Ik ben het beu !!!! Gisteren weer maar eens een hdd eruit (gelukkig zonder dataverlies, maar wel weer met heel wat tijd verlies.)
Misschien wordt het eens tijd om uit te kijken naar een degelijke cloud dienst, semi professioneel, betaalbaar en een beetje handig als dat kan.
Heeft er iemand ervaring met clouddiensten ? Wat ik nodig heb is ca. 25gb storage, een mailbox/tekstverwerker/rekenblad en liefst ook een dtp programma.
Wat er verder nog handig zou zijn is dat mijn facturatieprogramma ook cloud based zou worden, maw is er een dienst waar ik m'n eigen programma's in the cloud kan draaien ?
owja, nu scan ik al mijn documenten naar een netwerkmap, dat moet dus in de toekomst ineens een cloud map worden.
cloud,office360,skydrive,googledocs, enz...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 277 keer
Volgens mij is een eigen backup systeem nog altijd het beste zoals een eenvoudige usb schijf waar tegenwoordig al een automatisch backupprogramma bij zit dat je kunt zelf instellen op welk uur en dagen, je gekozen mappen en bestanden regelmatig wilt backuppen. Een NAS is nog beter natuurlijk als je een laptop gebruikt want een usb schijf hangt natuurlijk dan vast aan je laptop. Mijn dochter heeft voor haar desktop een lacie HD gekocht en daar zit zo'n Backupprogramma bij.
Ik persoonlijk ben er niet zo voor om iets op de een of andere manier op het WWW te zetten zelf al is zogezegd goed beveiligingd.
Maar iedereen heeft daar zijn eigen mening over natuurlijk en doet wat hij best vindt.
mvg
Ik persoonlijk ben er niet zo voor om iets op de een of andere manier op het WWW te zetten zelf al is zogezegd goed beveiligingd.
Maar iedereen heeft daar zijn eigen mening over natuurlijk en doet wat hij best vindt.
mvg
- TiTanium
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
- Bedankt: 469 keer
Ik weet niet hoeveel data u nodig heeft. Ik heb bij men giganewsaccount 30gb (dumptruck).
Bij dropbox heb ik pro 50 voor 99.99$/jaar. Maar is is misschien te weinig? (synct wel atijd met de schijf waar ik belangrijke bestanen opzet, supergemakkelijk)
Dumptruck
Dump Truck is een persoonlijke online opslagruimte die GRATIS bij iedereGiganews account is inbegrepen. Gebruik Dump Truck om van eender waar ter wereld toegang te krijgen tot uw foto's, documenten, data en bestanden. Ontworpen door Golden Frog met snelheid en beveiliging als focus. Dump Truck gebruikt 256-bit-encryptie om uw bestanden te beveiligen en biedt dezelfde ongelimiteerde snelheid die u van Giganews verwacht.
Your files, anywhere
Any file you save to Dropbox also instantly saves to your computers, phones, and the Dropbox website.
2GB of Dropbox for free, with subscriptions up to 100GB available.
LiveDrive is er ook eentje en blijkbaar veel goedkoper als de bovenste 2
Indien nodig vertaal ik dit wel eens
Bij dropbox heb ik pro 50 voor 99.99$/jaar. Maar is is misschien te weinig? (synct wel atijd met de schijf waar ik belangrijke bestanen opzet, supergemakkelijk)
Dumptruck
Dump Truck is een persoonlijke online opslagruimte die GRATIS bij iedereGiganews account is inbegrepen. Gebruik Dump Truck om van eender waar ter wereld toegang te krijgen tot uw foto's, documenten, data en bestanden. Ontworpen door Golden Frog met snelheid en beveiliging als focus. Dump Truck gebruikt 256-bit-encryptie om uw bestanden te beveiligen en biedt dezelfde ongelimiteerde snelheid die u van Giganews verwacht.
- WebDAV-ondersteuning
- Eenvoudige bestanden- en mappenstructuur
- Onbeperkte Overdrachtsnelheid
- Slepen en neerzetten-interface
- Geen beperkingen aan bestandsgrootte
Your files, anywhere
Any file you save to Dropbox also instantly saves to your computers, phones, and the Dropbox website.
