Aansluitingskosten bij JIM mobile

Vragen, opmerkingen, klachten over een aanbieder die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Plaats reactie
baxxie
Starter Plus
Starter Plus

Ik ben op zoek naar een operator waarmee ik wat meer data kan gebruiken. Momenteel denk ik aan JIM Mobile, maar er zijn mij enkele dingen nog niet duidelijk.
1) Als ik de voordeelbundel "20ct per minuut nationaal" neem, wordt er dan nog steeds 7ct/oproep aansluitingskosten aangerekend?
2) Wordt die 7ct per oproep aangerekend bij het bellen van jim naar base/jim ? (met de inbegrepen gratis minuten)

Ook nog iets anders vraag ik mij af. Momenteel heb ik base. Het is mij opgevallen dat wanneer ik van base naar medionmobile bel, dit wordt aangerekend op mijn gratis minuten van base naar base en het mij bijgevolg niets kost.
3) Als je van medionmobile naar base belt, wordt dit dan ook gefactureerd tegen 5ct/min of betaal je dan gewoon 13ct per minuut zoals het lijkt in de voorwaarden?

Alvast bedankt voor de hulp!
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

baxxie schreef:2) Wordt die 7ct per oproep aangerekend bij het bellen van jim naar base/jim ? (met de inbegrepen gratis minuten)
Nee
baxxie schreef:3) Als je van medionmobile naar base belt, wordt dit dan ook gefactureerd tegen 5ct/min of betaal je dan gewoon 13ct per minuut zoals het lijkt in de voorwaarden?
Ik vermoed dat er weinig onderscheid wordt gemaakt, Base en al zijn virtuele operatoren is één pot nat.

Niet vergeten dat je bij medion steeds naar den Aldi moet om te herladen en dit niet online kan doen.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
baxxie
Starter Plus
Starter Plus

Bedankt voor de reactie. Hiermee kan ik al wat verder.
Niet evident om een operator te kiezen.
Roepat
Starter
Starter

1) Ik denk dat bij geen enkele bundel een connectiekost van 7 cent wordt aangerekend. De roaming bundel heb ik nooit getest dus ben wel niet 100% zeker.
2) Inderdaad geen connectiekost zoals honda4life al schreef
3) Nooit getest maar vrij zeker dat het aan 13cent per minuut is en niet aan 5cent.
Bij Base, Jim Mobile en Allo RTL zijn gratis baseminuten geldig naar heel het Base netwerk (dus naar Base en alle MVNO's die op het netwerk van Base zitten).
Bij alle andere MVNO's op het Base netwerk zijn de gratis/goedkope minuten ofwel ATAN ofwel binnen het eigen MVNO netwerk.
maxxxke
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 14 keer

Jimmobile :
5€ voor 500 MB

Alditalk :
4€ voor 400MB

Conclusie : het surfen is even duur / goedkoop bij beiden.

Dan kijk je best vervolgens naar je SMS en belgedrag.

Jimmobile :
SMS 8 cent/bericht
Voice 30 cent/minuut
Gratis voordelen : aantal gratis SMS-en + aantal gratis belminuten -> gelden zowel naar JIM als Base
Betalende extra pakketten zijn uitgebreid.
Alditalk :
SMS 4.5 cent/bericht
Voice 13 cent/minuut
Geen gratis voordelen.
Betalende extra pakketten zijn beperkt.

Al eens gedacht aan Mobile Vikings ?
Voor een herlading van 15€ :
60 minuten bellen
1000 SMS-en gratis
1000 SMS-en naar andere Mobile Vikings gratis
2GB data gratis
Plaats reactie