De laatste tijd zie ik op het forum meer en meer volledige copieen van externe websites/berichtgeving.
Hoe zit het met het citaatrecht, neemt Userbase.be (inclusief moderators) dit niet ernstig ?
Citaatrecht
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
De wet in België stelt, in artikel 21, lid 1 van de Wet betreffende het auteursrecht en de naburige rechten
Nergens maar dan ook nergens in héél het artikel kan ik iets vinden van 1 a 2 paragrafen zoals je aanhaalt in uw PM naar mij toe?
Wat wij doen maakt dus geen inbreuk op de auteurswetgeving, en we vermelden altijd de bron.§ 1. Het citeren uit een werk dat op geoorloofde wijze openbaar is gemaakt, ten behoeve van kritiek, polemiek, recensie, onderwijs, of in het kader van wetenschappelijke werkzaamheden, maakt geen inbreuk op het auteursrecht, voor zover zulks geschiedt overeenkomstig de eerlijke beroepsgebruiken en het beoogde doel zulks wettigt.
Het citeren bedoeld in het vorige lid moet de bron en de naam van de auteur vermelden, tenzij dit niet mogelijk blijkt.
Nergens maar dan ook nergens in héél het artikel kan ik iets vinden van 1 a 2 paragrafen zoals je aanhaalt in uw PM naar mij toe?
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Mee eens... Voor ons nieuws (de frontpage) hebben we dit volledig afgezworen, maar op het forum gebeurt dat wel regelmatig, maar omdat dit meestal onze bezoekers zijn grijpen we niet in. Bij medewerkers is dat wat anders, dus daar moeten we even terug wat afspraken voor maken...
Krisken: een citaat is een deel van een bericht, niet een volledig werk.
Krisken: een citaat is een deel van een bericht, niet een volledig werk.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
Moet daar dan ook Sabam op betaald worden??r2504 schreef:De laatste tijd zie ik op het forum meer en meer volledige copieen van externe websites/berichtgeving.
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
- Bedankt: 169 keer
Alleen als je ze luidop leest en je buren het eventueel mee zouden kunnen horen
Ik vermeld persoonlijk altijd mijn bron bij de artikels die ik citeer. Is dat een probleem?
Ik vermeld persoonlijk altijd mijn bron bij de artikels die ik citeer. Is dat een probleem?
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Nee, integendeel... dit ben je verplicht.Petervanakelyen schreef:Ik vermeld persoonlijk altijd mijn bron bij de artikels die ik citeer. Is dat een probleem?
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
- Bedankt: 169 keer
Er moest nog 'dan' tussen.
Met bronvermelding is het dus geen probleem
Met bronvermelding is het dus geen probleem
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
Ik wou net een verwijzing naar een artikel plaatsen toen ik dit topic zag en dacht aan wat de post die ik één minuut daarvoor gezien had.krisken schreef:Bron : http://datanews.knack.be/ict/nieuws/nie ... atanews-nlTest-Aankoop heeft samen met tien andere buitenlandse gebruikersorganisaties Apple een ‘ingebrekestelling’ verstuurd omdat het de garantieperiode niet respecteert.
Apple houdt het nog steeds op een garantie van 1 jaar. Dat is in strijd met de Belgische wetgeving die 2 jaar voorziet. Als Apple zijn website en contractuele documenten niet aanpast, dreigt Test-Aankoop met een rechtszaak.
De consumentenorganisaties reageren volgens eigen zeggen op steeds terugkerende klachten over de garanties die Apple biedt.
‘Die zijn onduidelijk, onvolledig en niet aangepast aan de Belgische wetgeving, Sommige bepalingen zijn zelfs onrechtmatig en misleidend,’ aldus Test-Aankoop in een persbericht.
Test-Aankoop hekelt het feit dat op de garantievoorwaarden op de Apple-website over meer dan 200 bladzijden beschreven zijn. Ook de stelling dat defecten binnen de 14 dagen moeten gemeld worden is volgens Test-Aankoop niet wettig.
Apple werd eind vorig jaar door de Italiaanse raad voor de mededinging reeds veroordeeld tot een geldboete van 900.000 euro omdat de consumenten niet in staat zijn hun garantierechten te begrijpen.
Zelf zou ik bovenstaande als volgt brengen:
Test-Aankoop heeft samen met tien andere buitenlandse gebruikersorganisaties Apple een ‘ingebrekestelling’ verstuurd omdat het de garantieperiode niet respecteert.
Bron: Datanews