cityline - geen sync
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Ik zit hier bij een vriend met Dommel - cityline. Ikzelf heb cityconnect een straat verder en alles werkt. Hier krijg ik geen sync, ook niet op een andere modem, ook alle kabeltjes eens gewisseld. Ik zou graag nog andere tips hebben om de lijn uit te testen. Zo denk ik hier op het forum ergens gelezen te hebben dat je bij raw copper nog steeds het aansluitingsnummer van belgacom kan opvragen. Werkt dat op cityline en hoe doe ik dat?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
- Bedankt: 88 keer
Je kan geen lijnidentificatie doen op een cityline product.
Je moet ook niet vragen aan één van de techniekers op dit forum om een lijnmeting te doen, voor een raw copper moet namelijk een technieker naar de centrale gaan en een testlijn insteken, dan pas kan er een meting gedaan worden.
Het beste wat je kan doen is naar dommel bellen.
Je moet ook niet vragen aan één van de techniekers op dit forum om een lijnmeting te doen, voor een raw copper moet namelijk een technieker naar de centrale gaan en een testlijn insteken, dan pas kan er een meting gedaan worden.
Het beste wat je kan doen is naar dommel bellen.
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Kan ik met een voltmeter iets op die lijn meten?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
- Bedankt: 88 keer
Ik weet niet wat de spanning is van adsl op zich zonder telefoonlijn of identificatielijn, maar wat maakt het uit.
Je hebt een andere modem geprobeerd en veel meer kan je niet proberen.
Eventueel moest je toch een filter hebben die niet nodig is, die uittrekken, eventueel een ander contactdoos,
maar volgens mij je je moe aan het maken voor niets.
Twee belangrijkste reden waarom je geen sync niet meer hebt:
de lijn komt niet meer toe bij je huis (slecht/ontkoppeld/etc)
de poort op de centrale is slecht.
BEL naar dommel
Je hebt een andere modem geprobeerd en veel meer kan je niet proberen.
Eventueel moest je toch een filter hebben die niet nodig is, die uittrekken, eventueel een ander contactdoos,
maar volgens mij je je moe aan het maken voor niets.
Twee belangrijkste reden waarom je geen sync niet meer hebt:
de lijn komt niet meer toe bij je huis (slecht/ontkoppeld/etc)
de poort op de centrale is slecht.
BEL naar dommel
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 141 keer
- Bedankt: 25 keer
- Contacteer:
"bel naar dommel"? Good luck...
Mijn persoonlijke raad: als't binnen 2 dagen niet opgelost is, switch dan naar een provider dat wel degelijke service geeft. Maak niet dezelfde fout als ik door daar een maand mee te wachten...
Mijn persoonlijke raad: als't binnen 2 dagen niet opgelost is, switch dan naar een provider dat wel degelijke service geeft. Maak niet dezelfde fout als ik door daar een maand mee te wachten...