2GB of Dropbox for free, with subscriptions up to 100GB available.
- Your files are always available from the secure Dropbox website.
- Dropbox works with Windows, Mac, Linux, iPad, iPhone, Android and BlackBerry.
- Works even when offline. You always have your files, whether or not you have a connection.
- Dropbox transfers just the parts of a file that change (not the whole thing).
- Manually set bandwidth limits -- Dropbox won't hog your connection.
- Shared folders allow people to work together on the same projects and documents.
- Invite friends, family or teammates to a folder. It'll be as if you saved the folder to their computers.
- See other people's changes instantly.
- Create photo galleries viewable by anyone you choose.
- Send a link to any file in your Dropbox using your Public folder.
- Apps for iPhone, iPad, Android, and BlackBerry keep your Dropbox at hand, even on the go.
- Bring your files with you when you're on the go.
- Edit files in your Dropbox from your phone.
- Easily upload your photos and videos to Dropbox.
- Share freely with family and friends.
- Dropbox protects your files without you needing to think about it.
- Dropbox keeps a one-month history of your work.
- Any changes can be undone, and files can be undeleted.
- Secure Sockets Layer (SSL) and AES-256 bit encryption.
LiveDrive is er ook eentje en blijkbaar veel goedkoper als de bovenste 2
Indien nodig vertaal ik dit wel eens
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
-
- Elite Poster
Heb je dan zoveel schijven die kapot gaan !!
Ik heb tot nu toe nog geen enkele harde schijf gehad die faalde.
Wel al gebruik gemaakt van googledocs en daar wel al mijn gegevens kwijt gespeeld om blijkbaar onverklaarbare reden volgens google kan dit niet !!
Dus je ziet dat ik in een andere situatie zit , ik maak wel altijd gebruik van twee harde schijven moest er een van de twee mankeren.
Mss iets anders maar ook mijn hotmail kwijt gespeeld en mijn dochter ondertussen ook en geen enklee mogelijkheid om dit account terug te krijgen niettegenstaande we alle mogelijke persoonlijke gegevens doorgespeeld hebben naar Microsoft.
Dus begrijp je mss waarom ik een eigen backup voorzie met HD en er zal al veel moeten gebeuren vooraleer mijn HDD van de pc en de twee HDD's van mijn backup op het zelfde moment gaan sneuvelen.
Maar ik zeg het nogmaals ieder moet voor zijn eigen uitmaken wat hij best vindt en 't is pas als je eens iets voor hebt dat je het pas beseft wat het betekent om gegevens op een of andere server op het www te zetten en als je 100% veiligheid wilt op die servers zal je moeten betalen zoals bvb bij de notarissen ook zo'n beveiligd en verzekerd backup systeem bestaat .
mvg
Ik heb tot nu toe nog geen enkele harde schijf gehad die faalde.
Wel al gebruik gemaakt van googledocs en daar wel al mijn gegevens kwijt gespeeld om blijkbaar onverklaarbare reden volgens google kan dit niet !!
Dus je ziet dat ik in een andere situatie zit , ik maak wel altijd gebruik van twee harde schijven moest er een van de twee mankeren.
Mss iets anders maar ook mijn hotmail kwijt gespeeld en mijn dochter ondertussen ook en geen enklee mogelijkheid om dit account terug te krijgen niettegenstaande we alle mogelijke persoonlijke gegevens doorgespeeld hebben naar Microsoft.
Dus begrijp je mss waarom ik een eigen backup voorzie met HD en er zal al veel moeten gebeuren vooraleer mijn HDD van de pc en de twee HDD's van mijn backup op het zelfde moment gaan sneuvelen.
Maar ik zeg het nogmaals ieder moet voor zijn eigen uitmaken wat hij best vindt en 't is pas als je eens iets voor hebt dat je het pas beseft wat het betekent om gegevens op een of andere server op het www te zetten en als je 100% veiligheid wilt op die servers zal je moeten betalen zoals bvb bij de notarissen ook zo'n beveiligd en verzekerd backup systeem bestaat .
mvg
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Dropbox gebruik ik nu ook al om mijn data te parkeren, dumptruck ga ik zeker eens bekijken.
