INFO: Tv Vlaanderen

Alles over TV via satelliet
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

Hierbij een paar puntjes waar je moet op letten:

* Bij het up en downgraden van je abonnement zal je opnieuw een contractverlenging krijgen van 12maanden.
* Bij activatie of desactivatie van de optie Erotiek zal je contract ook met 12maanden verlengd worden.
* Bij aanvraag van een 2de smartcard bovenop je eerste zal je eveneens een contractverlenging krijgen.
* Bij wijziging van hardware: je start met de huur van hun hardware

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Klantendienst : 02 / 790 2 790
Maandag - vrijdag: 10u tot 19u
Zaterdag: 10u tot 17u
Zon -en feestdagen: gesloten


TV VLAANDEREN
Postbus 12250
1930 Zaventem

Basic Light : € 10.90 / maand
Basic : € 14.90 / maand
Basic+ : € 20.90 / maand
2de en 3de kaart : € 2.50 / maand per kaart
Een smartcard + Ci kost 129€ (activatie kost 50€ ook 2de en derde kaart kosten 50€ activatie per kaart) veel handelaar verkopen nog losse kaarten aan 70€

Je kaart heractiveren kan op : http://www.tv-vlaanderen.be/abonnee/vervolg.aspx?id=518
of sms uw kaartnummer naar 0477 / 60 66 60
of bellen naar 02 / 790 2 790


_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Ik ben van plan deze nog wat te up daten met andere info.
Als iets niet juist is van mijn kant of ik ben iets vergeten laat een bericht na!
Laatst gewijzigd door q-tec op 11 jan 2012, 20:30, 4 keer totaal gewijzigd.
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Huh? Gelijk wat je doet zit je met een contract van 2 jaar? Is dat niet in combinatie met bepaalde koppelverkoop zaken (bvb goedkopere decoder) ofzo?
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

TomG schreef:Huh? Gelijk wat je doet zit je met een contract van 2 jaar? Is dat niet in combinatie met bepaalde koppelverkoop zaken (bvb goedkopere decoder) ofzo?


Voor een extra kaart en desactivatie van erotiek kan ik zelf bevestigen dat het me terug een jaarcontract heeft gekost....dus vandaar dat de andere 2 mij logisch lijken maar als iemand kan bevestigen?
Update: vanaf heden kan je blijkbaar kiezen of je 1 of 2 jaar doet.
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Opus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 937
Lid geworden op: 29 sep 2008, 21:43
Locatie: Hoboken
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 49 keer

Max 4 sids (kanalen) per 10 seconden.
Bij een 5 de sid binnen 10 seconden gaat het op zwart.
Dreambox 800 / Open-Pli image / eSATA 750Gb / CCcam 2.1.4 / Schotel draaibaar
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Lolwut? Dus in sneltempo wat rondzappen gaat niet? O.o
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Toch niet als je 3 andere zenders aan het opnemen bent (of op een andere ontvanger in huis aan het kijken bent)
Soit.

Klantendienst : 02 / 790 2 790
Maandag - vrijdag: 10u tot 19u
Zaterdag: 10u tot 17u
Zon -en feestdagen: gesloten

TV VLAANDEREN
Postbus 12250
1930 Zaventem

Basic Light : € 10.90 / maand
Basic : € 14.90 / maand
Basic+ : € 20.90 / maand
2de en 3de kaart : € 2.50 / maand per kaart
Een smartcard + Ci kost 129€ (activatie kost 50€ ook 2de en derde kaart kosten 50€ activatie per kaart) veel handelaar verkopen nog losse kaarten aan 70€
(ter vergelijk : een Nederlandse Canaal digitaal(FamilyHD) kaart met krek dezelfde zenders als Basic+ zonder de Vlaamse commerciëlen kost 19.95 (Stel je hebt deze + een 2de kaart, kijk je alles behalve Vitaliteit))

Je kaart heractiveren kan op : http://www.tv-vlaanderen.be/abonnee/vervolg.aspx?id=518
of sms uw kaartnummer naar 0477 / 60 66 60
of bellen naar 02 / 790 2 790
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Wij betalen altijd hier voor een jaar de abonnenmentskosten, maar stel dat je het dan opzegt, betalen ze dan de rest terug dus van de overige maanden ?
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

AnD schreef:Wij betalen altijd hier voor een jaar de abonnenmentskosten, maar stel dat je het dan opzegt, betalen ze dan de rest terug dus van de overige maanden ?


