HD zenders alleen nog via HD digicorder ?

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
Plaats reactie
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Heb een TV met ingebouwde HD tuner. Tot voor kort kon ik één en Canvas in HD ontvangen zonder bijkomende decoder.
Onlgangs heb ik me laten verleiden om een digicorder voor 50 euro aan te kopen, maar als ik nu de HD zenders zonder die digicorder wil bekijken krijg ik de boodschap "service niet beschikbaar".
Is het nu toeval dat dit zo is, net na aankoop van deze digicorder, of is het daardoor ?
Dus als ik HD wil kijken moet ik mijn digicorder altijd aanzetten.
Zijn er hier die hetzelfde aan de hand hebben ?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

dietervanb schreef:Is het nu toeval dat dit zo is, net na aankoop van deze digicorder, of is het daardoor ?
Het feit dat je een HD Digibox hebt aangeschaft staat er alvast volledig los van.

Ofwel is de extra lus via de Digibox de oorzaak (misschien zwakker signaal uiteindelijk in je TV), ofwel zijn deze niet langer free op DVB-C.
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Ik dacht dat de VRT zenders steeds onversleuteld doorgegeven moesten worden in eigen land?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Inderdaad... maar volgens mij is daar nergens sprake van of het in HD moet of niet.
freggy
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 19 keer

Gisteren lukte het in ieder geval hier om de VRT HD kanalen te bekijken met de ingebouwde DVB-T-ontvanger DVB-C-ontvanger van een Samsung tv-toestel. Wat ik wel sinds enkele maanden (denk ik?) heb, is dat als ik het tv-toestel aanzet en hij gaat dan automatisch op één hd, dat ik de melding krijg dat er geen signaal is. Als ik dan even zap naar andere (niet VRT) digitale kanelen en daarna terugzap naar de VRT-kanalen, dan werkt wel alles goed. Het lijkt wel of het toestel ergens te snel concludeert dat er geen signaal is na het aanzetten ofzo? Misschien heb je ook wel zoiets voor.
Laatst gewijzigd door freggy 02 apr 2012, 13:33, in totaal 1 gewijzigd.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

freggy schreef:Gisteren lukte het in ieder geval hier om de VRT HD kanalen te bekijken met de ingebouwde DVB-T-ontvanger
Da's wel uniek want op DVB-T is er geen Eén HD :lol: Ik veronderstel dat je het over DVB-C hebt ?
freggy
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 19 keer

Aangezien het hier het forumonderdeel "Kabel TV" is, gaat het uiteraard om DVB-C en geen DVB-T.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

dietervanb schreef:Dus als ik HD wil kijken moet ik mijn digicorder altijd aanzetten.
Zijn er hier die hetzelfde aan de hand hebben ?
Ik kan bevestigen dat mijn Philips met DVB-C tuner nog altijd één HD en Ketnet/Canvas HD ontvangt.
Maar Telenet zond het signaal van Ketnet/Canavs HD uit op 2 verschillende kanalen. Misschien moet je de tuner eens opnieuw laten zoeken ?

De enige invloed die je digicorder kan hebben is dat je antennesignaal nu doorgelust is via de digicorder. Dit kan het signaal verzwakken.
Ik gebruik 2 aparte coaxen vanaf de NUI: één naar TV en één naar de digicoder.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Heb even geprobeerd zonder de digicorder : zelfde resultaat : service niet beschikbaar op de HD kanalen van de VRT.

Dan maar naar technische dienst Telenet gebeld : daar zei men me dat ze DVB-C niet ondersteunen, en ik contact moest nemen met de producent van mijn TV.
(Samsung dus). Gevraagd hoe het kwam dat het meer dan 2 jaar wel gewerkt heeft, en dan plots niet meer kon men mij niet antwoorden.

Ben ik achterdochtig, of is er hier een complot theorie ? Men heeft me nu spotgoedkoop een digicorder verkocht, die waarschijnlijk wel na enige tijd stuk zal gaan, en ben ik dan haast verplicht een nieuwe aan te schaffen of te huren om nog HD te kijken. Eigenlijk zijn de enige zenders die ik HD wil zien één, Canvas, soms VTM en ik hoop in het najaar het vernieuwd VT4.

EDIT : toch maar zelf beginnen te zoeken en gevonden dat de kanalen veranderd zijn (weten ze dat niet bij telenet ??).
Dus mensen die bij het vroegere PBE klant waren : canvas is nu kanaal 53 ipv 791 , één is nu kanaal 110 ipv 790
verder kan je zonder decoder actua TV ontvangen op kanaal 164, CNBC op kanaal 182, CNN op 184, BBC world op 185, en zelfs nog een HD zender : arteHD op 221
Maar blijft kras dat ze dit bij Telenet zelf niet weten.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

dietervanb schreef:Ben ik achterdochtig, of is er hier een complot theorie ? Men heeft me nu spotgoedkoop een digicorder verkocht, die waarschijnlijk wel na enige tijd stuk zal gaan, en ben ik dan haast verplicht een nieuwe aan te schaffen of te huren om nog HD te kijken. Eigenlijk zijn de enige zenders die ik HD wil zien één, Canvas, soms VTM en ik hoop in het najaar het vernieuwd VT4.
Zoals ik hierboven ook al schreef: de tuner eens opnieuw laten zoeken :)
Wat betreft jouw wenslijstje: VTM en Co zenden zie niet onversleuteld door. Dat zal je dus nooit met je DVB-C TV kunnen ontvangen.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”