Beste
Ik ben een vaste FIBERNET XL gebruiker, en krijg meer en meer waarschuwingen maandelijks dat ik naar de grootgebruikers toeneig met 500GB per maand. Echter merk ik dat de laatste paar maanden mijn downloadsnelheid blijft dalen, ik betaal voor 100MBPS en als ik speedtest.net doe geraak ik amper nog aan de 60MBPS.
Waarom blijf ik dan deze hoge prijs betalen terwijl ik toch niet krijg waar ik voor betaal?
Na het lezen van enkele topics op dit forum, zag ik meerdere mensen met de opmerking, waarom neem je geen VDSL2 oid. Probleem voor mij is dat overal snelheden van 25 tot max 30MBPS worden geadverteerd, wat in mijn ogen veel te weinig is, zeker als je weet dat je die toch nooit krijgt.
Vandaar mijn vraag,
Is het mogelijk om bv het volgende te doen
2x EDPNET NEWER & FASTER te nemen en deze te koppelen als 1 account? Zodat ik aan max 60MBPS Download en max 12MBPS Upload heb, en uiteraard het belangrijkste GEEN LIMIET in download?
Indien mogelijk, hoe moet dit dan gebeuren?
Zijn er eventueel nog andere oplossingen?
Ik kijk alvast uit naar jullie reacties!
Mvg
Jos
Internet pakketten bundelen, hoe?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 214 keer
Als je van de overtuiging bent dat je die '25 of 30' Mbit toch nooit krijgt waarom ga je er dan vanuit dat je 60Mbit zou halen ??? Rare redenering zenne
Trouwens, ik haal mijn 'schrale' 25 Mbit hier wel altijd & onbeperkt
Trouwens, ik haal mijn 'schrale' 25 Mbit hier wel altijd & onbeperkt
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 85 keer
Voor de meeste gebruikers is 25-30 Mbps voldoende, in tegenstelling wat de Telenet-reclame de mensen wijsmaakt. Voor gewoon surfen merk je dat niet. Voor grote downloads zal je misschien "iets" langer moeten wachten, maar je snelheid is wel altijd constant (in tegenstelling tot Telenet). Ik ken natuurlijk je internetgebruik en behoeften niet.jsenden7008 schreef:Na het lezen van enkele topics op dit forum, zag ik meerdere mensen met de opmerking, waarom neem je geen VDSL2 oid. Probleem voor mij is dat overal snelheden van 25 tot max 30MBPS worden geadverteerd, wat in mijn ogen veel te weinig is, zeker als je weet dat je die toch nooit krijgt.
Controleer eerst of VDSL2 beschikbaar is op uw aansluitingsadres. (= Check beschikbaarheid van HD tv via Belgacom TV)jsenden7008 schreef:2x EDPNET NEWER & FASTER te nemen en deze te koppelen als 1 account? Zodat ik aan max 60MBPS Download en max 12MBPS Upload heb, en uiteraard het belangrijkste GEEN LIMIET in download?
Vervolgens is het inderdaad mogelijk om een 30 Mbps aansluiting te krijgen (als je genoeg HD tv's krijgt). Of het technisch mogelijk is om 2 x VDSL2 te krijgen (via verschillende paren) laat ik over aan de meer techneuten op het forum. (retour/rechtstreeks paar)
Maar eerst afvragen of je dat wel allemaal nodig hebt, vaak is snelheid lichtjes overroepen eens je boven een bepaalde grens zit. Een eenvoudiger alternatief is natuurlijk je Telenet behouden en daarnaast een VDSL2. Dit is technisch zeker mogelijk als VDSL2 beschikbaar is en heb je een zekerheid als er één verbinding wegvalt. Coax en VDSL2 komen via verschillende kabels binnen.
-
- Starter
- Bedankt: 1 keer
Bedankt alvast voor de snelle reacties.
Mss ga ik inderdaad te veel fixeren op die 100MBPS, maar als ik iets download wacht ik niet graag lang. Bij telenet is dit vrij snel binnen altijd, echter weet ik niet hoe dit bij een ander zal zijn.
VDSL2 denk ik dat wel beschikbaar is, als ik op Belgacom TV ga kijken zie ik dat ik 2 TV's in HD kan zetten.
