Mobile Vikings lanceert een prepaid MasterCard

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Mobile Vikings lanceert samen met Cardwise en Transact een prepaid MasterCard, de VikingCard. Vanaf nu heb je geen kredietkaart meer nodig om online en offline te betalen en wereldwijd te shoppen. Met de VikingCard kan je veilig online en offline betalen, met je eigen geld. Je kan er zelfs Vikingpunten mee verdienen!

bron: http://www.vikingcard.com/

Eerste prepayed credit card in BE ?

EDIT:
Lijkt me handig als je betalingen wil doen op google market of andere plaatsen die een creditcard vereisen, en aangezien het prepayed is, is het risico miniem. Zeker als je wat jonger bent, en geen creditcard krijgt van de bank.
rowan
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 190 keer
Bedankt: 21 keer

nope, bpost heeft dit een maand geleden reeds gelanceerd.
http://www.bpost.be/site/nl/residential ... index.html
dragonflo
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 22 keer

De post was eerst met de bpaid kaart. Wire card is goedkoper als je enkel een virtuele kaart nodig hebt.
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Zeer interessant aanbod. Ik ben jongeren en was al een tijdje op zoek naar zoiets betaalbaar voor online aankopen (iTunes, Google Play, Amazon, ...). Helaas is Mobile Vikings enkele weken te laat. Ik heb sinds kort gewoon Visa via mijn bank voor maar 12 * €0.92 = €11,04 per jaar. Ik gebruik deze kaart (voorlopig) enkel voor online aankopen, dus zou de eenmalige kost van €4,90 bij Mobile Vikings ook volstaan.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Er zijn nog steeds banken die je een gratis Master/VISA card geven... het nut hiervan ontgaat me dus een beetje (zeker omdat je als gebruiker van dergelijke systemen toch wel de nodige garanties hebt).
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

Zeker als je wat jonger bent, en geen creditcard krijgt van de bank.
Bwa ze geven ze maar al te graag weg bij sommige banken!

Ik heb zelf een mastercard, maar ik ga me ook wel zo een prepaid ding kopen handig voor de iets duistere dingen (china/etc)
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Volgens mij is de bpost prepaid kaart toch goedkoper en transparanter, gewoon 12 euro per jaar. Had van MV toch wat meer transparantie verwacht, ipv al die verborgen kosten (laadkosten etc)...
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Heb me een virtuele kaart aangeschaft, niet dat ik er iets mee kan op dit moment, maar 50 vikingpunten voor 4.95 is een nuloperatie.
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 451 keer

Voor mensen die vaak goedkoop vliegen met ryanair. Normaal betaal je 5 euro per persoon verwerkingskosten, als je met mastercard prepaid betaald niet !
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

...maar zit je met 3% commissie... veel winst ga je daarmee niet maken.
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster

@iceke: Opeen vlucht van 8 euro wel, dan is 5 euro veel.
Nuja er zijn betere prepaid kaarten te gebruiken, veel bedrijven krijgen deze zelfs gratis bij jouw payment gateway. Zo kan ik er tot 20 per maand gratis genereren afhankelijk van het volume dat ik doe zonder al die comissies. Zelfs bpost is beter
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Schoenmaker blijf bij je leest zou ik zeggen. Ik snap niet wat mobile vikings hiermee wil bereiken. BPost en anderen zijn inderdaad veel interessanter.
Voor zij die veel via internet kopen een tip: Neem een Citibank Visa. Hiermee krijg je 3% korting op al je online aankopen. (max 100€/jaar)
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Het product is duidelijk gericht op jongeren (-18) die geen visa/mastercard kunnen aanvragen. Op deze manier kunnen we wel (gecontroleerde) aankopen doen via internet.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
2Flip
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer
Contacteer:

VOiD schreef:Schoenmaker blijf bij je leest zou ik zeggen. Ik snap niet wat mobile vikings hiermee wil bereiken. BPost en anderen zijn inderdaad veel interessanter.
Voor zij die veel via internet kopen een tip: Neem een Citibank Visa. Hiermee krijg je 3% korting op al je online aankopen. (max 100€/jaar)
Citi Visa is idd interessant, zij het dat niet iedereen geaccepteerd wordt.
Ik ben bijvoorbeeld student, en bij het aanvragen van de kaart, zei men mij dat het alleen mogelijk was om Citi Student Visa te krijgen.
Bij argenta was aanvragen van een mastercard echter geen probleem.

