"Moet" naar telenet, heb advies nodig

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
wyvernshill
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 17 okt 2006, 12:05

Beste,

Ik was trouwe klant bij Dommel en ondanks de horror verhalen heb ik in 6 jaar nooit problemen gehad (cityconnect leuven).
Ik ga binnenkort verhuizen naar de naamsesteenweg in Heverlee (naar de E40 brug toe) en wat merk ik ....

Belgacom kan geen vdsl2 aanbieden, Belgacom kan geen ADSL aanbieden (te ver van de centrale 3+Km), de snelheden zouden te laag zijn.
M.a.w. Ik kan geen dommel meer nemen of een adsl/vdsl provider zonder een slechtere verbinding (3Mbit) te hebben dan vroeger (12 Mbit).

Ik heb dus geen enkel ander alternatief dan naar Telenet te gaan.

Ik ben iemand die maandelijks +- 200 a 300 GB verbruik, soms al eens een uitschieter naar 400 a 500 GB.
Helaas kan ik dit enkel indien ik fibernet XL neem.

Raden jullie aan om meteen naar fibernet XL te gaan of eventueel naar gewone fibernet te gaan 50Mbit/100GB en dan met volumeblokken te werken.
Ik kan op de site van telenet geen tarieven voor volumeblokken terugvinden. Ze geven je wel de info dat je je volumeblokken betaald ongeacht of je ze effectief gebruikt hebt.
Ook weet ik niet hoe groot elk volumeblok is ...

Is er iemand in Heverlee die me ongeveer kan zeggen wanneer je grootverbruiker bent als je voornamelijk 's avonds alles download en vanaf 22:00 tot +- 07:00 ?
Gebruikersavatar
crosserke
Member
Member
Berichten: 88
Lid geworden op: 05 dec 2010, 13:53
Locatie: Beringen
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 5 keer

Onderaan op deze link is de extra volume kost terug te vinden.
http://telenet.be/2985/nl/thuis/interne ... s/fibernet
Windows 10--- WIGO 9GB--- Wireless modem 3.0 all in one CH6643E--- Google Chrome Browser--- Avira Antivir--- Honda VFR 1200X.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

wyvernshill schreef:Ik heb dus geen enkel ander alternatief dan naar Telenet te gaan.

En daarom zou Telenet net als Belgacom zijn netwerk moeten open stellen... Maar er zijn jammer genoeg partijen die daar anders over denken
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Ik moet zeggen dat het mij verbaast : een steenweg en geen vdsl2 beschikbaar.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

Zo ken ik nog minstens één steenweg. :wink:
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

de Middeleeuwsesteenweg :lol:

Nu even serieus, op basis van welke informatie besluit je dat het niet mogelijk is.
De digitale tv check?
Probeer eens wat andere huisnummers , zoals bijvoorbeeld je buren, 5 huizen verder,...
Contacteer desnoods de helpdesk.
Doe eens een controle via edpnet, scarlet,...
(in het verleden zijn er nog al verschillen geweest hoor)

Edit:
Zo komt nummer 100 in aanmerking via edpnet :wink:
Laatst gewijzigd door honda4life op 24 jan 2012, 12:51, 1 keer totaal gewijzigd.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
wyvernshill
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 17 okt 2006, 12:05

Helaas, idd en grote steenweg en geen vdsl2. We zitten er erg dicht bij heverlee bos (+- 200 Meter) en waarschijnlijk wil men daarom er niet in investeren.

Maar bon, ben ik beter af met Fibernet XL en moet ik gewoon hopen dat ik 200 a 400 gb per maand kan downloaden. Of zal ik dan meteen als grootdownloader geflagd worden ?

Als ik al iets moet downloaden begin ik meestal tussen 18:00 en 08:00 's morgens.

P.S. als ze je snelheid limiteren val je dan volledig op 512kb op krijg je toch nog minstens 1Mb en is 512 enkel bij uitzondering ?
Want met 512kb kan je echt NIETS meer doen. En wanneer halen ze je daar weer af ?

@ honda4life Ik heb de checks geprobeerd bij belgacom en dommel en beide geven aan dat het niet kan. ook telefonisch bevestigde dommel dat ze daar geen vdsl lijn konden aanbieden.
pumans
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 17
Lid geworden op: 10 jan 2012, 13:49
Bedankt: 5 keer

Hierbij vind je de volledige uitleg.

http://telenet.be/2684/nl/thuis/shakes/ ... t-xl-shake


ofwel
http://telenet.be/2688/nl/thuis/interne ... ibernet-xl

Verlaagde snelheid bij Fibernetxl niet altijd van toepassing.
Wanneer surf ik met verlaagde snelheid?


Internetabonnement met vrij downloaden = Fibernetxl


De permanente verlaging van snelheid (smallband-principe) is niet meer van toepassing bij vrij downloaden.

Zelfs als je op een bepaald moment als ‘grootverbruiker’ (bij buitensporig volumeverbruik) zou worden opgemerkt, zal Telenet de snelheid hooguit tijdelijk (tot aan je volgende aanrekeningsperiode) en ALLEEN in de allerdrukste periodes aanpassen in functie van de netwerkbelasting. Je krijgt daarvan op voorhand een verwittiging per e-mail en via een bericht in je internetbrowser.

Je beschikt altijd over een minimum gegarandeerde snelheid van 512 Kbps, voldoende voor de belangrijkste internetactiviteiten zoals e-mailen, sociale netwerking, surfen,… en opzoeken.

Het merendeel van de tijd surf je ook als ‘grootverbruiker’ nog met volledige snelheid en kun je volop downloaden.
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

P.S. als ze je snelheid limiteren val je dan volledig op 512kb op krijg je toch nog minstens 1Mb en is 512 enkel bij uitzondering ?
Want met 512kb kan je echt NIETS meer doen. En wanneer halen ze je daar weer af ?


Downloaden bij telenet in de groene uren (1am to 8am)
De eerste dag dat ik op grootverbruiker sta is het letterlijk 1mbps maar de volgende dagen ook weekends 2a4mbps en 0.2 upload.
Meestal sta je dan op full speed tot 16uur in de week en weekend tot 12u
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Wireless Antwerpen zit daar in de buurt ;-)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

wyvernshill schreef:Maar bon, ben ik beter af met Fibernet XL en moet ik gewoon hopen dat ik 200 a 400 gb per maand kan downloaden. Of zal ik dan meteen als grootdownloader geflagd worden ?

Als ik al iets moet downloaden begin ik meestal tussen 18:00 en 08:00 's morgens.

Je kan ook een Business abo nemen met een vast volume van 250, 1T of 2T

http://telenet.be/business/nl/small/internet-b
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

wyvernshill schreef:Helaas, idd en grote steenweg en geen vdsl2. We zitten er erg dicht bij heverlee bos (+- 200 Meter) en waarschijnlijk wil men daarom er niet in investeren.
@ honda4life Ik heb de checks geprobeerd bij belgacom en dommel en beide geven aan dat het niet kan. ook telefonisch bevestigde dommel dat ze daar geen vdsl lijn konden aanbieden.


Waarschijnlijk geef je een (nieuw) adres in dat niet in het systeem zit, maar er ligt weldegelijk VDSL2 op de Naamsesteenweg in Heverlee! Wandel eens naar de hoek van de Huttelaan en stel vast dat er daar een ROP-straatkast staat!

Je zal dus eerst gewoon een voortijdige installatie moeten aanvragen bij Belgacom, dan wordt het nodige gedaan om het koperpaar in je (nieuwe) woning binnen te brengen zonder abonnementsverplichting.
http://www.belgacom.be/belgacom/be-nl/p ... build.page
wyvernshill
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 17 okt 2006, 12:05

Heb zonet contact opgenomen met Belgacom, men bevestigt me dat de straat naast me vdsl2+ op 30 Mbit "mits enkele technische aanpassingen" heeft.

Maar helaas is dit een nieuw aangelegde straat en is er voor mijn blok niets voorzien.
Blijkbaar staan sommige mensen op de naamsesteenweg al 3 ! jaar op een wachtlijst voor vdsl2+
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”