MV weer eens down

Vragen, opmerkingen, klachten over een aanbieder die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Plaats reactie
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer
Provider

Vorige week idem. Zie facebook. Vandaag nroverdracht naar GC aangevraagd :)

[Afbeelding Post made via mobile device ]
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:
Provider

geen problemen gehad :p
The eternal and true pessimist :D
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer
Provider

Good luck zou ik zeggen, hopelijk zit je geen weken zonder gsm nu :P
theduvelking
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 69 keer
Provider

Wat een belachelijke opmerking ... :bang:
texarcanaa
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 7 keer
Provider

Ik denk dat MV toch wel wat capaciteitsproblemen kent.

Ik heb er een jaartje bijgezeten (2 jaar geleden) totdat ik een abo van het werk kreeg, en dan was er bijna niks van problemen.
Ik blijf MV volgen en ik moet zeggen dat er vorig jaar (toch wel een enorme groeiperiode dan) tot nu bijna maandelijks (of zelfs minder) problemen zijn.

Ze geven de gebruikers wel snel informatie, wat dan terug wel een sterk punt is.
pieterjanp
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Provider

Inderdaad, de laatste 2 maanden heb ik bijna dagelijks (in Gent) het probleem dat gesprekken niet volbracht worden (krijg gewoon geen aansluiting tijdens het inbellen) of dan weer berichten die niet verzonden worden. Wanneer je dan je gsm even in vliegtuigmodus zet, lukt het weer, maar dit is geen oplossing voor wel te zijn. Zodra mijn bundel op is switch ik weer naar Base (van waar ik 2 jaar terug kwam).
Spijtig dat MV zoveel problemen kent!
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer
Provider

13 januari was er een probleempje voor 40minuten...en daarvoor was het 8 september voor 35 minuten?
http://status.mobilevikings.com/service/network-data/

en als de enige handeling erin bestaat even aan/uit te doen van je "flight"mode...valt dat reuzemee ?
pieterjanp
Starter Plus
Starter Plus
Provider

Dan is het niet up to date alleszins :-)
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Provider

en op "twitter"?
de meeste problemen ervaar ik persoonlijk als m'n gsm zegt da'k te weinig geheugen heb (darn android applicaties :-)
maar hij werkt hier toch elke dag uitstekend hoor...
pieterjanp
Starter Plus
Starter Plus
Provider

Moh, van android wist ik dit wel niet. Toch is mijn Legend (htc) nog niet in een krengig sloom toestel getransformeerd, er zit maar een miniem aantal apps op, waardoor hij nog steeds vlotjes reageert.
Het is de laatste twee maand weer plots zo op het randje met hun service.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Provider

niet van sloom... heel wat applicaties (okay ik heb beetje overdreven) nemen van m'n 150mbyte geheugen in...
het "merendeel" kan naar SD kaart (maar neemt nog altijd beetje ram geheugen in);
populaire applicaties als facebook, googlestuff, twitter willen niet naar SD (een instelling van die developpers)
de "voipbuster" app crasht regelmatig
en "gmail" synced niet meer goed als er maar 16mbyte ram is
als je dan via de browser surft heb je dan weer wel nieuwe email;
even herstarten zodat geheugen weer terug komt helpt ook...

maar problemen ? neen... ik doe gemiddeld maar 1 gesprek per dag... toestel ligt elke 2 dagen aan de lader... zit elke x minuten allerhande webservices te checken... nooit miserie... misschien 1x per maand eens een 'flight mode'? 2x per maand "dood" vanwege vergeten aan de lader te hangen :-)

wegvallen van gesprekken ... ik zou eerder vermoeden dat dit evt gebeurd als je op't randje van een 3G zone zit met bijv amper (lees geen) "balkjes" en je rijd naar een zone met "edge" ontvangst... dan zou je bellen van 3G naar 2G 'seamless' moeten handoveren (in een perfecte wereld) zou ik denken? M'n youtube videosessies haperen dan ook eventjes als ze nog niet voldoende gecached zijn (zo ergens ter hoogte van Lichtervelde is nog een zwarte plek (geen 3G ontvangst :)
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer
Provider

Ik kan bevestigen dat Mobile Vikings gisterennacht down was.
Ik was in staat om een data-verbinding te starten, maar kreeg geen toegang tot het internet.
Dit was zowel op 2G als op 3G.

