Overstap van Telenet naar EDPnet? Ja/Nee?

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
g0d0rz
Starter Plus
Starter Plus

Dag allemaal,

Ik heb al een tijdje zitten lezen, maar zit nog met een aantal vragen.

Momenteel heb ik jaar en half Telenet Fibernet + Digitale TV. 50mbps + 100GB limiet. Dit kost mij 66 euro per maand.
Tevreden over alles buiten de prijs en uiteraard de limiet...

Nu ben ik serieus aan het nadenken om de overstap te maken naar VDSL2.

Een aantal problemen...ik moet digitale TV behouden en ik heb geen telefoonlijn. Voor internet spreekt mij EDPnet 50mbps unlimited uiteraard het meest aan.

(Ik denk ook om eventueel Scarlet internet + digitale televisie te nemen. Bij Scarlet zeiden ze dat de installatie van de telefoonlijn allemaal gratis is, graafwerken enz)

Aangezien ik geen telefoonlijn heb, weet ik niet welke snelheid ik zou moeten kunnen krijgen...
De website van Belgacom zegt het volgende voor mijn adres:
Resultaat van de beschikbaarheidstest

Product Belgacom TV
Mijn adres *** Aarschot

Status Beschikbaar
Maximaal aantal tv's 3
Beschikbaar
Maximaal aantal tv's in hd 3
Kan iemand zeggen welke snelheid dit is?

Dank u.
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Op basis van u test 30/6 of 50/6 op voorwaarde dat al u andere technische aspecten goed zitten.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

digitale tv via EDPnet is via TV vlaanderen.
Een eerste vraag is: Zie je satteliet tv zitten?
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

Niemand kan je snelheid voorspellen , al is de kans groot als je 3 HD stream BGC zou kunnen hebben dat je 30 down 2 Mbit upload wel zeker zal halen (dus ook al zeker VDSL2)

EDPnet vergeet niet kosten als aankoop modem en eventuele routers en/of wireless AP alsook raw copperlijnkosten (of edpnet telphony erbijnemen in de plaatsvan)

Scarlet zal iets goedkoper uitkomen dan dat je nu hebt (gezien je bij Telenet zou blijven voor iDTV, EDPnet duurder als je alles in acht neemt !

Lees ook even de laatste scarletprobleemkes die er worden gemeld en wees gwaarschuwd door diegene ;)

Exacte cijfers zijn per regio maar Telenet iDTV zal toch makkelijk 21 a 24 € per maand zijn incl digicorder , sateliet is misschien een paar euro goekoper per maand (maar niveel) EN je meot nogmaals meer investeren in hardware (schotel , ontvanger(s) , decoder , recorder(s))
The eternal and true pessimist :D
g0d0rz
Starter Plus
Starter Plus

@TiTanium

Wat zijn de andere technische aspecten voor 50/6?

Dus ik haal sowieso 30mbps en zelfs 50mbps mits de technische aspecten?

@honda4life

Niet echt...zo'n schotel erbij plaatsen...

Eventueel Telenet digitale TV behouden...wat wel 23 euro per maand is...
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Je kunt gewoon Internet+telefonie nemen bij EDPNet... En kabel + Digitv bij Telenet

Totaalprijs: 68.60€ (hier in mijn regio toch)... Maar dan heb je wel limietloos en hogere upload... Vergeet wel niet dat daar nog modemkost erbij moet, activatiekost,...

Of wacht even op aankondiging van Belgacom deze woensdag
g0d0rz
Starter Plus
Starter Plus

Of wacht even op aankondiging van Belgacom deze woensdag
Wat gaat hier dan gebeuren misschien? Een aanval op Telenet? Verlaging van de tarieven?

Scarlet internet + TV komt dus het goedkoopste uit de bus.