Lijkt me dus wel dat er een markt voor is.
Afbeelding
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer

Tim.Bracquez schreef:Voor mensen die vaak goedkoop vliegen met ryanair. Normaal betaal je 5 euro per persoon verwerkingskosten, als je met mastercard prepaid betaald niet !
Als dat klopt (en volgens de Ryanair website lijkt dat zo wel te zijn), dan is dit de tip v/h jaar.

OK, misschien enigszins overdreven, maar ik reis regelmatig met mijn familie met Ryanair en dit zou wel eens een leuk verschil kunnen maken.
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster

@Jan_B: Ziehier het verschil in de screenshots. Die prijs is per persoon en is nu al 6 euro extra. Dus met 1x te vliegen heb je jouw mastercard er al uit, of als je toch je 3% moet betalen is dit ook nog te doen. Weet wel dat er buiten Mobile Vikings nog bedrijven zijn (daarom niet BE) die dit aanbieden met een 'virtual creditcard'
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Scheelt zo te zien inderdaad een pakje!

Telefonie = EDPnet + OVH
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster

@krisken: Zeker als je hun vluchten van 8,99 (soms zo'n aanbieding) boekt, dan betaal je bijna evenveel voor je betaling als voor de vlucht :-)
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 215 keer

Ik heb ook een bpaid kaartje aangeschaft, tevreden van hier, ik had ook eerst dat van mv gezien maar toen ik dat de dag zelf nog hoorde van bpaid was mijn keuze meteen gemaakt, bpaid is bijna op alles goedkoper.
Overschrijving is gratis zelfs :).

Ik las hier wat voor nut heeft zo'n kaart?
Hallo, da heeft voor velen heel wat nut; voorbeeldjes; mensen kunnen niks online bestellen wta vantegenwoordig meer en meer gebeurd, je moet visa of mastercard hebben, gewone bankcontact gaat (soms) alleen in belgie en dan ook nog nie altijd). Dan is zo'n kaart meer dan welkom voor vele jongeren, vanaf nu gaan ze ook dus online kunnen bestellen of op reis gebruiken + het is iets veiliger ook doordat je je naam niet moet ingeven bij de bankgegevens, ik moet bpost en bpaid invullen.

Voor mezelf; om mezelf te beschermen, ik heb ook een viasa kaart en de verleiding was me te groot en ik haalde altijd maar meer en meer geld van af met resultaat ik nog eens intreste moet betalen enz....de bedoeling is dus om de visa kaart proberen naar het laagste bedrag te brengen binnen xxx tal maanden of eventueel weg te doen en altijd de bpaid kaart te gebruiken, met deze zet je zelf op wat je wil en je kan niet onder nul gaan.
Redene genoeg vind ik om zo'n kaartje aan te schaffen.
Ge kunt ze kussen
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Online kan je heel goed je plan trekken met paypal en overschrijven naar je paypal account :wink:
MC online gebruiken blijf ik griezelig vinden, dat het fysieke bezit van de kaart voldoende is om een aankoop te doen, geeft me rillingen.
Al moet ik toegeven dat het soms wel handig kan zijn, zo aanvaarden ze in sommige restaurants enkel kredietkaarten.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

Bwa, voor de aankoop van fysieke goederen is een adres vereist(en de meeste online shops vershepen niet naar anonieme postbussen).
Alleen bij "digitale goederen"(itunes, films, software) zou je nog kunnen wegkomen met een fake adres, maar ik neem aan dat iemand die creditcards steelt, geen scrupules heeft om dergelijke zaken illegaal zonder CC te verkrijgen.
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster

@Marlboro: dan heb je de visa pinto of hoe het noemt, hier gaat alles er ineens van rekening en kost me niets, ik krijg zelfs geld om uitgaven te doen op men mastercard

Zelf geef ik zoveel mogelijk via mastercard uit, 1jaar extra garantie op electronica en bij om het even welk reis probleem krijg ik geld van hen om terug naar huis te gaan. Heb je twijfels over een betaling, boeken ze dit gelijk naar je terug zonder verdere vragen.

