Scarlet en IPv6

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
patrickc
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 7 keer
Contacteer:
Provider

Ik stelde de vraag...

"Beste klant,

Ons antwoord op onderstaande vraag is:
Vertalingen naar IPV6 verloopt automatisch via het teredo protocol. Voor meer info: http://en.wikipedia.org/wiki/Teredo_tunneling
Momenteel is het dus nog niet voorzien om over stappen van IPV4 naar IPV6.

Met vriendelijke groet,

Scarlet Klantendienst

Je hebt ons de volgende vraag gesteld:
Tegen deze zomer zouden verschillende belangrijke websites definitief IPv4 verlaten en overstappen naar IPv6. Graag had ik geweten hoe Scarlet deze overstap plant? Zijn bvb. onze adsl modems geschikt voor IPv6? Aan mijn zijde is iig alles klaar voor IPv6. Graag meer info aub."
see you at http://www.coeman.net
Scarlet One triple play. Linksys E4200, lot of computers, Download volume from 1 till 3TB/month
Base B39, Sony Xperia S
CM690 II Advanced, Intel i7-2600K, 16GB ram, SSD Adata 120GB, Seagate 7200.14 2TB, Be Quiet! DPP 650W 80+gold & DR PRO cpu cooler, underclocked cpu for silent computer. Linux Mint 14.
AfbeeldingAfbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer
Provider

patrickc schreef:Tegen deze zomer zouden verschillende belangrijke websites definitief IPv4 verlaten en overstappen naar IPv6.
Dat geloof je toch zelf niet... iedere website die dat zou doen verliest 99.999% van z'n bezoekers !
depeje
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 31 keer
Contacteer:
Provider

Ik had ergens gelezen dat deze zomer belangrijke sites ipv6verbindingen gaan gebruiken als je daar als klant klaar voor lijkt te zijn. De enigen die daar iets van gaan ondervinden zijn diegenen met een slechte ipv6-configuratie.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer
Provider

Inderdaad... maar da's dus iets helemaal anders dan wat de TS schrijft !
patrickc
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 7 keer
Contacteer:
Provider

r2504 schreef:Dat geloof je toch zelf niet... iedere website die dat zou doen verliest 99.999% van z'n bezoekers !
Natuurlijk geloof ik dat niet, maar je moet de dingen iets 'dramatischer' voorstellen dan het is. Alleen is het zo da het er aan komt en je provider er weinig over publiceert. Maar het dubbel gebruik komt er stilaan aan en ik wil me er ook stilaan op voorbereiden.

Patrick
see you at http://www.coeman.net
Scarlet One triple play. Linksys E4200, lot of computers, Download volume from 1 till 3TB/month
Base B39, Sony Xperia S
CM690 II Advanced, Intel i7-2600K, 16GB ram, SSD Adata 120GB, Seagate 7200.14 2TB, Be Quiet! DPP 650W 80+gold & DR PRO cpu cooler, underclocked cpu for silent computer. Linux Mint 14.
AfbeeldingAfbeelding
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer
Provider

Die fameuze zomer is trouwens 6 juni 2012 (world ipv6 launch day) waarbij bepaalde aanbieders (oa google, yahoo, akamai,...) aangeven vanaf die datum via zowel IPv4 als IPv6 bereikbaar te zijn (ze gaan AAAA DNS records publiceren voor hun sites). Aangezien uw pc, by default, eerst connectie probeert te maken via native (dus geen tunnel) IPv6 (als site IPv6 enabled is), kan je problemen krijgen als je een slechte IPv6 verbinding hebt. Als je geen gebruik maakt van IPv6 in jouw netwerk zal het verkeer automatisch over IPv4 verlopen. Moest een site toch enkel via IPv6 bereikbaar zijn, kan je nog gebruik maken van tunnels als Teredo en 6to4. Deze staat in Windows 7 standaard al aan.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”