Hoi,
Ik ben al een tijdje op zoek naar een vervanging voor mijn interne PC-Nic Adsl kaart van Alcatel. Nu is mijn oog gevallen op een externe modem, nl de Vigor2600 met ingebouwde router, omdat je met zo'n modem heel erg makkelijk je internetverbinding kan delen met een andere pc.
Nu is mijn vraag aan de meer technische leden van dit forum, kan ik zo'n Vigor zonder problemen gebruiken met mijn ADSL Plus account bij Skynet
Je kan de technische specs lezen hier : http://www.draytek.nl/vigor.php?show=2600
Die specs zijn een beetje latijn voor me, dus kan iemand dit eens bekijken voor me?
Alvast bedankt
Uninvited
Vigor 2600 Adsl modem + Router
-
- Erelid
- Contacteer:
Ik denk dat dit wel een goede router is,
en de handleiding kan in feite niet duidelijker zijn.
Je gebruikt normaal toch PPPoE en dan is de setup heel makkelijk
zoals ik kan zien. Gewoon alles Auto zetten en hij configureert zichzelf
om je anders pc's ook te laten connecteren.
Heel technisch ben ik wel niet maar die handleiding is toch wel heel duidelijk.
Greetz
Weetgraag
en de handleiding kan in feite niet duidelijker zijn.
Je gebruikt normaal toch PPPoE en dan is de setup heel makkelijk
zoals ik kan zien. Gewoon alles Auto zetten en hij configureert zichzelf
om je anders pc's ook te laten connecteren.
Heel technisch ben ik wel niet maar die handleiding is toch wel heel duidelijk.
Greetz
Weetgraag

-
- Administrator
- Contacteer:
die router ziet er goed uit, het enige waarmee je problemen zou kunnen hebben (toch als je de nederlandse (niet talige maar van ht land) versie koopt) is dat de vci en vpi verkeerd staan ingevuld, ik ga ff de juiste waarden zoeken en dan post ik ze
[edit]
gevonden:
VPI=8
VCI=35
de VCI staat in nl op 48 en dit moet in belgie 35 zijn
[/edit]
[edit]
gevonden:
VPI=8
VCI=35
de VCI staat in nl op 48 en dit moet in belgie 35 zijn
[/edit]
Bedankt voor je reaktie.
Dus ik kan die Adsl modem/Router gewoon zonder problemen aankopen in nederland en die dan gewoon hier in Belgie gebruiken, mits de nodige juiste instellingen die je me net hebt gegeven........ bedankt
Ik heb die instellingen die je hier hebt gepost mooi opgeslagen in een txt bestandje zodat ik dan straks niet te ver moet zoeken
Groetjes
Uninvited
Dus ik kan die Adsl modem/Router gewoon zonder problemen aankopen in nederland en die dan gewoon hier in Belgie gebruiken, mits de nodige juiste instellingen die je me net hebt gegeven........ bedankt
Ik heb die instellingen die je hier hebt gepost mooi opgeslagen in een txt bestandje zodat ik dan straks niet te ver moet zoeken
Groetjes
Uninvited
Chaos, panic & disorder - my work here is done
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Uninvited,
geen paniek hoor goede topic worden en zullen hier niet snel gewist worden. het is de bedoeling dat je hier de oplossing voor al je problemen kan vinden! So don't worry, de info blijft hier staan
geen paniek hoor goede topic worden en zullen hier niet snel gewist worden. het is de bedoeling dat je hier de oplossing voor al je problemen kan vinden! So don't worry, de info blijft hier staan

I love it when a plan comes together!
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Nog een kleine info: voor een pro-abo is een US-Robotics A8000 router ook zéér handig (ethernet modem vereist!) Deze staat momenteel vrij laag qua prijs, daarom dat ik het even doorspeel.
-
- Starter Plus
Ik hoop voor u da da ding het protocol RFC1483 (SNAP) mac encapsulation ondersteund.
Hierdoor wordt zoals bij alle PRO's uw ip adress da ge insteld op de router "gebonden" op de BAS.
Normaal gezien als ge al een PRO-router (flowpoint) hebt is het adres al gebonden en zou dit moeten lukken.
Maar als er iets mis gaat op bv de bas en het zou opnieuw gebonden moeten worden .... denk nie da het gaat lukken moet die dit niet ondersteunen.
Greetz
Flamethrower
Hierdoor wordt zoals bij alle PRO's uw ip adress da ge insteld op de router "gebonden" op de BAS.
Normaal gezien als ge al een PRO-router (flowpoint) hebt is het adres al gebonden en zou dit moeten lukken.
Maar als er iets mis gaat op bv de bas en het zou opnieuw gebonden moeten worden .... denk nie da het gaat lukken moet die dit niet ondersteunen.
Greetz
Flamethrower
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Flamethrower schreef:Ik hoop voor u da da ding het protocol RFC1483 (SNAP) mac encapsulation ondersteund.
Greetz
Flamethrower
Ik weet niet op welke router je het hebt die vigor of die usr? Die usr zorgt niet voor problemen. Ken iemand bij wie dat hij werkt

