Hallo forumleden,
Mijn situatie: Ik stap over van Base Home Pack 4 naar Adsl2+ Internet bij Edpnet + telefonie.
Hierbij vraag ik een nieuw telefoonnumer aan.
Ik schaf mij een tweedehands adsl2+ met Voip modem aan en doe zelf de installatie ervan.
Is het dan normaal dat ze een ook technieker langs laten komen (test en label) ?
Van Base naar Edpnet
- lacer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
- Bedankt: 133 keer
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
Ubuntu Mate 18.04
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Is er een reden waarom je adsl2+ wilt ipv vdsl2?
En daarvoor kan idd een tech langskomen.
En daarvoor kan idd een tech langskomen.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- lacer
- Elite Poster
Ja Krisken, Edpnet kan (of wil) me maar 4Mbit/s geven, ik had 12Mbit/s gevraagd. En inderdaad, volgens de lijntest is het slechts 4 !
Afstand centrale 2,4km, ik zou toch 10 moeten kunnen halen, niet ? Mijn lijnwaarden zijn redelijk goed.
Betreft Adsl2+ of Vdsl2, voorlopig stap ik nog niet over want ik dacht dat 12Mbit/s toch al wat beter is dan wat ik nu heb bij Base (4Mbit/s)
Later zien we wel...
Afstand centrale 2,4km, ik zou toch 10 moeten kunnen halen, niet ? Mijn lijnwaarden zijn redelijk goed.
Betreft Adsl2+ of Vdsl2, voorlopig stap ik nog niet over want ik dacht dat 12Mbit/s toch al wat beter is dan wat ik nu heb bij Base (4Mbit/s)

Later zien we wel...
EdpNet XL 99/35 Mbps
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
Ubuntu Mate 18.04
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
Ubuntu Mate 18.04
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Krisken: niet iedereen heeft nood aan VDSL2. Bovendien kost het véél meer dan een Enough of Just In Case Internetverbinding. Een VDSL2 modem kost ook 99 euro, tenzij je een Bbox2 op de kop kan tikken of als je al zo'n modem hebt.
Als de test zegt dat je nu maar 4 Mbps gaat halen, moet je niet rekenen op 12 Mbps; die 12 Mbps is enkel in de beste gevallen. Ik weet niet meer wat de precieze maximale afstand was voor 12 of zelfs 9 Mbps, maar ik dacht dat het 2,1 km was voor 9 Mbps. Indien je voor Edpnet gaat en de maximale snelheid is 4 Mbps, ga dan voor de goedkoopste verbinding (Just in Case), want waarom meer betalen voor 12 Mbps als je ze toch niet haalt?
Als de test zegt dat je nu maar 4 Mbps gaat halen, moet je niet rekenen op 12 Mbps; die 12 Mbps is enkel in de beste gevallen. Ik weet niet meer wat de precieze maximale afstand was voor 12 of zelfs 9 Mbps, maar ik dacht dat het 2,1 km was voor 9 Mbps. Indien je voor Edpnet gaat en de maximale snelheid is 4 Mbps, ga dan voor de goedkoopste verbinding (Just in Case), want waarom meer betalen voor 12 Mbps als je ze toch niet haalt?
- lacer
- Elite Poster
Ja, inderdaad, dat is het verstandigste, nog een jaartje of twee aan 4Mbit/s blijven is niet zo erg
Zit nu volgens de lijntest op 2,4km van de centrale en hou van de 4 slechts max 3,4Mbit/s over.
Wat betreft de technieker, dat was inderdaad optioneel. Een rj11 en een rj45 stekker inpluggen kan ik ook wel. Heb wel geen NTP2007 aansluitpunt en zit nog op een verlode telefoonkabel die vanuit de straat komt. Komt hij misschien om een aansluitpunt te plaatsen ? Heb nu zo'n wit rechthoekig aansluitdoosje.
Zou de technieker misschien mijn lijn komen testen en voorstellen om de aansluitkabel te laten vervangen ook ?

Zit nu volgens de lijntest op 2,4km van de centrale en hou van de 4 slechts max 3,4Mbit/s over.
Wat betreft de technieker, dat was inderdaad optioneel. Een rj11 en een rj45 stekker inpluggen kan ik ook wel. Heb wel geen NTP2007 aansluitpunt en zit nog op een verlode telefoonkabel die vanuit de straat komt. Komt hij misschien om een aansluitpunt te plaatsen ? Heb nu zo'n wit rechthoekig aansluitdoosje.
Zou de technieker misschien mijn lijn komen testen en voorstellen om de aansluitkabel te laten vervangen ook ?
EdpNet XL 99/35 Mbps
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
Ubuntu Mate 18.04
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
Ubuntu Mate 18.04