Ervaring JEP

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5797
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 721 keer
Bedankt: 472 keer
Provider

Mijn klacht:
Aanbieding Ibood.com:

Code: Selecteer alles

50% korting op die stijlvolle, speelse en trendy horloges van Triwa!
Meer informatie »
Bespreek dit Product »
€ 99,50(oude prijs)
Nu! € 9,95 + (0,00)

Mijn motivatie voor deze klacht:
Als je verderklikt naar de promosite dan zie je dat je uiteindelijk 109.9 moet betalen. Dit is maar 1 dagsaanbieding maar toch zwaar misleidend. De mensen weten zelfs uiteindelijk niet hoeveel ze moeten betalen sommige denken 50 de andere 60 en uiteindelijk komt het er op neer als je het goed leest dat het op 109.90 uitkomt.

Antwoord JEP:

Code: Selecteer alles

Geachte heer, 

Wij ontvingen in goede orde uw bericht, waarvoor onze dank.

Dienaangaande informeren wij u erover dat de bevoegdheid van de JEP zich beperkt tot het onderzoek van de inhoud van reclameboodschappen die verspreid worden via de Belgische massamedia (tv, radio, bioscoop, dagbladen, magazines, affiches in het straatbeeld, reclame-inhoud op websites, e-mailing, direct mail).

Wij merken echter op dat uw bericht betrekking heeft op een website met extensie .com, die toebehoort aan een in Nederland gevestigd bedrijf. 

Wij bezorgen uw bericht derhalve bij deze aan de Nederlandse Stichting Reclame Code (contactpersoon: de heer Fabian Bloem, in cc). De Stichting Reclame Code zal bekijken of zij uw probleem kunnen behandelen (aangezien de JEP terzake onbevoegd is). 

Wij hopen u hiermee van dienst te zijn geweest. 

Met vriendelijke groet,
Dit hebben ze dan naar de juiste instanties gestuurd en de zaak mee verder opgevolgd. Ik heb dan van Reclame Code Commissie een brief gekregen waarin uitgelegd staat dat JEP mijn klacht heeft doorgestuurd naar Reclame Code Commissie en dat de zaak behandeld wordt en een heel brochure bijgestoken van hoe ze te werk gaat. Na 3 weken kreeg ik te lezen wat Ibood als verweer heeft geschreven naar Reclame Code Commissie. In februari is dit dat voorgekomen en mochten de beide partijen aanwezig zijn om dit te verdedigen. Door ibood en ikzelf niet aanwezig waren is dit gewoon behandeld op basis van de papieren die er geschreven zijn door beide partijen. Het kwam er op neer dat ibood niet vond dat ze misleidende reclame hadden gebruikt.
Hieronder uitspraak van RCC:
RCC1.jpg
(1.04 MiB) Nog niet gedownload
RCC2.jpg
(970.44 KiB) Nog niet gedownload
Ik vind het goed dat JEP niet zegt van je moet het naar daar sturen, maar dat ze het dossier zelf overmaken naar de juiste instanties in het andere land. JEP komt zeer professioneel over en de mensen van RCC (te Nederland) eveneens. Zo zie je maar als je als kleine consument met iets niet akkoord gaat en een klein beetje moeite doe om de klacht effectief te maken, dat dit echt wel onderzocht wordt. Soms moet je toch eens klagen tegen de juiste instanties en niet van oordeel zijn daar gebeurd toch niets mee.

EDIT: Bij nazicht blijkt het dat hij men afbeeldingen onderste boven heeft gezet. -> Hersteld
Computer: Be Quiet! Dark Base 900 ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix OC
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
Gebruikersavatar
depeje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 874
Lid geworden op: 22 jan 2011, 00:27
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 44 keer

Mijn klacht tegen Telenet vorig jaar heeft ook vruchten afgeworpen. Op de site van JEP kan je alle klachten trouwens raadplegen. Telenet lijkt er toch vrij veel te hebben verzameld.
Laatst gewijzigd door depeje 31 maa 2012, 18:12, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6884
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 227 keer
Bedankt: 624 keer

pfff, mijn menig is dubbel.

Ten eerste heb ik zoiets van, lees gvd eerst de aanbieding voor je op "nu kopen" drukt. Die aanbieding was vrij duidelijk op de ibood site. Je koopt een voucher voor 10€, niet een horloge.

Langs de andere kant, ik heb het niet met bedrijven(en dan heb ik het niet over ibood) die iets verkopen met verborgen kosten, op ibood en andere eendagssite komen regelmatig voucher voor reizen, belevenissen(racen met dure wagens), foto's op canvas enz. voorbij, waarbij de voorgestelde prijs helemaal niet de kosten dekt die geadverteerd worden.

Je had dus beter een klacht ingediend tegen het bedrijf dat het product verkocht en niet tegen het bedrijf dat de voucher verkocht.
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5797
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 721 keer
Bedankt: 472 keer
Provider

De reden waarom ik dit gedaan heb is omdat sommige mensen nogal de mist in gingen. Ze zijn gewoon fout door de 99.95 niet als maximale korting te zetten. Als er maximale korting van 99.95 stond hadden de mensen er minder problemen mee gehad hebben. En als iedereen het begreep hadden de mensen van RCC mijn klacht niet behandeld :) Volgens de papieren zijn ze in fout voor een bepaald artikel, dus is men klacht gegrond.
Computer: Be Quiet! Dark Base 900 ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix OC
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”