Pagina 1 van 3
emotionele verhuurder
Geplaatst: 25 jan 2012, 20:01
door bambipower
Ik verhuur een klein gelijksvloersappartementje... en ik wil nu even mijn verhaal kwijt van de problemen die mijn nieuwe huurders ondervinden. Om eerlijk te zijn, ben ik hier weer emotioneel van aangedaan, waarom lees je verder....
Paar weken geleden vinden wij een nieuwe huurder. Omdat we al wat troubels hebben gehad, waren we nu op zoek naar een ouder persoon of koppeltje. Wat ons ook gelukt is. De mensen zijn gisteren beginnen verhuizen en vandaag was de dag van de grote spullen... toen zij hier kwamen kijken, had ik hen aangeraden om best belgacom te nemen. Alles is daar voor voorzien... behalve dan natuurlijk nog de box....
maarja, je kent oudere mensen, ze blijven vertrouwen op hun oude provider, wat toen natuurlijk nog integan was. Ondertussen is dat telenet.... andere methodes, waar ikzelf natuurlijk al wel van op de hoogte was.
Meneer die zeer hard sukkelt met zijn gezondheid wou dus in mijn verhuurappartementje terug hetzelfde, gewone analoge tv.... dus belt hij naar telenet en vraagt dat aan. Natuurlijk, zijn die helpdeskers daar getraind om digitale aan te smeren... en dat lukt hun natuurlijk ook.
"geen probleem meneer, dat kost u 14€ voor digital + 8€ voor de huur van uw kasje"
Wat ze er wel niet bijvertellen, is dat hij natuurlijk ook nog zijn gewone kabelaansluiting dienen te betalen (ik dacht een 170€/jaar), dat er ook nog een kost bijkomt om de kabel aan te sluiten, en dat telenet geen gevelboringen doet (zou hij zelf moeten doen, of door een of andere professional).
Omdat ik natuurlijk stront voel aankomen, zeg ik tegen 'coiske' dat hij moet oppassen want dat daar nog een heleboel extra kosten bijkomen. Meneer die al sukkelt met zijn gezondheid, zie ik al lijkbleek trekken, dus probeer ik dat maar zacht uit te leggen.
Omdat hij ook van zijn schoonzoon hoort dat de zaak niet te vertrouwen is... belt hij toch nog maar eens naar telenet en zegt hen dat er een paar mensen hem waarschuwen op extra kosten. Telenet verzekerd coiske, "u bent al klant, dus geen extra kosten enkel maar een kost van 50€ voor de verhuis"
Coiske belt mij, legt uit wat telenet hem wijsmaakt en lijkt echt tevreden. Toch probeer ik nogmaals coiske duidelijk te maken dat er dus ook nog boven die 14€+8€ nog een kabelaansluiting bijkomen en dat er ook nog een gevelboring komt en de aansluiting kabel 100€
Coiske, die het al supermoeilijk heeft met zijn gezondheid, daarboven ook nog eens op zijn leeftijd met een verhuis zit.... heeft het echt moeilijk. Ik voel wel dat hij mij graag heeft, maar zijn vertrouwen in zijn oude provider is wel sterk. Toch doet nogmaals coiske een belletje naar telenet..... en telenet verzekerd coiske : u bent oude klant, enkel maar 50€ verhuiskost zal u moeten betalen. Gevelboring geen probleem..... en ..... gratis kabel aansluiten.
Omdat ik echt voel dat die mens op zijn einde is, op, totaal op, van zijn huidige situatie denk ik 'ik zal het nu toch maar zo laten, sebiet krijgt hij iets'.
Dusja, vandaag was de big day.... de telenettechniekers komen op zijn zwaarste verhuisdag de kabel aansluiten. Versta mij in dit verhaal niet verkeerd, die telenettechnieker was een prima kerel, super zelf. Maar het probleem begint : technieker zegt : oei, hier moet nog een gaatje geboord worden.... en dat doen wij niet. Dat moet u laten doen door iemand anders. Ik, die er vlak boven woon, wordt er dan toch maar even bijgehaald.
Ik wil hier helemaal niets slecht zeggen van de technieker, want uiteindelijk zijn zij het die altijd de stront van telenet over zich krijgen. Dus doe ik mijn verhaal aan die technieker. Technieker verstaat mij superieur..... ik zie zelfs aan zijn gezicht dat hij al medelijden krijgt met coiske.
