Pagina 1 van 1

problematische overgang scarlet > Belgacom

Geplaatst: 18 mei 2012, 19:02
door dr.trimble
op 22/04 heb ik via het internet een aanvraag gedaan om over te schakelen naar Belgacom voor een Pack Comfort met Internet Everywhere, TV en vaste telefonie .
Twee dagen later kreeg ik hiervan een bevestiging waarin stond dat op 2 mei de overschakeling ging gebeuren en dat de decoder,... kon afgehaald worden in een kialapunt vanaf 30 april.
Op 2 mei is er helemaal niets gebeurd en had ik ook nog geen decoder ontvangen. Ik contacteerde de klantendienst en daar vertelden ze mij dat er nog iet kon gebeurd zijn omdat ik eerst moest telefonisch moest gecontacteerd worden door belgacom. Die persoon heeft dat meteen alles overlopen en een LOA opgestuurd die ik moest terugmailen. Dit heb ik meteen gedaan.
Twee weken later nog steeds niets gebeurd. Dus nam ik vorige maandag nog eens contact op. Blijkbaar was er iets verkeerd gelopen door "nieuwe procedures" en was mijn bestelling geanuleerd ???
Die persoon heeft terug alles genoteerd en ging een mail opsturen. Deze mail is niet aangekomen dus heb ik dinsdag nog eens gebeld. Oops weer iets verkeerd gegaan. De dame ging de mail nog eens doorsturen en nu kwam hij wel aan. Ik heb die dus meteen ingevuld en terug gestuurd.
Vandaag wou ik eens horen of ze alles al klaar hadden en blijkbaar wou, volgens de dame van de klantendienst, Scarlet mijn nummer niet vrijgeven. Ik vroeg waarom dit zou zijn en haar antwoord was dat ze mij mss als klant niet kwijt wilden ??? Flauwekul dus.
Na overlopen van de procedurefouten heeft ze contact opgenomen met haar teamleader en nadien wist ze me te vertellen dat de aanvraag op 8 mei doorgestuurd is naar scarlet en dat de nummerdeportatie tot 3 weken op zich kan laten wachten.
Dus zou infeite de nummerdeportatie volgdende week in orde moeten zijn. Dan pas zullen ze me opnieuw contacteren om een technieker langs te sturen om de boel aan te sluiten. Benieuwd hoe dit verder zal verlopen. ik hou jullie allesins op de hoogte.
Sowieso geef ik Belgacom de tijd tot eind deze maand, als het dan nog niet ok is, dan hoeft het voor mij niet meer. Als de overschakeling al zou problematisch verloopt, dan beloofd de rest ook al niet veel goeds.

Zijn er nog personen met deze ervaring of ben ik de enige sukkelaar :lol:

Re: problematische overgang scarlet > Belgacom

Geplaatst: 19 mei 2012, 19:44
door onl2148
Nee, je bent zeker niet alleen.
Ik heb ook een online aanvraag gedaan.
Bekijk maar eens mijn bericht 'Online bestelling en helpdesk RAMP' van 31 maart.
Gelukkig is alles van aansluiting in orde gekomen.
Ik wacht nog enkel op de eerste factuur om te zien of alles klopt ivm gratis activering en promo.

Re: problematische overgang scarlet > Belgacom

Geplaatst: 19 mei 2012, 19:55
door solid-killer
ik heb ook zo een problematische overschakeling meegemaakt, toen scarlet nog voordeliger was.
je mag er zeker van zijn dat het pas de laatste dag het nummer zullen vrijgeven, zeker vragen naar een compensatie want dit kan gewoonweg niet.
(eerlijk gezegd zou ik niet overschakelen aangezien je bij belgacom voor het beetje meer leuke extra features hebt zoals fon-hotspots, TV-overal en internet everywhere. Ik heb al spijt dat we zijn overgeschakeld, maar zolang alles werkt de prijs goed blijft zal ik bij scarlet blijven ;)

Re: problematische overgang scarlet > Belgacom

Geplaatst: 21 mei 2012, 08:53
door Proximus
Beste dr.trimble,

Kan u mij via privébericht uw klantgegevens bezorgen(klantnr, telefoonnr, naam , adres, gsmnr)?