In Finland heb je zelfz als 14 jarige al zo een kaart en kunnen ouders perfect vanuit thuis controleren wat en waar ze uitgeven, denk aan bus enzo.

Je moet er mee kunnen omgaan, en daarom hebben ze voor mensen met kredietproblemen de pinto met schijven uitgevonden. Zelf zou ik dit nooit durven nemen door de kosten, en laat alles in eens afschrijven.
Kitt
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: kitt1977
Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
Bedankt: 45 keer
Contacteer:

Ik moet dit nuanceren ... tegenwoordig zijn er al veel banken waar je visa kaart in je kaartreader moeten steken . ( bij online betalen )
Heb dit onlangs nog meegemaakt met mijn ING Kaart ( = mastercard van ing ) normaal vraag hij je CVC code en nog een extra paswoord op Ogone ..
Echter de laatste keer moest ik m'n kaart in de ing reader steken en mijn pincode intoetsen en kreeg ik weer een response code ...
Ik vond het eigenlijk vrij irritant ..maar aan de andere kant wel veiliger ..
Met mijn mastercard van deutche bank moet ik dit niet doen ...
Maar meestal als ik de keuze heb neem ik altijd paypal indien de kosten hetzelfde zijn ...vind dit nog altijd het simpelste en rapste ...
( koop vaak dingen via ebay in china nog nooit problemen mee gehad )
Voordeel aan ing kaart is ook je kan dat geld op je rekening krijgen van je limiet ..en als je voor de vervaldag dat terug betaald 0% intresten ..
Kan soms handig zijn om iets te overbruggen ...ik ben pro visa/mastercard maar je moet er idd kunnen mee omgaan ...
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

Geen interesse, online aankopen gebeuren met Ogone en bankcontact ... indien de webwinkel dit niet aanbiedt is het pech voor hen en wordt ik geen klant bij hen.
VOiD
Elite Poster
Elite Poster

Ik gebruik m'n kredietkaarten bijna dagelijks, zoveel als ik kan omdat ik hierdoor telkens korting krijg :-D. Zolang je weet wat je uitgeeft en telkens op tijd betaald is er geen probleem.
Ik heb trouwens een Amex kaart van het bedrijf en daar staat zelfs geen chip op !
mgo72
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 37 keer
Contacteer:

Amex is dat wel aan het veranderen. De nieuwste overal chip.

Welke visa-kaarten gebruik je met korting?

Ik gebruik intensief Amex omdat ik daar door mijn grote punten 3 a 4 keer kan vliegen.
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

Stroper schreef:Bwa, voor de aankoop van fysieke goederen is een adres vereist(en de meeste online shops vershepen niet naar anonieme postbussen).
Alleen bij "digitale goederen"(itunes, films, software) zou je nog kunnen wegkomen met een fake adres, maar ik neem aan dat iemand die creditcards steelt, geen scrupules heeft om dergelijke zaken illegaal zonder CC te verkrijgen.
kalia ?? of hoe heet dat, .. kan niet op de naam komen, allé dat het in je postkantoor, tankstation, gazettenwinkel of wat dan ook .. terecht komt, vereist zelfs geen identiteitskaart bij afhalen. Er zijn altijd manieren !
Laatst gewijzigd door Ofloo 17 maa 2012, 16:11, in totaal 2 gewijzigd.
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Kiala :)

Telefonie = EDPnet + OVH
q-tec
Elite Poster
Elite Poster

kalia ?? of hoe heet dat, .. kan niet op de naam komen, allé dat het in je postkantoor, tankstation, gazettenwinkel of wat dan ook .. terecht komt, vereist zelfs geen identiteitskaart bij afhalen. Er zijn altijd manier !
Nja :roll: Ik gerbuik al 4 jaar kiala en zelfs mijn pa krijgt het pakje op mijn naam niet mee (en dat is niet enkel in één bepaald kiala punt)
Altijd aftekenen ook.
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

sorry dat ik het zeg iedereen kan krabbelen en als ik ga bied ik zelfs aan om mijn identiteitskaart te laten zien maar da's niet nodig ! weet je misschien zie ik er gewoon betrouwbaar uit :p

edit:
Kijk, ik zal u eens een verhaaltje doen, .. laatst heb ik een lening afgesloten 15k en ongeveer 10k euro van mijn rekening gehaald zonder één keer een bewijs van identiteit te laten zien, .. ik ben hoop en al 2 keer in 6 jaar in het kantoor binnen geweest, en ik ben niet van deze regio woon hier hoop en al 6 jaar, dus het zou me sterk lijken dat ze weten wie ik ben, .. een totaal van 25000 euro heb ik van de rekening gehaald enkel met wat woorden, .. ik denk dat als je echt een goede acteur bent, en gewoon weet wat iemand zijn laten en doen zijn dat je het één en het ander voor elkaar krijgt, .. maakt niet uit welke bank en ik kan u vertellen het is een grote bank en een bekende bank. Ze hebben me wel vragen gesteld, zoals hoeveel kinderen enz, wat persoonlijke zaken, .. maar dat is informatie die voor iedereen te grabbel ligt, ik heb er trouwens op gelet dat men geen identiteitskaart in handen kreeg gewoon om te zien of men het zou vragen, .. op het einde heeft men niks van die aard gevraagd, ooit een auto gekocht bij een autodealer mits lening en al wat ik daar moest laten zien was een loonfiche, als iemand geld van iemand wil stelen zijn er tal van andere manieren ze ! Men kan veel meer stelen zonder een CC

ik haal mijn identiteitskaart enkel voor de dag wanneer ik online in log voor de belastingen anders moet ik het nooit gebruiken of laten zien.
q-tec
Elite Poster
Elite Poster

Kan zijn van winkel tot winkel maar hier in de buurt vergeet het maar! Pa met mijn ID en hij kreeg het niet mee hoewel hij elke week naar die winkel gaat.
En de bank: hoewel ik daar max 1* per jaar ga kennen ze mij bij naam....

Maar hoe zit het met zo een online kaart van MV: normaal moet je altijd

Voornaam naam
nummer
vervaldatum
cv code

Nu als je zo een kaaart koopt in een winkel staat er toch geen naam op? Hoe doen ze dat dan?
Online staat je naam er wel op denk ik?
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Online staat naam er idd op. En tis kaart nummer en code die telt

Telefonie = EDPnet + OVH
CCfan
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 7 keer

Ziet er wel interessant uit, maar die minimumtarieven voor opladen :-( . Voor mij blijft de kaart van moneybookers.com nog het beste denk ik, puur om het feit dat je geld vanaf 1€ kan erop zetten zonder kosten te betalen, dan zit je nooit met "restjes" op de kaart.
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Juist ja, de kortingen die je krijgt om met kredietkaart te betalen zijn wel handig.
Nu niet dat ik met m'n kredietkaart in de supermarkt ga betalen :lol:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster

@honda4life: Ik betaal juist alles met kredietkaart in supermarkt, nog eens extra korting er op, samen met de "spaar&pluk"
q-tec
Elite Poster
Elite Poster

Welke banken doen die actie? Of zijn het kaarten van pakweg carefour?
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

Normaal gezien worden de meeste visa &mc kaarten ondersteund(amex niet voor zover ik weet).
Gewoon eens surfen naar spaar&pluk en probeer het eens.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
VOiD
Elite Poster
Elite Poster

Die van Citibank ook niet :(
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

Kitt schreef:Ik moet dit nuanceren ... tegenwoordig zijn er al veel banken waar je visa kaart in je kaartreader moeten steken . ( bij online betalen )
Heb dit onlangs nog meegemaakt met mijn ING Kaart ( = mastercard van ing ) normaal vraag hij je CVC code en nog een extra paswoord op Ogone ..
Echter de laatste keer moest ik m'n kaart in de ing reader steken en mijn pincode intoetsen en kreeg ik weer een response code ...
idd, vandaag ook weer...
Ik had me zo'n virtual vikingscard aangekocht (eig meestal voor google wallet) maar dacht ook nu en dan eens online te shoppen ermee...
Zal me best toch maar ook een mastercard aanschaffen zekers ??
(Want gebruik niet graag meer mijn ouders mastercard)
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster

Stroper schreef:Normaal gezien worden de meeste visa &mc kaarten ondersteund(amex niet voor zover ik weet).
amex heeft gewoon eigen 'spaar&pluk', daar krijg je airmiles bij enkele kaarten (gratis vluchten) en gratis loop jongens in hotels, tickets voor concerten, etc...
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”