Automatisch opzoeken adres bij caller ID Fritz!Box

Plaats reactie
plaatjesdraaier
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 28 maa 2011, 13:47
Twitter: PD3J
Locatie: Achel
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Hallo,

Vroeger had ik een ISDN centrale welke via software werd gemonitord. Via een speciaal stukje software werd telkens bij een inkomend gesprek het adres van de beller opgezocht op basis van de caller id en opgeslagen in een logboek op mijn pc. (bron van de gegevens : een telefoonboek op CD en internet)
Nu heb ik een tijdje terug een Fritz!box 7340 gekocht en via een plugin (FritzCall) op mijn satelliet ontvanger heb ik nu deze functionaliteit op mijn TV scherm.
Ik zou deze feature echter graag op mijn fritzbox zelf of evt via mijn computer hebben.
Ik heb hiervoor al even gezocht op internet, maar vond hier helaas niks van terug.
Weet iemand hier of er dergelijke software bestaat en voor de fritzbox ?
(Bij een inkomend gesprek wordt het adres opgezocht via internet en opgeslagen in het adresboek van de fritzbox of op mijn pc)
Overigens kan ik iedereen een fritzbox aanraden, echt een hele verademing t.o.v. de sagem modem die ik eerst had.
Bij voorbaat dank voor jullie reactie(s)
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

In principe is er een call log in de Fritzbox (in de Scarlet box alleszins). Iemand die dus wat deftig kan programmeren kan in principe zo een tooltje wel maken :-) jammer genoeg voor u ben ik niet zo super in het programmeren :) anders stak ik er wel even mijn tijd in :) (+ ik heb geen Fritzbox dus ik zou het toch niet kunnen maken. Ik ga het misschien eens proberen met de Scarletbox)
plaatjesdraaier
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 28 maa 2011, 13:47
Twitter: PD3J
Locatie: Achel
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Bedankt MClaeys voor uw reactie.

Ik hoop eigenlijk dat er een bestaande oplossing voor is .
Kan me haast niet voorstellen dat dergelijke functionaliteit wel in een plugin voor een satelliet tuner zit en niet in een stukje software voor de pc of de fritzbox zelf.
In de tijd dat ik de oplossing had zoals in mijn eerste post beschreven, was er wel steeds een issue met de wet op persoonsregistratie.
In principe was het verboden was om omgekeerd te zoeken.
In mijn ogen echter onzin omdat men zelf de keuze heeft om wel of niet in een telefoonboek te worden opgenomen.
Maar goed, hopelijk is er iemand die een deftige oplossing heeft of kent.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Ik denk niet dat er wettelijk een probleem is. Je kan ook gewoon op nummer zoeken op goudengids.be en wittegids.be :)
plaatjesdraaier
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 28 maa 2011, 13:47
Twitter: PD3J
Locatie: Achel
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Hallo,

Inmiddels heb ik de oplossing gevonden.
Het resultaat van een zoekopdracht is erg afhankelijk van de steekwoorden die je invult.
Met 'Fritz!box' en 'monitor' als zoekwoorden kwam ik uit bij o.a. Jfritz (http://www.jfritz.org/)
Deze applicatie voldoet helemaal aan mijn wensen.
Andere oplossingen die ik tegen kwam : CallCheck (heeft bij mij problemen met de schermweergave)
maar ook Bureaubladgadgets als Fritz!Box Anrufliste en Fritz!box Anrufmonitor.
Van mij kan dit draadje op slot.
Bedankt voor de reacties.

Groet,
Jeffrey
Plaats reactie

Terug naar “Telecom Algemeen”