Na mijn verbouwing kwam ik tot deze ontdekking:
ik had de kabel van mijn buitenantenne aangesloten op zo'n tv contactdoos die ik van de muuraansluiting van TN had geplukt. Gevolg was dat ik geen signaal binnenkreeg op mijn decoder. Ik dacht dat er iets mis was met de oude aansluitdoos maar met een nieuwe van Niko had ik hetzelfde probleem. Zo'n doos laat dus maar een bepaalde frequentie door??
Nu ben ik van plan mijn binnenkomend dvb-t signaal op te splitsen naar 3 aparte toestellen. Waar moet ik mee rekening houden bij het aankopen van een splitter?
dvb-t antenne signaal kan niet door tv-contactdoos
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
DVB-T gebruikt dezelfde frequenties / kanalen als de vroegere analoge zenders, dus daar kan het niet aan liggen.
De meeste DVB-T antennes hebben echter een voedingsspanning nodig, en deze spanning kan geleverd door de Tuner van moderne TV toestellen, of door de DVB-T set-top box.
Het kan zijn dat jouw muurcontactdoos deze gelijkstroom niet doorlaat ?
De meeste DVB-T antennes hebben echter een voedingsspanning nodig, en deze spanning kan geleverd door de Tuner van moderne TV toestellen, of door de DVB-T set-top box.
Het kan zijn dat jouw muurcontactdoos deze gelijkstroom niet doorlaat ?
Ik denk dat je goed moet nadenken hoe je de antenne van spanning gaat voorzien (vb externe voeding of power inserter, zo dicht mogelijk bij de antenne, op zolder ?) en de splitter dan achter het versterkte signaal.koekjesvreter schreef:Nu ben ik van plan mijn binnenkomend dvb-t signaal op te splitsen naar 3 aparte toestellen. Waar moet ik mee rekening houden bij het aankopen van een splitter?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 116 keer
- Bedankt: 18 keer
Heb je een versterker die gevoed moet worden?koekjesvreter schreef:Na mijn verbouwing kwam ik tot deze ontdekking:
Nu ben ik van plan mijn binnenkomend dvb-t signaal op te splitsen naar 3 aparte toestellen. Waar moet ik mee rekening houden bij het aankopen van een splitter?
Indien JA:
Mogelijkheid 1: 'n power inserter, en daarachter een "gewone" splitter. Geen enkele ontvanger geeft voeding.
Mogelijkheid 2: geen power inserter en daarachter een splitter met "power pass". Iedere ontvanger moet dan zijn eigen voeding geven.
Greetz
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
@vasoline: bedankt voor het antwoord. Heb net proefondervindelijk ontdekt dat het niet gaat met een gewone versterker en dat het dus idd met een power inserter voor een splitter moet gebeuren. Wel lastig dat die bijna allemaal met f-connectors werken ...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
Voor DVB-T heb je toch niet meer nodig dan twee blikjes en een stukje coax kabel?
Ik heb dat eens geprobeerd en dat werkt heel goed.
Enige nadeel: de vrouw des huizes moet wel de goede bierblikjes meebrengen...
Wat kan ik ontvangen met twee (lege) bierblikjes en een stukjes coax:
Ik heb dat eens geprobeerd en dat werkt heel goed.
Enige nadeel: de vrouw des huizes moet wel de goede bierblikjes meebrengen...
Wat kan ik ontvangen met twee (lege) bierblikjes en een stukjes coax:
- 5 TV zenders: Een, Canvas/Ketnet, Een+, Canvas+/Ketnet+, ActuaTV
- 12 versleutelde TV zenders
- 9 radio stations: Radio 1, Radio 2, Klara, Studio Brussel, MNM, Klara Continuo, Sporza, Nieuws+, MNM Hits
- 1 versleuteld info kanaal
- 7 versleutelde radio stations
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
- Bedankt: 143 keer
- Contacteer:
Originele poster had gemeld dat hij een buitenantenne heeft. Een buitenantenne zou toch beter moeten zijn dan de blikjesantenne binnen ...
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
Je kan de blikjesantenne ook buiten gebruiken.
Tevens kan je afhankelijk van de polarisatie je antenne horizontaal, verticaal of onder 45 graden plaatsen.
Een beetje tochtstrip op de blikjes is handig om ze netjes op hun plaats te houden in de buis.
Bron: http://www.camperforum.nl/viewtopic.php?f=10&t=8420626
Je kan in bovenstaande opstelling de coax natuurlijk ook rechtstreeks naar buiten brengen.
Zelfs met 20 meter coax (extern) werkt dit nog prima.
==============================
Afin, er zijn voor buiten diverse opstellingen mogelijk. De ene al wat duurzamer dan de andere ...
Bron: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=103609.0
Tevens kan je afhankelijk van de polarisatie je antenne horizontaal, verticaal of onder 45 graden plaatsen.
Een beetje tochtstrip op de blikjes is handig om ze netjes op hun plaats te houden in de buis.
Bron: http://www.camperforum.nl/viewtopic.php?f=10&t=8420626
Je kan in bovenstaande opstelling de coax natuurlijk ook rechtstreeks naar buiten brengen.
Zelfs met 20 meter coax (extern) werkt dit nog prima.
==============================
Afin, er zijn voor buiten diverse opstellingen mogelijk. De ene al wat duurzamer dan de andere ...
Bron: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=103609.0