Door hun fout hebben ze eens een volledig jaar afgehouden via domiciel maar na klacht dat bedrag terug gekregen na een week of 6.
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 774
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 70 keer

zij blij ge krijgt het terug.
bij telenet houden ze het in.
gevolg al jaren gratis analoog abbo. :banana:
och ja heb zelf nog 2 € te goed , vraag daar niet naar zunne.
toch schoon he van telenet. ( 2 € brengt me al jaren ...... op ) zijn zotten die betalen zeker.
Opus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 937
Lid geworden op: 29 sep 2008, 21:43
Locatie: Hoboken
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 49 keer

MClaeys schreef:Lolwut? Dus in sneltempo wat rondzappen gaat niet? O.o

Idd snelzappen gaat dus niet meer werken.
Waar dat vroeger perfect wel kon is het nu verleden tijd.
Ze hebben ons beperkt in wat we kunnen doen bij tv vlaanderen en canaal digitaal.
Dit alles onder het mom om cardsharing tegen te gaan maar ik denk eerder dat ze het doem om nog meer 2de en 3de kaartjes te verkopen en activeren met de bijhorende ci ect.
Dreambox 800 / Open-Pli image / eSATA 750Gb / CCcam 2.1.4 / Schotel draaibaar
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 774
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 70 keer

ja Tvvl is weeral eens de gebeten hond.
wat kost een 2 digibox digicorder per maand
wat kost een 2 bbox bij belgacom .
dan is er bij TVVL nog vrije keuze van hardware.
en ja hier thuis op 3 tv's geen probleem met een abbo kaartje.
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

Dit alles onder het mom om cardsharing tegen te gaan maar ik denk eerder dat ze het doem om nog meer 2de en 3de kaartjes te verkopen en activeren met de bijhorende ci ect.


Geen probleem met een 2de kaartje maar dan wel met hetzelfde aanbod van de 1e kaart, wat ben ik met 8 zenders?
Dus na het contract zal het canaal digitaal worden of sky UK maar geen idee hoe daar aan te geraken....
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

?? der wonen toch genoeg mensen in GB en NL om vriendjes mee te worden ?
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

Cd: np ,maar eh niet iedereen heeft een schotel of wil dat op zich nemen ;)

Sky UK is al wat anders denk ik: voornamelijk om de premier league live the kunnen watchen maar als ik de prijzen bekijk zijn die vrij hoog! En hun systeem heb ik nog niet echt goed bekeken voor extra kaartjes....?
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Ik raad je aan om zeker geen payserver te nemen met Sky erop, ten eerste ben je dan illegaal bezig en ten tweede weet je nooit wanneer je je geld gaat kwijt zijn wanneer ze die server opdoeken. Duidelijk genoeg zo ?

