"Mijn computer is wat aan de trage kant"

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 227 keer
Bedankt: 624 keer

tja,(owja achter de startknop stond nog de wp webassistent en de het toetsenbord stond op qwerty)
Bijlagen
Naamloos.jpg
(185.44 KiB) Nog niet gedownload
Laatst gewijzigd door iceke 08 feb 2012, 18:13, in totaal 1 gewijzigd.
f0xbe
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 5 keer

:lol: innige deelneming.
Doktor Avalanche
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 122 keer
Bedankt: 70 keer
Contacteer:
Provider

Pfff...
format c:
fdisk /mbr
En ie gaat weer een stuk sneller :?

Mvg Wim
"The Internet is allergic to truth, reason and humour."
theduvelking
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 69 keer

Tja, windows ...
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Nikske windows. Dikke vette PEBKAC ja.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
iceke
Elite Poster
Elite Poster

idd, van 1 zo'n spambar word ik al gek, ik vraag me af hoe relaxed je kan zijn om het zo ver te laten komen dat je je scherm niet meer ziet :bang:
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
Bedankt: 208 keer

Rofl fantastisch voorbeeld van iemand die geen "nee" kan zeggen (klikken) :lol:
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
Turbokeu
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 21 keer

Doktor Avalanche schreef:Pfff...
format c:
Met zoveel toolbars moet ge die format c: volgens mij minstens 7-8 keer overdoen... :-D :-D :-D
Heronic
Elite Poster
Elite Poster

Het meest hilarische is dan nog dat het probleem is : pc traag.
En dat de oorzaak evengoed elders gezocht word.

Blijkbaar kan iemand echt wennen aan al die schermvervuiling, zelfs al zou zo'n systeem nog met een vingerknip reageren het blijft niet om aan te zien.
iceke
Elite Poster
Elite Poster

hij had een nieuwe "virusscanner" maar vertrouwde het zaakje ineens niet meer toen hij zijn creditkaart moest bovenhalen....tiens,tiens. :cop:
(format c hoeft echt niet hoor, malwarebytes,combofix en standaard instellingen in ie lossen dat zaakje wel op(al duurt dat natuurlijk iets langer))
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 721 keer
Bedankt: 472 keer
Provider

Als ik computers ga herstellen is dat altijd het eerste dat ik eruit gegooid. Vertel ik de mensen dat ze toolbars beter kunnen laten voor wat het is. Na een paar maand terug telefoon dat de boel niet goed werkt... Wat zie je dan, dat ze alle toolbars terughebben. Dan heb ik over de andere smeerlapperij nog niet gesproken... Ik gebruik Tuneups 2012, malwarebytes en NOD32.
Computer: Be Quiet! Dark Base 900 ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix OC
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Malbarebytes en security essentials, samen met nod32 :)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
defenderII
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 18 keer

herinstalleer IE :angel:
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
Bedankt: 179 keer

Het knopje 'Internetopties' -> 'Geavanceerd' -> 'Opnieuw instellen...' is ook een heel handige. Ik gooi er meestal Microsoft Security Essentials op, CCleaner om temp files te trashen en een paar basis utilities zoals 7zip. MalwareBytes wordt uit de kast getrokken wanneer het echt erg is.
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 246 keer
Bedankt: 102 keer
Provider

krisken schreef:Malbarebytes en security essentials, samen met nod32 :)
2 anti-virus programma's ??? amai :roll:
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
Nielsvds
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Je kan al wat leed voorkomen door zogenaamde immunisatie software te gebruiken, die "kwaadaardige active x, BHO plug-ins blokkeert. Bijvoorbeeld spywareblaster, of de teatimer module van spybot search & destroy. Zorgen dat alle kwetsbare software: flash player,internet browser, geïnstalleerde service packen, ... voor malware aanvallen up to date is met behulp van secunia personal software inspector.

Je moet toch goed opletten. Soms moet je een optie aanvinken om de toolbar niet te installeren. De andere keer moet je de vinkjes weghalen. Of soms moet je de installatie in geavanceerde modus starten (om te bepalen welke componenten al dan niet geïnstalleerd moeten worden). Je moet echt aandachtig lezen. Meestal heb je dit voor door sites die het eigenlijke installatiepakket met adware uitrusten, meestal in de vorm van een zogenaamde downloader.
jaker
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 89 keer
Provider
Te Koop forum

Patje schreef:
Dit mag je dus NOOIT doen. Twee virusscanners die elkaar gaan tegenwerken: de eerste ziet een virus en probeert dat te verwijderen, de tweede ziet dat virus ook en merkt dat een aplicatie (lees: de eerste virusscanner) die besmette file probeert te benaderen (lees: verwijderen). De tweede scanner zal er dan voor zorgen dat de eerste een "acces denied" krijgt en visa versa. Dit is dus alleen effectief voor virussen die herkend worden door één van de twee virusscanners. Kortom: niet aan te raden. Maak je keuze voor één virusscanner en zorg er voor dat die steeds up to date is.

