Uiteindelijk ben ik van plan over te stappen naar digitale tv (oude tv heeft het opgegeven) en heb een vraagje.
Op de site van Telenet heb ik de mogelijkheid om ofwel een digibox te kopen of een digicorder te huren.
Graag zou ik echter een digicorder kopen (en dus niet huren)...daar kan ik echter nergens iets over vinden op de website van Telenet.
Is dit mogelijk om er eentje te kopen?
digicorder kopen
-
- Starter
Had het wel gedacht...afzetters
Ondertussen heb ik wat zitten lezen en vraag me nu af of ik wel echt een digicorder nodig heb. Is het met een smartTV (in mijn geval ga ik me de Philips 37PFL9606H/12 aanschaffen) niet mogelijk om op te nemen op een ander medium?
Als ik op de Philips website kijk, dan wordt er wel gesproken over uitzendingen opnemen, doch nergens over een digicorder.
Ondertussen heb ik wat zitten lezen en vraag me nu af of ik wel echt een digicorder nodig heb. Is het met een smartTV (in mijn geval ga ik me de Philips 37PFL9606H/12 aanschaffen) niet mogelijk om op te nemen op een ander medium?
Als ik op de Philips website kijk, dan wordt er wel gesproken over uitzendingen opnemen, doch nergens over een digicorder.
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Ik denk dat het wel lukt om op te nemen wat aan het afspelen is op je decoder. Maar dit betekent dus dat je niet iets kan opnemen en tegelijkertijd naar iets anders kan kijken. Om dit te doen sluit je bijvoorbeeld je DVD recorder aan op de digibox.
Zo kan het alleszins met BGC TV.
Zo kan het alleszins met BGC TV.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Met de Philps smartTV (serie 9000) kan je volgens mij:janmetdepet schreef:Ondertussen heb ik wat zitten lezen en vraag me nu af of ik wel echt een digicorder nodig heb. Is het met een smartTV (in mijn geval ga ik me de Philips 37PFL9606H/12 aanschaffen) niet mogelijk om op te nemen op een ander medium?
- opnemen van Internet (via Net TV).
- opnemen van onversleutelede digitale programma's (via DVB-C zendt Telenet een 10-tal kanalen onversleuteld uit).
- op die manier kan je programma's ook pauzeren.
- de opnames gaan op een aangesloten USB stick/disk, die door het TV toestel eerst geformatteerd wordt. De opnames zelfs kan je volgens mij dan ook alleen op het TV toestel zien (de bestanden kan je niet met een PC decoderen).
Opnemen op een extern medium gaat waarschijnlijk wel, met de beperkingen die Goztow hierboven beschreef
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Starter
Ondertussen heb ik al wat gespeeld met het toestel...kijk wel nog niet digitaal.
Tja, de vraag is of ik nu een digibox of digicorder ga nemen. Opnemen kan dus via mijn toestel op een usb disk...of ik dan tegelijkertijd kan kijken (zoals hiervoor aangehaald), weet ik ook niet.
Een algemene vraag...waarop de huidige digitale kijkers me waarschijnlijk wel op kunnen antwoorden: als ik een digibox of digicorder neem, ben ik dan verplicht om de afstandsbediening van telenet te nemen (heb ik toch gehoord van andere digitale kijkers) ? Ik neem aan dat die afstandsbediening me niet alle functionaliteit biedt die de philips afstandsbediening me geeft.
Tja, de vraag is of ik nu een digibox of digicorder ga nemen. Opnemen kan dus via mijn toestel op een usb disk...of ik dan tegelijkertijd kan kijken (zoals hiervoor aangehaald), weet ik ook niet.
Een algemene vraag...waarop de huidige digitale kijkers me waarschijnlijk wel op kunnen antwoorden: als ik een digibox of digicorder neem, ben ik dan verplicht om de afstandsbediening van telenet te nemen (heb ik toch gehoord van andere digitale kijkers) ? Ik neem aan dat die afstandsbediening me niet alle functionaliteit biedt die de philips afstandsbediening me geeft.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Je krijgt ze er zo ie zo bijjanmetdepet schreef:als ik een digibox of digicorder neem, ben ik dan verplicht om de afstandsbediening van telenet te nemen (heb ik toch gehoord van andere digitale kijkers) ?
De afstandsbediening voldoet eigenlijk ruimschoots voor de dagdagelijkse bediening, al heb je inderdaard niet alle functies (maar welk concreet punt denk je te missen ?). Tevens beschikken de recente decoders over HDMI-CEC, en mits wat geluk dat het wil samenwerken met je TV hoef je de AB niet te gebruiken.janmetdepet schreef:Ik neem aan dat die afstandsbediening me niet alle functionaliteit biedt die de philips afstandsbediening me geeft.
janmetdepet schreef:Uiteindelijk ben ik van plan over te stappen naar digitale tv (oude tv heeft het opgegeven) en heb een vraagje.
Op de site van Telenet heb ik de mogelijkheid om ofwel een digibox te kopen of een digicorder te huren.
Graag zou ik echter een digicorder kopen (en dus niet huren)...daar kan ik echter nergens iets over vinden op de website van Telenet.
Is dit mogelijk om er eentje te kopen?
Ja je kan er nu wel eentje kopen voor 50 euro als je over stap naar digitale tv, is wel een gerecycleerde digicoder.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 62 keer
- Contacteer:
het is een gerecycleerde HD digiBOX
als je heel veel geluk hebt en ze hebben ze geen meer krijg je een gerecyckleerde model 1 HD digicorder , maar dit is dus alles behalve een zekerheid
als je heel veel geluk hebt en ze hebben ze geen meer krijg je een gerecyckleerde model 1 HD digicorder , maar dit is dus alles behalve een zekerheid
The eternal and true pessimist