Het is niet de bedoeling dat ik nog eens een extra VDSL lijn erbij ga nemen BIJ telenet, ik wil namelijk met dezelfde kosten die ik nu heb gewoon verder kunnen.
Mss ga ik inderdaad te veel fixeren op die 100MBPS, maar als ik iets download wacht ik niet graag lang. Bij telenet is dit vrij snel binnen altijd, echter weet ik niet hoe dit bij een ander zal zijn.
VDSL2 denk ik dat wel beschikbaar is, als ik op Belgacom TV ga kijken zie ik dat ik 2 TV's in HD kan zetten.
Het is niet de bedoeling dat ik nog eens een extra VDSL lijn erbij ga nemen BIJ telenet, ik wil namelijk met dezelfde kosten die ik nu heb gewoon verder kunnen.
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
EDPNET ging toch gebundelde VDSL2 lijnen aanbieden? Is onlangs op het breedband nieuws forum gepasseerd.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
- Heronic
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
- Bedankt: 210 keer
Wat je je in jouw geval moet afvragen is : snelheid > verbruik of niet?
Zoals iemand al eerder zei je merkt het snelheidsverschil enkel bij downloads.
Bijkomstig is dat de snelheid overigens ook afhangt van de server, bij hoeveel data downloads haal je die 100Mbps uiteindelijk effectief?
Zoals iemand al eerder zei je merkt het snelheidsverschil enkel bij downloads.
Bijkomstig is dat de snelheid overigens ook afhangt van de server, bij hoeveel data downloads haal je die 100Mbps uiteindelijk effectief?
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
- Bedankt: 31 keer
- Contacteer:
Die gebundelde VDSL lijnen staan ook al op hun website. Maar het is enkel bedoeld voor professionelen. Je kan ze ook niet kopen zonder SLA. Het kost dan ook bijna 300 euro per maand.Goztow schreef:EDPNET ging toch gebundelde VDSL2 lijnen aanbieden?
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Wat download je zoal dat je 100mbit nodig hebt?
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 187 keer
25 mbit te weinig ???
voor wat te weinig
heb je een speciale toepassing die echt meer nodig heeft ?
met 25 mbit kan je gemakkelijk terrabytes verzetten per maand
alles boven de pakweg 12 mbit is in mijn opinie
1. graag meegenomen natuurlijk
2. totaal weggesmeten geld als het abbonnement dan meer kost
voor wat te weinig
heb je een speciale toepassing die echt meer nodig heeft ?
met 25 mbit kan je gemakkelijk terrabytes verzetten per maand
alles boven de pakweg 12 mbit is in mijn opinie
1. graag meegenomen natuurlijk
2. totaal weggesmeten geld als het abbonnement dan meer kost
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Neem dan een Telenet Business abbonnement.... en verder ga ik me maar onthouden over je andere uitsprakenjsenden7008 schreef:krijg meer en meer waarschuwingen maandelijks dat ik naar de grootgebruikers toeneig met 500GB per maand.
- Patje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
Kijk eens bij de Business Fibernet L ( 70 Mbps met 1 TB volume ) 80 €jsenden7008 schreef:Beste
Ik ben een vaste FIBERNET XL gebruiker, en krijg meer en meer waarschuwingen maandelijks dat ik naar de grootgebruikers toeneig met 500GB per maand. Echter merk ik dat de laatste paar maanden mijn downloadsnelheid blijft dalen, ik betaal voor 100MBPS en als ik speedtest.net doe geraak ik amper nog aan de 60MBPS.
Waarom blijf ik dan deze hoge prijs betalen terwijl ik toch niet krijg waar ik voor betaal?
Mvg
Jos
http://telenet.be/business/nl/small/shakes/vergelijk
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 85 keer
Dat is inderdaad ook een oplossing, maar vergeet de 21% BTW niet, tenzij je een eigen BTW-nummer hebt. In totaal met BTW is het €96,8. (+installatiekosten)Patje schreef:Kijk eens bij de Business Fibernet L ( 70 Mbps met 1 TB volume ) 80 €
http://telenet.be/business/nl/small/shakes/vergelijk
Als de totaalprijs geen rol speelt, kan hij dat nemen, aangezien je dan van dat "grootgebruikersprofiel" vanaf bent. Als hij met 25 Mbps - want normaal gezien ruim voldoende is - genoegen neemt, dan kan overstappen naar VDSL2 een aanzienlijke besparing zijn.
