Sluipverbruik decoder belgacom TV

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
M4TTHI4S
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 30 dec 2011, 07:27
Bedankt: 1 keer

Heeft er iemand per toeval al een keertje het sluipverbruik gemeten van de decoder (belgacom TV)?
Indien deze veel verbruikt wanneer hij uitgeschakeld is, is het interessant om deze na het TV kijken spanningsloos te maken dmv een contactdoos met schakelaar te plaatsen.
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Hier staat er tijdsklok tussen.
Tussen 01u en 10u staat dat ding uit. Nadeel van in shiften te werken, anders zou dat ding tijdens de week tot 17u uitstaan ;)
rpr
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 03 jul 2008, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 9 keer

Ik heb die eens gemeten en het verbruik van aan of in standby is 2 keer hetzelfde. Dus hem afzetten is eigelijk onnodig...
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Hangt er van af hoe hoog dat verbruik uiteindelijk is, niet?
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
jorisx
Premium Member
Premium Member
Berichten: 480
Lid geworden op: 31 okt 2010, 11:30
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 40 keer

rpr schreef:Ik heb die eens gemeten en het verbruik van aan of in standby is 2 keer hetzelfde. Dus hem afzetten is eigelijk onnodig...

Zou me toch straf lijken indien er echt geen verschil valt op te merken.Ik heb een decoder V4 en indien je hem in standby zet, wordt zelfs de display volledig uitgeschakeld...
Was je misschien nog iets aan het opnemen wanneer je hebt gemeten? Mogelijks moet je ook nog enkele minuten wachten nadat je hem in standby zet vooraleer hij minder begint te verbuiken.

Ik heb er bij mij ook een tijdsklok voor gezet, zodat de decoder, samen met de BBOX2 en mijn wireless N-router automatisch wordt aan en uitgezet op de momenten dat er iemand thuis is...
dbiphoner
Plus Member
Plus Member
Berichten: 180
Lid geworden op: 26 okt 2010, 15:35
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 4 keer

euh, er zit toch een schakelaar achteraan? ik zet de mijne gewoon af met die knop... is er dan nog verbruik? dacht het niet?
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

op de v4 zit achteraan een aan/uit knop, op de andere modellen niet
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 120 keer

dbiphoner schreef:euh, er zit toch een schakelaar achteraan? ik zet de mijne gewoon af met die knop... is er dan nog verbruik? dacht het niet?


Dan is er nog altijd verbruik want de transformator is extern... Niet veel verbruik, maar niets, neen dat is het niet...
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”