Prive nummer weergave in mobile application MV
-
- Moderator
- Berichten: 2642
- Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
- Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
- Bedankt: 223 keer
Blijkbaar wordt in de applicatie waar je je status kan zien van je MV acount, de nummers weergegeven die als 'prive-nummer' binnenkomen.
Ik belde van de week - met een prive-nummer - naar een MV.
Hij belde mij later terug en ik was verbaasd hoe hij mijn nummer te weten was gekomen.
Hij vertelde mij dat in de online applicatie - waar een call history te vinden is - mijn nummer gewoon weergegeven was.
Heb daarna nog een test gedaan met een GSM, waar ook het nummer gemaskeerd was... idem! Nummer verscheen gewoon in de call-history van die persoon.
Dit lijkt mij absoluut niet correct!
Ik belde van de week - met een prive-nummer - naar een MV.
Hij belde mij later terug en ik was verbaasd hoe hij mijn nummer te weten was gekomen.
Hij vertelde mij dat in de online applicatie - waar een call history te vinden is - mijn nummer gewoon weergegeven was.
Heb daarna nog een test gedaan met een GSM, waar ook het nummer gemaskeerd was... idem! Nummer verscheen gewoon in de call-history van die persoon.
Dit lijkt mij absoluut niet correct!
-
- Moderator
- Berichten: 18369
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
- Bedankt: 3720 keer
Dit is inderdaad niet correct is moet naar MV geëscaleerd worden.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Berichten: 1628
- Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
- Bedankt: 179 keer
Waar staat de online call log? Ik kan zo direct niets vinden - wil wel eens testen met de vaste lijn naar MV nummer (vaste lijn is een privénummer).
Edit: gevonden! Privénummer staat er inderdaad gewoon in.
Edit: gevonden! Privénummer staat er inderdaad gewoon in.

Laatst gewijzigd door Petervanakelyen 30 jan 2012, 21:40, in totaal 1 gewijzigd.
- devilkin
- Administrator
- Berichten: 6909
- Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 663 keer
Euh... da's al lang zo. Eigenlijk altijd al zo geweten 
Vergeet niet: prive nummers zijn in weze zever, uw nummer wordt nog altijd doorgestuurd, enkel wordt van uw toestel verwacht dat het niet wordt weergegeven.

Vergeet niet: prive nummers zijn in weze zever, uw nummer wordt nog altijd doorgestuurd, enkel wordt van uw toestel verwacht dat het niet wordt weergegeven.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
- krisken
- userbase crew
- Berichten: 19763
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Voor degelijke doeleinden wel ja. Maar bvb bij HC100 komt deze er altijd op 

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Moderator
- Berichten: 18369
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
- Bedankt: 3720 keer
Nee, zo werkt het niet (denk ik)devilkin schreef:Vergeet niet: prive nummers zijn in weze zever, uw nummer wordt nog altijd doorgestuurd, enkel wordt van uw toestel verwacht dat het niet wordt weergegeven.
Het wordt inderdaad wel meegestuurd met de call, maar door de provider van de ontvanger moet het onderdrukt worden (met uitzondering oproep naar nooddiensten). Dit gebeurt m.i. niet in het toestel van de ontvanger.
MV zou deze info niet mogen publiceren op de call logs.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- krisken
- userbase crew
- Berichten: 19763
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Dat is ook wat ik denk philippe...maar geen idee of het nummer verborgen word vanaf de provider van de beller, of van de gebelde...
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 2413
- Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
- Locatie: nevele
- Uitgedeelde bedankjes: 72 keer
- Bedankt: 103 keer
Al altijd zo geweest, ik vind het handig meestal is het proximus of ik wil overschakelen
Kan je privé nrs blokken? Want als ze dit poortje sluiten moeten ze mij maar niet meer bellen met gelijk welke privé
Kan je privé nrs blokken? Want als ze dit poortje sluiten moeten ze mij maar niet meer bellen met gelijk welke privé
-
- Moderator
- Berichten: 18369
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
- Bedankt: 3720 keer
bron: http://de.wikipedia.org/wiki/Vermittlun ... e_Netze%29Unterdrückung der Übermittlung der Rufnummer (CLIR)
CLIR (englische Abkürzung für Calling Line Identification Restriction) ist ein Leistungsmerkmal für abgehende Rufe und kann nur für diese aktiviert oder deaktiviert werden. Mit CLIR ist es möglich, die Übermittlung der Rufnummer zum gerufenen Teilnehmer zu unterdrücken bzw. einzuschränken. Es wird deshalb auch als „Rufnummernunterdrückung“ bezeichnet. Sie ist nur eingeschränkt möglich, da Notrufzentralen der Polizei, Feuerwehr und Rettungsdienste davon ausgenommen sind (CLIRO).
Die Rufnummern werden im Telefonnetz generell übertragen. Möchte ein Teilnehmer nicht, dass seine Rufnummer dem Angerufenen übertragen wird, so besteht die Möglichkeit der Rufnummernunterdrückung (CLIR). Der gerufene B-Teilnehmer kann dadurch den rufenden A-Teilnehmer nicht anhand seiner Rufnummer identifizieren, auch wenn er CLIP aktiviert hat. Bei aktiviertem CLIR wird die Rufnummer zwar netzseitig bis zur Teilnehmervermittlungsstelle des Angerufenen übertragen, dem gerufenen Teilnehmer aber nicht übermittelt. Weiterhin ist es möglich, die Rufnummernunterdrückung fallweise (an analogen Telefonen durch Tonwahl einer der Rufnummer vorangestellten Tastenfolge; an ISDN-Telefonen mittels Keypad-Funktion) zu aktivieren.
Sorry, ik vond niet direct een korte beschrijving in het Engels (maar gezien ISDN toch een Duitse uitvinding is, zal dit wel correct zijn

- A-Teilnehmer = calling party (de beller)
B-Teilnehmer = called party (de gebelde)
Volgens het Europees protocol (ETSI) is het dus de taak van de operator van de bestemmeling om deze info te onderdrukken, tenzij in uitzonderlijke gevallen (nooddiensten). Het zou dan ook normaal niet in de call logs mogen verschijnen.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
- Bedankt: 141 keer
is inderdaad altijd zo geweest. heel handige feauture aangezien ik nooit privé nummers opneem maar wel achteraf kan uitvissen wie mij belde 

Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- ISP Official
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 31 jan 2012, 13:55
- Twitter: theonehitwonder
- Locatie: Hasselt
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 1 keer
Bij deze ook nog eens op dit forum de bevestiging dat dit in de loop van februari wordt opgelost bij Mobile Vikings; we zijn er dus mee bezig!
[Mod Edit]
Mag ik van deze gelegenheid gebruik maken om Dorien welkom te heten op ons Forum.
Vanaf heden zal Dorien de officiële spreekbuis zijn van Mobile Vikings op dit Forum.
Vandaar de "ISP Official" Tag.
[Mod Edit]
Mag ik van deze gelegenheid gebruik maken om Dorien welkom te heten op ons Forum.
Vanaf heden zal Dorien de officiële spreekbuis zijn van Mobile Vikings op dit Forum.
Vandaar de "ISP Official" Tag.
-
- Moderator
- Berichten: 18369
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
- Bedankt: 3720 keer
Als je gestalkt wordt door een privé nummer, dan kan je klacht indienen.maxxxke schreef:Slechte punten voor MV als ze dit gaan stopzetten.
Dit was een sterk punt van MV.
Altijd lastig als privé nummers je bellen ... ze kunnen je blijven lastig vallen.
Providers kunnen de identiteit van privé nummers achterhalen.
Er zijn nu eenmaal afspraken tussen operatoren, en internationale protocollen, en die moeten gerespecteerd worden.
Als er achterpoortjes zijn om privénummers te achterhalen (en dat zijn duidelijk bugs), dan moeten die gesloten worden.
Anders heeft de CLIR functie (onderdrukken van nummer van oproeper) totaal geen zin.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Plus Member
- Berichten: 217
- Lid geworden op: 13 jul 2010, 17:08
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 14 keer
CLIR is nergens voor nodig. Waarom mag iemand je nummer niet kennen als je belt ? Met uitzondering van hulpdiensten ?
Ik verstop me niet achter anonieme oproepen.
Trouwens klacht indienen ... heb daar ervaring mee. Hoop papierwerk + je moet al VEEL gebeld worden voor ze iets ondernemen.
Ik verstop me niet achter anonieme oproepen.
Trouwens klacht indienen ... heb daar ervaring mee. Hoop papierwerk + je moet al VEEL gebeld worden voor ze iets ondernemen.
- MClaeys
- Elite Poster
- Berichten: 6048
- Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 347 keer
Waarom mag iemand je nummer niet kennen als je belt ?
Op het werk van mijn ouders hebben ze de gsm nummer niet, puur omdat ze anders nooit meer rust hebben. Toch kan het nodig zijn om via de gsm eens naar het werk te bellen, dat doe je dan met prive nummer. Waarom zou iedereen je nummer moeten kennen? Als ik wil dat iemand mijn nummer kent dan zal ik die zelf wel geven, ik ken hem vanbuiten om diezelfde reden (veel mensen kennen hun eigen nummer niet eens).
Op het werk van mijn ouders hebben ze de gsm nummer niet, puur omdat ze anders nooit meer rust hebben. Toch kan het nodig zijn om via de gsm eens naar het werk te bellen, dat doe je dan met prive nummer. Waarom zou iedereen je nummer moeten kennen? Als ik wil dat iemand mijn nummer kent dan zal ik die zelf wel geven, ik ken hem vanbuiten om diezelfde reden (veel mensen kennen hun eigen nummer niet eens).
- krisken
- userbase crew
- Berichten: 19763
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Techniekers (telenet, belgacom, liften, auto, ...) bellen vaak naar de klant dat "ze er over een kwartiertje zijn" om zich ervan te vergewissen dat een klant weldegelijk thuis is. En je zou ervan verschieten hoe geniepig klanten zijn en plots het in hun bol krijgen om dat nummer te noteren. En als ze nog eens iets voor hebben, gegarandeerd dat je telefoon krijgt op je vrije dag, verlof, weekend of zelfs s avonds om 22u. Mensen schamen zich voor niks meer. En ja, ik spreek uit ondervinding!
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 806
- Lid geworden op: 27 sep 2007, 23:31
- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
- Bedankt: 29 keer
Inderdaad, is hier ook al geweest. Iedere klant heeft mijn gsm nummer, krijg soms telefoons om half twee s nachts, om vijf uur in de ochtend, zaterdag, zondag, enzovoorts.
Plots leer je snel werken met dingen als call filtering en dergelijke.
Mensen schamen zich inderdaad voor niets meer
Plots leer je snel werken met dingen als call filtering en dergelijke.
Mensen schamen zich inderdaad voor niets meer
-
- Elite Poster
- Berichten: 2052
- Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
- Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
- Bedankt: 174 keer
De politie van Gent (en vermoedelijk ook andere steden) werkt met een soort VOIP systeem op hun gsm waardoor de oproeper het nummer van de centrale ziet als hij opgebeld wordt.krisken schreef:Techniekers (telenet, belgacom, liften, auto, ...) bellen vaak naar de klant dat "ze er over een kwartiertje zijn" om zich ervan te vergewissen dat een klant weldegelijk thuis is. En je zou ervan verschieten hoe geniepig klanten zijn en plots het in hun bol krijgen om dat nummer te noteren. En als ze nog eens iets voor hebben, gegarandeerd dat je telefoon krijgt op je vrije dag, verlof, weekend of zelfs s avonds om 22u. Mensen schamen zich voor niks meer. En ja, ik spreek uit ondervinding!
Het lijkt mij voor een Telecom bedrijf toch niet zo moeilijk om techniekers te voorzien van (budget)-smartphones met een VOIP-app en hen te laten bellen via het nummer van de helpdesk.
- krisken
- userbase crew
- Berichten: 19763
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Als de politie belt, op de manier waarop jij zegt, is dat via astrid. Het digitale communicatieplatform van de hullpdiensten. En dat zou wel eens goed kunnen dat er daar een voip-systeem achterhangt.
Je mag overigens niet vergeten dat zowel telenet als belgacom werken met diverse onderaannemers (soms zelfs 1 bedrijf die voor beide firma's werkt!). Belgacom laat zijn techniekers bellen naar een 0800 nummer, waarna ze het nummer van de klant moeten invoeren. Het systeem belt dan de klant met het GSM nummer van de technieker. Uiteraard bellen wij dit nummer privé dan hé!
Je mag overigens niet vergeten dat zowel telenet als belgacom werken met diverse onderaannemers (soms zelfs 1 bedrijf die voor beide firma's werkt!). Belgacom laat zijn techniekers bellen naar een 0800 nummer, waarna ze het nummer van de klant moeten invoeren. Het systeem belt dan de klant met het GSM nummer van de technieker. Uiteraard bellen wij dit nummer privé dan hé!
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Moderator
- Berichten: 2642
- Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
- Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
- Bedankt: 223 keer
Mijn thuisnummer wordt niet onderdrukt, maar mijn nummers van het werk om diverse redenen wel.
Werk in diverse tijdzones over de hele wereld en zou dus omwille van dat vaak wisselen van tijdzones ook niet nog eens uit mijn bed gebeld worden ... een beetje rust is soms wel op zijn plaats!
PS: merci voor de negatieve beoordeling van mijn post...
Misschien moet deze persoon er toch eens bij stilstaan dat voor sommige beroepsredenen een prive-nummer echt wel een must is... of willen we eens wisselen voor enkele dagen?
Werk in diverse tijdzones over de hele wereld en zou dus omwille van dat vaak wisselen van tijdzones ook niet nog eens uit mijn bed gebeld worden ... een beetje rust is soms wel op zijn plaats!

