limiet 50gb/maand ADSL2Fit met volumepacks beter ?

Nog vragen of opmerkingen over ADSL2FIT? Post ze hier maar.
Plaats reactie
saxgod
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 20 feb 2004, 00:05
Locatie: Turnhout

Even een hypotetische stelling:

adsl2fit met 50 tot 100 gig per maand limiet download.
Upload wordt niet gelimiteerd (512kbit op 30 dagen is 165gig max)
€1 tot €5 per volumepakket van 5 gig..

ZOU dit ook maar iets helpen aan de snelheidsproblematiek van A2F ?
Hoeveel % van de gebruikers downloaden nu meer dan 50gig per maand ?

Maakt dit percentage echt iets uit op de ganse problematiek ?

Je moet beseffen dat al die zware verbruikers nu ook maar iets van n 50 a 60 gig per maand 'kunnen' doen door de trage snelheden, dus wat zou zo'n limiet dan voor verbetering geven ?

Denk ook eens even na dat scarlet bvb, GEEN praktische limiet had tot kort. Ok, ze hebben veel meer klanten en dus hogere capaciteit door die 60KB/klant regel, maar dan nog. Denk je dat hier GEEN grote verbruikers tussen zaten ? TOCH haalde het netwerk steeds +300kb/s
Network Engineer @ WirelessBelgie
Sandman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 346
Lid geworden op: 21 jun 2003, 10:29
Locatie: Genk

hmmm pas op, ik zat hier een paar weken ook met bad speed, toch zou ik per nacht alleen al 2Gb kunnen downen zonder probleem.

Verder zou het doorvoeren hiervan S misschien kunnen overhalen een paar upgrades door te voeren, die ze nu niet willen doen?

Persoonlijk zou ik iig met 50GB kunnen leven, ik moet al zot doen om hier persoonlijk aan te komen, ik ben bij A2F gegaan voor de uploadspeed (heb dat regelmatig nodig) en voor het feit dat ik niet afgerekend wordt als ik boven de 10-20 Gb eens zou komen op ne maand.
Gebruikersavatar
metal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 767
Lid geworden op: 03 aug 2003, 12:44
Locatie: mol
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

denkt ge nu echt dat die limieten iets zullen uitmaken? iets langer nadenken dan.

A2F kan da gewoon nie aan das alles en daar zal da 50 gig limiet echt nie veel aan verhelpen. gedaan met aardig te zijn tegen a2f. ben het moe
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Ach metal toch,

Moest a2f het niet aankunnen zouden er geen klojo's met 800Gb verkeer zijn ook niet.

800Gb / persoon = 16 users aan een limiet van 50Gb en dan nog gerekend dat die 16 man allemaal hun 50Gb verbruiken


Grtz,

Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Styno
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1440
Lid geworden op: 06 nov 2003, 17:38
Locatie: Somewhere over the rainbow....

Sasuke schreef:Moest a2f het niet aankunnen zouden er geen klojo's met 800Gb verkeer zijn ook niet.

Ik geloof dat eerlijkgezegd niet... Dan moet je mij nu maar eens uitleggen hoe die dat maand na maand kunnen volhouden, terwijl het voor ons steeds slechter wordt...
Krijgen ze dan mischien op de een of andere manier voorrang? (geografisch gelegen, ... ik zeg maar iets..)

Styno
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
Afbeelding
inter
Pro Member
Pro Member
Berichten: 331
Lid geworden op: 06 nov 2003, 08:50

waarom noem je iemand met 800 gb een klojo?

hij doet waarvoor webvisie adverteert : hij download er op los !

smijt dus geen stenen naar de klant maar naar de aanbieder van zulke reclame!