Dan kan ik uw dossier eens opvragen.


Met vriendelijke groeten,

Eva

Re: problematische overgang scarlet > Belgacom

Geplaatst: 21 mei 2012, 16:40
door dr.trimble
PB'tje is verstuurd, Eva

Re: problematische overgang scarlet > Belgacom

Geplaatst: 21 mei 2012, 17:35
door VOiD
Je bent niet de enige. Ook bij mij loopt het compleet in het honderd. Terwijl het enige wat er moet gebeuren is de nieuwe modem aansluiten en nieuw account/paswoord ingeven.
De opzegperiode van Scarlet klopt niet, de activatie bij Belgacom lukt niet... En dan te bedenken dat het ene een dochterbedrijf van het andere is dat identiek dezelfde infrastructuur gebruikt :bang:

Re: problematische overgang scarlet > Belgacom

Geplaatst: 21 mei 2012, 19:17
door dr.trimble
Zoals ik kan lezen liggen de problemen waarschijnlijk aan de communicatie tussen het bedrijf dat de online bestellingen doet en belgacom zelf. Dit zelfde heb ik een paar maanden geleden net meegemaakt met de overschakeling van mijn mobiel abonnement naar proximus generation connect. Daar was het ook een extern bedrijf die de aanvragen deed en het liep helemaal in het honderd. Toen heb ik wel een compensatie gekregen voor het gebrekkige verloop en het lange wachten. Benieuwd of dit hier ook het geval zal zijn :?
Ondertussen zit ik wel al een drietal weken zonder mobiel internet op mijn ipad omdat ik hoopte dat alles vlot zou gaan, dus heb ik geen belwaarde meer op de simkaart geplaatst. Achteraf blijkt dat ik het beter wel nog deed :roll:

Re: problematische overgang scarlet > Belgacom

Geplaatst: 24 mei 2012, 19:00
door dr.trimble
nog geen tegenreactie gehad van eva na het versturen van mijn gegevens 3 dagen geleden :?

ondertussen wel een sim-kaartje in de bus gekregen, niet het micro-sim-kaartje wat ik besteld heb maar wel een gewone sim-kaart :roll: , past dus niet in een ipad dus heb ik hem zelf, op eigen risico, mogen bijknippen.

ook bericht gekregen dat ik de modem/decoder/splitter kan gaan afhalen in een kialapunt terwijl de klantendienst mij de vorige keer via de telefoon vertelde dat een technieker dit zou meebrengen. Via mijn eerste aanvraag had ik er eigenlijk wel voor gekozen de boel te laten opsturen, maar de klantendienst heeft het veranderd omdat een technieker laten komen toch gratis was, dus die zou de decoder meebrengen.

Het loopt weer allemaal van een leien dakje :?

wordt vervolgd ....

Re: problematische overgang scarlet > Belgacom

Geplaatst: 25 mei 2012, 10:05
door Goztow
Stuur eens een nieuwe PM? Misschien hebben ze erover gezien.

Re: problematische overgang scarlet > Belgacom

Geplaatst: 25 mei 2012, 10:37
door dr.trimble
Mss wel, dat doe ik straks . Ondertussen ben ik het pakket gaan afhalen in het kialapunt. Er stak een draadloze USB stick bij dat ik niet eens aangevraagd heb. Mss een kadootje voor de moeilijke afhandeling ???

[Afbeelding Post made via mobile device ]

Re: problematische overgang scarlet > Belgacom

Geplaatst: 25 mei 2012, 14:07
door dr.trimble
voila, nog maals mijn gegevens doorgestuurd naat Eva.
Ondertussen is de (te grote) simkaart die ik gisteren ontvangen heb nog steeds niet actief ondanks dat ik hem gisteren telefonisch activeerde. Normaals gezien zeggen ze dat het een paar uur kan duren :?
ik denk dat ik best nog eens de klantendienst zal bellen

wordt vervolgd ...

