raar of normaal?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Tomola
Plus Member
Plus Member
Berichten: 183
Lid geworden op: 24 aug 2008, 13:09
Bedankt: 3 keer

Goedemorgen!

Raar verhaal... denk ik toch.
Gisteren zat ik wat thuis te werken via onze server van de zaak (citrix)
Ik moest daar het een en ander downloaden zakelijk.
Dus ik doe dat via onze server zodat het meteen op de goede plaats terecht komt.
Ik heb nog nooit eerder bestanden van deze grote gedownload vandaar dat ik er pas 3 jaar na dato achter kom.

Ik ben klant bij Dommel (bah) en die handhaven een download snelheid van max 6Mbps/s
Maar als ik via onze server download behaal ik een gemiddelde snelheid van 50Mbp/s
Ik dacht dat dat niet mogelijk was, uiteindelijk internet ik over de lijn van dommel?

Heeft iemand hier een verklaring voor?
Heeft dommel mogelijk een software matige downloadsnelheid cap die ik omzeil door via de server te downloaden?
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Tomola schreef:uiteindelijk internet ik over de lijn van dommel?

Niet noodzakelijk, want je gebruikt een server op een andere locatie die misschien over een snellere (internet)verbinding beschikt.
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

Tomola schreef:Ik ben klant bij Dommel (bah) en die handhaven een download snelheid van max 6Mbps/s
Maar als ik via onze server download behaal ik een gemiddelde snelheid van 50Mbp/s
Ik dacht dat dat niet mogelijk was, uiteindelijk internet ik over de lijn van dommel?

Heeft iemand hier een verklaring voor?
Heeft dommel mogelijk een software matige downloadsnelheid cap die ik omzeil door via de server te downloaden?


Wat voor een soort bestand was dit?
Citrix comprimeert namelijk data die je over deze connectie stuurt. Afhankelijk van het soort bestand (goed comprimeerbaar) kan dit dus lijken alsof alles veel sneller gaat ;)
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Tomola
Plus Member
Plus Member
Berichten: 183
Lid geworden op: 24 aug 2008, 13:09
Bedankt: 3 keer

raf1 schreef:
Tomola schreef:uiteindelijk internet ik over de lijn van dommel?

Niet noodzakelijk, want je gebruikt een server op een andere locatie die misschien over een snellere (internet)verbinding beschikt.



hmm aha... da zou kunnen
Tomola
Plus Member
Plus Member
Berichten: 183
Lid geworden op: 24 aug 2008, 13:09
Bedankt: 3 keer

fryelectro schreef:
Tomola schreef:Ik ben klant bij Dommel (bah) en die handhaven een download snelheid van max 6Mbps/s
Maar als ik via onze server download behaal ik een gemiddelde snelheid van 50Mbp/s
Ik dacht dat dat niet mogelijk was, uiteindelijk internet ik over de lijn van dommel?

Heeft iemand hier een verklaring voor?
Heeft dommel mogelijk een software matige downloadsnelheid cap die ik omzeil door via de server te downloaden?


Wat voor een soort bestand was dit?
Citrix comprimeert namelijk data die je over deze connectie stuurt. Afhankelijk van het soort bestand (goed comprimeerbaar) kan dit dus lijken alsof alles veel sneller gaat ;)


dat is het niet want ik zie daadwerkelijk dat hij met 50Mbps download
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

Ja maar wat voor een lijn heb je eigenlijk? 6 mbit, dat ruikt naar plain old ADSL ? Zelfs bij ADSL2(+) is de max throughput 12 mbit (of 24 afh van de DSLAM).
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1599
Lid geworden op: 13 sep 2005, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 51 keer

Ben je zeker dat je niet aan het downloaden was via de internetverbinding op de zaak? Je zegt namelijk dat je via Citrix de bestanden binnenhaalt om ze meteen op de correcte plaats te zetten waardoor ik vermoed dat je aan het downloaden bent op de Citrix server...

Als je binnen je sessie iets download (bv via published Internet Explorer of full desktop) ben je natuurlijk aan het downloaden "op de zaak" en zal je de snelheid van de internetverbinding daar ten volle benutten :-)
Tomola
Plus Member
Plus Member
Berichten: 183
Lid geworden op: 24 aug 2008, 13:09
Bedankt: 3 keer

ok ik dacht dat het snelheidslimiet van mijn eigen provider bepalend is...
Maar omdat ik via de server van de zaak download is dat bepalend... hmm weer iets geleerd.

:idea:
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1599
Lid geworden op: 13 sep 2005, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 51 keer

Yep, aangezien de data binnen je bedrijf blijft is idd de snelheid op het bedrijf bepalend. Probeer maar eens iets lokaal op je pc te krijgen thuis (als mapping van local drives is toegestaan in de sessie tenminste); je zal zien dat bij het downloaden van data van de Citrix server(s) naar je thuis maar zo snel gaat als je verbinding thuis (op voorwaarde dat de upload in je bedrijf tenminsite meer is als je download thuis natuurlijk :-) )
Tomola
Plus Member
Plus Member
Berichten: 183
Lid geworden op: 24 aug 2008, 13:09
Bedankt: 3 keer

Nooit geweten dit allemaal.

Bedankt alle, voor jullie reactie! :beerchug:

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”