Iemand enig wat het betekent dat het icoontje op mijn Bbox-2 staat te knipperen (niet altijd) wanneer mijn pc af staat? Als internet aanstaat is dit normaal, maar wanneer deze afstaat.
Alvast bedankt.
Icoontje Internet Bbox-2 knippert
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
over welk icoontje gaat het juist?
betekenis lampjes zie http://support.nl.belgacom.be/app/answe ... -box%29%3F
betekenis lampjes zie http://support.nl.belgacom.be/app/answe ... -box%29%3F
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gewoon dat er een data packetje over de wireless wordt gestuurd. Het access point stuurt dat bv om op zoek te gaan naar jouw ip address, of om zichzelf aan te kondigen (een ARP packetje als je met Wireshark zou kijken). Na verloop van tijd zou dit wel moeten verminderen, als hij ervan overtuigd is dat je ook echt weg bent. De wireless zend trouwens continue "beacon" signalen rond, het is zeker niet zo dat je wireless afstaat als je pc afstaat, maar die zou je niet zien met dat lampje.
Indien er iemand anders op je wireless netwerk zou zitten of zou proberen in te loggen (eventueel je smartphone zonde dat je het weet), dan zou het lampje wel veel sneller moeten pinken. Kijk eens op je status pagina, hoeveel wireless clients vermeld staan (rechts boven) - er zou er maar 1 mogen zijn. Bij de firewall pagina zou je ook niets mogen zien in de periode dat je niet op het netwerk was.
Al die lampjes hebben overigens maar weinig nut - het is eerder de gewoonte van de netwerk engineers die te pas en te onpas op alle hardware te plakken, maar ze kunnen inderdaad andere mensen vragen laten oproepen. Het is nu eenmaal normaal dat er af en toe status packetjes worden rondgestuurd voor alle mogelijke redenen (ARP, ICMP, ...), maar dat wil nog niet zeggen dat er echt een connection is, laat staat data verkeer. Een indicator voor het aantal clients, of een tellertje voor het data-verkeer (in Mbps bv) zou veel nuttiger zijn.
Nu ja, ik moet niet veel zeggen, in het lab van mijn firma kan je praktisch een boek lezen bij het licht van al die groene lampjes
Indien er iemand anders op je wireless netwerk zou zitten of zou proberen in te loggen (eventueel je smartphone zonde dat je het weet), dan zou het lampje wel veel sneller moeten pinken. Kijk eens op je status pagina, hoeveel wireless clients vermeld staan (rechts boven) - er zou er maar 1 mogen zijn. Bij de firewall pagina zou je ook niets mogen zien in de periode dat je niet op het netwerk was.
Al die lampjes hebben overigens maar weinig nut - het is eerder de gewoonte van de netwerk engineers die te pas en te onpas op alle hardware te plakken, maar ze kunnen inderdaad andere mensen vragen laten oproepen. Het is nu eenmaal normaal dat er af en toe status packetjes worden rondgestuurd voor alle mogelijke redenen (ARP, ICMP, ...), maar dat wil nog niet zeggen dat er echt een connection is, laat staat data verkeer. Een indicator voor het aantal clients, of een tellertje voor het data-verkeer (in Mbps bv) zou veel nuttiger zijn.
Nu ja, ik moet niet veel zeggen, in het lab van mijn firma kan je praktisch een boek lezen bij het licht van al die groene lampjes
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Ik vind deze ledjes juist erg nuttig. Zonder in te loggen op het apparaat zelf kan je meteen een dieagnose stellen. Mochten er geen ledjes opstaan, hoe zou je weten of dat ding in godsnaam power krijgt of niet? Dat er een ledje voorzien is voor wifi lijkt mij dan ook niet meer dan normaal. Hoe moet je immers weten of de wifi aan staat of niet? En het knipperen ervan is ook handig : weet je meteen of er netwerkactiviteit is of niet.
Maar zoals alles geld dat deze wel moeten "gelezen" worden voor mensen die er iets van kennen, en weten waar alles voor dient.
