Verhouding DTV TN<=>BGC

Vragen over het omschakelen naar een andere provider.
Plaats reactie
StarWing
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 78 keer
Provider

Ik overweeg om over te stappen van TN naar BGC.
1 ding houdt mij voorlopig tegen: hoe verhoudt BGC TV zich tov van TN DTV ?
Ik doel voornamelijk op kwaliteit, stabiliteit, snelheid (al zal dit wel ok zijn tov van mijne 1st gen DCorder) en gebruiksgemak. Interactiviteit is van ondergeschikt belang, dit gebruiken wij zelden.

Normaal kan je dit wel eens gaan "proberen" bij een BGC shop, maar ik heb daar niet al te veel vertrouwen in. Ik had graag de meningen gehoord van de echte gebruikers tov de "verkopers"

Volgens de website van BGC kan ik 3HD tv's aanluiten, dus de afstand zal wel in orde zijn.
Internet ea is niet van belang, 20mbit is ruim voldoende, belangrijker is de stabiliteit.
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Dit is mijn puur persoonlijke mening:
Ik heb beiden thuis gehad : zowel telenet als belgacom en eigenlijk van beiden tevreden geweest. Voordeel van Belgacom is wel dat je overal tv kan kijken, tot op je wc aan toe. Als er elektriciteit ligt, kan je er tv kijken via devolo's. Echter het nadeel is dan weer dat er maximaal 3 tv's mogelijk zijn bij het hoogste profiel.

Qua werking en stabiliteit heb ik van geen van beiden te klagen had. Ergens vind ik ze zelfs vrij "gelijklopend" qua product.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 62 keer

Telenet gaat toch echt wel vlotter vind ik (bij BGC moet je toch wle echt soms veel geduld hebben bij het zappen)

Werkt ook makkelijker dan de interface van BCG eigenlijk
The eternal and true pessimist :D
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1673 keer
Bedankt: 1450 keer
Recent bedankt: 38 keer
Provider
Te Koop forum

Hangt natuurlijk ook af van de generatie decoder die je kan bemachtigen. Ik ben alleszins tevreden over BGC TV. Werkt vlot en stabiel hier. Ik heb wel alles bedraad.
StarWing
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 78 keer
Provider

Alles gaat zowieso bedraad zijn met nieuwe cat5e, dat is voorzien :)
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 721 keer
Bedankt: 472 keer
Provider

Ik heb hier een v4 die naar behoren werkt, ga wel eerlijk zijn sinds de compressie bij belgacom beetje verhoogd is zie je een klein verschil in kwaliteit. Het zapgedeelte gaat even snel alleen is de kwaliteit van het beeld in het voordeel van telenet (SD vond ik bij tn altijd beter maar de HD is er nu toch ook beter). Echter staat de bgctv hier het meeste aan (kinderen hun posten zitten op bgc). En wordt telenet vooral gebruikt voor Sporting Telenet. Het "opname" gedeelte zit bgc hier dan weer beter omdat dat bij telenet altijd rot doet (beeldhaperingen, geluidshaperingen). Dus verhouding is "ge moet chance hebben met u gerief :p"!
Computer: Be Quiet! Dark Base 900 ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix OC
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
Plaats reactie

Terug naar “Overstappen”