Wat ze bij M7 vooral vergeten is dat deze maatregel hun handenvol nieuwe klanten gaat kosten. Wat doet de hobbyist ? Die koopt en extra kaartje bij en voelt zich bedrogen. Wat doet de hobbyist nog meer ? Iedereen afraden om met ttv in zee te gaan.
Vroeger was het simpel, 3 dreamboxen in huis, Tvvlaanderen kaartje erin (en misschien nog een 2de canaal digitaal kaart) en kijken maar. Nu voelt hij zich rot dat hij die investering gedaan heeft of wijkt uit naar illegale servers en smijt heel die zever van TVV buiten, want 2 keer betalen voor dezelfde zever is teveel van het goede.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Even wat verduidelijken: een officieel abo op buitenlandse betaalzenders nemen is uitgesloten. Zeker in het geval van Sky UK. Als ik mij niet vergis kun je enkel hun eigen goedgekeurde ontvangers gebruiken die dan ook nog eens een telefoonverbinding maken met Sky. Op die manier kun je onmogelijk illegaal kijken (op de officiële manier dan). Via CS kun je dan weer wel kijken.
@iceke: ik heb nog nooit problemen ondervonden met payservers, nog nooit geld kwijt geweest. Illegaal bezig zijn, dat is best mogelijk. Hij die zonder zonde is werpe de eerste steen. Hij die nog nooit een euro in het zwart verdiend heeft (of heeft laten verdienen aan iemand anders), die mag zich nu bekend maken. Ik denk dat het hier heel stil gaat worden. En diegenen die illegaal bezig zijn via CS, kan je ze ongelijk geven? Ik zie er enkel de voordelen van: groter en beter aanbod voor een fractie van de prijs. Wie zou zo een gelegenheid aan zich laten voorbijgaan? Alleen zij die zo naïef zijn om het eerlijk te spelen en de volle pot te betalen en om met de regelmaat van een klok te komen klagen dat TVV zijn prijzen de hoogte injaagt, dat er niks anders dan miserie is nu de anti CS maatregel werd ingevoerd. De gelukkigsten zijn zij die het spel "illegaal" spelen. Ik heb tot nog toe nog niemand horen klagen die satelliet tv kijkt via CS.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Jack Daniels schreef:En diegenen die illegaal bezig zijn via CS, kan je ze ongelijk geven?


Ja... het is een vorm van structurele diefstal... en dus niet te vergelijken met soms eens een snoepje stelen (wat ook niet goed te praten is, maar inderdaad iedereen wel eens ooit gedaan heeft).

Straks ga je nog vertellen dat electriciteit aftappen voor je meterkast ook maar normaal is :bang:
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

@r2504: durf je eerlijk bekennen voor jezelf dat je in heel je leven nog nooit wat in het zwart hebt bijgeschnabbeld? Nog nooit een vriend, familielid... iets laten verdienen in het zwart? Als het antwoord nee is, dan mag je wat mij betreft het woord "diefstal" in de mond nemen. Als het antwoord ja is, dan bezondig je je ook aan diefstal t.o.v. de staat, btw o.a.
Mogen de rollen ook eens omgedraaid worden? Als ik het hier zo lees, dan worden officiële klanten van TVV ook bestolen, op meerdere manieren zelfs. Ze voelen zich zodanig bestolen dat ze er aan denken om hun abonnement op te zeggen. Lees hier maar na op het forum. Blijkbaar wordt hier "diefstal" alleen maar in 1 richting veroordeeld, namelijk als de modale werkende Vlaming zich bezondigt aan CS.
BTW: ik hoef geen electriciteit af te tappen, ik heb zonnepanelen.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Jack Daniels schreef:@r2504: durf je eerlijk bekennen voor jezelf dat je in heel je leven nog nooit wat in het zwart hebt bijgeschnabbeld?


Zoals ik al schreef doet iedereen wel eens iets wat niet kan... maar er is een groot verschil tussen dit per zeldzame uitzondering te doen, en het op constante basis te doen. Als je eens één keer per maand een illegale CS zou gebruiken om eens iets te bekijken zou ik er nog begrip voor hebben, maar doe je dat gewoon iedere dag dan is het pure diefstal.

Jack Daniels schreef:Als ik het hier zo lees, dan worden officiële klanten van TVV ook bestolen, op meerdere manieren zelfs. Ze voelen zich zodanig bestolen dat ze er aan denken om hun abonnement op te zeggen.


Het is niet omdat je in het verleden het systeem kon misbruiken en dit nu niet meer kan, dat je bestolen bent (in tegendeel, je zou blij moeten zijn dat het tot op heden mogelijk was, en nu sportief zijn en de regels aanvaarden). Kan je je echter niet vinden in die regels dan blijf je er gewoon af... zeg het op, TVV zal dan uiteindelijk wel beslissen of het aangepast moet worden of niet.

