Aansluitbaarheid VDSL

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
damad
Starter
Starter

Verhaal even schetsen:

Op mijn toekomstig adres wou ik een VDSL lijntje van edpnet bestellen. Maand geleden dus even die wizard doorlopen en de conclusie van de wizard was: niet aansluitbaar voor VDSL. Best wel raar vond ik aangezien beide buren wel aansluitbaar waren en als ik verder in het straat probeerde dan was de afstand tot de rop 560 meter en perfect aansluitbaar. Mijn afstand was 489m evenals die van men buren die wel aansluitbaar waren. Bon, met die informatie in men achterhoofd begon ik een chat met een medewerker van EDPNET. Na vele vragen gaf die mij de bevestiging dat een 30Mbit profiel inderdaad wel mogelijk was en dit een fout in het systeem was.
Tot zover een maand geleden. Ik heb daar verder niets mee gedaan.

Nu komt de dag in zicht dat ik ga verhuizen en wou ik toch eens mijn bestelling gaan plaatsen. Nu ineens ben ik inderdaad terug niet meer aansluitbaar en ook na hun verdere navraag kreeg ik volgende antwoord:
Beste,

Wij hebben nog met een andere test gechecked en dezelfde resultaten gekregen,dus VDSL is momenteel niet mogelijk en weten we niet waneer kan het mogelijk zijn.

Adsl is 10mb,upgrade is niet mogelijk.

Gelieve met BGC contact op te nemen en zij vragen waarom er is geen VDSL als uw buren het hebben op dezelfde straat.

Wij kunnen ermee helaas niks meer doen.
Zo snel gaf ik wel niet op!

Dus bij Dommel en Scarlet ook verhaal gaan halen maar helaas hetzelfde verhaal. Dommel heeft mij wel belooft om terug te koppelen na verder contact met BGC. Scarlet ging hetzelfde doen.

Iemand hier ook ervaring mee? Kan ik mss zelf iemand bellen bij BGC om deze situatie uit te klaren? Waar moet ik daarvoor juist zijn?
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Je hebt dus al wel de weg gevonden om je vraag aan Scarlet, EDPnet en Dommel te stellen, maar je vind de weg niet om dezelfde vraag te stellen aan Belgacom ???
Even binnenwippen in de dichtste Belgacom winkel, of de klantendienst opbellen?

Als jouw geburen en de ganse straat aansluitbaar is, kan dit bijvoorbeeld betekenen dat er bij jou geen rechtsreeks paar binnenkomt, en je dus technisch niet aansluitbaar bent op VDSL2, maar wel op ADSL.
In zo'n gevallen zal er eventueel een lasploeg moeten voorbijkomen om een rechtstreeks paar te lassen.

Dit soort interventies wordt door Belgacom doorgerekend aan de alternatieve provider (SNA), en die willen die kosten meestal recupereren van de klant, ofwel weigeren ze de aansluiting.
De alternatieve providers vinden dat natuurlijk niet zo leuk, gezien ze deze kosten (kan gemakkelijk 500€ zijn) in géén geval kunnen recupereren gedurende het eerst contractjaar. Zij draaien dus op voor de kosten om deze lijn VDSL-2 ready te maken, maar na één jaar kan de klant terug wisselen (en de volgende provider profiteert dan mee van de investering).

In dit geval kan je dus best een contract afsluiten bij Belgacom. Zij zullen jouw lijn VDSL-2-ready maken, en deze kosten niet doorrekenen. Na één jaar heb je dan vrije keuze om van ISP te wisselen.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
damad
Starter
Starter

Tnx voor de uitleg en tips.
Het heeft dus blijkbaar te maken met het feit dat enkel dat adres op een andere kabel zit waarop enkel ADSL mogelijk is. Het zal dus een FIbernet XL abbo worden...
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Dat heb ik niet gezegd!
- ik zei dat dit een mogeljke oorzaak zou kunnen zijn.
- en dat je best contact opneemt met de Belgacom klantendienst.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Lijkt me ook best om de vraag aan de bron te stellen, dus bij bgc. Telenet is ook een optie natuurlijk.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”