Problemen nummeroverdracht

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
noblemo
Member
Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 15 aug 2011, 17:27
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 7 keer

Hallo,

Door de winterpromo van Mobistar was het voor mij een stuk voordeliger om (tijdelijk) van BASE prepaid naar Mobistar Tempo over te stappen, dus ik bestel online een gratis simkaart.
Na ontvangst van de simkaart gaf ik alle gegevens in op de site van mobistar bij 'behoud je nummer'. Binnen de 48u zou alles in orde zijn, normaal gezien zelfs al binnen enkele uren.
Meer dan 120u later was ik nog steeds BASE. Ik dacht, ik probeer het nog eens met een andere Mobistar simkaart. 3 dagen later: nog stééds BASE-klant.
    - Ik bel naar de klantendienst van Mobistar: de telefoniste beweert dat ik nog een openstaande rekening bij BASE heb en zij daarom mijn nummer niet vrijgeven. Als ik vertel dat ik een herlaadkaart gebruik, zegt de dame dat dit onmogelijk is, dat ik zeker een abonnement heb bij BASE. Ik zie al snel in dat dit gesprek weinig zin heeft.

    - Ik bel nogmaals naar de klantendienst van Mobistar: een andere telefoniste beweert geen enkele aanvraag voor nummeroverdracht terug te vinden voor mijn BASE nummer. Zij gaat ervan uit dat ik tot 2 keer toe verkeerde gegevens heb ingevuld op de site, wat uiteraard niet het geval was. Vervolgens zegt ze dat ik maar naar BASE moet bellen.

    - Zo gezegd zo gedaan, ik contacteer BASE die verbaasd reageren en zeggen dat ze geen aanvraag van Mobistar hebben binnengekregen.

Licht geïrriteerd door deze situatie begeef ik mij naar een Mobistar center. Daar beweert de (vriendelijke) verkoper dat zij niks kunnen doen aan online bestellingen. Hij raadt mij aan nog een derde keer via internet te proberen.
Toen ik hem uitlegde dat ik niet inzie waarom het nu opeens wel zou lukken, zei hij dat hij me jammer genoeg niet kon verderhelpen.
Ik vroeg of hij dit niet ter plekke kon regelen, maar dit was blijkbaar enkel mogelijk als ik intekende op een 24-maandenabonnement! Hij had dus geen zin om moeite te doen zonder dat hij daar commissie voor kreeg.

Ik denk bij mezelf dat het toch wel straf is hoeveel moeite men zelf moet doen om klant te worden bij Mobistar.

Ik ga dan maar eens langs bij de BASE shop die daar vlakbij ligt. Daar bewijzen ze me met hun computer dat ze echt geen aanvraag voor nummeroverdracht ontvangen hebben.
Ten einde raad bel ik nogmaals naar de Mobistar klantendienst. De arrogante telefonist zegt dat ik dan maar een nieuw nummer moet nemen en dat ik dan geen problemen ga hebben. :?
Op dat moment dacht ik bij mezelf f*** it, ze willen mijn geld niet, en ik wens niet zo behandeld te worden. Ik blijf BASE.

Een week later passeer ik een Mobistarcenter in een andere stad, moedig waag ik nogmaals mijn kans. Tot mijn grote verbazing voerde de dame gewoon via haar pc de nummeroverdracht uit die 10min later al in orde was!

Blij te zien dat er toch nog bekwame medewerkers zijn die niet enkel op commissie uit zijn (zoals de verkoper uit het eerste center). Maar ik vind het onvoorstelbaar dat je bijna moet smeken om klant te kunnen worden.
Quid pro quo
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 22 feb 2011, 23:09
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 61 keer

Noblemo,

Heb je al kunnen vaststellen of je überhaupt van de winterpromo geniet, want je eerste oproep moest voor een bepaalde datum gebeuren?
Heb je reeds een herlaadbeurt uitgevoerd en de promobelwaarde al dan niet gekregen?

Anders mag je mij altijd een PM sturen met je gegevens en dan kijk ik het graag verder voor je na.

Met vriendelijke groeten,

QPQ
noblemo
Member
Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 15 aug 2011, 17:27
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 7 keer

De dame in het Mobistar center zei dat ik de promo zeker zou krijgen als ik een oproep zou doen voor 12/02.
Ik heb dit gedaan en heb de promo ook ontvangen.

Alles is in orde nu, toch bedankt!

Mvg
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”