Hoi,
Zopas heb ik een bericht van edpnet gekregen dat ze - wegens het verdwijnen van de LEX in de Jacques Lalaingstraat (Etterbeek) - verplicht zijn mijn ADSL verbinding stop te zetten tegen eind juni 2012. Verder doen ze een commercieel voorstel om mij over te schakelen naar VDSL (50 EUR activatiekosten + een verhoging van het maandelijks abonnement van 11 EUR, nu heb ik "Enough Internet", en ik zou overgeschakeld worden naar "Newer & Faster Internet"; minimum contractduur: 1 jaar).
Nu verwacht ik tegen het einde van dit jaar/begin volgend jaar te verhuizen. Momenteel woon ik in Brussel, en waarschijnlijk ga ik naar Antwerpen. Moest ik op edpnet's voorstel ingaan, vrees ik dat deze verhuis dan gezien worden als stopzetting van het contract.
Ik ben eigenlijk op zoek naar een vergelijkbaar profiel als dat ik nu heb (mijn verbinding is snel genoeg, geen problemen met volume, ...). Overstappen naar een andere provider zal me ook niet helpen vermoed ik (maar hier ben ik niet zeker van, zijn er andere providers die via een andere LEX kunnen werken?).
Momenteel heb ik een Belgacom Discovery Line (+ edpnet dus), hebben jullie enig idee of ik - voor een periode van minder dan 1 jaar - op een of andere manier een goedkope overbrugging kan maken totdat ik gesettled ben. Dat mag ev. met een lagere snelheid zijn dan ik nu heb. Of is m'n beste zet onderhandelen met edpnet om de minimum contract duur te laten vallen?
Gedwongen overstap naar VDSL
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 62 keer
- Contacteer:
Mobiel internet
Andere providers gaan direct met minimum een jaarcontract werken
Zelfs al weer je al wat je op je nieuwe adress kan en wil ehbben van internetverbinding is een verhuis ook vaak niet zonder extra kosten , en zeker niet zonder problemen
![Razz :p](./images/smilies/icon_razz.gif)
Andere providers gaan direct met minimum een jaarcontract werken
Zelfs al weer je al wat je op je nieuwe adress kan en wil ehbben van internetverbinding is een verhuis ook vaak niet zonder extra kosten , en zeker niet zonder problemen
The eternal and true pessimist ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 214 keer
Ik vind dat EDPNet hier toch wel een geste zou mogen doen. Dat ze de activatiekost laten vallen lijkt me evident, net zoals dat je géén nieuw jaarcontract krijgt. Uiteindelijk verplichten je ze om over te stappen naar een andere technologie en duurdere formule.
Wat trouwens ivm. de modem ? Krijg je die gratis of moet je die ook nog kopen ? In dat geval zou ik overstappen naar bv. Belgacom.
Wat trouwens ivm. de modem ? Krijg je die gratis of moet je die ook nog kopen ? In dat geval zou ik overstappen naar bv. Belgacom.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Wel,
edpnet doet al een geste.
Mobiel internet ken ik eigenlijk niet; 't gaat hier om internet op mijn desktop/laptop PC (heb geen smartphone of iets dergelijks), is dit dan nog van toepassing? Tijd om wat opzoekingswerk te doen; kennen jullie goede startpunten hiervoor?
Alvast bedankt.
edpnet doet al een geste.
Ergens vind ik dit normaal aangezien ik gedwongen moet overstappen; anderzijds is edpnet hier ook gebonden aan externe factoren. De activatiekost op zich is geen probleem; en als ik niet zou gaan verhuizen was ik hier op ingegaan (ben reeds een 5tal jaar tevreden klant bij edpnet). Ik wens echter niet te investeren in nieuwe technologie op een adres waar ik niet zo lang meer ga blijven.Voor uw overstap naar VDSL biedt edpnet u een mooie korting van €224 incl. BTW / €185,12 excl. BTW:
- u krijgt een GRATIS VDSL-modem (in bruikleen - normale prijs €99 incl. BTW / €81,81 excl. BTW);
- u krijgt een complete installatie (normale prijs €125 incl. BTW / €103,31 excl. BTW) door één van onze techniekers.
U betaalt enkel een activatiekost van €50 incl. BTW / €41,32 excl. BTW. In bijlage vindt u een offerte terug met een volledig overzicht van uw VDSL-abonnement, VDSL-modem en installatie.
Mobiel internet ken ik eigenlijk niet; 't gaat hier om internet op mijn desktop/laptop PC (heb geen smartphone of iets dergelijks), is dit dan nog van toepassing? Tijd om wat opzoekingswerk te doen; kennen jullie goede startpunten hiervoor?
Alvast bedankt.
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
bij mobiel internet is de snelheid natuurlijk sterk afhankelijk van locatie (3G/ EDGE, ...) en echt veel volume zal je niet kunnen verzetten
http://www.belgacom.be/onetelco/be-nl/c ... ional.page?
https://mobilevikings.com/nl/offer/pric ... data-only/
http://www.belgacom.be/onetelco/be-nl/c ... ional.page?
https://mobilevikings.com/nl/offer/pric ... data-only/
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Stel je vraag aan Joachim, en leg hem je probleem uit. Als je tevreden EDPNet gebruiker bent, en je bent van plan om na je verhuis bij EDPNet te blijven, dan zal dat geen stopzetting van contrcat zijn (misschien kan je dan terug naar ADSL op je nieuwe adres).Stavr0s schreef:Nu verwacht ik tegen het einde van dit jaar/begin volgend jaar te verhuizen. Momenteel woon ik in Brussel, en waarschijnlijk ga ik naar Antwerpen. Moest ik op edpnet's voorstel ingaan, vrees ik dat deze verhuis dan gezien worden als stopzetting van het contract.
Dat zal inderdaad niet helpen, en EDPNet heeft hieraan geen schuld.Stavr0s schreef:Overstappen naar een andere provider zal me ook niet helpen vermoed ik (maar hier ben ik niet zeker van, zijn er andere providers die via een andere LEX kunnen werken?).
Belgacom is begonnen met zijn telefooncentrales te ontmantelen, en overal waar een telefooncentrale gesloten wordt, zal ADSL niet meer beschikbaar zijn (klassieke telefonie wordt er vervangen door IP).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
volgens mij krijg je juist niks
bij belgacom krijg je ook de vdsl modem in bruikleen.
Veel ga die technieker niet moeten doen .
Op zijn minst kunnen ze die 50 euro laten vallen want je hebt dit niet gevraagd !!!
Verhuizing is niet stopzetting van contract ten hoogste een vergoeding voor de verhuis dus terug 50 euro activatiekost en nieuw jaarcontract.
Maar tegen dan zal de nieuwe telecomwetgeving in voege zijn dus een 6 maand contract
wat betaal je nu aan edpnet
bij belgacom krijg je ook de vdsl modem in bruikleen.
Veel ga die technieker niet moeten doen .
Op zijn minst kunnen ze die 50 euro laten vallen want je hebt dit niet gevraagd !!!
Verhuizing is niet stopzetting van contract ten hoogste een vergoeding voor de verhuis dus terug 50 euro activatiekost en nieuw jaarcontract.
Maar tegen dan zal de nieuwe telecomwetgeving in voege zijn dus een 6 maand contract
wat betaal je nu aan edpnet
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
-
- Elite Poster
Dus een VDSL modem in bruikleen kost 99€ bij EDPNet ?- u krijgt een GRATIS VDSL-modem (in bruikleen - normale prijs €99 incl. BTW / €81,81 excl. BTW);
![Question Mark :???:](./images/smilies/icon_question.gif)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 62 keer
- Contacteer:
uit de context gerukte quote als je het mij vraagt
de modem kost normaal 99 € BTW in , de TS zou hem in bruikleen krijgen ...
de modem kost normaal 99 € BTW in , de TS zou hem in bruikleen krijgen ...
The eternal and true pessimist ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
- Elite Poster
Niks uit de context gerukt. EDPNet stelt het voor als een korting van 224€ terwijl dit helemaal niet het geval is.
Ik ben hier nog niet zo zeker van. Wat met providers die hun eigen DSLAM apparatuur hebben staan (oa. Dommel) ?Dat zal inderdaad niet helpen, en EDPNet heeft hieraan geen schuld.
Belgacom is begonnen met zijn telefooncentrales te ontmantelen, en overal waar een telefooncentrale gesloten wordt, zal ADSL niet meer beschikbaar zijn (klassieke telefonie wordt er vervangen door IP).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 208 keer
Die hebben ook een probleem:
Voor meer info dit zijn plannen die aangekondigd zijn in 2008
http://www.belgacomwholesale.be/wholesa ... _evolution
http://www.belgacomwholesale.be/wholesa ... 1-2011.pdf
Hoofdstuk 6. Building Outphasing
Voor meer info dit zijn plannen die aangekondigd zijn in 2008
http://www.belgacomwholesale.be/wholesa ... _evolution
http://www.belgacomwholesale.be/wholesa ... 1-2011.pdf
Hoofdstuk 6. Building Outphasing
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
- Bedankt: 169 keer
Op bepaalde plaatsen in België moeten ze VDSL2 nog activeren en op andere plaatsen zijn ze de centrales met ADSL al aan het afbreken. Benieuwd hoe de verschillende providers daarop gaan reageren ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
[
Post made via mobile device ]
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
[
![Afbeelding](http://userbase.be/forum/images/phone.png)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Hier even meegeven wat ik zelf heb meegemaakt bij EDPnet. Ik heb een tiental jaren in Lebbeke gewoond en heb zowat al die tijd een adsl abo gehad bij edpnet. Toen mijn moeder kwam te overlijden ben ik verhuisd naar het ouderlijke huis te Dendermonde. Lebbeke en Dendermonde vallen binnen dezelfde telefoonzone (052), dus ik kon gewoon mijn telefoonnummer "meenemen" naar mijn nieuwe woonplaats. Voor EDPnet is er geen nieuw abo afgesloten, echter gewoon een adreswissel doorgevoerd in hun administratie. De adsl aansluiting bleef toch actief op mijn bestaande telefoonnummer. Er waren voor mij dus geen extra kosten. Als ik de TS hier zo lees, dan zou het best kunnen dat hij wel een nieuw abo moet afsluiten. Hij woont nu in telefoonzone 02 (Brussel) en verhuist richting Antwerpen (03).
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 1 keer
volgens mij krijgt hij vdsl-modem gratis (tijdelijk) in bruikleen op bestaande adres om niet zonder internet te vallenVOiD schreef:Dus een VDSL modem in bruikleen kost 99€ bij EDPNet ?- u krijgt een GRATIS VDSL-modem (in bruikleen - normale prijs €99 incl. BTW / €81,81 excl. BTW);
zodra verhuizing rond is en op nieuwe adres adsl en of vdsl beschikbaar is zal hij nog een keuze kunnen maken
ingeval vdsl zal hij modem moeten betalen (€99)
ingeval adsl zal een downgrade volgen veronderstel ik (en vdsl modem terug geven)
om zekerheid te hebben effe vragen aan joachim( dacht ergens gelezen te hebben dat hij momenteel met vakantie is tot 4 juni)
of ticket aanmaken
paar jaar terug zelf verhuisd (wel in zone 03 gebleven, toen nog abo max6 dyn) zonder extra kosten
-
- ISP Staff
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 66 keer
Deze centrale MOET tegen eind juni dicht. Dit gebouw is verkocht en moet tegen dan leeg zijn. Momenteel zijn ze alle klanten op adsl verplicht aan het omzetten naar vdsl. Voor Bgc-klanten is dit volledig gratis. (incl. gratis bbox2) Hoe dat het zit voor de andere providers weet ik niet maar ik vind dat dit ook gratis moet.
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Jawel...VOiD schreef:Niks uit de context gerukt. EDPNet stelt het voor als een korting van 224€ terwijl dit helemaal niet het geval is.
De klant hoeft de modem niet uit eigen zak te betalen (wat wel het geval is voor nieuwe klanten), dus krijgt hij een modem ter beschikking die hij in bruikleen mag gebruiken. De modem in bruikleen is dus een financieel voordeel.
-
- Elite Poster
Wat een onzin. Ofwel krijg je korting ofwel krijg je iets in bruikleen.
In dit geval wordt de TS verplicht om over te stappen naar een nieuwe technologie. Dit moet wat mij betreft voor hem volledig kosteloos zijn. Die "geweldige" korting van 224€ krijgt hij bij andere providers (Belgacom, Scarlet,...) sowieso. Bij Belgacom krijgt hij bv. nog 50€ extra korting bij online bestelling !
Sterker nog dan hoeft hij zelfs geen 50€ activatie te betalen én nog eens 11€ meer per maand te betalen ! De "korting" die de TS het komende jaar van EDPNet krijgt is dus 50 + (12*11) = 182€ ofwel het privilege om 15€/maand extra te betalen voor iets wat hij niet gevraagd heeft. Ik heb niks tegen EDPNet maar iemand met een beetje gezond verstand...![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
En blijkbaar is dit al minstens sinds November vorig jaar bekend. Waarom stelt EDPNet de TS nu één maand voor de omschakeling voor quasi voldongen feiten ?
In dit geval wordt de TS verplicht om over te stappen naar een nieuwe technologie. Dit moet wat mij betreft voor hem volledig kosteloos zijn. Die "geweldige" korting van 224€ krijgt hij bij andere providers (Belgacom, Scarlet,...) sowieso. Bij Belgacom krijgt hij bv. nog 50€ extra korting bij online bestelling !
Sterker nog dan hoeft hij zelfs geen 50€ activatie te betalen én nog eens 11€ meer per maand te betalen ! De "korting" die de TS het komende jaar van EDPNet krijgt is dus 50 + (12*11) = 182€ ofwel het privilege om 15€/maand extra te betalen voor iets wat hij niet gevraagd heeft. Ik heb niks tegen EDPNet maar iemand met een beetje gezond verstand...
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
En blijkbaar is dit al minstens sinds November vorig jaar bekend. Waarom stelt EDPNet de TS nu één maand voor de omschakeling voor quasi voldongen feiten ?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Toen ik het bedrijf waar ik werk naar een ander, goedkoper ADSL abonnement liet overstappen kreeg ik van Belgacom te horen dat er een technicus langs moest komen. Mijn verwondering was groot dat daarvoor een technicus langs moest komen. Achteraf bleek dat Belgacom, daar waar mogelijk, nieuwe aansluitingen of gewijzigde abonnementen automatisch op VDSL aansluit. Vandaar dat er een technicus langs moest komen om de befaamde BBox te komen installeren en configureren. Alleen jammer dat 2 maand later 2 andere technici langs moesten komen om de ADSL filters/splitters bij ons op het bedrijf te komen aanpassen want dat had de eerste natuurlijk niet gedaan. Diezelfde 2 technici hebben ons dan meteen op een ander koperpaar aangesloten zodat de afstand tot dat kastje plots 400 (vierhonderd) meter korter werd.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
Update:
Na gecontacteerd te zijn door EDPnet (al weer een tijdje geleden) en nog even na te denken heb ik beslist: ik blijf bij EDPnet en neem VDSL.
Kostprijs: 50 EUR activatiekost; installatie en modem is gratis.
Als ik binnen het jaar verhuis, wordt dit niet als contractbreuk gezien, maar betaal ik 50 EUR verhuiskosten; de modem mag ik houden. Downgraden zou dan ook kunnen zonder extra kosten.
Enige nadeel nog, ik kan een tijdje zonder internet komen te vallen vanaf 30 juni. Het is me niet echt dudielijk of dit aan Belgacom of EDPnet ligt en hoe lang dit kan duren. Oh well, can't win 'em all. Deze ronde is alvast niet voor mij![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Thx voor jullie hulp en tips.
Na gecontacteerd te zijn door EDPnet (al weer een tijdje geleden) en nog even na te denken heb ik beslist: ik blijf bij EDPnet en neem VDSL.
Kostprijs: 50 EUR activatiekost; installatie en modem is gratis.
Als ik binnen het jaar verhuis, wordt dit niet als contractbreuk gezien, maar betaal ik 50 EUR verhuiskosten; de modem mag ik houden. Downgraden zou dan ook kunnen zonder extra kosten.
Enige nadeel nog, ik kan een tijdje zonder internet komen te vallen vanaf 30 juni. Het is me niet echt dudielijk of dit aan Belgacom of EDPnet ligt en hoe lang dit kan duren. Oh well, can't win 'em all. Deze ronde is alvast niet voor mij
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Thx voor jullie hulp en tips.