Als Belgacom Internet Intense VDSL klant ben ik sinds de aankondiging van vorige week het EDPnet aanbod aan het bekijken. Dit charmeert me enigszins wel door enerzijds de prijszetting en anderzijds de mogelijkheid tot volledige benutting van het 50 mbit profiel (waar ik ook op sync momenteel).
Nu is mijn vraag hoe jullie ervaringen zijn rond de effectief snelheden/kwaliteit mbt tot de internet feed die EDPnet levert? Bijvoorbeeld zijn er mensen die last hebben van piekmomenten etc (hetgeen ik eigenlijk bij BGC nooit heb waar kunnen nemen, bij Scarlet af en toe).
Ook wat betreft tot levering van de dienst, downtimes etc?
Ik begrijp ergens dat de prijs die je betaalt in zekere zin in relatie staat tot het product dat je krijgt, en ik betaal liever ietsje meer om dan ook de nodige kwaliteit te verkrijgen (onbeperkt interesseert me dus in mindere mate dan de snelheid)
Alvast bedankt voor enige feedback.
ervaringen bandbreedte/latency edpnet
- fryelectro
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
- Bedankt: 143 keer
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Orange go plus
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
- Bedankt: 317 keer
Klant sinds 2003, over het algemeen een heel tevreden klant.
-bandbreedte is altijd wel ok, soms iets iets mindere latency, maar dat heb je bij andere providers ook, afhankelijk van peering en routes naar de andere partij toe.
-support valt over het algemeen goed mee, soms moet je iets meer moeite doen of aandringen, maar het is bijlange niet zo erg als bij de grotere spelers.
Tot nu toe nog maar 1x mij redelijk lastig gemaakt, op 9 jaar tijd, en dat was na paar maanden problemen met mijn lijn, en dat was dan nog gedeelde fout met belgacom, en is uiteindelijk op opgelost moeten worden door belgacom, dusjah
Ik kan het je dus aanraden.
-bandbreedte is altijd wel ok, soms iets iets mindere latency, maar dat heb je bij andere providers ook, afhankelijk van peering en routes naar de andere partij toe.
-support valt over het algemeen goed mee, soms moet je iets meer moeite doen of aandringen, maar het is bijlange niet zo erg als bij de grotere spelers.
Tot nu toe nog maar 1x mij redelijk lastig gemaakt, op 9 jaar tijd, en dat was na paar maanden problemen met mijn lijn, en dat was dan nog gedeelde fout met belgacom, en is uiteindelijk op opgelost moeten worden door belgacom, dusjah
Ik kan het je dus aanraden.
© De Morgen: Geachte taalnazi's, deradicaliseer een beetje.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
- Bedankt: 248 keer
ik ben 5 jaar klant (bijna 6) en zeer tevreden. Internet doet wat het moet doen.... heel af en toe eens een downtime gehad, maar dat zal overal wel al eens zijn. Speeds zijn zeer stabiel, maar ik heb wel gewoon 'adsl'. Wat mij vooral een tevreden klant maakt is de klantendienst. Altijd al goed geholpen, eerlijk behandeld geweest etc....
de koe zegt boe
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Voor potentiële nieuwe klanten verwijs ik naar de reactie van EDPnet op het Frontpage artikel over EDPNet:
Dus zowel de Userbaser die iemand aanbrengt, als ook de nieuwe klant, krijgen beide één maand gratis internet.joachim schreef:Ik vrees dat jullie 100% gelijk hebben, daarom dat we ook onze friends actie hebben, breng iemand aan als klant, en zowel diegene die je aanbrengt, als jijzelf ontvangen één maand gratis internet. Je mag er zoveel aanbrengen als je wil, 12 aanbrengen = één jaar gratis internet .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 1 keer
reeds 5 jaar bij edpnet en van begin zeer tevreden over(eerst adsl en sinds vorig jaar dacht ik vdsl.
sinds kort is ook profiel gewijzigd (30/6 naar 50/6)zonder tussenkomst.