Zelf gebruik ik NOD32 voor mijn eigen pc's. Bij derden die bij mij hun pc laten "kuisen", installeer ik MS security essentials. Bij het kuisen gebruik ik "Combofix" (Google voor meer info: zeer zeker een aanrader!) en "HijackThis". 8)
Internet/TV: Orange Zen Fiber + TV Vlaanderen
Kabelmodem: Arris CM3500B
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
Mobiel: Mobile Vikings / Samsung Galaxy S23
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 215 keer

OMG.

Om te beginnen; wat voor bucht heb je toch allemaal op die pc staan? De meeste zaken zorgen ervoor dat je pc idd minder snel zal gaan, wis die klodden dan maar (als je al weet hoe dat moet zonder je een fout maakt).

Nooit 2 virusscanners installeren op een zelfde pc, ik ben zo stom geweest om dat ook te doen en na xxx tijd was het prijs, ze werken elkaar idd tegen en de pc begon den beef te krijgen, heel den boel moeten herinstalleren was de enige oplossing.

2 dingen moet de topicstarter doen; al die toolbars zijn nie eens nodig, gewoon verwijderen, das nie moeilijk.
configuratiescherm klikken en dan een programma verwijderen klikken.

En als je dan eens een serieuze opkuis wil doen; installeer eens revo uninstaller pro die is de eerste 30dagen gratis. Ik kan u zegge, steengoed programmaatje.
Hetgeen je bij deze moet doen; eerst op junkfiles opruimen klikken en dan bovenaan scannen nemen, als deze gedaan heeft bovenaan verwijderen klikken.

Volgende stap is naar windows gereedschappen gaan en daar op disk defragmenter klikken, eerst eens op de knop analyseren klikken, als deze gedaan heeft zie je hoeveel % er zal staan, als deze boven de 10% is moet je op schijf defragmenteren klikken (dit kan wel heel lang duren eer deze volledig mee klaar is, dus alles samengevoegd heeft en zo je pc wat sneller zal maken).
Je doet dit bij je c en d schijf (zo is da toch bij de meeste mensen).

Als je deze 2 zaken doet met revo uninstaller, dat helpt enorm in snelheid, je zal dat wel snel merken dan.
Ge kunt ze kussen
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 191 keer
Bedankt: 95 keer

@ Malboro

Ik denk dat de TS wel effectief de "fixer" is en niet de gebruiker.

Dan nog een paar zaken:

REVO uninstaller = NO GO... er zijn genoeg gratis alternatieven die het werk beter doen (vb. combofix -> virussen, rootkits, etc...)
En in plaats van de Windows fragmentatie te gebruiken installeer je best defraggler.
Afbeelding
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster

Revo uninstaller is top, sinds ik dat gebruik gaat de laptop hier terug zoals het moet.
Meer moet ik niet hebben.
Ge kunt ze kussen
krisken
userbase crew
userbase crew

Patje schreef:
Waarom zou je het niet doen? Ze werken elkaar niet tegen en heb al gehad dat de ene iets vond wat de andere niet vond. Dus jawel, het heeft zeker nut! Overigens : hier ook defraggler om de defragmenteren...

Telefonie = EDPnet + OVH
TiTanium
Moderator
Moderator
Provider

Lolz ik ben toch ook geen fan van 2 antivirussoftware op 1 systeem. Er komt een dag dat ze elkaar tegenwerken :)
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
krisken
userbase crew
userbase crew

Je moet er dan natuurlijk ook geen 2 nemen in het wilde weg hé, maar testen of ze langs elkaar kunnen leven. Vergeet niet dat een antivirus altijd achter loopt op de makers van virussen en de kans dus reeel is dat jouw antivirussoftware een bepaald nieuw virus niet zal vinden. Met twee scanners is deze kans al héél wat minder minder. Maar zoals gezegd : kies er 2 die naast elkaar draaien. En zo zijn er niet veel...

Telefonie = EDPnet + OVH
TiTanium
Moderator
Moderator
Provider

Dan nog ;) Uiteindelijk als je 2x antivirussoftware nodig hebt dan doe je toch dingen waar je gevoelig bent voor virussen :banana:
Heronic
Elite Poster
Elite Poster

Ik haal niet veel uitvoerbaars binnen maar als ik dat die let ik wel op de datum. Had vroeger reeds ondervonden dat bij 0-days er achteraf virussen ontdekt werden, sindsdien minstens 2 weken (of langer indien mogelijk) wachten. Sinds dat ik dit systeem toepas heb ik ofwel melding bij uitpakken ofwel geen maar dan achteraf ook niet meer.
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster

Vraag het aan eender welke kenner, 2 virusscanners zijn niet goed.
En ik heb zelfs geen scanner meer steken, geen probleem.
En als ik merk er toch iets aan de hand zou zijn dan steek ik er eentje op, meestal vind deze deze en wist de trojan paardje, zoniet, ik ken iemand die dat er gratis uithaalt voor mij ;).
Ik heb al geruime tijd geen last meer van virussen ondanks ik gern scanner meer heb staan.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Ge kunt ze kussen
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Ik lees hier toch bepaalde dingen waarvan ik :bang:,
Ten eerste wat is het nut van 2 virusscanners ? Wanneer je geïnfecteerd bent kan ik het nog begrijpen, wanneer je maar 1 realtime virusscan gebruikt ook, maar 2 realtime virusscanners :nono:
Ten tweede, geen virusscanner ? je mag nog zo voorzichtig zijn, vroeg of laat installeert er een rus op jou pc'ke een backdoor zonder dat jij het weet ;-)
Doe me eens een plezier Marlboro, draai combofix eens op die pc zonder scanner en zet het log hier eens neer.
krisken
userbase crew
userbase crew

Ergens begrijp ik Marlboro ook : mijn ma heeft al jaren een pc waarmee ze surft en mailt. Geen messenger, en geen dingen om te downloaden en te doen. De mails komen van mijn server waar ze een eigen domeinnaam heeft, en waar alle virussen reeds gefilterd worden. Wat betreft surfgedrag : ze zit niet op sites waar je dergelijke stuff kan "vinden". Eens op de site van het nieuwsblad of een reisorganisatie ofzo, maar daar blijft het ook bij. Ze heeft die pc nu al een jaar of 6 (is nog een goeie oude pentium 3 die klopt op 1GHz, en met 3x512MB ram in) en nog nooit problemen gehad. Het is pas een paar maand geleden dat we besloten hebben om er Ubuntu op te zetten, wat ook wel zal helpen tegen virussen :) (90% van de virussen is immers voor windows)

Ten tweede : nogmaals : het is mij al voorgevallen dat de ene virusscanner een virus vind, en de andere niet. Of een virus die de ene onklaar maakt zodat het niet meer kan opstarten. In dat geval is er nog altijd de tweede hé. De ene zet je als realtime (essentials) en de andere hou je up-to-date en laat je enkel handmatig scannen. Draai deze combinatie al jaren en nog nooit problemen gehad.

Telefonie = EDPnet + OVH
Nielsvds
Member
Member

Een alternatief is gebruiken maken van een sandbox. Zodat eventuele wijzigingen in een afgeschermd gedeelte op de harde schijf plaatsvinden. Pas als je uitdrukkelijk toestemming geeft worden de aanpassingen effectief doorgevoerd. Bijvoorbeeld sandboxie. Beter gebruik je dit ook in combinatie met anti-malware (het overgrote gedeelte van de tradiotionele "antivirussen" kan adware,spyware,virussen,wormen,rootkits, trojaanse paarden en soms ook keyloggers verwijderen).

HiJackThis is hopeloos veroudert. Vooral wanneer je een 64 bit besturingssysteem hebt. Niet al de draaiende processen worden weergegeven in de logfile. Enkel de draaiende processen die zich in X86 Program Files map bevinden worden weergegeven. Een goede diagnotische tool is dds. Pas dan kan je controleren over welke infectie(s) het gaat. Ben je toch geïnteresseerd in het verwijderen van malware dan kan je een opleiding volgen. Je gaat zelf nadien ook nog batch files, register fixes moeten schrijven om alles te verwijderen.

Wil je toch 2 antivirussen gebruiken dan moet je een beveiligingspakket met 2 anti-malware engine gebruiken. Dat is het geval bij G-data beveiligingsproducten. Let wel op dat het scannen enorm traag gaat als je met 2 engines scant en dat er een enorme belasting op de processor en ramverbruik aanwezig is.
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster

iceke schreef:Ik lees hier toch bepaalde dingen waarvan ik :bang:,
Ten eerste wat is het nut van 2 virusscanners ? Wanneer je geïnfecteerd bent kan ik het nog begrijpen, wanneer je maar 1 realtime virusscan gebruikt ook, maar 2 realtime virusscanners :nono:
Ten tweede, geen virusscanner ? je mag nog zo voorzichtig zijn, vroeg of laat installeert er een rus op jou pc'ke een backdoor zonder dat jij het weet ;-)
Doe me eens een plezier Marlboro, draai combofix eens op die pc zonder scanner en zet het log hier eens neer.
Ne maat van mij heeft al bijna 3j een apple laptop en die heeft geene virsuscanner of wat dan ook steken, nog nooit problemen gehad.
Sinds ik geen virsuscanner heb (mss dien windows defender die er opsteekt) heb ik zelfs minder miserie nu.
Ge kunt ze kussen
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Als ik dat zie dan is het gewoon format C ! Wie weet wat er allemaal geïnfecteerd is.
Nielsvds
Member
Member

Je kan nooit weten of er geen backdoor of rootkit, trojan horse en keylogger omdat deze infecties zich niet op de voorgrond laten zien. Zonder dat je enige vorm van bescherming gebruikt. Je kan ook werken met HIPS software. Dat is wel redelijk complex. Zo moet je op basis van regels bepalen welke acties er al dan niet mogen plaatsvinden. Het schrijven naar bepaalde locaties, wijzigen van bestanden, ... Voor meer info over HIPS zie hier. Dat in combinatie met een sandbox, zou je in theorie mits je een grondige kennis hebben zonder anti-malware software moeten kunnen werken.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”