EDPnet + Telenet TV = het beste

Installatie van de telefoonlijn is gratis bij Scarlet...bij EDPnet niet neem ik aan?
TiTanium
Moderator
Moderator

De technische aspecten moeten zelfs goed zitten voor 30/6. Als je 30 haalt is de kans groot dat ze u op 50 kunnen zetten.
* Lijnverzwakking
* Effectieve afstand tot ROP
* Kwaliteit binnenbekabeling (beste is werken zonder aftakkingen en zo dicht mogelijk bij de bron (belgacomaansluiting))

EDIT:
Installatie van de telefoonlijn is gratis bij Scarlet...bij EDPnet niet neem ik aan?
Bij Edpnet heb je een activatiekost van 50€ en indien u geen vdsl2 modem hebt/vind kan u deze aankopen aan 99€.
Echter op de 2é handse site's vind u deze aan lagere prijzen. Normaliter krijgt u alles mooi op papier wat u moet instellen en dergelijke. Het is wel zo dat je bij edpnet ook "raw copper" moet betalen tenzij u voor 10€ hun voip telefoon er bij neemt (raw copper is 12.5€ telefoon voip 10.0€ maar u bent niet verplicht deze te gebruiken). Als u een product besteld zorgt EDP ervoor dat u aangesloten raakt op het internet (hiervoor moeten zij belgacom contacteren). Ik veronderstel dat u ergens wel een belgacompunt hebt in huis?
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
g0d0rz
Starter Plus
Starter Plus

Wie kan mij de afstand tot de ROP geven? Bel ik Belgacom daarvoor?

Ik heb nog geen telefoonlijn dus ze moeten alles nog graven/leggen. De lijn zal dus gloednieuw zijn...ik mag dus in principe geen problemen verwachten?

Lijn zal 4-6 meter van de straat binnenkomen.
TiTanium
Moderator
Moderator

Woon jij in een huis of appartement? En hoe oud is de woning?
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Is bijna niet te doen , zelfs al zou je denken te weten waar de rop staat en de afstand niet in vogelvlucht nemen kan je nog steeds op een andere aangesloten zijn

JE gaat geen zekerheid hebben , nergens bij niemadn niet trouwens want , buiten telenet , geeft men geen snelheidsgarantie
g0d0rz
Starter Plus
Starter Plus

Woon jij in een huis of appartement? En hoe oud is de woning?
Huis die wij bijna volledig gerenoveerd hebben. Alleen de muren zijn nog oud, huis zal van rond de 1930 zijn.
Mijn buur heeft ook Telenet, denk ook niet dat hij een telefoonlijn zal hebben.

Van waar gaan ze de telefoonlijn eigenlijk aftakken...pas de buur van mijn buur heeft een nieuw huis. Ze gaan toch niet 3 voorkanten van huizen openbreken zodat ik een telefoonlijn heb?
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Te Koop forum

Als je nog niks hebt, zou ik persoonlijk bij Belgacom bestellen. Als er een probleem is, zit je dan direct bij de bron: diegene die het kan oplossen. Je heb bijvoorbeeld nu 4 maanden gratis op een pack Internet + TV, en na een jaar kan je dan nog veranderen naar wie dan het goedkoopst is. Mijn 0,02.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
g0d0rz
Starter Plus
Starter Plus

Dan zal Scarlet even veilig zijn misschien...na 1 jaar veranderen naar EDPnet of iets anders wat beter dan is.
Laatst gewijzigd door TiTanium 25 maa 2012, 22:02, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: "FullQuote" verwijderd :-) (Citeerknopje is voor een reden verwijderd bij de laatste post)
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

als je belt naar de storingen technische dienst van belgacom en je gebruikt telefoonnr van gebuur kunnen ze u met grote zekerheid zeggen op hoeveel meter je aanegsloten zal worden en welken profiel ze u kunnen geven
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
g0d0rz
Starter Plus
Starter Plus

Gebuur heeft Telenet, geen telefoonlijn denk ik. De andere ken ik niet dus ga ik niet opeens aanbellen voor hun telefoon nummer :P
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Vraag een voortijdige installatie aan bij Belgacom en voorzie op je privégrond reeds de nodige wachtbuis met trekdraad en aansluitbocht tot in de woning.
http://www.belgacom.be/onetelco/be-nl/s ... build.page?
Op die manier kost de koperaansluiting slechts 30 euro en kan je de dag erna zonder zorgen EDPnet laten activeren.
Laatst gewijzigd door raf1 25 maa 2012, 23:28, in totaal 1 gewijzigd.
Goztow
userbase crew
userbase crew

