Slechts ADSL ondanks VDSL belofte

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
v8x
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 01 aug 2007, 12:59

Ik ben onlangs verhuisd naar een nieuwbouwwoning. Omdat ik op het vorige adres belgacom TV en internet had met VDSL snelheden wou ik uit gemak deze gewoon overzetten naar het nieuwe adres. De nieuwe woning ligt tamelijk landelijk dus ik was online al eens gaan kijken of er wel VDSL beschikbaar was. Niet dus, geen vdsl, geen HD TV. Voor de zekerheid toch maar eens gebeld naar de helpdesk en die garandeerden me dat er wel VDSL mogelijk was op dat adres. Omdat ik het vreemd vond dat de website de medewerker tegensprak heb nadien nog een paar gebeld en iedere gevraagd of ze konden nakijken of er VDSL beschikbaar was. In totaal hebben 3 verschillende medewerkers me bevestigd dat er VDSL mogelijk was, niemand die het tegendeel zei. Ook de mannen van Fabricom die de vooraanleg hebben uitgevoerd bevestigden dit.
Ik wou dit dus zeker op voorhand weten voor ik mijn diensten ging overzetten naar het nieuwe adres want bij een verhuis krijg je weer een nieuw jaarcontract. Maar gerustgesteld door de medewerkers heb ik mijn diensten verhuisd.

Je kan al raden wat er volgde, geen VDSL, geen HD TV, zelfs geen ADSL2+ snelheden. TV kan net, maar surfen tijdens het TV kijken is onmogelijk. Ik voel me dus behoorlijk bedrogen door Belgacom en zit nu weer voor een jaar vast. Sta je dan met je full HD TV, HD decoder en giganews accountje. Allemaal onbruikbaar geworden.

Enige optie is naar Telenet gaan maar dat wordt dan weer een verbrekingsvergoeding betalen. Kan ik Belgacom niet in gebreke stellen om zo onder de verbrekingsvergoeding uit te komen? Andere mogelijkheden?
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

Heb je hier ergens een schriftelijke bevestiging van? Die kan je gebruiken om de zaak op te zeggen.
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
v8x
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 01 aug 2007, 12:59

Geen schriftelijke bevestiging helaas ...
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Een schriftelijke bevestiging van de gebruikte technologie krijg je nooit.
Misschien eens een PB sturen naar Eva_van_Belgacom met de vraag om jouw contract zonder kosten op te zeggen, gezien je niet krijgt wat je verwacht had.
Eventeel ook vragen waneer VDSL bij jou beschikbaar komt.

De vraag is natuurlijk welke alternatieven je hebt. Als er op jouw adres geen VDSL beschibaar is, zal je ook niet bij een andere DSL provider terecht kunnen ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
v8x
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 01 aug 2007, 12:59

Het plan is om internet te houden (want echt onbeperkt) en digitale TV bij telenet te nemen. Ik wil dus enkel Belgacom TV opzeggen.

In de algemene voorwaarden staat:

15.2. De Klant kan het Contract of een besteld Aanbod om gelijk welke reden beëindigen vóór de normale einddatum ervan, rekening houdend met een opzegtermijn van een (1) kalendermaand en door de beëindiging te betekenen, d.m.v. een aangetekende brief met de post.
In dat geval heeft Belgacom de mogelijkheid om van rechtswege een schadevergoeding te eisen voor de vroegtijdige verbreking van het Contract of het Aanbod.
....
Deze vergoedingen voor vroegtijdige opzegging zijn niet verschuldigd indien de Klant (of zijn rechthebbenden) een van de volgende gewettigde motieven kan inroepen:
- verhuizing buiten de zone waar de Dienst beschikbaar is;
- overlijden.

Hopelijk is dat een mogelijkheid om er onderuit te geraken.
depeje
Premium Member
Premium Member
Berichten: 695
Lid geworden op: 22 jan 2011, 00:27
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 31 keer
Contacteer:

Ik vrees dat je daarvoor nog eens zal moeten verhuizen.
stefferke
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 14 dec 2011, 21:48
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

op hoeveel Mbps down hebben ze je dan gezet als ik vragen mag?
heb hier hetzelfde probleem
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

Tv is blijkbaar beschikbaar dus normaal zal er verbrekingsvergoeding moeten betaald worden, maar neem eens contact met eva, en wie weet....
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”