Re: problematische overgang scarlet > Belgacom

Geplaatst: 27 mei 2012, 22:09
door dr.trimble
ondertussen contact gehad met Eva en alles lijkt de goeie weg op te gaan. Op 31 mei gebeurd de overschakeling. Blijkbaar wil scarlet dan toch mijn nummer vrijgeven en een correcte micro-simkaart wordt opgestuurd. Momenteel is de nieuw Bbox modem al aangesloten maar gebruik ik nog de gegevens van scarlet. Donderdag gaan de gegevens van belgacom erin en dan zien we wel :lol:

Re: problematische overgang scarlet > Belgacom

Geplaatst: 01 jun 2012, 12:21
door dr.trimble
gisteren is de overschakeling gebeurd. Toen ik thuis kwam waren alle gegevens aangepast in de Bbox en kon ik perfect surfen via een 30/6 profiel.
's avonds echter, na enkele korte onderbrekingen, zie ik dat mijn profiel plots gezakt is en heb ik slechts een Downstream line rate van 9064 kbps.
Vandaag meteen de dienst storingen gecontacteerd en ze weten ook niet precies wat de oorzaak is. Maandag komt er een technieker langs om alles te checken. Volgens hen ligt het aan de binnenbekabeling. Wel heel raar aangezien ik al ruil 2 jaar perfect geniet van een 30/6 bij scarlet en nu enkel de sagem modem vervangen heb door de bbox2? Indien de oorzaak binnen is zullen de kosten voor mij zijn :? Nu deze zal ik allesins niet betalen aangezien alles perfect werkte tot op gisterenavond 20u.

Andere gegevens en microsimkaart zijn ook nog niet toegekomen, blijkbaar is alles onderweg.
Ook wordt mijn telefoonnummer nog niet herkend in het systeem en kan zo nog geen activatiecode aanvragen om mij te registreren bij de e-services.

Wat is het toch leuk om over te schakelen van provider :bang:

Re: problematische overgang scarlet > Belgacom

Geplaatst: 05 jun 2012, 18:41
door dr.trimble
ondertussen is mijn profiel terug op 30/6 geplaatst en heb ik de activatiecodes voor de e-services ontvangen (4x).

Een ander probleem is nog steeds de bereikbaarheid van andere providers. Als ik naar mijn thuisnummer bel vanaf een base-nummer, dan geraak ik binnen. Als ik bel vanaf mobistar of proximus dan krijg ik als antwoord dat de abonnee niet beschikbaar is. Dit is reeds zo sinds vorige donderdag.

Oja, TV Overal werkt ook nog niet want bij het inloggen krijg ik de melding dat ik geen belgacom klant ben :eek:

Met een beetje geluk heb ik morgen mijn microsimkaart en kan ik deze WEL activeren deze keer. Niet zoals de gewone simkaart de vorige keer.

wordt vervolgd ...

Re: problematische overgang scarlet > Belgacom

Geplaatst: 06 jun 2012, 19:29
door dr.trimble
Eva beloofde me via PB dat vandaag de micro-simkaart zou geleverd worden via taxipost. De hele dag was er iemand thuis maar taxipost is hier helemaal niet geweest.

Vandaag weer meer dan een uur aan de telefoon gehangen met Belgacom met als resultaat:

Fonspot werkt ondertussen (af en toe)
Voor TV-overal moet ik nog wachten tot 14/06 want mijn dossier is nog niet in orde.
Telefonisch ben ik nog steeds niet helemaal bereikbaar op mijn vaste nummer.

nog 3 puntjes te gaan en dan is alles in orde :lol:

wordt vervolgd ...

Re: problematische overgang scarlet > Belgacom

Geplaatst: 07 jun 2012, 18:10
door dr.trimble
tja,

weer een dag verder en weeral geen taxipost aan de deur geweest, dus nog geen simkaart zoals Eva me beloofde :?
Morgen ben ik 4 dagen weg en hoopte de simkaart in mijn ipad te kunnen plaatsen om daar een beetje mails te lezen en dergelijke maar dat zal noppes worden. Dankuwel Belgacom.
Ik ben wel ff naar de belgacomshop geweest maar daar kunnen ze me ook niet helpen. Ben eigenlijk benieuwd of die simkaart wel verstuurd is ???

