cityline - geen sync

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
koekjesvreter
Member
Member
Berichten: 63
Lid geworden op: 26 okt 2008, 15:53
Locatie: Kessel-Lo
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Ik zit hier bij een vriend met Dommel - cityline. Ikzelf heb cityconnect een straat verder en alles werkt. Hier krijg ik geen sync, ook niet op een andere modem, ook alle kabeltjes eens gewisseld. Ik zou graag nog andere tips hebben om de lijn uit te testen. Zo denk ik hier op het forum ergens gelezen te hebben dat je bij raw copper nog steeds het aansluitingsnummer van belgacom kan opvragen. Werkt dat op cityline en hoe doe ik dat?
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

Je kan geen lijnidentificatie doen op een cityline product.

Je moet ook niet vragen aan één van de techniekers op dit forum om een lijnmeting te doen, voor een raw copper moet namelijk een technieker naar de centrale gaan en een testlijn insteken, dan pas kan er een meting gedaan worden.

Het beste wat je kan doen is naar dommel bellen.
koekjesvreter
Member
Member
Berichten: 63
Lid geworden op: 26 okt 2008, 15:53
Locatie: Kessel-Lo
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Kan ik met een voltmeter iets op die lijn meten?
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

Ik weet niet wat de spanning is van adsl op zich zonder telefoonlijn of identificatielijn, maar wat maakt het uit.

Je hebt een andere modem geprobeerd en veel meer kan je niet proberen.
Eventueel moest je toch een filter hebben die niet nodig is, die uittrekken, eventueel een ander contactdoos,
maar volgens mij je je moe aan het maken voor niets.

Twee belangrijkste reden waarom je geen sync niet meer hebt:

de lijn komt niet meer toe bij je huis (slecht/ontkoppeld/etc)
de poort op de centrale is slecht.

BEL naar dommel
ldw
Plus Member
Plus Member
Berichten: 220
Lid geworden op: 11 okt 2010, 09:47
Uitgedeelde bedankjes: 141 keer
Bedankt: 25 keer
Contacteer:

"bel naar dommel"? Good luck...

Mijn persoonlijke raad: als't binnen 2 dagen niet opgelost is, switch dan naar een provider dat wel degelijke service geeft. Maak niet dezelfde fout als ik door daar een maand mee te wachten...
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”