Ik betreur trouwens ten zeerste de mentaliteit en moraal van sommige hier op het forum... geen idee of het iets met de leeftijd te maken heeft (geen idee hoe oud je bent trouwens) :cry:
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

r2504 schreef:Het is niet omdat je in het verleden het systeem kon misbruiken en dit nu niet meer kan


Het probleem is dat M7 juist de klanten aanpakt die het systeem gebruiken en niet de klanten die het systeem misbruiken.
Waarom heb ik TVV ? Omdat ik comfortabel kon kijken en opnemen in heel het huis voor een redelijke prijs nl <15€ per maand.
Nu kan ik (en velen met mij) dit niet meer, ga ik dan een CS nemen ? nee. Ga ik TVV nog aanraden aan iemand ? Dacht het niet.

Het stomme is natuurlijk dat alle cardshares hun zaakjes al geregeld hebben en dat alle thuisgebruikers maar een extra beperkte kaart moeten bijkopen.
Wie is er dan de zot ? degene die al jaren illegaal naar de cs kijkt of ik die weer maar eens investeer in een bedrijf dat met mijn kl*ten aan't spelen is ?

Over Sky, die boxen kan je gewoon hier kopen hoor met kaart, geen enkel probleem.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

@iceke: je hebt het cru gesteld, maar je slaat spijkers met koppen. Vandaar +1
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

iceke schreef:Ga ik TVV nog aanraden aan iemand ? Dacht het niet.

Ik begrijp de frustratie van TVV klanten die zich bedrogen voelen.
Aan de andere kant bebrijp ik de providers, die zien dat er grootschalig "gesjoemeld" wordt, en hierdoor een bron van inkomsten verliezen (ik wil het woord "illegaal" nog niet gebruiken).
Hierbij maken ze eenzijdig een (terechte?) aanpassing in hun dienstverlening, wat waarschijnlijk een wettelijke reden is voor opzeg.

Iedereen staat vrij om te kiezen welke provider ze nemen. Je moet gewoon de nieuwe voorwaarden vergelijken van alle opties die je hebt: prijzen, voor- en nadelen.
    Telenet (die beslist om binnenkort een aantal analoge zenders te schrappen) ?
    Belgacom (die het voetbzal contract verloren heeft) ?
    TVV (die cardsharing beperkt tot 4 streams) ?
    Bij iedereen zijn er voor- en nadelen ...
Volgens mij geen reden om TVV af te raden. Als uit deze vergelijking blijkt dat TVV voor jou nog steeds de beste prijs/kwaliteit verhouding biedt (zelfs met de kost van een extra kaart), dan is dit nog altijd de goede keuze, toch ?

Als je bij Belgacom meer dan 3 decoders wil gebruiken (voor zover je bandbreedte genoeg hebt), kost dit je de huur van extra decoders. 4 of meer is zelfs niet mogelijk.
Als jij bij Telenet meer dan 4 decoders wil gebruiken, heb je ook de huur en/of activatiekosten.
Bij TVV betaal je gewoon een extra kaartje, so what ?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

M7 kiest voor de makkelijke oplossing, ze pakken de huis tuin en keuken gebruiker aan met deze maatregel, niet de CS servers die bakken geld verdienen met het illegaal verspreiden van shares.

Dat ze een bron van inkomsten verliezen klopt natuurlijk wel, maar voor velen was en is vrije hardware en ongelimiteerd kijken nu juist het argument om voor SAT te kiezen. Nu dit weg valt blijft er maar weinig over pro TVV en dat vergeten ze daar bij M7 blijkbaar.

Nu betaal ik dus 3 keer voor dezelfde zenders, absurd gewoon...

Trouwens, bij Belgacom en Telenet betaal je maar 1 keer om te kijken, bij TVV betaal je en de kaart en de activatie en de huur/aankoop van je reciever dus die vergelijking gaat helemaal niet op.
Laatst gewijzigd door iceke op 12 jan 2012, 12:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

