wie helpt in keuze draadloze router

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
luc1252
Starter
Starter

op 2/02/2012 komen de techniekers voor mijn aansluiting internet favoriete zonder vaste lijn,bij mijn vorige scarlet kon dat niet(weet niet waarom?)
Ik weet uit ervaring dat de bbox de zelfde sagem is als bij scarlet dus veel problemen met douwen en overzetten van gegevens naar medeaplayer
daarom ben ik van plan een draadlose router te kopen de vraag is welk een .Ben een leek in die zaken wie helpt mij daarbij :beerchug:
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

heb je topic wat duidelijker gemaakt (ipv wie helpt.) en in het juiste subforum gezet (mits het geen specifieke belgacomvraag is)

gelieve hierop te letten in de toekomst
The eternal and true pessimist :D
TomVH
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 7 keer

• D-link Dir825
  • netgear WNDR3700v2 (geen v3!)
  • TP link TL-WR1043ND
  • TP link TL-WR2543ND
De bovenstaande zijn compatibel met OpenWrt.
Ik raad je aan een router te kopen die compatibel is met:
  • OpenWRT
  • DD-wrt
  • Gargoyle
  • Tomato (eventueel)
Eens je een keuze gemaakt hebt, zet er dan ineens DD-wrt op. Indien je iets meer vrijheid wil qua configuratie gebruik dan OpenWrt. Indien je een goede QoS wil zonder al te veel te moeten configueren gebruik dan Gargoyle.

Ik persoonlijk heb wel slechte ervaringen met wireless-n in combinatie met OpenWrt. Ik gebruik daarom wireless-G omdat wireless hier enkel gebruikt wordt om in de zetel wat te surfen. Verder geen ervaringen met wireless. Andere mensen hier misschien wel.

Suc6 ermee
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Kijk eens op http://www.smallnetbuilder.com ... kan je heel wat vinden over wireless routers.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Hier de Linksys E3000. Geen problemen met wifi-n op dd-wrt. Werkt volledig naar behoren :) zeker een aanrader dus
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”