Volgende probleem volgens technieker. Die kabel sluiten wij niet aan, u woont in het integan gebied, dat is voor integan ..... oeh, zeg ik, integan is nu toch van telenet? Ja, klopt zegt hij, maar de aanvragen gebeuren toch nog altijd via integan. Hmmm, ik vraag dan, naar wie moet coiske dan bellen? Ah, naar telenet.....
Hallooooooo, denk ik dan, natuurlijk 'denk ik' dat, want die technieker kan er niets aan doen.. Ok, zeg ik tegen die technieker. Ik vraag hem : wil jij nu aub eens eerlijk zijn tegen coiske en hem vertellen wat nu zijn digitale tv hem gaat kosten. Technieker geeft mij gelijk 14€+8€ daarboven nog een kabelaansluiting , daarboven nog 100€ voor die kabel aan de muur en daarboven nog 50€ verhuiskost.
Coiske ligt nu plat in zijn bed... kapot. En ik zit hier nu met tranen in mijn ogen, ook emotioneel kapot. Ocharme coiske...
Morgen ga ik mijn echtgenoot laten bellen naar telenet, want coiske moet natuurlijk geen telenet meer hebben, maar moet nog wel zijn analoog van zijn vorig adres opgezegd krijgen, en zou graag van dit verhaal afkomen, zonder dat er nog een spookfactuur komt van de nu voor niets gestuurde technieker.
ps en edit : momenteel ben ik nog zo hard emotioneel aangedaan, dat ik wsl nog detailtjes vergeet... zoals dat meneer nog zo een dikke tv heeft etc.... komt wel nog, dat er nog een comfortinstallatie bijkomt etc
Re: emotionele verhuurder
Geplaatst: 25 jan 2012, 20:12
door krisken
What a kind of story...
Bij zo verhalen begin ik echt zin te krijgen om dergelijke bedrijven te bellen, te waarschuwen dat "dit gesprek opgenomen zal worden" (dat doen zij tenslotte ook) en dat dan gebruiken tegen hun bij eventuele geschillen. Het is niet aan ons om hun producten uit het hoofd te kennen, het is aan hun om ons een correcte prijsopgave te geven!
Re: emotionele verhuurder
Geplaatst: 25 jan 2012, 20:30
door woutervh
Ja, zoals reeds eerder gesteld zijn het vooral de ouderen die de dupe zijn van de digitalisering van de tv en die door het bos de bomen niet meer zien.
Toch enkele bemerkingen:
- Er zijn GEEN extra maandelijkse kosten tov een analoge aansluiting. Dus waar vroeger jaarlijks in uw geval €170 betaald werd, wordt dit nu gewoon maandelijks betaald (die €14). Dit wordt dus niet dubbel betaald. Het enige verschil is een maandelijkse afbetaling ipv een jaarlijkse.
- Of Coiske nu Telenet analoge tv of digitale tv wenste, die gevelboring en aansluiting op het net moet er zowiezo komen.
- Enja, die digicorder huur is natuurlijk wel maandelijks, maar daar heeft mijnheer zich laten overhalen... Hierbij zou ik zeggen, indien Coiske digitaal wenst, op sommige plaatsen kun je als nieuwe digitale klant een gewone digibox kopen voor €1. Activering van €50 blijft dan wel, maar de maandelijkse huur is er dan wel niet. Hiervoor moet je wel zelf naar Telenet bellen en er specifiek achter vragen.
Of anders toch gewoon analoog blijven kijken hé...
(Maar bekom nu eerst maar een beetje alletwee

)
Re: emotionele verhuurder
Geplaatst: 25 jan 2012, 20:34
door krisken
Laten overhalen? Neen opgedrongen heeft dit. Zie een ander topic hier in hetzelfde forum : eerst doen ze alsof ze geen analoge tv meer doen en als je 50 keer hebt gebeld en als je iemand hebt die zijn job serieus neemt, blijkt dat dit wel kan...
Re: emotionele verhuurder
Geplaatst: 25 jan 2012, 20:42
door Goztow
Coiske zou misschien beter een DVB-T zenderke kopen voor 60 € en voor zijn laatste jaren genieten van den BRT in digitale kwaliteit. Succes ermee

.