@phillippe_d: ik zou dat "grootschalig" met een grote berg zout nemen. De CS wereld is op zich een vrij gesloten wereld, als volslagen onbekende kom je normaal gezien niet aan de bak wegens het wantrouwen wat er heerst. Cijfers zul je er moeilijk op kunnen plakken, maar ik denk dat het een vrij marginaal (qua cijfers) gebeuren is. Ook de omschrijving "geld verliezen" zou ik nuanceren, want wat je niet hebt of nooit gehad hebt (aan inkomsten) kan je moeilijk verliezen. Ik zou het eerder stellen als "minder inkomsten". Aan mij zou bv. TVV nooit een euro verdienen, wegens de grote bagger in hun aanbod. Wie interesse heeft in een goed aanbod van recente films via satelliet, die is al meteen veroordeeld tot het nemen van een abonnement op een buitenlandse betaalzender. In het aanbod van TVV zie ik nergens een filmkanaal staan (behalve TCM met zijn films van 20 jaar geleden). Een abo op een buitenlandse betaalzender kan of mag je niet nemen uit "auteursrechtelijke overwegingen". Welke oplossing blijft er dan nog over? Juist ja, CS.
En ik kan mij voorstellen dat ik met deze stelling heel wat mensen tegen mij in het harnas jaag. En ik kan mij best voorstellen dat er dan mensen zijn die denken "waarom neemt hij dan geen Belgacom TV of Telenet"? Omdat ik in dat geval veel en veel slechter af zou zijn dan met satelliet tv, gezien het beperkte aanbod. Ook gezien het feit dat BGC en TN zenders aanbieden TEGEN BETALING die een satelliet kijker GRATIS uit de lucht kan plukken. Ik denk bv. aan BBC om er maar 1 te noemen.
Laatst gewijzigd door Jack Daniels op 12 jan 2012, 12:39, 1 keer totaal gewijzigd.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

ik heb voor TVV gekozen omwille van de vrije hardware keuze en dit is nog steeds geldig...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Och, ik heb daar wel wat problemen mee, ik heb helemaal geen probleem met gebruikers die vindingrijk genoeg zijn om de regels naar hun kant te buigen (zoals bv. muziek rippen van youtube of hun muziek/films te downloaden). Uiteindelijk past de industrie zich wel aan : zie Spotify/Netflix en co.
Waar ik wel een probleem mee heb is dat gebruikers criminelen/piraten gaan betalen. Er zijn oplossingen genoeg om dit niet te hoeven doen.
In Nederland zijn ze al openlijk aan het brainstormen om zelf Cardshares op te zetten voor mensen met hetzelfde abbo, als TVV/CD onze zenders afpakt zetten we zelf wel iets op poten dus.
Verder heb ik er ook geen problemen mee om een bevriende Nederander te betalen voor een Canal Digitaal kaart...
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

iceke schreef:Dat ze een bron van inkomsten verliezen klopt natuurlijk wel, maar voor velen was en is vrije hardware en ongelimiteerd kijken nu juist het argument om voor SAT te kiezen. Nu dit weg valt blijft er maar weinig over pro TVV en dat vergeten ze daar bij M7 blijkbaar.

Ik denk toch dat je de commerciële capaciteiten van een groot bedrijf als M7 een beetje onderschat :)
Zo'n beslissingen worden met zekerheid genomen na een anlyse van de commerciële risico's (zoals klantenverlies)

iceke schreef:Nu betaal ik dus 3 keer voor dezelfde zenders, absurd gewoon...

Hoe bedoel je ?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

had Europa behalve de landsgrenzen eveneens de luchtgrenzen opgeheven, dan was er mogelijk vrije keuze van filmkanalen waar Jack Daniels terecht voor pleit. Ook voor het voetbal ware mogelijk betere alternatieven beschikbaar geweest. En de macht van het tweekoppig monster Belgacom/Telenet was aldus gebroken geworden. Helaas...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Ik Betaal 2 keer 2.5€ en 1 keer 10.90€ per maand : 3 keer abbo voor dezelfde zenders.
Bij Belgacom of TN betaal je 1 keer abbo en dan huur per receiver, je betaalt geen extra abbo per receiver.

Ik denk dat zelfs M7 geen glazen bol heeft ;-)
Wat je nu ziet is dat ze heel hun helpdesk afschuiven naar de lokale satboeren (die in vele gevallen ook BGC of TN verkopen), deze werken quasi gratis om hun klanten TVV voor te schotelen (hehehe), de meerprijs die ze halen komt puur uit de installatie. De meerprijs die ze halen uit BGC/TN is de HDMI kabel van 0.75cent die ze verkopen aan 25.95€ :angel:
Wanneer diezelfde satboer een niet TVV reciever verkoopt maakt hij XXX€ meer winst en hoeft hij de shit van TVV niet op te kuisen.
Meer en meer handelaars zijn dit grondig beu en verkopen liever een TN/BGC abbo, tel daar bij dat TVV bijna geen reclame maakt... Wie gaat de klant dan nog overtuigen om voor TVV te kiezen ?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Jack Daniels schreef:Aan mij zou bv. TVV nooit een euro verdienen, wegens de grote bagger in hun aanbod.


Op zich wel een grappige reactie als je er dan alsnog naar kijkt via CS.

Idem voor mensen die muziek bagger vinden, maar ondertussen hun ganse MP3 speler vol hebben staan met diezelfde bagger.

Als het gratis is wil men dus plots wel bagger :roll:
Laatst gewijzigd door ubremoved_539 op 12 jan 2012, 13:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

@r2504: ik kijk nooit naar TVV. Het zit wel in de CS. Ik kijk zo goed als uitsluitend CanalDigitaal en los daarvan een aantal Engelse (film) kanalen. Als ik soms bij mijn vriendin via de kabel zie wat er aan zooi wordt uitgezonden (dezelfde zooi die TVV brengt), dan is er voor mij totaal geen interesse om naar het TVV aanbod te kijken. Zoals gezegd, filmkanalen interesseren mij. Degene die mij bij TVV goeie filmkanalen kan aanwijzen...???
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

iceke schreef:Ik Betaal 2 keer 2.5€ en 1 keer 10.90€ per maand : 3 keer abbo voor dezelfde zenders.
Bij Belgacom of TN betaal je 1 keer abbo en dan huur per receiver, je betaalt geen extra abbo per receiver.....
Wie gaat de klant dan nog overtuigen om voor TVV te kiezen ?

Of je nu 1 keer, 2 keer of 3 keer betaalt maakt toch niets uit ?
Je moet gewoon het totale kostplaatje zien van de verschillende opties, en jou conclusie trekken.
Indien je denkt dat je voor 15.90€ per maand beter af bent bij Telenet of Belgacom ... dan weet je toch hoe je moet opzeggen ?
Niemand moet de klant overtuigen, de klant kan toch rekenen ?

Als ik op 2 adressen Telenet of Belgacom wil, dan moet ik 2 keer betalen
Jij met je 2 kaartjes kan dat waarschijnlijk op 2 adressen gebruiken ?
Bij ieder systeem zijn er voor- en nadelen.

Soit, we kunnen er lang over discuteren, ik heb mijn mening gezegd:
Mijn bedoeling was niet om de opties te vergelijken, maar om aan te tonen dat iedereen kan kiezen uit een aantal beschikbare opties. Dat in deze keuze TVV iets minder aantrekkelijk geworden is, ben ik volledig met jou eens ).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Het ziet er voor mij alvast ook niet meer interessant uit om te investeren in satelliet in de toekomst (toch zeker niet in het kader van een TV Vlaanderen aanbod). Een GSO systeem waar men het in andere topics over had, wordt wel waardeloos, want die 2de, 3de,... smartcard bij TVV is maar voor kleine subselectie van het basisaanbod... Je moet ook een klein beetje redelijk blijven in wat je er tegenaan gooit (eenmalig en maandelijks).

Eigenlijk zit de tv sector nu waar de muziek sector jaren geleden zat: angstvallig blijven vasthouden aan oude modellen en oplossingen. Ondertussen kan er weelderig en gratis gebruik gemaakt worden van een aanbod dat vaak nog beter is (zowel in hoeveelheid als kwaliteit) en sterker nog waarbij gebruikers veel minder last hebben van restricties (denk maar DRM voor gekochte muziek jaren terug) dan betalende klanten.