-
- Starter Plus
Een PRO abo werkt via MAC encapsulatie. Het is dus mogelijk om te "gokken" achter een ip adress dat evt nog vrij zou kunnen zijn in de pool. Als je de router dan een "gegokt ip" geeft wordt dit samen met het mac adress gebonden op de bas.
Nu nie allemaal een router gaan kopen om een vast ip te verkrijgen he ... de bas moet op uw positie ook geconfigureerd zijn als een PRO.
Allez ,dit gewoon ff ter info he
Greetz
Flamethrower
Nu nie allemaal een router gaan kopen om een vast ip te verkrijgen he ... de bas moet op uw positie ook geconfigureerd zijn als een PRO.
Allez ,dit gewoon ff ter info he

Greetz
Flamethrower
-
- Starter Plus
Hmm , zat ff mis te kijken ... allez denk ik toch ...
Gaat het hier nu over een go/plus of PRO abo ??
Greetz
Flamethrower
Gaat het hier nu over een go/plus of PRO abo ??
Greetz
Flamethrower
- Erik
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 18 keer
om routers te mogen gebruiken moet je minstens adsl plus abbo hebben laat die "go" dus ma weg indien die een go abonnement heeft zijn routers verboden speelgoed 

Registered Linux user #286313
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Erik schreef:om routers te mogen gebruiken moet je minstens adsl plus abbo hebben laat die "go" dus ma weg indien die een go abonnement heeft zijn routers verboden speelgoed
Erik, ben niet echt akkoord, als iem een adsl go heeft en slechts 1 pc, dan mag hij zijn modem aansluiten op die router en verbinding maken met die router. Dan doet hij fundatmenteel niks verkeerd, zit lekker achter een firewall (in router) en surft maar met 1 pc op het net. Ok de toplogie van zoiets is belachelijke en zinloos, ik weet het.
Maar het is pas wanneer je met meerder pc's op een go ter zelfder tijd op het internet gaat dat je in de fout gaat maar kom.
Bij kennisen heb ik een oude pc omgetoverd naar een router met linux, zodat ze van gelijk waar in het huis op inet kunnen. Met een adsl go lijn. Ik moet er wel bijzeggen, dat de kans dat er meerdere pc's teglijk op inet zitten nihil is

-
- Starter Plus
Ik denk nie da ze u gaan doodschieten als ge ne router op uw go lijntje hebt zunne.
Het enige probleem is als er zich een probleempje voordoet.
De helpdesk mag hier geen support op geven.
Toen ik er nog zat was het gewoon genoeg om te zeggen dat de klant zijn modem rechtstreeks op de pc moest hangen zonder routers/hubs/etc.
Er werd dus niet verder ondernomen tegen die klant. Zou ook wel onnozel zijn he
Kwestie van "exotische" (lees niet BGC routers) .... de helpdesk mag enkel maar support geven op BGC goedgekeurd materiaal.
Dit wil niet zeggen dat andere niet werken hoor.
Maar krijg je een "noob" aan de lijn op de helpdesk weet die niet waaraan te beginnen. Een ander zal je zonder al te veel gezeur willen verderhelpen. Daar ben ik zeker van dat die er ook zijn.
Maar ik denk dat iedereen wel begrijpt dat men niet alles van alle router/modem kan kennen he
Greetz
Flamethrower
Het enige probleem is als er zich een probleempje voordoet.
De helpdesk mag hier geen support op geven.
Toen ik er nog zat was het gewoon genoeg om te zeggen dat de klant zijn modem rechtstreeks op de pc moest hangen zonder routers/hubs/etc.
Er werd dus niet verder ondernomen tegen die klant. Zou ook wel onnozel zijn he

Kwestie van "exotische" (lees niet BGC routers) .... de helpdesk mag enkel maar support geven op BGC goedgekeurd materiaal.
Dit wil niet zeggen dat andere niet werken hoor.
Maar krijg je een "noob" aan de lijn op de helpdesk weet die niet waaraan te beginnen. Een ander zal je zonder al te veel gezeur willen verderhelpen. Daar ben ik zeker van dat die er ook zijn.
Maar ik denk dat iedereen wel begrijpt dat men niet alles van alle router/modem kan kennen he
Greetz
Flamethrower
Hoi,
Effe ter info.... ik heb dus een adsl plus i.p.v. een pro
192upstream en 1120 downstream.
Als ik zo de reacties lees, dan kan ik me dus zonder zorgen een Vigor2600 aanschaffen. Ik ben heel erg blij met jullie proffesionele reaktie
Bedankt
UNINVITED

Effe ter info.... ik heb dus een adsl plus i.p.v. een pro
192upstream en 1120 downstream.
Als ik zo de reacties lees, dan kan ik me dus zonder zorgen een Vigor2600 aanschaffen. Ik ben heel erg blij met jullie proffesionele reaktie
Bedankt
UNINVITED
Chaos, panic & disorder - my work here is done
- Erik
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 18 keer
Flamethrower,
voila das nu net wa ik bedoel met adsl plus zen routers toegelaten ma natuurlijk gaan ze u ni doodschieten asde ne go hebt ma in geval van problemen mag de helpdesk u ni helpen ..... voila prblem solved Erik zal niet meer dwarsliggen
voila das nu net wa ik bedoel met adsl plus zen routers toegelaten ma natuurlijk gaan ze u ni doodschieten asde ne go hebt ma in geval van problemen mag de helpdesk u ni helpen ..... voila prblem solved Erik zal niet meer dwarsliggen

Registered Linux user #286313