Re: emotionele verhuurder
Geplaatst: 25 jan 2012, 20:49
door a3ke
Och , rij eens met mij of TiTanium mee paar dagen , dan zal je nog ergere zaken en dingen tegenkomen ...
Re: emotionele verhuurder
Geplaatst: 25 jan 2012, 21:09
door krisken
a3ke : ook lifttechnieker?
Re: emotionele verhuurder
Geplaatst: 25 jan 2012, 22:06
door bambipower
ok, ik geraak ondertussen weer op mijn plooi.... dus ga ik ook nog paar dingen aanvullen.
Toen ik 'stront' voelde aankomen, ben ikzelf op het internet gaan zoeken achter informatie over die gevelboringen en aansluiting.
Ik heb toen 6 verschillende pdf's gevonden, met telkens een andere uitleg. In de ene vragen ze een houten plaat van 50X50; een andere 40X50; in de ene niets over gevelboringen, de andere wel (dus moet door iemand anders gebeuren) etc etc etc. En dan vond ik ook nog een pagina voor 'verhuizers' waar ook nog verwezen wordt naar een confortinstallatie (75€). Of nog een duurdere zelfs...
Had ik toen 1 deftig bestand gevonden, dan had ik met dat bestandje naar coiske kunnen gaan, en hem alles laten lezen. Maar wat moest ik nu doen? Hem er 6 laten zien, en die pagina? Je voelt het al aankomen : dat maakt die mens enkel nog meer verwarder.
Blijkbaar ben ikzelf mis geweest doordat ik dacht dat er ook nog een kabelaansluiting van ong 170€/jaar bijkwam, maar wat wil je.... ook ik ben door 6 verschillende pdf's gegaan, en alhoewel ik altijd alles goed gevolgd heb, geraak ik ook verward.
Ik word er bloednijdig van dat overheden geen actie ondernemen, tegen deze m-praktijken....
Re: emotionele verhuurder
Geplaatst: 25 jan 2012, 22:33
door TiTanium
Doordat er een coax-aansluiting in huis komt (en jij achteraf vermelden dat er kabel eveneens beschikbaar is); pluk jij mee de vruchten hiervan. Wat misschien dan niet slecht is als verhuurder, is om eventueel die gevelboring zelf te doen/bekostigen. Denk dat coiske daar al wat minder bleek van wordt en dat hij toch zijn tvtje heeft, waar hij naar kan kijken.
EDIT: Bij men neef heeft huisbaas/huurder dat 50/50 gedaan. Wat misschien ook een haalbare kaart is.
EDIT2:
a3ke schreef:Och , rij eens met mij of TiTanium mee paar dagen , dan zal je nog ergere zaken en dingen tegenkomen ...
Feit

Re: emotionele verhuurder
Geplaatst: 25 jan 2012, 22:48
door bambipower
dat zou ik zeker allemaal graag doen titanium. Als ik geld teveel had, kreeg hij een deel...
maar coiske heeft de sleutels van hier al 14dagen en betaald pas vanaf volgende week. Tevens geraak ik er niet van overtuigd dat telenet een meerwaarde geeft aan mijn woning, integendeel zelfs.... want een halve vierkante meter bakskes in mijn nieuw totaal gerenoveerd appartement vind ik geen meerwaarde. Al zeker niet, omdat telenet nu ook niet echt goedkoop is. Omdat er in mijne gevel gaat geboord worden etc.... Wie gaat dat allemaal herstellen, als coiske er niet meer is, en de volgende iets anders wil? Of als hij later ineens fiber wil

Ook was ik speciaal op zoek naar een ouder iemand om minder 'last' te hebben en geef ik het ook al een een schappelijke huur (aan anderen kan ik gemakkelijk meer vragen). Ik had hem ook vanaf het begin belgacom aanbevolen. En heb geholpen in zijn verhuis.
Er zijn ergens grenzen, ook voor mij. En jammer genoeg moet ik die zelf betalen.
Vooral met centjes moet ik ook voorzichtig zijn.
Ik kan bvb ook niet voor mijn huurders een schotel plaatsen zodat ze sateliet kunnen kijken? Zelf ben ik zelf nu ook zonder tv... enkel nog dvb-t en free to air zenders.
Re: emotionele verhuurder
Geplaatst: 25 jan 2012, 22:50
door krisken
die bakskes zijn enkel nodig als coiske digitale tv gaat nemen. Niet bij analoge tv.
Re: emotionele verhuurder
Geplaatst: 25 jan 2012, 23:00
door Tim.Bracquez
woutervh schreef:maar daar heeft mijnheer zich laten overhalen...
Spijtig genoeg is dit niet zijn fout, ikzelf heb de telefoniste(meerdere keren zelfs moeten bellen etc) bij wijze van spreken door de telefoon moeten sleuren om
geen digitaal te hebben. Na het overlopen had die dan toch nog digitaal erbij gezet. Sorry maar ze weten maar al te goed dat ze verkopen halen bij zo'n mensen.
Het is voor een bedrijf niet altijd makkelijk om een balans te vinden tussen mensen helpen en ze afpersen... echter telenet doet het helemaal fout heb ik al willen merken.
Re: emotionele verhuurder
Geplaatst: 25 jan 2012, 23:01
door bambipower
Dat weet ik krisken, maar telkens coiske belt met telenet eindigt hij met een digitaal abbonement.....
Hij is dus niet sterk genoeg om de getrainde helpdeskers te doorstaan.
Ik vind dus niet dat nu de rollen omgedraaid moeten worden : hij belde voor analoog, en kreeg digitaal....
Uiteindelijk zijn we hier over een oude zieke mens bezig, waarbij dit allemaal boven hun petje is. Een beetje menselijkheid van telenet zijn kant is ook wenselijk.
Re: emotionele verhuurder
Geplaatst: 25 jan 2012, 23:04
door Tim.Bracquez
Hij is dus niet sterk genoeg om de getrainde helpdeskers te doorstaan.
Geloof me, dat is niet makkelijk bij telenet. Zelfs zo erg dat ze (liegen) zeggen dat ze dit niet meer kunnen leveren (analoog) zodat je toch digitaal neemt.
Re: emotionele verhuurder
Geplaatst: 25 jan 2012, 23:05
door krisken
Een goeie tip : bestel analoge TV en laat alles opstellen. Zeg duidelijk dat je GEEN digitale tv wilt. Als de technicus komt en hij wilt beginnen met digitale tv te installeren...zeg maar dat je duidelijk enkel analoge tv hebt gevraagd. Eventueel sta coiske bij als die technicus afkomt.
Re: emotionele verhuurder
Geplaatst: 25 jan 2012, 23:06
door duizend
Tja, verkeerd aangepakt dat telefoontje ...
elke helpdesk werkt volgens een aantal voorgekauwde scripts
Het is de kunst om
1. het gesprek te sturen dat je met het juiste script vertrekt
2. je verder aan het script te houden
3. er zo voor te zorgen dat je kwaliteitsopvolging aan de lijn krijgt
Ongeacht wat je wil bekomen: je start steeds als volgt :
Hallo telenet, kan je mij zeggen hoe ik het abonnement moet opzeggen en of ik nog lang onder contract zit.
Vanaf dan stopt het verkoopsscript, waarbij ze je zoveel mogelijk willen verkopen en ga je naar het script waar ze de klant willen houden
Gewoonlijk komt de vraag dan : Waarom wil u eigenlijk weg ?
En dan doe je je uitleg wat je eigenlijk wil bekomen: tja ik verhuis en dus moet ik telenet opzeggen
zij zullen je overhalen om niet op te zeggen maar om het abbo te verhuizen
En dan is het aan jou om te onderhandelen naar een oplossing die gratis is voor jou (verhuis+ boren+decoder+activatie+wathever)
De helpdeskmedewerker mag je dat volgens zijn script echter niet geven.
Dus laat je het gesprek een tijdje duren (belangrijk!!!!)
Als je voelt dat de rek er uit is sluit je af met
Tja als dat niet gratis kan en als jullie dat niet schriftelijk willen bevestigen verbind mij dan maar door met iemand die de opzeg kan afhandelen.
99% kans kom je bij dienst kwaliteitsopvolging terecht en die geven je wat je vraagt als je wil blijven en sturen een schriftelijke bevestiging
je doet nogmaals je verhaal en case closed
en indien het misloopt hang je op en je belt gewoon opnieuw
Re: emotionele verhuurder
Geplaatst: 25 jan 2012, 23:10
door Tim.Bracquez
@Duizend: Ze zijn nu net iets beter in die dingen en zeggen vaak bij nieuwe aansluitingen dat ze jou niet kunnen helpen en ze leggen voor jou af... (niet dat ze afleggen maar sluiten het gesprek)
Naar mijn idee komt dit omdat ze weten dat je naar hun belt dus al keuze hebt gemaakt om niet naar Belgacom te gaan (kans is groter hé) dus dan kunnen ze dit zo uitspelen
Verhuis, nog geen ervaring mee, mogelijk werkt jouw techniek daarin wel, maareeuh het zou toch eenvoudiger moeten kunnen?
Re: emotionele verhuurder
Geplaatst: 25 jan 2012, 23:42
door duizend
Bij een nieuwe aansluiting werkt dit inderdaad niet
Je kan dan het argument van op te zeggen immers niet gebruiken.
Ook als je nog maar een jaar of twee klant bent is het moeilijk.
Maar als je al enkele jaren klant bent ...
works every time (downgraden abbo, nieuwe digicorder als hij kapot is en al uit garantie, verhuizen, installatiekosten, activatiekosten, herinneringskosten factuur...)
de truuk is om gefrustreerd genoeg te klinken zodat ze geloven dat je echt wil overschakelen "omdat het niet anders kan" en het gesprek lang genoeg te rekken !!!!
En dat het simpeler kan ...
ja natuurlijk maar hun huidige manier van werken brengt zo goed op

Re: emotionele verhuurder
Geplaatst: 26 jan 2012, 02:07
door q-tec
Ik heb al meermaals ondervonden dat het veeeeeeeeeeel gemakkelijker om gewoon naar een PC winkel te gaan en daar uitleggen wat je precies nodig hebt: zij zijn op de hoogte en zijn (meestal) eerlijk.
Via de telefoon bestellen oeioei ook maar een klein beetje afwijken van hun "standaard" en ze slaan in paniek! Tot 3* toe geprobeerd om een niet draadloze modem te bestellen "dat gaat niet" "Dan komt telenet er niet in" dan maar naar de pc winkel....
En bij oudere mensen hebben ze meestal vrij spel, tv was eens defect bij de grootmoeder ze belt daarvoor en ze proberen haar een internet aansluiting aan te praten intussen

gelukkig gaat ze er niet op in wegens geen interesse...maar dat vind ik maar zielig van telenetverkopers.
Re: emotionele verhuurder
Geplaatst: 26 jan 2012, 07:11
door Heronic
Collega zijn adapter van zijn modem was kapot. Die is vervangen + hij heeft digitale tv met huurdigicorder. Heeft al gevloekt dat hij zich dat laten aansmeren heeft.
Re: emotionele verhuurder
Geplaatst: 26 jan 2012, 08:20
door woutervh
Aanleg aansluitkabel & werken op privédomein (Integan
http://www.integan.be/contact.html)
Aanleg aansluitkabel: 03-8200 315 of contacteer ons via dit webformulier
Bekabelingswerken op uw privédomein: 03-8200 315 of contacteer ons via dit webformulier
Zoals reeds eerder gesteld zou ook ik zeker zorgen dat deze voorzien wordt. Het kan maar een meerwaarde betekenen voor uw huurhuis. Prijzen vindt ik niet onmiddellijk terug. Extra "bakjes" heb je niet nodig, dus ook niet die houten plaat.
Heb je Coiske ook verteld dat hij voor BelgacomTV €19.5 / maand + de kosten van een telefoonlijn moet betalen? En dat hij zal moeten leren werken met een belgacom digibox ook (succes!)?
Eenvoudigste oplossing in jullie geval is IMHO inderdaad gewoon zorgen dat die distributiekabel binnenkomt, en dat Coiske zijn televisie kan gebruiken zoals hij gewoon was. En gewoon afzien van heel dat digitaal gedoe. Misschien best eens langsgaan in een telenet shop of center (
http://telenet.be/431/nl/thuis/internet ... /verdelers). Aan de telefoon weten ze toch meestal van toeten noch blazen en volgen ze gewoon een flowchart...
Oja, en probeer niet té emotioneel te worden, emoties zijn slechte raadgevers...
Succes
Re: emotionele verhuurder
Geplaatst: 26 jan 2012, 09:06
door Telenet
bambipower,
Ik zou dit graag verder willen onderzoeken. Kun je meneer zijn klantennummer of het adres doorsturen via een PB?
Re: emotionele verhuurder
Geplaatst: 26 jan 2012, 10:39
door bambipower
@woutervh zeer bedankt, ik heb telefonisch contact opgenomen met hun en informatie ingewonnen. Ik heb nog niets beslist omdat ik natuurlijk niet zelf kan beslissen uit naam van coiske
@charlotte, ik heb u het klantennummer doorgestuurd. Alvast bedankt, ik wacht uw antwoord af alvorens ik alles met coiske ga bespreken.
Re: emotionele verhuurder
Geplaatst: 26 jan 2012, 13:14
door krisken
woutervh schreef:
Heb je Coiske ook verteld dat hij voor BelgacomTV €19.5 / maand + de kosten van een telefoonlijn moet betalen? En dat hij zal moeten leren werken met een belgacom digibox ook (succes!)?
Bij belgacom de kosten van een telefoonlijn betalen? Je kan perfect tv only nemen hoor.
En werken met belgacom decoder is even moeilijk/makkelijk als werken met de digicoder/digicorder van Telenet...
Re: emotionele verhuurder
Geplaatst: 26 jan 2012, 13:24
door bambipower
ik heb ondertussen coiske nog even gesproken. Het is zo dat coiske zelf ook wel wat verkeerd is geweest. Hij heeft naar telenet de allereerste keer gebeld, aan de hand van een foldertje dat hij waarschijnlijk in zijn bus heeft gekregen waarbij het gaat over digitale tv
Coiske zal zich niet bewust geweest zijn, wat digitale tv is. Voor die mensen is tv = tv
Over belgacom had ik coiske inderdaad ook gesproken, en heb hem inderdaad vermeld dat je voor belgacomtv ook een classiclijn nodig hebt. Tenminste, zo lees ik het zelf op de website van belgacom : "* Deze prijs geldt voor klanten die een vaste telefoonlijn Classic hebben van € 19,65/maand."
http://www.belgacom.be/belgacom/be-nl/p ... tions.page?
over tv-only vind ik op hun website niet zo heel snel iets terug. Wat zijn daar dan de prijzen van?
Re: emotionele verhuurder
Geplaatst: 26 jan 2012, 13:59
door woutervh
krisken schreef:woutervh schreef:
Heb je Coiske ook verteld dat hij voor BelgacomTV €19.5 / maand + de kosten van een telefoonlijn moet betalen? En dat hij zal moeten leren werken met een belgacom digibox ook (succes!)?
Bij belgacom de kosten van een telefoonlijn betalen? Je kan perfect tv only nemen hoor.
En werken met belgacom decoder is even moeilijk/makkelijk als werken met de digicoder/digicorder van Telenet...
Ik bedoel wel hun "classic line" hé, dus de kabel die effectief binnenkomt. Niet de telefonie... Volgens mij moet je toch altijd deze telefoonlijn betalen? Of ben ik mis?
Re: emotionele verhuurder
Geplaatst: 26 jan 2012, 14:54
door bambipower
ik probeer belgacom telefonisch te bereiken voor inlichtingen.
Blijkbaar, krijg ik de keuze uit 4 mogelijkheden, waarvan geen enkele voldoet aan hetgeen voor mij past.
- belt u voor uw eigen nummer
- belt u voor een ander nummer
- wenst u klant te worden
- bent u al klant maar kent uw nummer niet
geen enkele is voor mij, want ik wens alleen maar informatie...
Ik kies dus voor 2, en dan vraagt hij : toets het telefoonnr in...
en coiske heeft geen telefoonlijn.
Re: emotionele verhuurder
Geplaatst: 26 jan 2012, 15:10
door Joe de Mannen
Dan wenst u klant te worden zeker... je zal er toch nog wel neen tegen kunnen zeggen in een later menu
J.
Re: emotionele verhuurder
Geplaatst: 26 jan 2012, 15:30
door Jelly
Probeer eens "Charlotte" online support van Telenet te contacteren.
Kan hier via Userbase alsook via Twitter: @Telenet
Deze mensen zijn zeer competent en reageren correct, met opvolging van hun kant.
update: blijkbaar niet heel de topic gelezen, excuses
Re: emotionele verhuurder
Geplaatst: 26 jan 2012, 15:48
door philippe_d
woutervh schreef:Ik bedoel wel hun "classic line" hé, dus de kabel die effectief binnenkomt. Niet de telefonie... Volgens mij moet je toch altijd deze telefoonlijn betalen? Of ben ik mis?
Bedoel je de (éénmalige) kosten om een telefoonlijn binnen te trekken ?
Of bedoel je de abonnmentskosten voor de lijn ?
In het laatste geval:
- - heb jij gelijk, als je schrijft dat je bovenop de 19.50 EUR/maand nog de kosten moet betalen voor je Classic lijn (19.65 EUR/maand)
- heeft krisken waarschijnlijk ook gelijk dat je Belgacom TV (Comfort) kan krijgen zonder telefoonlijn, maar .... dan betaal je een stuk meer (en is het duurder dan een Pack met telefonie).
PS.
Vroeger stond er bij "Voorwaarden" volgende tekst:
Belgacom TV Comfort kost € 18,50/maand, Belgacom TV Favorite € 27,50/maand en Belgacom TV Intense € 36,50/maand voor klanten een vaste Classic-lijn van € 19/maand, hetzij een totaal van € 37,50/maand voor Comfort, € 46,50 voor Favorite en € 55,50 voor Intense, ......
.... waarbij elk element afzonderlijk kan worden aangekocht voor de respectieve prijs van € 19 voor de vaste Classic-lijn, € 27,35 voor Belgacom TV Comfort, € 36,35 voor Favorite, en € 45,35 voor Intense, en euro 6/maand voor de huur van de decoder.
Deze laatste zin, dat je het ook kan krijgen zonder telefoonlijn, is verdwenen op hun Website sedert de recente prijsverhogingen. Dus ook de prijs van Belagcom TV zonder telefoon ??
Re: emotionele verhuurder
Geplaatst: 26 jan 2012, 15:57
door solid-killer
Als jij er vlak boven woont, en jij hebt belgacom TV, waarom sluit je dan geen compromis ? jij huurt een 2e decoder en onderverhuurt hem aan coiske.
Zo moet hij geen 2e belgacom laten installeren.
Re: emotionele verhuurder
Geplaatst: 26 jan 2012, 16:03
door bambipower
Ik begin het allemaal een beetje op te geven. Kben aan het overdenken om de humo toch eens te contacteren.
En een mailtje naar quickie te sturen, of hij aub voor coiske goedkoop tv kan regelen : met één, vtm, vt4 is hij tevreden.
Tliefst dan toch niet meer dan 20€/maand zonder dat hij eerst een paar honderd € installatiekost krijgt....
Ik heb zelf maar dvb-t en nog de free to air zenders op sateliet

, want ik ben al langer dat gedoe beu...
Re: emotionele verhuurder
Geplaatst: 26 jan 2012, 16:19
door philippe_d
Beetje geduld he, Charlotte zou het toch nakijken ? Geef de mensen wat tijd
- Dat je een éénmalige kost zal hebben, als de kabel er nog niet ligt, zal je wellicht niet kunnen vermijden. Tenzij Charlotte hier ook iets kan regelen.
- Maar wat er
zeker mogelijk moet zijn, is om gewoon verder analoge TV te hebben, zonder decoder en de bakskes. Dat is het minste wat Charlotte moet kunnen regelen ! Hou er wel rekeing mee dat ze analoog aan het afbouwen zijn, en dat misschien tegen het einde van het jaar wel 50 pct van de zenders zal verdwenen zijn.
Re: emotionele verhuurder
Geplaatst: 26 jan 2012, 16:27
door bambipower
ik weet het philippe
Charlotte is mijn laatste hoop
Maar ondertussen ligt coiske hier op zijn bed, naar plafond te turen. Af en toe speelt hij nog wat oude vhs banden, maar die hebben niet veel meer nodig of ze geraken uitgerokken.
Ik wacht nog wel een paar dagen

Re: emotionele verhuurder
Geplaatst: 26 jan 2012, 16:30
door krisken
Quickie zal niks meer kunnen regelen voor je hoor...