Ik zoek vooral naar ervaringen over clouddiensten die niet enkel schijfruimte aanbieden(Ik gebruik op onregelmatige basis googledocs, maar waarschijnlijk zijn er handigere of betere oplossingen)
@Jacko... Een goeie backup pak je 6 dagen per week 4 keer per maand en 11keer per maand.. Daar kruipt veel tijd en energie in, waar ik best wel voor wil betalen om dit online te laten doen, vandaar dus mijn vraag (ik ben het gedoe met backups en harde schijven dus grondig beu, niet het verlies van data.. dat is hier netjes geregeld)
Ik zoek vooral naar ervaringen over clouddiensten die niet enkel schijfruimte aanbieden(Ik gebruik op onregelmatige basis googledocs, maar waarschijnlijk zijn er handigere of betere oplossingen)
@Jacko... Een goeie backup pak je 6 dagen per week 4 keer per maand en 11keer per maand.. Daar kruipt veel tijd en energie in, waar ik best wel voor wil betalen om dit online te laten doen, vandaar dus mijn vraag (ik ben het gedoe met backups en harde schijven dus grondig beu, niet het verlies van data.. dat is hier netjes geregeld)
Laatst gewijzigd door iceke 14 jan 2012, 11:55, in totaal 2 gewijzigd.
- Heronic
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
- Bedankt: 210 keer
Dropbox is goed. Kan niet spreken over de pro ik gebruik de gratis om mijn wow folders te syncen. Werkt goed maar is wel redelijk traag.
Giganews nog altijd dezelfde prijs als enkele jaren geleden prachtig toch. Had liever een korting ipv dumptruck.
Giganews nog altijd dezelfde prijs als enkele jaren geleden prachtig toch. Had liever een korting ipv dumptruck.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
My excuse? Being dunk. Whats yours?
- malinwa001
- Pro Member
- Twitter: malinawa001
- Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
- Bedankt: 12 keer
box.net is er ook eentje.
gebruik het zelf niet meer sinds er dropbox is.
gebruik het zelf niet meer sinds er dropbox is.
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Wij gebruiken hier wuala (zakelijk) om alles te backuppen. Werkt vlot, snel en is zeer gebruiksvriendelijk!
www.wuala.com
www.wuala.com
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Ja, dan kan je RAID gebruiken en is het geen drama als er eens een schijf kapot gaat... je steekt gewoon een nieuwe.iceke schreef:Ik ben het beu dat schijven kapot gaan en jij raadt me een NAS aan ?????
Natuurlijk is het geen vervanging voor een backup, die doe je best ook... er is trouwens al een volledig topic geweest op Userbase.be over cloud backups.
Zelf gebruik ik Crashplan, werkt prima, kan als Windows service draaien (draait dus op m'n server) en zeer goedkoop.
-
- Elite Poster
@ iceke, je zegt "kruipt veel tijd in" Waarom zou daar veel tijd in kruipen je kan alles automatisch instellen en laten verlopen per dag, per uur, wanneer je maar wilt bvb tijdens je naar tv kijkt, je bad neemt enz.... maakt niet uit een incrementele backup gaat zeer vlot en zelf al ben je bezig op de computer dan neemt het bijlange niet de volle 100 % van je pc capaciteit in beslag .
Ik wil je niet beinvloeden hoor, ik geef dit alleen maar mee ter info en voor wie het wil lezen of interessant vindt en om ervaring te delen, wat goed is voor mij is zeker daarom niet goed voor een ander en omgekeerd.
mvg
Ik wil je niet beinvloeden hoor, ik geef dit alleen maar mee ter info en voor wie het wil lezen of interessant vindt en om ervaring te delen, wat goed is voor mij is zeker daarom niet goed voor een ander en omgekeerd.
mvg
- TiTanium
- Moderator
Ik heb een liftetime korting op giganews. 29$/maand ipv 35$/maand. Krijg er dan nog dumptruck (30gb), vyprvpn en mimo bij. Dus toch een mooi totaalpack voor 29$. (21~22€). Vind zowel dumptruck als dropbox fantastisch werken.Heronic schreef:Dropbox is goed. Kan niet spreken over de pro ik gebruik de gratis om mijn wow folders te syncen. Werkt goed maar is wel redelijk traag.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
- TiTanium
- Moderator
Je bedoelt gegevens van usenet richting in dumptruck?
