. Voor 500 MB betaal ik dan omgerekend 7,5 EUR. Mijn tariefplan heeft ook maandelijk 5 MB waardoor de geldigheid van mijn pakket verlengd wordt, en ik dus 7,5 EUR betaal per 2 maanden.
Enige nadeel is dat je bij iedere nieuwe aankoop van Easy Reload voor 6 maanden vastzit aan Base: je betaalt 45 EUR en ontvangt dan 6 maanden telkens 10 EUR. Je kan het combineren met ieder prepaid-tariefplan.