Te Koop forum

Scarlet is klopt hetzelfde als edpnet: beide gebruiken gelijke kanalen naar Belgacom toe. Raf1 zijn oplossing is wel de beste.
g0d0rz
Starter Plus
Starter Plus

Vraag een voortijdige installatie aan bij Belgacom en voorzie op je privégrond reeds de nodige wachtbuis en aansluitbocht tot in de woning.
http://www.belgacom.be/onetelco/be-nl/s ... build.page?
Op die manier kost de koperaansluiting slechts 30 euro en kan je de dag erna zonder zorgen EDPnet laten activeren.
Hier staat dat graafwerken enz bijkomende kosten met zich meebrengen, bovenop de forfaitaire kosten. Dus niet gratis zoals Scarlet zei?

Morgen is rondbellen naar Belgacom/Scarlet/Edpnet en zien wat zij zeggen.

Moesten er grote kosten nog bijkomen om de lijn te installeren zal ik bij Telenet moeten blijven vrees ik... :(
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Bij EDPnet heb je zowieso al menig extra kost voor je aan de slag kan

Scarlet een pak minder maar owee als er daar iets misgaat , dan kan je weken maanden aan het lijntje gaan hangen eer ... :D
Myata
Starter
Starter

Goztow schreef:Scarlet is klopt hetzelfde als edpnet: beide gebruiken gelijke kanalen naar Belgacom toe. Raf1 zijn oplossing is wel de beste.

Euh???
sorry hoor,

EDPNET is een onafhankelijk bedrijf.
SCARLET is van Belgacom.

Ik heb reeds jaren EDPNET en heb internet (50down/6up, geen datalimiet) +telefoon(VOIP) aan
€46
TV Vlaanderen aan €10

wie doet goedkoper?

Scarlet is de goedkope Belgacom
Internet = EDPnet "Newer&Faster" (50/6mbit profiel)
Telefonie = EDPNET Telephony
GSM = Proximus + Mobistar
Tablet = Mobistar
TV = TV Vlaanderen
Goztow
userbase crew
userbase crew

Te Koop forum

Naar aanvragen van lijnen maakt dat echter geen verschil. Heb je de afschrijvingskost van je TV Vlaanderen installatie ook in rekening gebracht? Ik doe BGC Favorite + TV aan dezelfde prijs als u, en bel voip over betamax voor een appel en een ei. Hier bovenop heb ik ook nog een korting voor win back (7 € per maand). Maar wie telt er? :)
Myata
Starter
Starter

vergelijk een BGC favorite niet met een EDPNET "Newer & faster"
maar ik heb dubbele down en bijna dubbele up.
oh ja, bij EDPNET halen ze die snelheden ook in praktijk.

mag je dus vergelijken met de EDPNET "enough internet" aan €25

jouw BGC Favorite +TV kost wel €56 (geen €46)

MIJN TV VLAANDEREN installatie HD heb ik 2 jaar geleden aangeschaft.
totaal €300, dus op je vraag van de afschrijving: Ja, die is al lang afgeschreven (boekhoudkundig dan ;-) )

Ik blijf tellen hoor ;-)

Maar eigenlijk ging het mij gewoon om het principe.
Ik had er genoeg van om geripped te worden door zowel Telenet als BGC.
ieder zijn gelijk wel zeker?

greetz,
Internet = EDPnet "Newer&Faster" (50/6mbit profiel)
Telefonie = EDPNET Telephony
GSM = Proximus + Mobistar
Tablet = Mobistar
TV = TV Vlaanderen
Goztow
userbase crew
userbase crew

Te Koop forum

46 € edpnet + 10 € TV Vlaanderen is toch gelijk aan 56 €? of heb ik dat mis verstaan? 300 / 24 maanden is nog altijd 12,5 € per maand extra aan materiaal. Dat vermindert natuurlijk met de leeftijd, maar ook je garantie is ondertussen ten einde. Mijn 6 € voor de decoder (het materiaal) zit in die 56 € al inbegrepen.

Je specs zijn inderdaad beter. Maar ik heb zo'n vermoeden dat ook BGC donderdag wat gaat omhoog gaan. Dat je die ook haalt is normaal: edpnet verhuurt nu eenmaal gewoon BGC lijnen :P.
g0d0rz
Starter Plus
Starter Plus

Ik heb ondertussen contact gehad met Scarlet, die doen de installatie tot aan mijn gevel helemaal gratis. Ik moet alleen een wachtbuis voorzien. Iemand enig idee van hoe groot en hoe diep?

Bij Belgacom zeiden ze mij dat de kabel 1 vinger dik is, dus een wachtbuis van 2 vingers dik steken.

Enigste wat mij tegenhoudt voor EDPnet is Digitale televisie voor mijn vriendin...ik kijk namelijk amper TV. Een schotel + investering van 300 euro zie ik niet zo zitten.

Scarlet internet + tv = zal de meest verstandigste oplossing zijn.

Bovendien bel ik al via VOIP met betamax...
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Behoud gewoon Digitale tv van Telenet? (tenzij je maar 1 tv hebt, dan is het niet intressant)
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Goztow schreef:Maar ik heb zo'n vermoeden dat ook BGC donderdag wat gaat omhoog gaan.
Voor jou of voor idereen?
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
g0d0rz
Starter Plus
Starter Plus

Voorlopig maar 1 TV digitaal, in de toekomst misschien keuken/slaapkamer, digitaal hoeft hier niet.
raf1
Elite Poster
Elite Poster

g0d0rz schreef:Ik moet alleen een wachtbuis voorzien. Iemand enig idee van hoe groot en hoe diep?
Op privédomein moet je alles zelf voorzien dus vanaf de plaats waar de VDSL2-modem moet komen tot aan de rooilijn.

Als alle voorbereidende werken op privédomein perfect in orde zijn dan zal de aansluiting inderdaad gratis zijn.
Maar voor je begint met graven zou ik toch eens heel goed controleren of er toevallig nergens een kabel met 4 dunne koperdraadjes binnenkomt naast de electriciteitskast. De vorige eigenaar moet toch ooit telefoon gehad hebben?

In volgende brochure vind je alle technische details over je aansluiting op het Belgacom-netwerk: http://www.belgacom.be/private/gallery/ ... 434_nl.pdf
g0d0rz
Starter Plus
Starter Plus

Op privédomein moet je alles zelf voorzien dus vanaf de plaats waar de VDSL2-modem moet komen tot aan de rooilijn.
Via de telefoon zeiden ze dat alles gratis is tot aan mijn gevel?

straat/rooilijn - 4-6 meter voortuin (privedomein) - gevel - kast waar modem moet komen
raf1
Elite Poster
Elite Poster

Let op met mondelinge beloftes van verkoopsmedewerkers. Ze praten je soms naar je mond maar achteraf komt er misschien toch een factuur. Bewijs dan maar eens dat het allemaal "gratis" was. Zulke beloftes moet je op papier hebben, anders zijn ze waardeloos.

Graafwerken op privédomein zullen volgens mij nooit gratis zijn. Als je de sleuf zelf graaft en de buis klaarlegt zoals aangegeven in de Belgacom-brochure dan zal de aansluiting wellicht gratis zijn.

Maar ik kan me nog steeds moeilijk voorstellen dat er in een huis van rond 1930 in een periode van meer dan 80 jaar nooit een telefoonaansluiting aanwezig is geweest. Hoe communiceerden de vorige eigenaars in de jaren '80? Toen had iedereen vaste telefoon en bestond Telenet niet.
g0d0rz
Starter Plus
Starter Plus

De vorige eigenaar zei dat er een telefoonlijn lag, maar dat hij deze wegknipte aangezien hij ze niet nodig had :bang:
Dit is wel al langer als 10 jaar geleden schat ik. Een nieuwe installatie zal sowieso wenselijk zijn..

@raf1 door uw advies heb ik gebeld met Scarlet en gevraagd voor een bevestiging. Ik kreeg meermaals via de telefoon te horen dat dit kosteloos was. Nu moest ik nog een extra mail sturen naar de verantwoordelijke dienst indien ik een mondelinge bevestiging wou.

Ik zal deze posten wanneer ik antwoord heb. Na 1 jaar kan ik dan rustig overstappen naar EDPnet. (of tegen dan iets beter)
g0d0rz
Starter Plus
Starter Plus

Beste klant,

Ons antwoord op onderstaande vraag is:
Wij hebben uw verzoek in goede orde ontvangen.

Hierbij bevestig ik u dat de laswerken die door techniekers van Belgacom eventueel nodig zouden zijn, geheel op kosten zijn voor Scarlet en dat u hier niets voor hoeft te betalen.
Dit doen wij namelijk zodat u gebruik kunt maken van onze diensten.

Hopende u hierbij voldoende te hebben geinformeerd,

Met vriendelijke groet,

Eva
Scarlet Klantendienst
De eerste email van Scarlet. Er stond alleen laswerken dus voor de zekerheid (you never know) gevraagd voor de grondwerken.
Beste klant,

Ons antwoord op onderstaande vraag is:
Dat is logisch.
Er kan nu nog niet bepaald worden wat er moet gebeuren, aangezien daar techniekers voor langs gaan komen, maar wel kan ik u met zekerheid vermelden dat ALLE werken die wij uitvoeren om uw installatie mogelijk te maken, op kosten zijn van ons.
U kunt er met alle zekerheid en met het volste vertrouwen vanuit gaan dat dit alles voor onze rekening zal zijn.

Hopende u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd,
In principe houdt mij nu niets meer tegen om te bestellen... :beerchug:
raf1
Elite Poster
Elite Poster

g0d0rz schreef:De vorige eigenaar zei dat er een telefoonlijn lag, maar dat hij deze wegknipte aangezien hij ze niet nodig had :bang:
Dan kan de installateur terug een stukje kabel aan het afgeknipte gedeelte bevestigen of kan er eenvoudig een nieuwe kabel door de bestaande buis getrokken worden.
g0d0rz
Starter Plus
Starter Plus

Geen idee waar die leiding zou liggen, ergens in de voortuin.

Deze beginnen zoeken of een hele nieuwe leggen, dan kies ik een nieuwe. Ik heb nu geen leiding en de kosten zijn niet voor mij. :angel:
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

succes
FlashBlue
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

g0d0rz schreef:Geen idee waar die leiding zou liggen, ergens in de voortuin.

Deze beginnen zoeken of een hele nieuwe leggen, dan kies ik een nieuwe. Ik heb nu geen leiding en de kosten zijn niet voor mij. :angel:
Zelfs als je de bestaande leiding wist liggen, is het niet aan te raden de eventuele bestaande kabel te herbruiken.
Als die kabel is afgeknipt, en onbeschermd (het uiteinde bedoel ik) in de grond is blijven zitten, gaat er vocht in de kabel geraakt zijn, wat op termijn misschien een effect gaat hebben op de geleiders en je signaal. Sowieso is je keuze om een nieuwe entry te laten voorzien, zeker als het gratis is, de betere keuze (imho dan toch he).
g0d0rz
Starter Plus
Starter Plus

Dat denk ik ook, als ze vragen of er een kabel lag zeg ik toch dat ik van niets weet.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

ik denk er ook over na om mijn 70/5 lijn op te zeggen bij telenet die kost nu 96.80€
tv zou ik bij telenet laten.
maar heb de test gedaan op edpnet daar krijg ik 20/2 profiel
maar klantendienst andrey zegt dat ik zeker 30/6 kan krijgen zeker 40/6 en bijna zeker 50/6 voor 35.95€
belgacom zegt ook 50/6 als ik tv neem
In hoeverre is dit te vertrouwen.
Als ik online bestel en ik haal niet de 30/6 kan ik dan ook binnen de 7 werkdagen opzeggen (ik dacht dat dit zo geregeld was in belgische wetgeving koop op afstand)
Kan ik mijn oude werkende bbox2 gebruiken en mijn wndr3700 voor wifi in huis ?
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
g0d0rz
Starter Plus
Starter Plus

Opzegtermijn als je niet tevreden bent, heb je sowieso. Bij mobiele abonnementen was het zelfs twee weken als ik mij niet vergis? Bij internet waarschijnlijk dus ook?

Dan zou ik wel Telenet nog niet opzeggen en pas doen wanneer je tevreden bent. Ik ga dit ook doen wanneer ik Scarlet heb. Ik betaal liever 1 maand de twee abonnementen dan 1 dag zonder internet te zitten!
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”