Waar is trouwens het bewijs dat het aan de klanten ligt ....

niet afkomen van : die zegt het of heeft het gezegd

geen meningen maar feiten !
Nobody is perfect but I'm f*** close [Clawfinger]
C-Phest
Premium Member
Premium Member
Berichten: 621
Lid geworden op: 08 dec 2003, 17:40
Locatie: Leuven

Sasuke schreef:800Gb / persoon = 16 users aan een limiet van 50Gb en dan nog gerekend dat die 16 man allemaal hun 50Gb verbruiken


Ja redenering is mathematisch correct, maar verklaar dat maar eens voor een klantenbestand van +30.000 man (Paul heeft het zelf gezegd)

Als ge uw berekening doortrekt zijn er 2000 man die 800GB/maand downloaden

Yeah right!
Hey ... everybody makes mistakes! That's why they put erasers on pencils. [Lenny]
vscomp
Plus Member
Plus Member
Berichten: 177
Lid geworden op: 07 okt 2003, 17:03

geen 30000 klanten :p 30000 GEBRUIKERS ;)
saxgod
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 20 feb 2004, 00:05
Locatie: Turnhout

Sasuke schreef:Moest a2f het niet aankunnen zouden er geen klojo's met 800Gb verkeer zijn ook niet.


Der heeft 1 Persoon 1x 800gb gedaan op 1 maand volgens Paul, hij heeft zover ik weet nooit gezegd dat er n hoop 'klojo's' dit elke maand doen..

Dus het is 1malig gebeurd, 1 MAAL...

Ik zou wel eens willen weten hoe je dit elke maand 'kan' doen met zo'n trage speeds..
Network Engineer @ WirelessBelgie
Gebruikersavatar
metal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 767
Lid geworden op: 03 aug 2003, 12:44
Locatie: mol
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

jaja sasuke, 800 gig op 30000 gebruikers doet idd veel :? . dat is dus de doorbraak. 1 iemand die 800 gig in de maand download zorgt voor problemen voor 30000 man. goe bezig zou ik zo zeggen :wink:
Tae
Premium Member
Premium Member
Berichten: 520
Lid geworden op: 21 nov 2003, 16:20
Locatie: Antwerpen

Ik vraag mij af ze hem er hebben afgesmeten of een waarschuwing hebben gegeven dat zou wel de max zijn van een bedrijf die geen limieten heeft :P

Ik vind het gewoon laag en schandalig om die mensen de schuld te geven van alles zij hadden maar moeten zien dat ze de stroom hadden kunnen opvangen maar door hun nalatigheid worden wij ervoor gestraft.

Dus zker niet door de leechers maar door Scarlet en Webvisie ;)
C-Phest
Premium Member
Premium Member
Berichten: 621
Lid geworden op: 08 dec 2003, 17:40
Locatie: Leuven

Kijk he,

ik begrijp dat als er een paar zware downloaders zijn dat de bandbreedte voor de rest vermindert ... Hier heb ik echter 2 bedenkingen op:

1° Dit ligt blijkbaar aan de overboeking van de kaarten in de centrale. Dit is een fundamentele fout van ISP's en kan en mag niet in de schoenen geschoven worden van eindgebruikers.

2° Als er dan toch bandbreedte gedeeld wordt, hoe kan het dan dat 1 user bvb enorme snelheid heeft en de andere niks meer? Verdelen die kaarten dan niet de snelheid evenredig over het aantal connecties?

En als het dan toch het systeem is van 'eerste connectie gaat met de snelheid lopen, de rest heeft niks meer' .. die mens kan toch geen file van 500GB downloaden? Ene keer er ne file binnen is moet er toch een nieuwe connectie gemaakt worden naar de volgende file? Waarom heeft de download dan geen jojo effect bij iedereen?

Kan iemand mij punt 2 eens technisch uitleggen (dus niet speculeren of 'ik denk dat ...' ... graag iemand die kennis heeft van ATM connecties)
Hey ... everybody makes mistakes! That's why they put erasers on pencils. [Lenny]
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Ff reageren op die klanten,

Ik heb het ook gelezen in die Irc log dat Paul zei dat er 30000 gebruikers zijn. Volgens mij heeft hij het hier over hun totale klantenbestand op al hun abbo's ofzo denk ik. Want op hun adsl2fit product hebben ze iets van een 2000 users ongeveer.

En van die 800Gb, dat zijn cijfers die wij zwart op wit gezien hebben. En ja, dat was een momentopname van 1 maand. Een maand waarin iedereen ook enorme problemen had (ik ook trouwens). En in diezelfde maand was er idd maar 1 van 800Gb maar verscheidene die over de 200Gb gingen en een stuk hoger.

Nu ik weet ook wel dat in principe adsl2fit hier niet mee kan afkomen omdat die personen contractueel niet in fout zijn. En inderdaad het is hun fout dat zij dit niet voorzien hebben.