Bij satelliet zie je de laatste jaren dat dus ook. Het is blijkbaar een veel lagere drempel om in alle flexibiliteit illegaal satelliet te kijken dan voor betalende oplossingen te kiezen. En het concept van klassieke tv zenders wordt ook met de dag meer achterhaald.
Het zal pas interessant worden als er meerdere streaming en download diensten beschikbaar worden (zoals films in Apple Store).
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Voila, de pro's van TVV waren juist dat je een heleboel dingen kan doen die met andere aanbieders in Belgie niet mogelijk waren. Nu die beetje bij beetje wegvallen is het helemaal niet interessant meer om over te schakelen naar TVV.
De mensen die de investering gedaan hebben, hebben baat om veel meer te betalen voor veel minder te krijgen. De mensen die de investering nog niet gedaan hebben hebben geen baat meer bij TVV en kunnen elders goedkoper kijken (en desnoods een FTa reciever bijplaatsen indien ze geïnteresseerd zijn in een hoop buitenlandse zenders)

Je kan de mensen makkelijk wijs maken, investeer voor 1000€ en je krijgt daar veel voor in de plaats. Wat veel moeilijker is, is om iemand een hoop geld te laten investeren voor wat ze op een ander amper voor betalen. (Kabel abbo, paar gekochte Digicorders en kijken en opnemen maar.)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

TomG schreef:Het is blijkbaar een veel lagere drempel om in alle flexibiliteit illegaal satelliet te kijken dan voor betalende oplossingen te kiezen.


Ik zie Jan met de Pet nog niet meteen beginnen met cardsharing... Jan met de Pet zet gewoon een standaard setje van TVV en heeft ook geen probleem met de anti-CS maatregelen. De maatregel treft in eerste instantie die tweakers die er het kantje aflopen (er zijn inderdaad situaties te bedenken waar 4 zenders niet voldoende zijn... voor eigen gebruik).
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Mijn moeder neemt "thuis" en "familie" op terwijl ze naar "komen eten" kijkt. M'n vader moet dan in de keuken niet meer beginnen zappen want dan gaat alles op zwart.
Met Belgacom tv lukt dat voor hoeveel per maand ? Bij TVV lukt dat dus niet meer.
We leven in 2012, blijkbaar ben ik één van de enige die daar problemen mee heeft, de rest leeched waarschijnlijk z'n series gewoon van het net :angel:
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

en waar kunnen deze mensen elders dan goedkoper kijken? Ik beschouw TVV als een video-on-demand oplossing tegen ca 11,00€/maand. Meestal is er wel iets goeds te bekijken zonder de noodzaak om dit op méér dan één ontvanger vast te leggen!
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Ik zie Jan met de pet ook geen TV Vlaanderen in huis halen (zij het in vrij beperkte mate).
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

inderdaad, dat hebben ze bij Mobistar aan-den-lijve-ondervonden...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
depeje
Premium Member
Premium Member
Berichten: 695
Lid geworden op: 22 jan 2011, 00:27
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 31 keer
Contacteer:

Als ik door een straat rij en het aantal schotelantennes zie, kan ik me toch niet voorstellen dat daar weinig Jannen met petten tussen zitten. Of zijn dat allemaal FTA kijkers? En is de FTA wel voor jan met de pet en tvv niet?

Verder de enige carsharing waar ik enig begrip voor kan hebben is het sharen tussen personen die allemaal OOK een kaartje hebben bij tvv. Dat bijvoorbeeld 3 gezinnen hun codes samenleggen om zo allemaal 12 kanalen te kunnen opnemen of snel te kunnen zappen. Als ze met genoeg zijn kunnen ze zo aan elke kaart 4 vaste kanalen koppelen. Als je het niet waard vindt om te betalen, kijk er dan ook niet naar. En zeker geld gaan uitgeven aan criminelen in plaats van aan de rechtmatige eigenaar vind ik er ver over. :cop:

En tja, de prijs: het is aan tvv om daarover te beslissen, niet aan de consument. Als het te duur is weet je wat je (niet) moet doen.
Plaats reactie

Terug naar “Satelliet aanbieders: TV Vlaanderen, Telesat”