De fonspots lijken af en toe wel te werken.
Ik ben ook al weer bereikbaar vanop het mobistar netwerk, de rest nog niet kunnen testen.
TV overal werkt ook nog niet dus zal ik er de komende 4 dagen ook geen gebruik van kunnen maken zoals ik hoopte.

Dus nog een hele weg te gaan.
Ik vraag me af of ik op iets in de vorm van een compensatie kan rekenen want dit gedoe is nu al bezig van 22 april.

wordt nog steeds vervolgd ...

Re: problematische overgang scarlet > Belgacom

Geplaatst: 12 jun 2012, 09:50
door dr.trimble
weer 5 dagen verder en nog steeds geen micro-simkaart ontvangen. Ondertussen niets meer van Eva gehoord sinds begin vorige week. Waarschijnlijk kan ze me zelf niet helpen :? Ondertussen wel een telefoontje gekregen op mijn antwoordapparaat van een andere belgacom-medewerker die hier het forum volgt en vroeg om te melden als ik gisteren nog geen kaartje ontvangen had. Bij deze is dit dus gebeurd. Graag zou ik ook van de gelegenheid gebruik maken om te weten te komen of er een compensatie zal zijn voor alle miserie die ik de laatste 2 maanden gehad met de overschakeling naar Belgacom?

Re: problematische overgang scarlet > Belgacom

Geplaatst: 12 jun 2012, 10:13
door proximusboyke
Ik bewonder u voor uw geduld :banana:
Ik was al lang weg geweest of op zijn minst naar een belgacomwinkel geweest en den boel op stelten gezet tot ze alles feilloos hadden geregeld.
Kennis van mij heeft dit ook keer voor gehad, hij was het zodanig beu dat hij bij een belgacomwinkel ging staan en iedereen die binnen wilde zijn verhaal deed, kmoet zeggen theeft niet lang geduurd en zijn problemen waren opgelost.

Re: problematische overgang scarlet > Belgacom

Geplaatst: 12 jun 2012, 10:27
door fluppie
Men doet duidelijk wel pogingen om alles in orde te krijgen,dus denk ik wel dat alles uiteindelijk wel in orde zal komen.Ik denk niet dat in dit geval een agressieve aanpak (boel op stelten zetten)de aangewezen houding is,integendeel,blijf vriendelijk.

Re: problematische overgang scarlet > Belgacom

Geplaatst: 12 jun 2012, 18:01
door dr.trimble
proximusboyke schreef:Ik bewonder u voor uw geduld :banana:
Ik was al lang weg geweest of op zijn minst naar een belgacomwinkel geweest en den boel op stelten gezet tot ze alles feilloos hadden geregeld.
Kennis van mij heeft dit ook keer voor gehad, hij was het zodanig beu dat hij bij een belgacomwinkel ging staan en iedereen die binnen wilde zijn verhaal deed, kmoet zeggen theeft niet lang geduurd en zijn problemen waren opgelost.

geduld is idd nodig. Nu, ik heb nog geluk dat het internet nog off-line geweest is, anders had ik niet zo "geduldig" geweest. De overschakeling is wel een maand later gebeurd dan wat ik doorgekregen heb bij de inschrijving. Het frustrerende is dat ik eigenlijk voor alles wat ze aanbieden: telefoon, internet, tv, simkaart, fonspot en tvoveral al heb moeten bellen. Bij elk van deze onderdelen is er een probleem geweest voor het werkend te krijgen en geen enkele keer lag de fout bij mij. Alles tesamen heb ik al op zijn minst 5 uur aan het bellen geweest met Belgacom en nog steeds is niet alles in orde. (simkaart en tvoveral).
Ik koos dan wel voor een doe-het-zelf pakket maar ik veronderstel dat dit gewoon omvat dat je de installatie van de decoder en modem zelf moet doen, niet dat je uren moet bellen naar de klantendienst om alle pakketen werkende te krijgen.

