Hallo,
Heeft iemand van jullie al Teamviewer.msi gepushed via GPO in het bedrijfsnetwerk? Ik ben dit namelijk aan het proberen, maat het lukt mij maar niet.
GPO werd aangemaakt en gelinkt naar de desbetreffende groepen. Daarna doe ik als test een handmatige gpupdate /force op de clientcomputer en ziet hij de wijziging daar hij vraag om de pc opnieuw op te starten om de nieuwe gpo toe te passen.
Bij het heropstarten duurt dit iets langer en zie je dat de Teamviewer wrapper 6.0 begint te installeren. Na de installatie kan je gewoon terug inloggen in Windows maar is nergens een spoor te vinden van Teamviewer (niet in program files en ook niet te vinden onder "programma's verwijderen"). Iemand ervaring mee?
Teamviewer pushen via GPO
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 56 keer
bij rsop.msc vind ik volgende foutmelding terug:
het installeren van de toepassing teamviewer 6 (msi wrapper) van het beleid teamviewer installation is mislukt. De fout is: De installatiebron voor dit product is niet beschikbaar. Controleer of de bron bestaat e nof u toegang tot de bron hebt.
Als ik naar \\onzeserver\teamviewer ga kan ik met die gebruiker perfect handmatig de msi installeren. Dus een security probleem kan het volgens mij niet zijn...
EDIT: Opgelost...
Ik liet het programma installeren vanaf \\fileserver (wat wijst naar onze fileservers) terwijl deze eigenlijk effectief rfilvs01 en rfilvs02 heten. Door het de installatie te laten pointen naar \\rfilvs01\... werkt het perfect !
het installeren van de toepassing teamviewer 6 (msi wrapper) van het beleid teamviewer installation is mislukt. De fout is: De installatiebron voor dit product is niet beschikbaar. Controleer of de bron bestaat e nof u toegang tot de bron hebt.
Als ik naar \\onzeserver\teamviewer ga kan ik met die gebruiker perfect handmatig de msi installeren. Dus een security probleem kan het volgens mij niet zijn...
EDIT: Opgelost...
Ik liet het programma installeren vanaf \\fileserver (wat wijst naar onze fileservers) terwijl deze eigenlijk effectief rfilvs01 en rfilvs02 heten. Door het de installatie te laten pointen naar \\rfilvs01\... werkt het perfect !