Op mijn toekomstig adres wou ik een VDSL lijntje van edpnet bestellen. Maand geleden dus even die wizard doorlopen en de conclusie van de wizard was: niet aansluitbaar voor VDSL. Best wel raar vond ik aangezien beide buren wel aansluitbaar waren en als ik verder in het straat probeerde dan was de afstand tot de rop 560 meter en perfect aansluitbaar. Mijn afstand was 489m evenals die van men buren die wel aansluitbaar waren. Bon, met die informatie in men achterhoofd begon ik een chat met een medewerker van EDPNET. Na vele vragen gaf die mij de bevestiging dat een 30Mbit profiel inderdaad wel mogelijk was en dit een fout in het systeem was.
Tot zover een maand geleden. Ik heb daar verder niets mee gedaan.
Nu komt de dag in zicht dat ik ga verhuizen en wou ik toch eens mijn bestelling gaan plaatsen. Nu ineens ben ik inderdaad terug niet meer aansluitbaar en ook na hun verdere navraag kreeg ik volgende antwoord:
Zo snel gaf ik wel niet op!Beste,
Wij hebben nog met een andere test gechecked en dezelfde resultaten gekregen,dus VDSL is momenteel niet mogelijk en weten we niet waneer kan het mogelijk zijn.
Adsl is 10mb,upgrade is niet mogelijk.
Gelieve met BGC contact op te nemen en zij vragen waarom er is geen VDSL als uw buren het hebben op dezelfde straat.
Wij kunnen ermee helaas niks meer doen.
Dus bij Dommel en Scarlet ook verhaal gaan halen maar helaas hetzelfde verhaal. Dommel heeft mij wel belooft om terug te koppelen na verder contact met BGC. Scarlet ging hetzelfde doen.
Iemand hier ook ervaring mee? Kan ik mss zelf iemand bellen bij BGC om deze situatie uit te klaren? Waar moet ik daarvoor juist zijn?