PS: merci voor de negatieve beoordeling van mijn post...

- Goztow
- Administrator
- Berichten: 15063
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1673 keer
- Bedankt: 1450 keer
De laatste BGC technieker die langs kwam gaf zelf zijn nummer, zodat ik hem de dag erna kon opbellen als het niet werkte. Service!
De eesret die voor dat zelfde probleem kwam, die had het echter nie opgelost en had niks gegeven
.


- MClaeys
- Elite Poster
- Berichten: 6048
- Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 347 keer
Op die negatieve beoordeling moet je niet letten, waarschijnlijk een MV fan die niet tegen kritiek tegenover MV kan 

Waarom zouden de bedrijven daar hun tijd en geld in moeten steken? De ondersteuning is er standaard en een provider moet zich daar gewoon aan houden. Ook virtuele providers.De politie van Gent (en vermoedelijk ook andere steden) werkt met een soort VOIP systeem op hun gsm waardoor de oproeper het nummer van de centrale ziet als hij opgebeld wordt.
Het lijkt mij voor een Telecom bedrijf toch niet zo moeilijk om techniekers te voorzien van (budget)-smartphones met een VOIP-app en hen te laten bellen via het nummer van de helpdesk.
- krisken
- userbase crew
- Berichten: 19763
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
In mijn ogen een verkeerde vorm van service. Daags na de herstelling verwacht Belgacom dat de technieker zelf de klant terugbelt om te vragen of alles OK is. Dit moet hij ook rapporteren naar Belgacom toe (staat in WFM). Je kan een klant natuurlijk niet verplichten om altijd de gsm bij te hebben, daarom dat ik soms mijn gsm nummer van het werk (ik had aan mijn werkgever een aparte gsm en een aparte SIM kaart gevraagd, werk en privé dus volledig gescheiden) doorgaf aan de klant (via voicemail). Als de klant terugbelde kon ik deze ook als OK/NOK afmelden. Echter dient dit een uitzondering te zijn en slechts toegepast te worden als de klant in kwestie al een paar keer niet opnam.Goztow schreef:De laatste BGC technieker die langs kwam gaf zelf zijn nummer, zodat ik hem de dag erna kon opbellen als het niet werkte. Service!De eesret die voor dat zelfde probleem kwam, die had het echter nie opgelost en had niks gegeven
.
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- krisken
- userbase crew
- Berichten: 19763
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Het gaat over de VoIP dienst van mobile vikings, dus staat toch goed?
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti