van Dommel naar Scarlet

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
koekjesvreter
Member
Member
Berichten: 63
Lid geworden op: 26 okt 2008, 15:53
Locatie: Kessel-Lo
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Ik heb mijn moeder laten overstappen naar Scarlet internet en telefonie. Vroeger had ze VDSL van Dommel. Als ik in inlog bij dommel zie ik bij de informatie 'terminated' staan. Is dat nu nog nodig om dat abonnement nog op te zeggen of heeft Scarlet dat voor mij gedaan? (véél te laat als ik dat nog moet doen natuurlijk :roll: )
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

U bent altijd best een aangetekend schrijven te richten naar de provider die U opzegt.(zorg ervoor dat je een kopie hebt van de brief,en bewaar die samen met het bewijs van aangetekend schrijven(dit briefje die je dan in de post krijgt).
mikadoo
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 maa 2007, 01:51
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

Bij Dommel volstaat een e-mail (volgens hun algemene voorwaarden), geen aangetekende brief nodig.

Opzeg moet normaal een maand op voorhand en na minstens een jaar, anders kunnen ze opzegvergoeding vragen.
tom35
Pro Member
Pro Member
Berichten: 313
Lid geworden op: 20 apr 2009, 19:40
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 23 keer

Hoi,

ben 5 jaar klant geweest bij dommel en nu ook overgeschakeld.
ik had ze een mail gestuurd voor op te zeggen, nadien nog is extra gebeld en daar is me gezegd, alleen via aangetekend schrijven . Ze doen dit volgens mij om de klanten die vertrekken nog wat extra te kloten. aansluiten gaat allemaal zonder aangetekend schrijven , waarom zou opzeggen dan ook niet lukken.
Moraal van het verhaal, als ik u was zou ik dit toch aangetekend doen, want ze draaien hun hand er niet voor om om iemand wat extra geld uit hun zakken te halen.

Tom
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

Normaal gezien kan het wel via gewone mail zoals in het dommel gedeelte van dit forum al meermaals is bewezen. Toch dien je er rekening mee te houden dat algemene voorwaarden van tijd tot tijd veranderen en aangepast worden. Als ik me niet vergis anno 2005 kon opgezegd worden via mail. In latere versies is dit aangepast naar enkel aangetekend schrijven. Ik heb daarvoor even m'n oude papieren doorgenomen betreffelde dommel.

Dit wil dus concreet zeggen dat elke maand (na je jaarcontract) je opnieuw abo geld aan dommel betaalt je automatisch je abo voor een maand vernieuwd en automatisch akkoord gaat met de nieuwe voorwaarden door hun opgesteld.

Wat mij betreft (en heb ik zelf ook gedaan) is en blijft een aangetekend schrijven de meeste veilige methode om je in te dekken.

Toch blijf ik het vreemd vinden dat een partij de algemene voorwaarden kan aanpassen indien nodig, de klant hiervan niet op de hoogte dient te brengen (echter wel mag toepassen) en als klap op de vuurpijl nergens op de website ook maar iets heeft staan om ze te raadplegen (zelfs niet in de beheersectie van de klant zelf).
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Dommel kennende... ik zou toch maar een aangetekend briefje sturen.... wat kost het meest ? een aangetekende brief of 2 nutteloze extra maanden dommel abbo ?

Soit over de voorwaarden, het kan nog altijd erger, bij een andere adsl provider stak vorige zomer (ja de aanrekening van juli, iedereen lekker op vakantie ?)
een briefje met gelukwensen dat voortaan iedereen meer data kreeg (en in de kleine lettertjes dat je akkoord ging bij betaling van de factuur meteen terug een jaarcontract)
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”