apostasia schreef:- Belgacom moet nog langskomen om lijn te leggen; dame aan telefoon zei dat als er geen wachtbuis is, ze die nog moeten leggen of dat ik dat zelf kan doen. Welke diameter moet deze buis hebben, en waar moet die ergens vertrekken? Als ik ze niet zelf leg, of ze ligt er al, kan ik de mannen (/vrouwen?) van Belgacom dan zeggen waar ik het liefst heb dat die kabel het
Of die mannen echt zelf buizen leggen dat betwijfel ik sterk (misschien flexibele), en er is volgens mij een beperking van 20m gratis.
Ook moet je nog een afspraak geregeld krijgen binnen 3 weken.
Wat zij onder installeren verstaan is ook vaak de gemakkelijkste oplossing, hedendaags zijn dat dus draadloze oplossingen/netwerk over stopcontact,...
Natuurlijk betaal jij daar wel voor, wil je dat niet heb ik mijn twijfels over de afwerking.
Dit zijn techniekers hé, geen elektriciens of bouwvakkers hé met zwaar materiaal voor eens een gat te maken
apostasia schreef:- wat voor soort kabel komt er binnen? Is die gemakkelijk te verlengen etc?
Er komt VVT binnen als ik me niet vergis. Vervolgens komt er een "stekker" en daar stopt de verantwoordelijkheid van Belgacom wat betreft werking bekabeling. Ik heb er geen idee van of ze deze willen plaatsen waar jij het wil.
Vanaf hier gebruik je een "speciale" kabel om tot aan je router te gaan. Deze zou "beter" zijn voor de signaalkwaliteit, al snap ik niet echt dat als VVT voldoende is je dan per sé een "betere" kabel zou moeten gebruiken, of waarom CAT6 niet zou volstaan... Ook hier weer genoeg succesverhalen maar heb je problemen en er komt een technieker aan te pas wordt het probleem sowieso op je eigen kabel gestoken.
apostasia schreef:- voor zover ik het begrijp is er enerzijds de scarlet box (internet) en anderzijds de decoder (tv). Is er een verbinding tussen deze 2, of is dat via een splitter op de inkomende lijn?
Netwerkkabel
apostasia schreef:- wat voor verbinding is er van decoder naar tv/recorder/...? Coax? Kunnen er meerdere tv's aangesloten worden?
Maximum 3 indien de lijn het toelaat.
Hier is mijn wijze raad:
Voorzie een wachtbuis die groot genoeg is en trek minstens 2 netwerkkabels.
Het is momenteel enkel een decoder maar de techologie van tegenwoordig... een smart tv, een media player, een spelconsole,... voorzie genoeg aansluitingen voor de toekomst

✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –