Telenet modem

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Tomola
Plus Member
Plus Member
Berichten: 183
Lid geworden op: 24 aug 2008, 13:09
Bedankt: 3 keer

Ik heb onlangs fibernet xl aangeschaft.
20 juni was de eerste datum dat de installateur langs kon komen....

Maar ik was eens benieuwd naar het motorola eudocsis 3.0 modem.
Wat voor modem kan ik verwachten, heeft de wireless bijvoorbeeld een groot en sterk bereik?
Ik heb nu namelijk een engenius accesspoint waar ik zeer tevreden over ben maar heeft een max snelheid van 54Mbps omdat het geen wireless N heeft.

Dit was voor mij toereikend omdat dommel toch niet hoger komt dan 6Mbps.

Ik hoop dat de motorola goed functioneerd.

[Afbeelding Post made via mobile device ]

[Afbeelding Post made via mobile device ]
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Tomola schreef:Wat voor modem kan ik verwachten, heeft de wireless bijvoorbeeld een groot en sterk bereik?


Standaard krijg je de combi modem/router/wireless waarvan het bereik niet echt super van is... de plaatsing zal dus grotendeels bepalen of het prima werkt of niet (maar je kan natuurlijk nog altijd zelf een AP plaatsen, ik werk zelf sinds recent trouwens met het AP dan in de Aldi stond tot grote tevredenheid).
Tomola
Plus Member
Plus Member
Berichten: 183
Lid geworden op: 24 aug 2008, 13:09
Bedankt: 3 keer

zo jammer dat de isp nooit eens wat research doen naar een goed modem.

Voor erg weinig geld heb je tegenwoordig een heel goed modem(bv. TL-WR1043ND van TP-Link ).

Ik denk dat ik die er maar eens voor de zekerheid bij koop.
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Heb sinds het begin van fibernet dit abonnement afgenomen bij telenet . Sinds een 6 tal weken zit ik nu terug met mijn vaste lijn en internet bij Belgacom . De modem dient dus enkel nog voor mijn digitale tv . Dit is ook de fibernet modem die nu standaard wordt geleverd . Ik merk op dat op deze modem nu constant twee ledjes flikkeren van de telefoonaansluiting . Is dit eigenlijk normaal , moeten deze niet continue branden ? Is het nu ook nog nodig dat ik zo een modem aan de muur heb hangen voor enkel en alleen maar digitale tv ? Misschien kan ik een andere modem aanvragen bij telenet die bijvoorbeeld alleen maar gebruikt dient te worden voor digitale tv ? Of bestaan zulke modems niet ?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Tomola schreef:Voor erg weinig geld heb je tegenwoordig een heel goed modem(bv. TL-WR1043ND van TP-Link ).
Ik denk dat ik die er maar eens voor de zekerheid bij koop.

Dat is geen modem maar een router.
Gezien je standaard een wireless modem/router krijgt van Telenet, is zo'n router niet alleen onnodig, maar ook ongewenst (dubbele NAT).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

fieldoxide schreef:Is het nu ook nog nodig dat ik zo een modem aan de muur heb hangen voor enkel en alleen maar digitale tv ? Misschien kan ik een andere modem aanvragen bij telenet die bijvoorbeeld alleen maar gebruikt dient te worden voor digitale tv ? Of bestaan zulke modems niet ?


Of die modem nu gebruikt wordt voor internet, telefonie of TV... uiteindelijk is alles IP verkeer (het heeft dus ook geen zin een andere modem te plaatsen, trouwens er zijn geen TV-only modems, en TN zou dit ook nooit doen... stel dat je morgen om welke reden dan ook terug product X, Y of Z bij TN wil dan moet men opnieuw een ander model komen plaatsen).
Tomola
Plus Member
Plus Member
Berichten: 183
Lid geworden op: 24 aug 2008, 13:09
Bedankt: 3 keer

Ik gebruik nooit het standaard modem van de provider.
Schakel altijd wlan uit van het standaard modem omdat die doorgaans bedroevende wireless bereik hebben en erg instabiel.

Tsja... Niet aangedacht dat er geen modem in de tp-link zit :?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Dus als ik het goed begrijp ben ik niet verplicht om de standaard docsis 3.0 modem van telenet te gebruiken ? Dus kan zelf een modem aanschaffen en aansluiten voor mijn digitale tv ? Of zie ik dat verkeerd ? Zoniet , welke opties heb ik ?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Als WLAN je enige probleem is, dan kan je altijd de standard modem/router van je ISP nemen, en er je eigen WLAN access point aan hangen.
Een router achter een router is nooit een goed idee.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

ik heb enkel en modem nodig voor mijn digitale tv van telenet . Updates binnenhalen voor de hd digicorder en ook de programmagids zou ik willen raadplegen . Draadloos is niet nodig . Is dit mogelijk ?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

De wireless modem is natuurlijk overkill in jouw geval.
Maar Telenet zal het goedkoper vinden om deze te laten hangen, dan te laten vervangen door een modem-only.
Bij een eventuele toekomstige aanvraag voor Internet of telefoon moet er geen technieker meer voorbijkomen. Via de online toool kan je dit zelf terug laten activeren.

Als je aandringt voor vervanging, zou het je wel eens 75€ voor "hardware swap" kunnen kosten.

Voordeel is dat je nu een Telenet Homespot in huis hebt, voor als er vrienden op bezoek komen die een TN abonnement hebben).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Tomola
Plus Member
Plus Member
Berichten: 183
Lid geworden op: 24 aug 2008, 13:09
Bedankt: 3 keer

philippe_d schreef:Een router achter een router is nooit een goed idee.



Ai, dat is dus de rede dat mijn engenius mij beter bevalt dan mijn voorgaande router.
De engenius is een accesspoint en dat werk beter dan een router achter een router.....?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

fieldoxide schreef:Dus als ik het goed begrijp ben ik niet verplicht om de standaard docsis 3.0 modem van telenet te gebruiken ?


Ja, bij TN ben je STEEDS verplicht hun modem te gebruiken (je kan deze dus niet kopen, en zelfs al zou je dat kunnen zal men hem nooit registreren)

fieldoxide schreef:welke opties heb ik ?


Je laat gewoon hangen wat er nu hangt... alle andere opties hebben geen enkele toegevoegde waarde.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”