altijd stabiele snelheden gehad en downtimes kan ik me niet herinneren, enkel in begin ( toen nog adsl, loopt nu als een speer)
klantenservice perfect vind ik .(via my edpnet vraag stellen, kort daarna al antwoord)
zoals hierboven al gezegd, kan enkel aanraden
sinds kort is ook profiel gewijzigd (30/6 naar 50/6)zonder tussenkomst.
altijd stabiele snelheden gehad en downtimes kan ik me niet herinneren, enkel in begin ( toen nog adsl, loopt nu als een speer)
klantenservice perfect vind ik .(via my edpnet vraag stellen, kort daarna al antwoord)
zoals hierboven al gezegd, kan enkel aanraden
- fryelectro
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
- Bedankt: 143 keer
bedankt allen voor jullie feedback, ik volg ondertussen ook de maintenance blog van EDPnet om daar wat op te volgen, en binnen een maandje neem ik beslissing. Maar denk wel dat ik BGC goodbye ga zeggen, zoals ik al zei, puur omdat EDPnet de mogelijk geeft om mijn VDSL2 profiel volledig te benutten naar snelheid toe.
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Orange go plus
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Hier ook een VDSL2 pro op 50/6mbit, wat toch een netto (bedraad) resultaat geeft van 48mbit down en 5.5mbit up gemiddeld.
Al denk ik wel dat - te zien van het verbruik in upload - in misschien overstap naar hun high upload profiel, wat mij 16.5mbit down geeft en 10mbit upstream.
Al denk ik wel dat - te zien van het verbruik in upload - in misschien overstap naar hun high upload profiel, wat mij 16.5mbit down geeft en 10mbit upstream.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 11 keer
- Contacteer:
Hmmm, wat zou zo'n high upload profiel geven met meerdere simultane PPPoE sessies?
Iemand dit al geprobeerd?
EDIT: Sorry, beetje offtopic.
Iemand dit al geprobeerd?
EDIT: Sorry, beetje offtopic.
Laatst gewijzigd door Studenteninternet 21 apr 2012, 20:44, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Erelid
Nog niet, mijn eigen aanvraag voor dat profiel is nog lopende.
Zodra het in orde is zal ik eens testen.
Wat wil je precies weten, of wat hoop je te zien?
Zodra het in orde is zal ik eens testen.
Wat wil je precies weten, of wat hoop je te zien?
-
- Plus Member
- Contacteer:
20MBit up, of toch ongeveer?
-
- Erelid
Eeh... Dat zal alleen kunnen als de modem synced op meer dan 10mbit upstream hè doubt dat dat zo gaat zijn, zal wel echt 16/10 zijn
-
- Plus Member
- Contacteer:
Ik ben zo gewoon geworden dat ze altijd op pppoe sessie cappen, dat ik hier even niet wakker was
-
- Moderator
- Contacteer:
Ik heb via pfsense nu een dual wan oplossing, en haal met bvb ftp makkelijk 10mbit upload (6mbit edpnet en 4.5mbit weepee/openweb). Dus dit zou ook zo zijn met het high upload profiel
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Moderator
- Contacteer:
Weepee doet een resell van vdsl2 lijnen van openweb(.be). Eén PPPoE sessie is mogelijk.
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Moderator
- Contacteer:
Zijn beide abo's met een fixed ip. En bij zowel EDPnet als bij weepee/openweb is maar één enkel IP mogelijk.
Telefonie = EDPnet + OVH
- Joachim
- ISP Staff
- Twitter: jslabbaert
- Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
- Bedankt: 382 keer
We voorzien de mogelijkheid voor 2 simultane PPP sessies (bij dyn IP), in principe één voor DATA en één voor VOIP, maar dat kan je zelf invullen.jorgo schreef:Doet WeePee ook aan VDSL2? Sinds wanneer dat?
Hoeveel PPPoE sessies geeft EDPnet eigenlijk?