Wanneer ik naar mijn verbruik kijk op Mobile Vikings, heb ik tijdens het proberen ongeveer 30 kb per sessie verzet, dus het lijkt mij dat de connectie met het internet niet werkte, wel het datanetwerk. (Kan ook grandioos verkeerd zijn)
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Provider

het verbruik is realtime... ik moet geen 8h wachten zoals bij Belgacom :-)

even ingecheckt op foursquare...Werkt perfect...m'n gmail is uptodate...
heb even "mobiele connectie" afgezet...

ik zie als laatste "web.be" verbruik zondag 9:43... 24megabyte... ik vermoed dat mijn datasessie al openstaat sinds zondag 9:43... en anders was ik gratis aan't surfen (hey jij klaagt...ik niet :-)

ik zet mobiele connectie weer aan...
start de browser...
surf even...
stop de mobiele connectie

ik heb nu op dinsdag een datasessie van 14h06 en heb gesurft voor 339kbyte...
zware website precies :-)

bref... ik ga m'n mobiele connectie weer aanzetten...
btw heb jij je "wifi" aanstaan? wat ik wel merk is dat als m'n gsm verbinding maakt met een niet geencrypteert netwerk... maar die mij een "inlogpagina voorschoteld"... dan kan ik ook niet surfen... of email checken... android is te dom om dan naar 3G over te schakelen...de wifi (met niet werkende internet verbinding) krijgt de voorkeur... ik moet handmatig deze netwerk connectie verwijderen zodat deze in de blacklist komt (anders is het welles/nietes spel) oftewel wifi gewoon uitschakelen (beetje stroom besparen? :-) en dan krijgt de 3G connectie weer de voorkeur (default gateway)

met die wildgroei van belgacom/telenet "hotspots" misschien ook iets dat jouw "mobiele" ervaringen belemmert???
decat
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer
Provider

Vannacht rond 1h lag het inderdaad plat, hun site trouwens ook.
Maar aan capaciteitsproblemen kan dat toch niet liggen? Het was 1h 's nachts, de meeste liggen dan in hun bed. :-D

btw skynbetbbs: In android is het zo voorzien dat als er wifi beschikbaar is hij je op dat netwerk zal verbinden, indien geen wifi -> 2G/3G
Android kan achter niet zien dat men daar via een pagina moet inloggen, Android ziet dat als een gekend wifi punt en that's it.

Android is daar niet dom in, als je dat netwerk op je pc bij de voorkeursnetwerken gaat zetten heb je juist hetzelfde hoor.

Verbindt u toestel trouwens automatisch met niet geencrypteerde netwerken? Die hier althans niet.
Ik krijg wel melding dat er onbeveiligde netwerken beschikbaar zijn maar uiteindelijk kies ik nog altijd zelf er al dan niet mee te verbinden.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Provider

enigste optie dat ik hier vind op m'n android is "geef signaal als je open netwerken vind"...
ik had een applicatie "wefi" die ook direct keek of er een captive portal was... maar meer niet
ik hou het nu op wifi analytics om channels/sterkte enzo te zien op tijdschaal
misschien zijn er nog andere proggies die automatisch verbinding maken? (sensorly?)
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer
Provider

niets van gemerkt... Gebruik MV hier (3-hoog in antwerpen) als vaste internetverbinding voor meerdere computers, en dit vooral overdag!
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer
Provider

Heel tevreden van MV hier, 3 toestellen waarvan slechts 1 die van mobiel internet gebruik maakt.
Soms een klein probleempje vallen we niet over, zeker niet als de support goed is en de prijs laag. :beerchug:
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer
Provider

Dan zijn er toch tal van goedkopere providers als je geen mobiel internet gebruikt? Want enkel om te bellen en sms'en zijn ze vrij duur...
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer
Provider

Tis maar hoe je het bekijkt, nu word er bijna niet meer gebeld omdat het zo duur is.
Dus meestal gebruiken we nu sms hier in het gezin.
Je had vroeger die gsm facturen moeten zien hier (abo tijdperk) :-(

Heb hier iedereen overgezet ten tijde van de dubbele puntenbeloning.
Nu hopen we natuurlijk wel dat we vanaf de zomer elke dag 1 uur gratis naar elkaar kunnen bellen. :bdaysmile:
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer
Provider

Bij Mobistar en Proximus zijn nu abonnementen vanaf 10 euro per maand met een onbeperkt aantal sms'jes. Voor herlaadkaarten kost dat al 15 euro. Tenzij je Jim Mobile Red neemt, waarbij je voor 10/15 euro herlaadt en bundels activeert (5 euro / 500 sms), en bij de herlaadbeurt krijg je ook een boel minuten waarmee je kan bellen naar andere Jim Mobile en BASE-klanten.

Maar ik begrijp je keuze wel! Mobile Vikings wordt natuurlijk wel een pak interessanter eens zij dit aanbieden.
maxxxke
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 14 keer
Provider

Ik begrijp sommige mensen niet.
Denk is even na wat de reden van je problemen zou kunnen zijn.
Het ligt niet altijd aan Mobile Vikings. Denk je trouwens dat er nooit problemen zijn bij proximus of mobistar ? Dream on. Het enige verschil is dat Mobistar of Proximus hier niet over communiceert, Mobile Vikings doet dat wel. Wat bij sommige mensen het omgekeerde effect heeft. Het lijkt alsof er veel problemen zijn omdat zij er telkens over communcieren en anderen niet.
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:
Provider

Mobistar heb ik geen idee van. Maar Proximus heeft in elk geval een pak minder misérie (wat ook niet wilt zeggen dat ze geen misérie hebben!)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer
Provider

maxxxke,

Of de providers nu communiceren of niet, via Userbase weet je direct als er een probleem is :-D
En qua aantal meldingen hier op userbase is MV toch wel de koploper vrees ik...
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer
Provider

VOiD schreef:maxxxke,

Of de providers nu communiceren of niet, via Userbase weet je direct als er een probleem is :-D
En qua aantal meldingen hier op userbase is MV toch wel de koploper vrees ik...
Het merendeel van userbase wat mobiel internet gebruikt zal ook wel bij MV zitten.
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer
Provider

Daar heb je een punt, maar ondertussen zullen er velen Generation connect hebben. En ikzelf bv. heb een Mobistar abbonnement van het werk.

@Userbase crew: Kan je een poll houden via de forum software?
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
maxxxke
Plus Member
Plus Member
Provider

Het kan dat velen hier MV zijn, maar of er al veel overgeschakeld zijn op GC valt te betwijfelen.
De meesten willen zoveel mogelijk voor zo weinig mogelijk geld.
GC is 5€ duurder per maand, wat op jaarbasis voor sommigen wel een groot verschil maakt.

Vraag me trouwens af hoeveel er zouden overschakelen naar bijvoorbeeld een formule van 10€ per maand voor 1,5GB ...

Poll zou inderdaad wel leuk zijn.
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer
Provider

van downtime heb ik niet veel last bij MV... maar op veel plaatsen is de verbinding traag

een overschakeling naar GC is echter nog te duur... 't is niet enkel die €5 per maand, bij MV heb je de grace period, waardoor MV gemakkelijk €100 goedkoper is op jaarbasis
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
maxxxke
Plus Member
Plus Member
Provider

@xenne het zijn mensen die misbruik maken van de grace period die het systeem onderuit halen. De grace period vind ik handig als je bijvoorbeeld door omstandigheden niet op tijd kon herladen. Bij Proximus ben je direct geld kwijt.
En ik heb een groot vermoeden dat jij zo iemand bent. Ik zou me in dat geval schamen. ! Dit is een vermoeden geen feit !
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Provider

xenne schreef:van downtime heb ik niet veel last bij MV... maar op veel plaatsen is de verbinding traag

een overschakeling naar GC is echter nog te duur... 't is niet enkel die €5 per maand, bij MV heb je de grace period, waardoor MV gemakkelijk €100 goedkoper is op jaarbasis
De grace period is wel mooi, maar sms'en blijft betalend. Ik betaal liever 15c/maand voor GC.
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Provider

ik heb gisteren mijn sgs geüpgradede naar 2.3.6 en kan nu geen smsjes meer sturen, ofwel ligt het aan mobile vikings?

update: 't zijn blijkbaar bepaalde nummers die niet meer gaan
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer
Provider

netwerk lag uit. bellen en data werkt al terug, sms niet
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Provider

okay, dank voor de info
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer
Provider

Een tip voor de goksites in dit land. Namelijk gokken op de datum dat MV terug uit de lucht gaat ... Of gokken op het aantal dagen en uren dat ze in de lucht blijven tot hun volgende panne ... Het gebeurt zo frequent dat het ondanks hun goede communicatie (via Facebook en Twitter) toch niet meer van deze wereld is. Dit anno 2012 is onvoorstelbaar ...
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 51 keer
Provider

Ik ben al een héle tijd MV, maar als ik eerlijk ben moet ik toegeven dat de problemen mij ook beginnen tegen te steken. Zelf IT-er zijnde kan ik best snappen dat er soms problemen zijn met systemen waar weinig aan te doen is. Maar het lijkt soms alsof er geen structurele oplossingen gezocht worden gezien de problemen regelmatig terugkeren... Ik raad MV in elk geval niet meer aan bij vrienden/kennissen/familie, met wat spijt in het hart. Maar na gisteren weer eens uitgelachen te worden door mijn vriendin toen ik haar stokoude Nokia (15€ gekost!) vroeg om een SMS te sturen omdat mijn glanzende smartphone met MV niet kon bellen/SMS'en is de maat helaas vol. Kudo's voor de goeie communicatie en het een beetje vrijmaken van de mobiele markt, maar ik durf voorspellen dat de 100.000ste MV er nooit zal komen gezien de regelmatige problemen de reputatie van MV beginnen te schaden!
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer
Provider

Dus, als ik het goed begrijp vind je het niet erg dat het niet zerkt maar wel dat je vriendin je ermee uitlacht :twisted:

Ik denk dat ze uiteindelijk nog te weinig in de pap te brokken hebben bij Base, ten eerst door het beperkt aantal klanten en ten tweede omdat ze met een business model zitten waar de prijs belangrijk is (en dus bij Base in de eerste plaats goedkoop moeten inkopen).

Mij stoort het niet echt omdat ik MV maar als 2e operator gebruik.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer
Provider

voor mij idem dito, MV voor pc/laptop en proximus P&G Zen voor voip met android smartphone...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Provider

hooguit 3tal keer even naar "vliegtuigmodus" en terug gegaan van't weekend... Via twitter hielden ze ons toch goed op de hoogte dat er updates dit weekend gingen gebeuren...

smsjes sturen...tja.. ik heb minder dan 10cent staan...En het was weer een paar maand geleden dat ik herladen had... tuurlijk dat die "1000 gratis" dan niet meer werken... maar ik stuur ze dan via de voipbuster app en dat werkte ook nog ...jaxtrsms vraagt ondertussen om een account te maken...hmmm....

ik merk dat ze nu ook de privacy mode geinstalleerd hebben...allez ik zie toch regelmatig ####### ipv het nr... ik verschiet ervan hoeveel mensen een "privé" nummer hebben :-)
axs
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 215 keer
Provider

Dat is al goed nieuws dat die privé nummers niet meer worden weergegeven :) Me happy!
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Dan keer ik zeker niet meer terug (omwille van de kostprijs naar GC overgeschakeld, ook ivm voip).
Heb nog altijd een sim kaart van MV, maar heb nog nooit herladen.
Het is wel leuk dat data altijd blijft werken, sms en altijd aankomen (heb je geen zicht op, ik ga niet telkens hun website controleren)
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Ik merk toch dat je na ongeveer 3 maand (bijv herladen begin november) wel betaalt voor je data...weliswaar moet je al megabytes erdoor jagen om een prijs > 0 euro te hebben.... de vele kilobyte sessies elke paar minuten (pull email?) zijn 0,00 euro
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”