Pagina 1 van 1
NPVR - 30 dagen beschikbaar
Geplaatst: 15 jan 2012, 19:34
door meubel
Sinds enkele dagen hebben wij problemen om Npvr programma's te bekijken waarbij tevens staat 'nog x-aantal dagen beschikbaar'. De programma's waarbij dit bericht niet staat kunnen wij zonder enig probleem bekijken. Heeft hier nog iemand problemen mee?
Re: NPVR - 30 dagen beschikbaar
Geplaatst: 15 jan 2012, 19:58
door jackho
Belgacom is hiervan op de hoogte en er zou een nieuwe server in dienst komen (binnen een paar maanden) en dan zouden die problemen moeten verdwenen zijn.
Ondertussen raden ze aan van zoveel als mogelijk in PVR op te nemen.
mvg
Re: NPVR - 30 dagen beschikbaar
Geplaatst: 15 jan 2012, 23:43
door xenne
ergens in oktober vorig jaar hebben ze 2 extra servers toegevoegd en sinds dan heb ik geen probleem meer ondervonden met de netwerkopnames, daarvoor was het een dagelijkse frustratie van opnames die soms niet wilden starten (vooral tijdens de tv spitsuren) of die op hol sloegen bij het doorspoelen
Re: NPVR - 30 dagen beschikbaar
Geplaatst: 16 jan 2012, 08:41
door TomG
It is not a bug, it's a feature
Tot nu toe nog geen last van gehad eerlijk gezegd. Kan je dan niks van deze opnames bekijken ofzo?
Re: NPVR - 30 dagen beschikbaar
Geplaatst: 16 jan 2012, 12:02
door meubel
jawel, eerst het opgenomen program selecteren, dan komt er op het scherm 'eventjes geduld'. dan uit PVR opname gaan en ofwel gewoon tv kijken of een ander program selecteren welke PVR werd opgenomen. Na enige tijd begint dan plots het eerste opgenomen programma te spelen. probleem is dan wel dat er niet kan worden gepauzeerd, voor of teruggespoeld en stopknop werkt ook niet.
Re: NPVR - 30 dagen beschikbaar
Geplaatst: 17 jan 2012, 10:44
door Proximus
Beste meubel,
Kan u mij uw login of vaste lijnnummer via privé bericht sturen? Dan kijk ik het even na.
Mvg,
Eva van Belgacom.
Re: NPVR - 30 dagen beschikbaar
Geplaatst: 17 jan 2012, 19:33
door meubel
Ik vermoed dat het probleem zich voordoet wanneer het percentage van de decoder onder de 70% zakt. Vandaag staat hij boven de 70% en een programma bekeken waar er x-aantal dagen bijstond - dit zonder enig probleem.
Re: NPVR - 30 dagen beschikbaar
Geplaatst: 17 jan 2012, 22:10
door xenne
hmm...... ik zie niet in wat het één met het andere te maken heeft, meubel.......
programma's die x dagen beschikbaar blijven worden vanaf de server van belgacom gestreamed, heeft niets te maken met harde schijf v decoder
Re: NPVR - 30 dagen beschikbaar
Geplaatst: 17 jan 2012, 22:19
door meubel
@ xenne, ik weet dat het eigenaardig klinkt maar toch is het zo. Of ze moeten bij Belgacom iets hebben gedaan....
Re: NPVR - 30 dagen beschikbaar
Geplaatst: 19 jan 2012, 18:58
door Digital_007
Reboot van decoder lost probleem meestal op.
Indien je modem in routed mode staat laat je dit best terug aanpassen naar bridged mode. nPVR opname speelt dan niet goed af (zwart beeld).
Bij mij is dit het geval maar de nPVR opname start wel als ik enkele seconden verder spoel.