Ik ben dan ook wel naar een belgacomwinkel geweest maar daar waren ze niet echt verast van het verloop van de aansluiting. De persoon aan de balie vond het zelfs beter dat ze zelf het order niet aanpastte want anders zou het enkel nog langer duren.

Re: problematische overgang scarlet > Belgacom

Geplaatst: 13 jun 2012, 17:31
door dr.trimble
Aangezien ik van niemand (Eva of Joel van belgacom) meer op de hoogte wordt gehouden hoe het zit met mijn microsimkaart heb ik voor de zoveelste keer contact omgenomen met de belgacom klantendienst.
De persoon die ik aan de lijn kreeg was infeite verwonderd van wat ik hem vertelde. Volgens hem is het onmogelijk dat de microsimkaart zou opgestuurd worden via taxipost, dit gebeurd steeds via een extern bedrijf in een gewone omslag. Dit is nochtans hetgene Eva mij via PB bevestigd heeft. Ik dacht dat Eva van alles op de hoogte was maar blijkbaar is het dus toch niet zo :?
Er zal nu dus nogmaals een microsimkaart opgestuurd worden die ik pas kan activeren nadat de verkeerd uit het systeem gehaald is. Hiervoor moet ik nog eens conact opnemen met belgacom.

Normaal gezien zou morgen tvoveral beschikbaar zijn bij mij, benieuwd of ze daarin zullen slagen :roll:

wordt vervolgd...

Re: problematische overgang scarlet > Belgacom

Geplaatst: 14 jun 2012, 17:47
door dr.trimble
veel reactie komt er niet op mijn postings maar ik doe voort.

Er werd vanuit de klantendienst beloofd dat de tvoveral-applicatie actief zou zijn vanaf 14/06 en dat mijn e-services zouden aangepast zijn zodat ik ook mijn andere produkten dan alleen internet kan zien of aanpassen.

Dat is natuurlijk weer niet in orde dus nog steeds geen tv-overal, dus weeral bellen naar belgacom :?

Nu begint het echt mijn keel uit te hangen, maar wat kan ik er aan doen :roll: . Ook nog steeds geen reactie van Eva of een andere belgacom-medewerker hier op het forum.

update:

HET HANGT MIJN STROT UIT !!!!!!!!!!!!

daarnet weer een hele poos gebeld om iemand te pakken te krijgen van de technische dienst. Ik koos voor optie "1 - tvoveral". De persoon die ik aan de lijn kreeg was niet voldoende op de hoogte van tvoveral en een collega zou me terug bellen. Dit heeft ie ook gedaan. Ook hij kon me niet helpen en verwees me door naar het nummer van de e-services (0800/22301) . Als ik daar naartoe bel, dan hoor je gewoon een stem die vertelt dat je alle oplossingen kan vinden op de website van de e-services zelf. Denk ze echt dat ik daar nog niet naar gezocht heb??? Dat wordt dus nog eens bellen naar de klantendienst :-(

wordt vervolgd, pfffff ......

Re: problematische overgang scarlet > Belgacom

Geplaatst: 18 jun 2012, 20:47
door dr.trimble
vrijdag zat dus de microsimkaart in de bus. Het lukte echter niet om deze te activeren aangezien de vorige (verkeerde) simkaart nog steeds geactiveerd is, alhoewel deze wel nooit gewerkt heeft. Bij het bellen naar de klantendienst hebben ze een ticket aangemaakt omtrent het probleem en het zou binnen de 48uur moeten behandeld worden :?

Tvoveral werkt NOG STEEDS NIET. Op de pc krijg ik volgende foutmelding:
Uw huidig profiel geeft u geen toegang tot alle opties van TV overal. Met deze toegangsgegevens kunt u evenwel andere toepassingen van onze Skynet website bezoeken
Wilt u alle opties/voordelen van uw Belgacom e-Services raadplegen?
Log dan opnieuw in met uw Belgacom-login en -paswoord voor een overzicht van uw abonnementen en alle diensten waar u voordien al gebruik van maakte.
Hebt u nog geen Belgacom-login? Log dan nu eerst uit en schrijf u daarna hier in.


De app op de ipad weet me te vertellen dat ik nog geen belgacom klant ben.

Duidelijk nog een probleem met de e-services. Hiervoor heb ik ook al verschillende keer gebeld naar de klantendienst, ze zouden er naar kijken maar blijkbaar zijn ze er nog steeds niet in geslaagd het werkende te krijgen :roll:

Van Eva heb ik nog steeds niets gehoord en op mijn laatste PB's reageert te ook niet meer.

Het is onbegrijpelijk hoe Belgacom een pack kan verkopen. Geen enkel onderdeel van dit pack heeft gewerkt zonder dat ik er verschillende keer naar de klantendienst voor moest bellen.

ik blijf hopen dat alles in orde komt maar krijg meer en meer zin om de ombudsdienst aan te schrijven en een vraag in te dienen om de hele installatie te annuleren

Re: problematische overgang scarlet > Belgacom

Geplaatst: 21 jun 2012, 19:12
door dr.trimble
ondertussen 3 dagen verder en nog steeds geen tvoveral, simkaart in de ipad is ook nog niet actief ondanks dat de technische dienst beloofde dat het na 24 uur in orde zou zijn.


@ Eva, mag ik nog hulp verwachten van je of heb je het ook opgegeven aangezien ik al meer dan twee weken wacht op uw reactie op mijn PB :roll:

Iemand een idee of ik nog mijn nieuwe abonnement kan opzeggen wegens het niet nakomen van de verplichtingen door belgacom?

Re: problematische overgang scarlet > Belgacom

Geplaatst: 22 jun 2012, 19:47
door dr.trimble
vandaag ben ik nog eens gecontacteerd door een collega van Eva, naar aanleiding van mijn posting hier en mijn PB aan haar adres.
Ze was verwonderd dat ik nog steeds problemen had met mijn simkaart en tv-overal en ging het nodige doen.

Een half uurtje later ben ik opgebeld door iemand van de klantendienst. Hij had iets aangepast ivm de simkaart en nadien was het surfen geen probleem meer.
Ook tvoveral is sinds vandaag werken.

Bij de "hello belgacom" toepassing zie ik wel dat ik maar 100mb beschikbaar heb ipv 250mb. Hopelijk gaat die nog aangepast worden want 100mb is wel te weinig.

Toeval of niet maar het is vandaag net 2 maanden geleden dat ik mijn aanvraag voor het pack comfort heb gedaan :roll:

Dankjewel voor je hulp, Eva :lol:

Re: problematische overgang scarlet > Belgacom

Geplaatst: 06 jul 2012, 08:17
door dr.trimble
ondertussen al iets meer dan een week geleden , de dag na mijn vorige posting werd ik gecontacteerd door een medewerker van Eva. Zij was verwonderd dat nog steeds alles niet in orde was en beloofde dit zo vlug mogelijk in orde te maken. Een uurtje nadien belde een andere persoon me op ivm de simkaart. Hij ging enkele dingetjes veranderen en waarlijk, een uur later kon ik de sim-kaart gebruiken. Dezelfde dag nog was mijn tv-overal ook in orde. Dit was dan ook het laatste wat moest gedaan worden. Momenteel draait sedert een week dus alles perfect. Na aandringen heb ik een vergoeding gekregen van belgacom twv een maand abbo. Toch nog een mooie geste :-D

Dit wordt dus niet meer vervolgd (hoop ik :roll: )

Re: problematische overgang scarlet > Belgacom

Geplaatst: 06 jul 2012, 14:47
door xenne
dr.trimble schreef:Bij de "hello belgacom" toepassing zie ik wel dat ik maar 100mb beschikbaar heb ipv 250mb. Hopelijk gaat die nog aangepast worden want 100mb is wel te weinig.
bij activatie in de loop van de maand krijg je maar een percentage van het voorziene volume...vanaf deze maand zou je 250MB moeten hebben