Nu de TS de juiste uitleg heeft gekregen, is hij ook weer wat wijzen en zal hij zich geen vragen stellen als het nog eens knippert.
Maar zoals alles geld dat deze wel moeten "gelezen" worden voor mensen die er iets van kennen, en weten waar alles voor dient.
Nu de TS de juiste uitleg heeft gekregen, is hij ook weer wat wijzen en zal hij zich geen vragen stellen als het nog eens knippert.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 2 keer
LED controle lampjes zijn inderdaad heel handig om direct een eerste diagnose te kunnen stellen. Ik moet toch wel zeggen dat soms de LED's op mijn B-box 2 niet oplichten, terwijl het draadloos internet accesspoint wel actief is, net dat er bedrade pc's aangesloten zijn. Volgens mij knippert de LED voor het draadloos internet, wanneer ook FON hotspot actief is. Het knipperen wil gewoon zeggen dat er gegevensoverdracht plaatsvindt.
Ik werk zelf aan software van (heel grote) routers, en ik weet heel goed waar die voor dienen. Ik bedoelde alleen maar dat gewone gebruikers niet het verschil begrijpen tussen een lampje dat flitst door pakweg een ARP of ICMP packet, en eentje die flitst door een echte connection (de kinderen des huizes zijn iets aan het downloaden of zo). Hoe dikwijls ik al heb moeten uitleggen dat het echt geen hack-aanval is ... zucht. Ik ben nog altijd voorstander om het grootste deel van die lampjes niet te tonen - al was het maar om die vervelende flitsjes in je woonkamer (veel mensen dekken hem uit het zicht hiervoor). Ik heb ooit een prototype gezien van een ADSL-modem waar die pas aangingen als je de modem in een test-mode bracht. Nooit op de markt gebracht.
-
- Moderator
- Contacteer:
Hoeveel lampjes heb je niet in een auto waarvan de helft niet weet waarvoor ze dienen? Die voor de ruitensproeiervloeistof meteen naar de garage racen want "da lampeken brand"?
Hoeveel functies heeft een gsm niet, waarvan de helft niet weet waarvoor ze dienen? Als hun trilfunctie niet werkt omdat deze op een "stil profiel" staat, meteen racen naar de gsm winkel?
Voor dat soort mensen heb ik maar één antwoord : RTFM! En dit telt ook voor modems! Jij zou daar gewoon een bakje neerzetten waarop je niks kan zien? Misschien één ledje voor de power and that's it? Laat mij vertellen dat ik dit aan niemand zou aanraden en zeker niet zelf in huis zou nemen. Ledjes zijn de meest handige dingen die je kan hebben als diagnostic tool op elk toestel.
En voor de mensen die de lampjes hatelijk vinden is er nog altijd ducktape
Hoeveel functies heeft een gsm niet, waarvan de helft niet weet waarvoor ze dienen? Als hun trilfunctie niet werkt omdat deze op een "stil profiel" staat, meteen racen naar de gsm winkel?
Voor dat soort mensen heb ik maar één antwoord : RTFM! En dit telt ook voor modems! Jij zou daar gewoon een bakje neerzetten waarop je niks kan zien? Misschien één ledje voor de power and that's it? Laat mij vertellen dat ik dit aan niemand zou aanraden en zeker niet zelf in huis zou nemen. Ledjes zijn de meest handige dingen die je kan hebben als diagnostic tool op elk toestel.
En voor de mensen die de lampjes hatelijk vinden is er nog altijd ducktape
Telefonie = EDPnet + OVH
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Duct tape: is there something it cannot solve?krisken schreef:En voor de mensen die de lampjes hatelijk vinden is er nog altijd ducktape
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
-
- Moderator
- Contacteer:
Duct tape is like the force. It has a light side, a dark side, and it holds the universe together.
Telefonie = EDPnet + OVH
Krisken, ik heb niet gezegd dat er geen lampjes op stonden, er waren een aantal, maar die flitsten niet de hele tijd. De technieker moest op een test-knop drukken, en dan verscheen er extra informatie (traffic indicators) voor een minuut. Iets wat op grote routers ook gebruikt wordt.