EDIT: Rechtstreeks niet
EDIT: Rechtstreeks niet
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
- Bedankt: 106 keer
Niet alleen harde schijven gaan kapot maar ook memory sticks en flash geheugen.iceke schreef:Ik ben het beu dat schijven kapot gaan en jij raadt me een NAS aan ?????
Derbij cloud of niet: daarom hebde nog geen backup (laat staan dat ge naar oudere versies terug kunt gaan van uw files). Overigen krijg je ook te maken met alle problemen die cloud computing hebben:
1) Sterk afhankelijk van (snelle) internet verbinding
2) Geen garantie dat diensten zullen blijven voortbestaan
3) Geen controle over wijzigingen in algemene voorwaarden of kostprijzen.
4) For those who care: privacy
Of dat toeval is of niet heb je ook deels in de hand. Zo is het bvb nooit verstandig om meerdere backup disks tegelijk aan te sluiten (zowel op pc/nas/laptop/... als op stroomnet). Als ge dezelfde backups hebt op meerdere media, is het ook aan te raden één ervan op andere locatie te bewaren (bvb vrienden/familie/...).jackho schreef: Dus begrijp je mss waarom ik een eigen backup voorzie met HD en er zal al veel moeten gebeuren vooraleer mijn HDD van de pc en de twee HDD's van mijn backup op het zelfde moment gaan sneuvelen.
Ik heb achter mijn NAS een backup systeem met een retentie van +- 90 dagen (kan dag per dag teruggaan in vorige versies). Het enige dat ik moet doen, is iedere dag es mailke van backup script checken of alles gelukt is. Die backup loopt iedere dag. Iedere week in het weekend wordt één zo'n backup ook nog es op een andere HDD gekopieerd die dan op een andere locatie bewaard wordt. En last but not least: alles zit ook achter UPS.iceke schreef: @Jacko... Een goeie backup pak je 6 dagen per week 4 keer per maand en 11keer per maand.. Daar kruipt veel tijd en energie in, waar ik best wel voor wil betalen om dit online te laten doen, vandaar dus mijn vraag (ik ben het gedoe met backups en harde schijven dus grondig beu, niet het verlies van data.. dat is hier netjes geregeld)
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Yups en die zever wil ik dus vermijden.
Ik ben niet op zoek naar de voor af nadelen van een backup tov een cloud dienst, die weet ik ook wel.
Ik zoek niet echt een online backup, ik ben eerder opzoek naar een dienst waar ik ook mijn bestanden kan aanmaken/beheren enz.
Privacy heb ik geen moeilijkheden mee.
Dus nogmaals, heeft er iemand ervaring met office360, google apps, enz..
Puur als backup heeft het weinig zin, maar waarom zou ik niet verder online gaan als ik al gmail/google agenda/picasa/spotify/lastpass/xmarks enz. gebruik ?
Ik ben niet op zoek naar de voor af nadelen van een backup tov een cloud dienst, die weet ik ook wel.
Ik zoek niet echt een online backup, ik ben eerder opzoek naar een dienst waar ik ook mijn bestanden kan aanmaken/beheren enz.
Privacy heb ik geen moeilijkheden mee.
Dus nogmaals, heeft er iemand ervaring met office360, google apps, enz..
Puur als backup heeft het weinig zin, maar waarom zou ik niet verder online gaan als ik al gmail/google agenda/picasa/spotify/lastpass/xmarks enz. gebruik ?
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Zorg er wel voor dat je een goed internet pijpje hebt om te uploaden in de cloud.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti