Meerdere TVs

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
Plaats reactie
Director9
Starter
Starter

Zelf ben ik voorstander van satelliet, maar omdat dit op dit ogenblik niet mogelijk is en vrouwtje thuis toch digitale TV wenst heb ik daar een paar vraagjes over.

Na wat rondneuzen op de site van Telenet lees ik dat als ik 4 TVs wil aansluiten dat ik dan ook 4 Digiboxen/corders moet hebben.

Dus had ik gedacht aan 1 Digicorder en 3 Digiboxen, van de nieuwere generatie aangezien die minder verbruiken.

Zal elk pakket dat ik bestel op de aansluiting, bv Prime film op elke box ter beschikking staat?
Ongeveer 8 jaar geleden een Telenet Internet aansluiting gehad, dus er hangt zo'n kast met een hoop coax uitgangen en de waarschijnlijke oudere modem. Om de digiboxen aan te sluiten moet ik een rechtstreekse coax voorzien per box naar die verdeelkast, of mag dit ook gewoon op de huidige coax die ligt waar er splitters tussen staan?

Moeten de digiboxen/digicorder aangesloten worden op de modem? Of is het voldoende op bestaande netwerk dat via VDSL2 op het net staat?
Welke functionaliteiten ontbreken indien geen UTP verbinding?

M'n excuses voor de lange eerste post :)
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

één digibox/coder is voldoende, de andere 3 kan je nog analoog kijken zonder een "box".
Wil je er 4 zal je er eentje moeten huren en de andere ook huren (je rekening zal mooit oplopen) ofwel koop je er 3 van de oude generatie.
Zal elk pakket dat ik bestel op de aansluiting, bv Prime film op elke box ter beschikking staat?
Weet ik persoonlijk niet.
Welke functionaliteiten ontbreken indien geen UTP verbinding?
De interactie
Moeten de digiboxen/digicorder aangesloten worden op de modem? Of is het voldoende op bestaande netwerk dat via VDSL2 op het net staat?
Geen mogelijkheid om bv 3 belgacom decoders aan te sluiten?
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Director9 schreef:Zal elk pakket dat ik bestel op de aansluiting, bv Prime film op elke box ter beschikking staat?
Als al je decoders een netwerkverbinding hebben wel.
Director9
Starter
Starter

Geen Belgacom decoders, zit bij edpnet
Nee, op elke TV liefst digitaal :)

Wat betreft digiboxen, kan ik er geen 3 kopen van de nieuwe generatie? Een investering, maar dat is met satelliet ook zo, of niet?
Welke interactie? Films huren en dergelijke? Hoeft niet direkt, enkel op de Digicorder misschien.

Meer interactiviteit is digicorder en digiboxen aansluiten op een netwerk dat in verbinding staat met de modem?
Indien ik dit alles niet wil, enkel bv een extra pakket dat bij mijn kaartje van de digicorder hoort of opnemes bekijken op andere digiboxen kan ik dan volstaan met alles aan te sluiten op intern netwerk?

Kan ook gewoon alles laten vallen en enkel digitaal zien uiteraard, hoef ik zelfs dan die telenet verdeelkast te gebruiken, nu ben ik rechtstreeks aangesloten op de coax van buiten, en op alle TVs zie ik via DVBC tuner toch alle HD/geencrypteerde signalen binnenkomen?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Director9 schreef:Wat betreft digiboxen, kan ik er geen 3 kopen van de nieuwe generatie?
Ja... 99 euro per stuk... http://telenet.be/2712/nl/thuis/televis ... gibox-koop
Director9 schreef:Meer interactiviteit is digicorder en digiboxen aansluiten op een netwerk dat in verbinding staat met de modem?
Inderdaad.
Director9 schreef:Indien ik dit alles niet wil, enkel bv een extra pakket dat bij mijn kaartje van de digicorder hoort of opnemes bekijken op andere digiboxen kan ik dan volstaan met alles aan te sluiten op intern netwerk?
Neen, ze moeten aangesloten zijn op de TN modem (eventueel moet dit nog aan extra voorwaarden voldoen afhankelijk van je network setup en modem). Nu als je ze toch aansluit, wat is dan het probleem ze op de TN modem te hangen ?
Director9 schreef:en op alle TVs zie ik via DVBC tuner toch alle HD/geencrypteerde signalen binnenkomen?
Ja... maar je kan ze niet decrypten... TN verkoopt geen CI+ of dergelijke... het kan dus enkel via hun decoders (een tiental zenders kan je wel gewoon bekijken via DVB-C, echter hier zit niets commercieels bij).
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”