HOEWEL: Hun afgekochte bandbreedte bij Scarlet is op dit moment ongeveer ~80% in gebruik bij piekmomenten. Volgens hen zijn het de Scarlet VP's die het niet kunnen trekken.

@C-Phest, ik zal proberen eens wat technische info op te snorren en die hier te geven over die ATM werking. Maar als je ff alles opschrijft (volume per maand e.d.) En daar de theorie doortrekt dat er een fout zit in de kaarten waardoor de ene goeie snelheid haalt én z'n buur niet zie je direct dat DAAR het probleem ligt. Die kaarten/lex/VP zijn NIET in beheer bij webvisie. Webvisie heeft geen enkele eigen VP, alle Scarlet users gaan over dezelfde VP als de Webvisie users. Waarom Scarlet users dan ook sneller gaan dan Adsl2Fit users blijft een mysterie (ik kan verschillende verklaringen geven, maar geen één is bevestigd)

Grtz,

Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

C-Phest schreef:1° Dit ligt blijkbaar aan de overboeking van de kaarten in de centrale. Dit is een fundamentele fout van ISP's en kan en mag niet in de schoenen geschoven worden van eindgebruikers.

is gebruikelijk voor betaalbare abo's, zie wat betreft overbooking
http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?p=30813#30813
Laatst gewijzigd door Limburg op 12 apr 2004, 19:32, 1 keer totaal gewijzigd.
C-Phest
Premium Member
Premium Member
Berichten: 621
Lid geworden op: 08 dec 2003, 17:40
Locatie: Leuven

Ja ik weet dat dat een probleem is bij elke provider maar daarom is dit nog niet correct he? :)

Wat betreft die limieten .. aan de snelheid van de laatste weken zit ik met een limiet van 35GB/maand ...

Hoezo limieten gaan opleggen? Ze zijn er al :wink:
Hey ... everybody makes mistakes! That's why they put erasers on pencils. [Lenny]
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

C-Phest schreef:Ja ik weet dat dat een probleem is bij elke provider maar daarom is dit nog niet correct he? :) :

Maar het is een bewuste keuze en beslist correct.
Neem je een goedkoop hotel dan deel je met 30 man op de gang een WC.
(met al de voor te stellen nadelen zoals langgebruikers enz.)
Wil je een WC voor jezelf dan neem je een duurdere kamer. ;-)

Iedere ISP wil je graag een lijn verhuren met overbooking=1.
Er hangt natuurljk wel een prijskaartje aan.

C-Phest schreef:Wat betreft die limieten .. aan de snelheid van de laatste weken zit ik met een limiet van 35GB/maand ...
Hoezo limieten gaan opleggen? Ze zijn er al :wink:

Tja, helaas waar, maar niet mijn voorkeur :-(
goos
Plus Member
Plus Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 07 apr 2004, 13:42

Van mijn part mogen ze gerust downspeed limieten opleggen, ik hoop enkel dat er geen komen voor de upstream, dat is ook de reden waarom ik bij A2F zit: servers draaien en een redelijke uptstream
C-Phest
Premium Member
Premium Member
Berichten: 621
Lid geworden op: 08 dec 2003, 17:40
Locatie: Leuven

Even voor alle duidelijkheid goos, het gaat hier over limieten van data trafiek en niet limieten van downloadsnelheid.

Ik heb al gemerkt dat nog mensen deze door elkaar halen of verkeerd verwoorden, nochtans zijn het 2 compleet verschillende zaken :?

Normaal gezien als men het heeft over downloadlimieten gaat dit over de hoeveelheid data, anders noemt men dit bandbreedte of iets dergelijks.

't wilde gewoon ff verduidelijking brengen, niet vitten dus don't shoot me ;)
Hey ... everybody makes mistakes! That's why they put erasers on pencils. [Lenny]
Djorre
Plus Member
Plus Member
Berichten: 222
Lid geworden op: 16 feb 2004, 08:06
Locatie: Ronse

Als ze echt met limieten willen gaan werken dan moeten ze die maar opleggen aan de nieuwe klanten, bestaande klanten hebben reeds een contract afgesloten met A2F. Ik ben persoonlijk van mening dat wij een contract afgesloten hebben zonder limieten en dit aan een nomale snelheid. Ze moeten maar voor een goeie oplossing zorgen die voor iedereen aanvaardbaar is .... dit moesten ze op voorhand reeds voorzien hebben.
goos
Plus Member
Plus Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 07 apr 2004, 13:42

C-Phest schreef:Even voor alle duidelijkheid goos, het gaat hier over limieten van data trafiek en niet limieten van downloadsnelheid.



Ik bedoelde inderdaad het volume.. ik hoop dus dat ze geen uploadbeperking opleggen qua volume

was een snel berichtje, vandaar de foute woordkeuze

goos
saxgod
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 20 feb 2004, 00:05
Locatie: Turnhout

Sasuke schreef:Ik heb het ook gelezen in die Irc log dat Paul zei dat er 30000 gebruikers zijn. Volgens mij heeft hij het hier over hun totale klantenbestand op al hun abbo's ofzo denk ik. Want op hun adsl2fit product hebben ze iets van een 2000 users ongeveer.


Paul heeft me op IRC eens gezegd dat er enkel nog A2F abbonementen zijn. Alle Net4All Accounts zijn automatisch omgezet naar A2F.
Network Engineer @ WirelessBelgie
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

jj hebt het ove de particuliere klanten, WV heeft ook nog professionele klanten
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
saxgod
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 20 feb 2004, 00:05
Locatie: Turnhout

Ah IC .. Je bedoelt dan geen ADSL xs ?
Network Engineer @ WirelessBelgie
goos
Plus Member
Plus Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 07 apr 2004, 13:42

Is er nog A2F nieuws eigenlijk?

Want 't blijft ginder maar heel stillekes, ben nu slackware linux aan't binnenhalen tegen 20k en das niet echt een pretje
mm2
Pro Member
Pro Member
Berichten: 319
Lid geworden op: 04 jan 2004, 12:38

Djorre schreef:Als ze echt met limieten willen gaan werken dan moeten ze die maar opleggen aan de nieuwe klanten, bestaande klanten hebben reeds een contract afgesloten met A2F.


De contracten zijn meestal wel opgesteld dat de provider de voorwaarden ten allen tijde kan wijzigen en jij als klant dan 1 maand de tijd hebt om af te zien van je contract. Doe je dat niet dan stem je automatisch in met de wijziging.
C-Phest
Premium Member
Premium Member
Berichten: 621
Lid geworden op: 08 dec 2003, 17:40
Locatie: Leuven

Ik heb een vraagje en een opmerking :)

Vraagje: in de officiële mededeling staat: alle nieuwe particuliere abonnementen etc etc

Wilt dat zeggen dat ik op de zaak een A2F abo kan nemen en dan geen limieten heb? Of spreken ze hier over andere abo's dan die van A2F?

Opmerking: limietloos internet kan dus wel in de lage landen he ...
http://www.tweakable.nl/?a=showpage&page=tweakable

hoe doen zij dit dan? Formule is gelijk aan die van Webvisie behalve dat de dowload snelheden lager liggen. Prijzen zijn niet eens zo hoog. Duurste abo (weliswaar enkel professioneel) is 89€ voor 2400/512
Hey ... everybody makes mistakes! That's why they put erasers on pencils. [Lenny]
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

C-Phest schreef:Vraagje: in de officiële mededeling staat: alle nieuwe particuliere abonnementen etc etc

Wilt dat zeggen dat ik op de zaak een A2F abo kan nemen en dan geen limieten heb? Of spreken ze hier over andere abo's dan die van A2F?

Wel, bij de niet-particuliere abonnementen denk ik aan de large en kingsize. Die kun je niet krijgen als particulier. Misschien zijn die nog steeds unlimited. Ik gok ook maar. Is wel een goeie vraag...

Cheers
Afbeelding
C-Phest
Premium Member
Premium Member
Berichten: 621
Lid geworden op: 08 dec 2003, 17:40
Locatie: Leuven

Ik heb is ff onderzoek gedaan naar dat aantal users ... als ik moet voortgaan op de facturen zijn kunnen die er idd wel eens heel veel zijn.

Factuurnummers in België moeten opeenvolgend zijn. Als ik dan de structuur bekijk:

VB: factuurnummer F20041234

F gok ik dat 8Mbit abo betekent in mijn geval (dus andere letter voor bvb small of x-small abo)
2004 is jaartal
1234 is dan de factuurnummer

Voor 2003 krijg ik een gemiddeld verschil in factuurnummer van maand tot maand van 500.

Voor 2004 is het verschil gemiddeld 1500 (vorige maand tov deze maand is 1900, als ik dit uitzonderlijk hoge verschil niet mee tel is het gemiddelde verschil maar 900)

Kan ik hieruit afleiden dat er 900 bruo abo's (8Mbit) zijn? :)

Ik weet het dit is puur gissen, maar ofwel zijn er gigantisch veel abo's (als er al rond de 900 8Mbit'ers zijn dan ligt het aantal 4Mbit'ers aanzienlijk hoger)

Ofwel zijn er maar om en bij de 1000 abo's wat niet kan volgens mij.

Kan iemand met een small abo (4Mbit) zijn factuurnummers eens bekijken? :) Ik vind dit wel een leuk onderzoek :D
Hey ... everybody makes mistakes! That's why they put erasers on pencils. [Lenny]
byter
Pro Member
Pro Member
Berichten: 335
Lid geworden op: 02 dec 2003, 14:50
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer

F2004 2524
F2004 3392
F2004 4677

f staat gewoon voor factuur denk ik

1ste 3 maand factuur obv er niet bijgenomen

dan zijn de verschillen :
868
1285

small btw
:s
Laatst gewijzigd door byter op 11 mei 2004, 16:45, 2 keer totaal gewijzigd.
C-Phest
Premium Member
Premium Member
Berichten: 621
Lid geworden op: 08 dec 2003, 17:40
Locatie: Leuven

en ook F2003 en F2004 voor de nummers?
Hey ... everybody makes mistakes! That's why they put erasers on pencils. [Lenny]
C-Phest
Premium Member
Premium Member
Berichten: 621
Lid geworden op: 08 dec 2003, 17:40
Locatie: Leuven

Sub Zero schreef:Wel, bij de niet-particuliere abonnementen denk ik aan de large en kingsize. Die kun je niet krijgen als particulier.


Inderdaad ben ff gaan kijken en Large, X-Large en Kingsize kan je enkel als bedrijf krijgen.

Large 4000/512 102,85€ / maand
X-Large 8000/512 121€ / maand
Kingsize 2000/512 181,50€ / maand (256/256 gegarandeerd)

Maw een abo met bedrijf zou mij 'maar' een goeie 100 euro de maand kosten en dan blijf ik onbeperkt ... hmmmm ... definate possibilities :)

Probleem is weer om dit bevestigd te krijgen door Webvisie natuurlijk ... guys: als jullie dit lezen: antwoord es ff :)
Hey ... everybody makes mistakes! That's why they put erasers on pencils. [Lenny]
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

byter schreef:dan zijn de verschillen :
868
1285


Logica klopt niet vrees ik... dit zou namelijk betekenen dat A2F ten eerste amper 1200 klanten heeft, en dat het de laatste maand plotseling 50% meer klanten heeft als de maand ervoor.
byter
Pro Member
Pro Member
Berichten: 335
Lid geworden op: 02 dec 2003, 14:50
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer

r2504 schreef:
byter schreef:dan zijn de verschillen :
868
1285


Logica klopt niet vrees ik... dit zou namelijk betekenen dat A2F ten eerste amper 1200 klanten heeft, en dat het de laatste maand plotseling 50% meer klanten heeft als de maand ervoor.


jup

btw het irriteert me dat de facturen weer dagen nodig hebben om aan te komen precies

ik heb al betaald (omdat hij op statuspagina stond) maar nog nix in de post ...maar goed dat ik begin van de maand altijd controleer
C-Phest
Premium Member
Premium Member
Berichten: 621
Lid geworden op: 08 dec 2003, 17:40
Locatie: Leuven

logica klopt wel in die zin dat de facturatie niet noodzakelijk elke maand in dezelfde volgorde gebeurt :) daarom dus mijn gemiddelde ;)

Toch intrigeert het mij dat die nummers elke maand betrekkelijk dicht bij elkaar liggen :?
Hey ... everybody makes mistakes! That's why they put erasers on pencils. [Lenny]
Plaats reactie

Terug naar “ADSL2FIT”