-
- Starter
- Bedankt: 1 keer
Ik ben blij dat ik deze topic aangemaakt heb!
Mss moet ik inderdaad genoegen gaan nemen met een ander abonnement met lagere snelheden.
Denk dat ik dan voor de EDPNET FASTER EN NEWER
Alvast heel erg bedankt voor al jullie reacties!
Mss moet ik inderdaad genoegen gaan nemen met een ander abonnement met lagere snelheden.
Denk dat ik dan voor de EDPNET FASTER EN NEWER
Alvast heel erg bedankt voor al jullie reacties!
- TiTanium
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
- Bedankt: 469 keer
Das geen maximaal 30/6 of 50/6 lijn. Hou dit wel in u gedachten (voor deze moet er 3tv en 3hd staan).VDSL2 denk ik dat wel beschikbaar is, als ik op Belgacom TV ga kijken zie ik dat ik 2 TV's in HD kan zetten.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
2 TV's in HD is 20 Mbps down, denk ik.
Waarom doe je het niet zo: bij Telenet overstappen naar een lichter abonnement en een VDSL2-lijn ernaast nemen, zodat je ongeveer een gelijke prijs betaalt als vandaag maar wel twee lijnen hebt. Je zal ze niet kunnen combineren as such, maar hebt altijd een backup lijn en kunt bijvoorbeeld als je meerdere pc's hebt, er sommige op het ene en sommige op het andere aansluiten. Met pfsense kan je ook dat verkeer automatisch doen regelen, maar dat is veel technischer en daarvoor verwijs ik je naar krisken.
Waarom doe je het niet zo: bij Telenet overstappen naar een lichter abonnement en een VDSL2-lijn ernaast nemen, zodat je ongeveer een gelijke prijs betaalt als vandaag maar wel twee lijnen hebt. Je zal ze niet kunnen combineren as such, maar hebt altijd een backup lijn en kunt bijvoorbeeld als je meerdere pc's hebt, er sommige op het ene en sommige op het andere aansluiten. Met pfsense kan je ook dat verkeer automatisch doen regelen, maar dat is veel technischer en daarvoor verwijs ik je naar krisken.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 12 keer
Minder zelfs, 16.52 TV's in HD is 20 Mbps down, denk ik.
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Mocht de gebruiker een telenet en een vdsl lijn naast elkaar wensen, wil ik hem wel wat helpen hiermee...Goztow schreef:2 TV's in HD is 20 Mbps down, denk ik.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- Heronic
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
- Bedankt: 210 keer
2 TV's in HD is 20 Mbps down, denk ik.
Ja is hier ook zo, haal een effectieve, constante downsnelheid van 1.7MBs.
Ja is hier ook zo, haal een effectieve, constante downsnelheid van 1.7MBs.
“Insanity is my only means of relaxation "
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
2 tv's waarvan 2HD = 16,5/2crapiecorn schreef:Minder zelfs, 16.52 TV's in HD is 20 Mbps down, denk ik.
3 tvs waarvan 2HD = 20/2
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- ISP Official
- Twitter: Telenet
- Bedankt: 49 keer
jsenden7008,
Kun je ons wat meer informatie over de verminderde snelheid en je klantennummer doorsturen via PB?
Op welke manier maakt jouw PC verbinding met onze modem (draadloos, vaste kabel, powerlines,...)?
Gebruik je onze router of heb je een eigen router staan?
Is het mogelijk om de verbinding ook eens met een andere pc te testen?
Kun je ons wat meer informatie over de verminderde snelheid en je klantennummer doorsturen via PB?
Op welke manier maakt jouw PC verbinding met onze modem (draadloos, vaste kabel, powerlines,...)?
Gebruik je onze router of heb je een eigen router staan?
Is het mogelijk om de verbinding ook eens met een andere pc te testen?