Mappen maken in Belgacom decoder

Hier kan je het hebben over IPTV, zoals bijvoorbeeld Proximus-TV
Plaats reactie
antoon
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 mar 2012, 16:13

Hallo, mijn naam is Antoon ben nieuw hier en juist overgestapt van tv Vlaanderen naar Belgacom tv.
Waarom financieel de beste formule voor mij.
Ik heb hier een paar vragen:
Vraag 1:
Hetgeen ik wel mis bij BGC is dat je op de decoder V4 320GB geen mappen kan maken op de harde schijf waar ik mijn opnames en die van mijn vrouw apart kan klasseren, bij tv Vlaanderen decoder (Topfield 5510PVR) ging dit wel, is er soms via een omweg mogelijk dit te doen of toekomst gericht?
Vraag 2:
Voor mijn vrouw moet ik Thuis dagelijks om 20.00uur opnemen, nu heb ik de opnames geprogrammeerd alle series, nu zie ik bij geplande opnames Thuis staan maar ook de opnames van in de namiddag en die moet ik niet hebben, als ik die van de namiddag wil verwijderen gaat het mis, decoder verwijderd willekeurig de geplande opnames maar niet die ik aanduid (namiddag), iemand hier ervaring mee?
Mvg
Antoon
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

volgens mij niet mogelijk met mappen te werken

wat opnames betreft, serieopname gebruik ik nooit, persoonlijk neem ik bijna alles op afstand op. de snelste manier. nadeel is dat niet alle zenders op afstand op te nemen zijn en dat opnames maar 30 dagen beschikbaar blijven. voordeel is dat je geen ruimte op harde schijf inneemt en dat er geen conflict kan optreden met andere opname
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Dat van die series is inderdaad heel vervelend dat je niet "elke eerste vertoning" kan selecteren. Bij Telenet gaat dit bv wel, heb er mij ook al aan geergerd...
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Beide reeksen zouden eigenlijk een eigen ID moeten krijgen.
Die "fout" ligt volgens mij bij de content-provider van de EPG.
Telenet heeft hier in het verleden ook al last mee gehad dacht ik.
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

Zelfs bij Indi speelde dit probleem al, en komt nog steeds af en toe voor sinds het Telenet is.

Wellicht inderdaad EPG content probleem, zoals Meon aanhaalt.
Proximus
ISP Official
ISP Official
Berichten: 333
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:10
Twitter: proximus
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 106 keer
Contacteer:

Beste Antoon,

Om te antwoorden op je eerste vraag is het inderdaad niet mogelijk om op de decoder persoonlijke mappen aan te maken.
Voor de 2de vraag is het ook niet mogelijk om de opname van Thuis die in de namiddag loopt afzonderlijk op te nemen met degene die 's avonds wordt uitgezonden. Deze beide uitzendingen worden herkend als dezelfde serie, dus daarmee dat ze allebei worden opgenomen. De enige manier om dit te vermijden is door geen serie-opnames te doen en dus een manuele opname te plannen via de decoder of vanop afstand (zoals hier beschreven : support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/prive/intro/a_id/15145/c/1284/ )

Mvg
Eva van Belgacom
Vragen over Proximus? Bezoek ons Online helpcenter.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

FlashBlue schreef:en komt nog steeds af en toe voor sinds het Telenet is.


Denk dat je kan stellen dat dit een zeldzame uitzondering is de laatste jaren... de vraag is echter wie de tagging doet van dergelijke heruitzendingen, beetje raar dat BGC z'n EPG provider niet in staat is deze informatie aan te leveren.
antoon
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 mar 2012, 16:13

