probleem nieuwe ketnetknaal
Ik heb een VU+DUO met Blackhole/CCCAM2.30 en sinds we de nieuwe ketnetzender (vanaf 1 mei in mpeg4) hebben, heb ik het probleem dat hij weigert om deze zender via mijn local card (TV Vlaanderen) te decoderen. Iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn of hoe dit op te lossen?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 119 keer
Hier werkt het goed met PLI en cccam 2.3.0
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Ik vind het in alle geval raar. Als ik het goed begrepen heb moet ik bij TV Vlaanderen toch geen enkele actie ondernemen om KetOp12 te activeren of zoiets? Ik herinner me wel een brief van TV Vlaanderen die ik hierover ontving, maar dat ging -als mijn geheugen me niet in de steek laat- enkel over het feit dat ik een HD ontvanger nodig had om de nieuwe zender te kunnen ontvangen, toch?
Dus de enige actie die ik ondernomen heb is gewoon een scan uit te voeren naar nieuwe zenders en hij vond inderdaad KetOp12, zelfs 2X:
eenmaal op ASTRA 19.2E, en eenmaal op ASTRA 23.5E.
Ik kan beide echter niet via mijn local kaart decoderen. Op ASTRA 23.5 krijg ik zelfs regelmatig blokvorming, maar ik vermoed dat dit zou kunnen komen doordat mijn schotel niet perfect is afgericht.
Dus de enige actie die ik ondernomen heb is gewoon een scan uit te voeren naar nieuwe zenders en hij vond inderdaad KetOp12, zelfs 2X:
eenmaal op ASTRA 19.2E, en eenmaal op ASTRA 23.5E.
Ik kan beide echter niet via mijn local kaart decoderen. Op ASTRA 23.5 krijg ik zelfs regelmatig blokvorming, maar ik vermoed dat dit zou kunnen komen doordat mijn schotel niet perfect is afgericht.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 119 keer
Ik heb niets laten activeren. Brief ook gekregen enkele weken geleden. Als je de antwoordstrook terugstuurt heb je wss een nieuw jaarcontract aan je been. Ik heb dus niets gedaan en het werkt zo ook goed.
Volgens mij was die brief een truukje om de mensen voor een jaar vast te binden.
Volgens mij was die brief een truukje om de mensen voor een jaar vast te binden.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Ik heb het antwoord zelf al gevonden op de website van TV Vlaanderen:
"Ik heb al een hd-ontvanger en duo LNB, maar ontvang geen beeld.
Surf naar www.tv-vlaanderen.be/klaarvoorhd en activeer het nieuwe Ketnet voor uw abonnement."
Nochtans, toen ik dit het afgelopen weekend op de website van TV Vlaanderen nog nakeek stond dit volgens mij nog niet vermeld op de website. Integendeel zelfs, want dan las ik dat je helemaal niets hoefde te doen.
@iceke: Ik had idd ook overwogen om naar de helpdesk te bellen van TV Vlaanderen, maar door die recente anticardsharemaatregelen van M7 heb ik zoiets van: als het niet hoeft dan laat ik ze liever niet weten dat ik een dreambox (of andere linuxbox) heb.
"Ik heb al een hd-ontvanger en duo LNB, maar ontvang geen beeld.
Surf naar www.tv-vlaanderen.be/klaarvoorhd en activeer het nieuwe Ketnet voor uw abonnement."
Nochtans, toen ik dit het afgelopen weekend op de website van TV Vlaanderen nog nakeek stond dit volgens mij nog niet vermeld op de website. Integendeel zelfs, want dan las ik dat je helemaal niets hoefde te doen.
@iceke: Ik had idd ook overwogen om naar de helpdesk te bellen van TV Vlaanderen, maar door die recente anticardsharemaatregelen van M7 heb ik zoiets van: als het niet hoeft dan laat ik ze liever niet weten dat ik een dreambox (of andere linuxbox) heb.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 49 keer
Je moet helemaal niets activeren.
Gewoon je kaart even uitrekken en/of je emu herstarten zou genoeg moeten zijn om de update te laten binnenkomen.
Ik heb nergens naar toe gebeld of naar hun site geweest om te activeren.
Heb gewoon mijn cccam herstart en toen was het in orde.
Als je naar hun site gaat om ketnet te activeren zal je wss weer voor een jaar vasthangen.
Gewoon je kaart even uitrekken en/of je emu herstarten zou genoeg moeten zijn om de update te laten binnenkomen.
Ik heb nergens naar toe gebeld of naar hun site geweest om te activeren.
Heb gewoon mijn cccam herstart en toen was het in orde.
Als je naar hun site gaat om ketnet te activeren zal je wss weer voor een jaar vasthangen.