Re: emotionele verhuurder
Geplaatst: 26 jan 2012, 16:51
door iceke
Waarom denkt iedereen toch altijd dat Telecombedrijven non profit organisaties zijn ?
Re: emotionele verhuurder
Geplaatst: 26 jan 2012, 17:16
door bambipower
@iceke
daar gaat het eigenlijk niet over.... tmoet wel nog betaalbaar blijven. Ook was er van in het begin beloofd dat coiske enkel maar 50€ kost zou aangerekend worden, dat een muurboring geen probleem is, en de aansluiting van 100€ ook gratis. Tenminste, dat verteld coiske me toch...
Ook had hij toen digitale tv, waarbij volgens mij toch ook weer die comfortinstallatie noodzakelijk is voor een ouder iemand?
Ook hadden ze iemand van telenet langsgestuurd, terwijl hij eigelijk iemand van telenetintegan nodig had.
Coiske had het op zich dus volgens mij wel redelijk goed geregeld, al slaagt hij alles door elkaar. Hij zou de dag dat hij verhuisd was al terug tv hebben gehad.
Non profit zijn ze inderdaad niet. Maar duidelijkheid mis ik ook wel... en dat telt niet alleen voor telenet.
Re: emotionele verhuurder
Geplaatst: 26 jan 2012, 17:37
door TiTanium
iceke schreef:Waarom denkt iedereen toch altijd dat Telecombedrijven non profit organisaties zijn ?
Tuurlijk moeten die bedrijven winst maken, maar die bedrijven moeten de mensen niet in het zak zetten en geen dingen aansmeren die ze niet vragen...!
Re: emotionele verhuurder
Geplaatst: 26 jan 2012, 17:46
door iceke
Laat ons eerst duidelijk zijn, ik heb Telenet aandelen maar geen Telenet producten.
Dan, als bedrijf probeer je je product te verkopen waar je het meeste winst op maakt en dat is in het geval van Telenet digitale tv. Er is dus niks mis met het promoten van dat product. Verder kan je niet verwachten dat Telenet telkens reclame gaat maken met en de prijs en de aansluiting en de activatie en de weet ik veel.
Wat ik wel van de Telenet helpdesk verwacht is dat ze op zijn minst de juiste prijs van dat alles kunnen meedelen, en daar wringt het schoentje meestal.
Ga naar een reseller die wel op de hoogte is en je hebt zo'n zever niet meer voor in de toekomst.
Zielig Coiske interesseert me niet...
TiTanium schreef:Tuurlijk moeten die bedrijven winst maken, maar die bedrijven moeten de mensen niet in het zak zetten en geen dingen aansmeren die ze niet vragen...!
??? Het zijn geen non profit organisaties, dat is nu juist wat ik bedoel. Tuurijk moet Telenet en Belgacom zijn klanten proberen een te hoog abbonement aan te smeren, dat is in elk bedrijf zo. Heb jij een tv zonder CI ? Heb jij een wagen zonder teveel opties ? enz.
Re: emotionele verhuurder
Geplaatst: 26 jan 2012, 20:30
door raf1
iceke schreef:Verder kan je niet verwachten dat Telenet telkens reclame gaat maken met en de prijs en de aansluiting en de activatie en de weet ik veel.
PARDON? Ga jij hier nog wat de
ILLEGALE PRAKTIJKEN van Telenet zitten verdedigen of wat?
De wet is zeer duidelijk, maar wordt blijkbaar niet toegepast!
Wet betreffende marktpraktijken en consumentenbescherming schreef:
Afdeling 2. — Prijsaanduiding
Art. 5. § 2. Elke onderneming die aan de consument homogene diensten aanbiedt, moet de prijs hiervan
schriftelijk, leesbaar, goed zichtbaar en ondubbelzinnig aanduiden.
Art. 6. De
aangeduide prijs moet de door de consument
totaal te betalen prijs zijn, waaronder is begrepen : de belasting over de
toegevoegde waarde, alle overige taksen en
de kosten van alle diensten die door de consument
verplicht moeten worden bijbetaald.
Art. 7. De prijzen voor consumenten moeten minstens in euro vermeld worden.
Art. 8.
Elke reclame voor consumenten
die gewag maakt van een prijs moet die vermelden overeenkomstig de voorschriften van de artikelen 6 en 7