Hallo hier ben ik weer, bedankt voor jullie antwoorden,
Ik zal mij even verder voorstellen, ik heb 35 jaar bij Belgacom gewerkt, (dus niet aanwezig geweest)
Mijn specialiteit was ISDN met centrales en heb de begin fase van Belgacom tv meegemaakt, toch had ik indertijd voor tv Vlaanderen gekozen omdat er meer mogelijkheden waren weliswaar met een twin decoder en harde schijf van 160GB deze gebruik ik nu nog:
* 2 verschillende opnames ter gelijke tijd opnemen en op hetzelfde moment naar een 3de zien en deze ook nog pauzeren en dit alles bij mij thuis op de harde schijf.
* opnames komen gecodeerd binnen maar met een speciale programma (niet van tv Vlaanderen) die geïnstalleerd staat op mijn harde schijf start automatisch mijn decoder nachts om 02.00uur op en decodeerde al de opnames zodat ik deze kon bijhouden om op latere tijdstippen (zelfs na een jaar) nog te bekijken.
* Programmeren opnames: hier kon ik kiezen tussen 5 mogelijkheden (eenmalig - dagelijks – van maandag tot vrijdag – wekelijks – ieder weekend) opname tijd en eindtijd kon ik aanpassen per minuut.
Eva van Belgacom………… sorry maar Belgacom loopt achter, software matig is dit toch op te lossen? Alle klanten van Belgacom tv zouden hiermee tevreden zijn. Hieronder 6 foto's met keuze opnames.
Mvg
Antoon

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Eva_van_Belgacom schreef:Beste Antoon,

Om te antwoorden op je eerste vraag is het inderdaad niet mogelijk om op de decoder persoonlijke mappen aan te maken.
Voor de 2de vraag is het ook niet mogelijk om de opname van Thuis die in de namiddag loopt afzonderlijk op te nemen met degene die 's avonds wordt uitgezonden. Deze beide uitzendingen worden herkend als dezelfde serie, dus daarmee dat ze allebei worden opgenomen. De enige manier om dit te vermijden is door geen serie-opnames te doen en dus een manuele opname te plannen via de decoder of vanop afstand (zoals hier beschreven : support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/prive/intro/a_id/15145/c/1284/ )

Mvg
Eva van Belgacom

Sorry Eva, maar blijkbaar zijn jullie goed op de hoogte van deze beperking als ik je bericht zo lees en toch wordt er geen moeite gedaan om hier een aanpassing aan te doen.
Dat is het hele concept toch van digitaal, degelijk volgens EPG uw opnames kunnen plannen. En ook automatische opnames van elke eerste uitzending. Als ik mij niet vergis kon ik dat zelfs met mijn Windows XP MCE meer als 5jaar geleden met een tv-kaartje erin. En 't zal eigenlijk wel al langer als 5 jaar zijn.


Ik heb telenet gehad, en sedert 1.5 jaar Scarlet klant met dus BGTV. En eigenlijk ben ik zwaar aan't overwegen om terug te switchen en meer te betalen voor de betere digibox van telenest. Enkel hun internet-abonnementen houden mij een beetje tegen...


[edit]
Na een beetje rekenen in telenest tv, in combinatie met edpnet en ovh is niet veel duur, hmz...
Laatst gewijzigd door Ramaht op 31 mar 2012, 11:33, 2 keer totaal gewijzigd.
Kriekske
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 aug 2011, 19:58

Ik ben sinds augustus ook overgestapt van Telenet naar Scarlet.
Ik ben een tevreden klant, maar als er mensen vragen hoe het is, moet ik toch eerlijk toegeven dat het overzicht en de mogelijkheden van een digirecorder toch groter is.
De menu's zijn ook aangenamer. Na maanden stoor ik mij nog altijd aan de menu's en het opvragen van een samenvatting en het uiterlijk ervan is echt triestig.
Prijs/kwaliteit is Scarlet goed, maar als ik zou moeten kiezen tussen Belgacom en Telenet dan zou ik toch voor Telenet kiezen.
Zie het als opbouwende kritiek om er iets aan te doen.
bluezy
Member
Member
Berichten: 83
Lid geworden op: 02 okt 2010, 14:34
Bedankt: 7 keer

Antoon,

alhoewel je gelijk hebt met die klacht van de dubbele opnames, moet ik wel zeggen dat je appels met peren aan het vergelijken bent.

Wat je met die screenshots toont, is dat TVV opnames kan doen gebaseerd op een timer (TV1, elke dag, 20:05 voor 50 minuten). Maar dat is NIET wat er bij Belgacom gebeurd. De opnames mogelijkheden daar selecteren automatisch *hetzelfde* programma, gelijk welke tijd, gelijk welke zender. Heeft niks te maken met een timer. Je gaat gewoon naar de PVR knop om de Electronic Program Guide te zien, en je selecteert daar de gewenste programma. De PVR weet dan welke programma's tot dezelfde serie behoren, en welke niet. De data komt overigens niet van Belgacom, maar van een andere firma (ook zo voor Telenet).

Het voordeel is dat je geen aflevering moet missen als die wat te laat is (de EPG wordt regelmatig aangepast), maar ook als het plots op een volslagen ander uur of dag wordt uitgezonden. En zelfs als het plots op een ander kanaal verschijnt (is me al een paar keer overkomen, ik nam bv alle afleveringen van Stargate op, en de Franse kwamen er plots bij !). Alhoewel dat laatste meestal niet wordt opgemerkt, er wordt niet op titel gezocht, maar een unieke identifier, Series komen dikwijls op de zotste moment voor, en zijn niet altijd met een simpele timer op te nemen (ik geef toe, dat Thuis een uitzondering is, omdat het alle dagen op hetzelfde uur start). TVV kan bv helemaal niet een serie opnemen die elke dag op een ander moment begint, zoals de laatavond series bv. Wat doe je bv als je iets wil opnemen als Komen Eten dat maandag tot donderdag wordt uitgezonden, maar niet op vrijdag ? Dat kan TVV niet ! TVV gebruikt dezelfde simpele timer als mijn videorecorder had 20 jaar geleden.

Het nadeel is inderdaad dat een herhaling niet wordt opgemerkt, tenzij de serie dan plots een andere identifier heeft. Maar dat ligt eigenlijk aan de firma die de gegevens levert (soms zie je staat er "herhaling" achter de titel), niet Belgacom zelf. Telenet heeft blijkbaar een content provider die dit wel aanduid, wat inderdaad veel handiger is.

Als het bij mij gebeurd dat er een dubbele opname is, dan veeg ik gewoon de dubbele uit. De titel van de aflevering is handig daarvoor.

In principe zou je de manuele optie van de PVR kunnen gebruiken om exact hetzelfde te doen als TVV (dagelijkse opname), maar het probleem is dat je weerkerende opnames niet kunt opnemen, enkel eenmalige.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

bluezy schreef:Het voordeel is dat je geen aflevering moet missen als die wat te laat is (de EPG wordt regelmatig aangepast)


Dat is wat beide providers ons willen doen geloven en onder ideale omstandigheden zou het ook zo zijn... echter betwijfel ik ten zeerste of men vandaag de dag reeds de moeite doet (en dan heb ik het enkel maar over grote vertragingen en andere dagen). Voor kleinde vertragingen (tot 20 minuten) gebeuren er zelfs helemaal geen aanpassingen... da's trouwens een constante bij sommige zenders.

bluezy schreef:En zelfs als het plots op een ander kanaal verschijnt (is me al een paar keer overkomen, ik nam bv alle afleveringen van Stargate op, en de Franse kwamen er plots bij !).


Andere zenders kan volgens mij zelfs niet (ik vermoed dat de ID uniek is per zender)... dan moet men iets grondig fout hebben gedaan.
bluezy
Member
Member
Berichten: 83
Lid geworden op: 02 okt 2010, 14:34
Bedankt: 7 keer

De content voor de EPG is inderdaad niet erg snel in updaten (overigens ook bij Telenet) - zelfs niet als meerdere keren per dag om een update wordt gepolled (dat is waarom die box in het midden van de nacht wakker wordt, en je de harde schijf hoort). Kleine verschuivingen als een vorig programma wat langer duurt zijn er zeker niet bij, want dan zou er nog veel sneller gepolled moeten worden. In het buitenland zijn er sommige zenders die dit soort informatie heel snel updaten, waardoor een EPG provider het snel kan voort verdelen (ik heb een klant waar dit al na 10 minuten gebeurd) - maar geen enkele Vlaamse zender doet dit. Dat is ook de reden waarom je regelmatig fouten in de krant aantreft (die inhoud wordt door dezelfde firma's geleverd).

Case in point : toen de programma's op TV werden opgeschort door dat busongeval, was de EPG helemaal niet aangepast, en werd er verkeerd opgenomen - maar mijn krant wel (die het blijkbaar manueel had gedaan).

Een serie is niet uniek per zender - als ze bv verhuisd van VT4 naar Vijf tv (zelfde eigenaar), dan kan het zijn dat de opname gewoon doorloopt. Als de ID natuurlijk dezelfde is (niet altijd - misschien gebeurde het per ongeluk). Maar soms is zelfs ook dezelfde serie op hetzelfde kanaal bekend onder 2 verschillende ID's (dat is misschien ook waarom sommige opnames niet lukken te lukken - de laatste tijd een paar keer gezien met Jericho). Maar ik moet wel zeggen dat ik het maar heel zelden gezien heb, het is zeker niet wat je verwacht. Op totaal verschillende zenders en zeker een andere taal zou het inderdaad niet mogen, en is het zeker een fout. En voor de mensen die denken dat dit onmogelijk is : ik heb het al bij klanten tegengekomen (series verspreid over meerdere zenders) - er zijn er die er speciaal om vragen.
antoon
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 mar 2012, 16:13

bluezy schreef:Antoon,

alhoewel je gelijk hebt met die klacht van de dubbele opnames, moet ik wel zeggen dat je appels met peren aan het vergelijken bent.

Wat je met die screenshots toont, is dat TVV opnames kan doen gebaseerd op een timer (TV1, elke dag, 20:05 voor 50 minuten). Maar dat is NIET wat er bij Belgacom gebeurd. .


Hallo Bluezy,
Wat ik met die screenshots laat zien is dat ik zelf kan kiezen hoe ik een serie opname kan programmeren (5 mogelijk heden), kijk naar de witte band. Per toeval is dit nu Thuis maar er zijn meerdere series.
Alle providers kunnen dit ook, als ze hun software willen aanpassen natuurlijk.
Mvg
Antoon
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

antoon schreef:Wat ik met die screenshots laat zien is dat ik zelf kan kiezen hoe ik een serie opname kan programmeren (5 mogelijk heden), kijk naar de witte band.


En toch ben je veel beperkter dan een BGC of TN... stel dat je series enkel op Ma, Wo en Vr is, of Ma om 18 en Wo om 19 ?

Er gaat niets boven een goede EPG gebaseerde opname... alléén mist BGC blijkbaar de mogelijkheid om herhalingen te filteren (TN doet dit trouwens prima).
antoon
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 mar 2012, 16:13

Ja OK r2504, daar heb je gelijk in, maar normaal is dit wekelijks en rond hetzelfde tijdstip.
Pas op, ik heb geen spijt dat ik overgeschakeld heb op BGC maar als je die programmatie gewoon bent is het toch een hele aanpassing.
Mvg
Antoon
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

antoon schreef:maar als je die programmatie gewoon bent is het toch een hele aanpassing.


Raar... ipv. van "uren" op te nemen, neem je nu "programma's" op... het is gewoon veel logischer !
Plaats reactie

Terug naar “IPTV (Proximus-TV/Belgacom-TV, Scarlet, ...)”