Dreambox 800 / Open-Pli image / eSATA 750Gb / CCcam 2.1.4 / Schotel draaibaar
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 64 keer
Daar staat wel: 'Bestel nu uw hd-ontvanger extra voordelig'. Straks heb je nog een ontvanger aan uw been.bvhaute schreef: "Ik heb al een hd-ontvanger en duo LNB, maar ontvang geen beeld.
Surf naar http://www.tv-vlaanderen.be/klaarvoorhd en activeer het nieuwe Ketnet voor uw abonnement."
Als ik op de link klik krijg ik volgend keuzemenu:
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik wil ook optimaal genieten van TV VLAANDEREN in HD!
Ik wens in te gaan op onderstaand aanbod:
- Hd-ontvanger voor €59 + behoud van mijn huidig zenderpakket + toegang extra zenders t.e.m. 31/12/2012 + toegang tot Ketnet
Aanbod excl €4,95 verzendkosten
-Hd-ontvanger voor €29 + verlenging van 24 maanden van mijn huidig zenderpakket + probeer 3 maanden Basic+ zonder meerprijs + toegang extra zenders t.e.m. 31/12/2012 + toegang tot Ketnet
-Hd-ontvanger voor €0 + 24 maanden Basic+ met de eerste 6 maanden voor €14,90 per maand i.p.v. €20,90 + toegang tot Ketnet+ toegang extra zenders
-Ik wens voor €9,95 extra een Duo LNB. Deze heb ik nodig voor de meest bekeken Vlaamse zenders in hd en voor een optimale ontvangst van mijn pakket
-Ik wens een installatie voor mijn apparatuur voor €49.*
-Ik heb al een hd-ontvanger, activeer Ketnet+ toegang tot extra zenders t.e.m. 31/12/2012 voor mijn abonnement.
Duid deze optie aan als u beeld heeft op Anixe HD (nr. 155).
-Ik heb al een Duo-LNB.
Duid deze optie aan als u beeld heeft op TV Gelderland (nr.115).
Ik ga akkoord met de Algemene Abonnementsvoorwaarden van
TV VLAANDEREN.
* De optionele installatie geldt enkel in België en is een standaardinstallatie. Meer info: www.tv-vlaanderen.be/installatie De installateur neemt hiervoor contact met u op binnen de 3 werkdagen.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Toch maar ff de klantendienst bellen morgen denk ik, want dat laatste zinnetje (Ik ga akkoord met de algemene abonnementsvoorwaarden van TV Vlaanderen...) doet idd vermoeden dat ik direct weer een jaartje vast zit. Wordt vervolgd....
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik wil ook optimaal genieten van TV VLAANDEREN in HD!
Ik wens in te gaan op onderstaand aanbod:
- Hd-ontvanger voor €59 + behoud van mijn huidig zenderpakket + toegang extra zenders t.e.m. 31/12/2012 + toegang tot Ketnet
-Hd-ontvanger voor €29 + verlenging van 24 maanden van mijn huidig zenderpakket + probeer 3 maanden Basic+ zonder meerprijs + toegang extra zenders t.e.m. 31/12/2012 + toegang tot Ketnet
-Hd-ontvanger voor €0 + 24 maanden Basic+ met de eerste 6 maanden voor €14,90 per maand i.p.v. €20,90 + toegang tot Ketnet+ toegang extra zenders
-Ik wens voor €9,95 extra een Duo LNB. Deze heb ik nodig voor de meest bekeken Vlaamse zenders in hd en voor een optimale ontvangst van mijn pakket
-Ik wens een installatie voor mijn apparatuur voor €49.*
-Ik heb al een hd-ontvanger, activeer Ketnet+ toegang tot extra zenders t.e.m. 31/12/2012 voor mijn abonnement.
Duid deze optie aan als u beeld heeft op Anixe HD (nr. 155).
-Ik heb al een Duo-LNB.
Duid deze optie aan als u beeld heeft op TV Gelderland (nr.115).
Ik ga akkoord met de Algemene Abonnementsvoorwaarden van
TV VLAANDEREN.
* De optionele installatie geldt enkel in België en is een standaardinstallatie. Meer info: www.tv-vlaanderen.be/installatie De installateur neemt hiervoor contact met u op binnen de 3 werkdagen.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Toch maar ff de klantendienst bellen morgen denk ik, want dat laatste zinnetje (Ik ga akkoord met de algemene abonnementsvoorwaarden van TV Vlaanderen...) doet idd vermoeden dat ik direct weer een jaartje vast zit. Wordt vervolgd....
probleem heeft zichzelf opgelost blijkbaar. Sinds vanavond lukt KetOp12 wel via mijn lokale kaart en ook de extra zender met regionale zenders (TV OOST, ATV etc..) is ineens beschikbaar (was gisteren ook nog niet het geval)