telenet digitale TV rechtstreeks op PC?

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
Plaats reactie
jimrask
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 13 feb 2010, 18:03

Hallo, ik heb een vraag waar ik niet meteen een antwoord op vind, en ook niet weet of het eigenlijk wel mogelijk is.
Vroeger hadden we hier in huis Telenet digitale TV (nog met digibox eerste generatie). Een half jaar geleden ofzo is die digibox kapot gegaan, en keken we terug TV via de analoge kabel. Onlangs merkte ik wel dat dat abbo voor digitale TV nog steeds loopt. Bij onze installatie is het zo dat ze beneden in de kelder, waar de kabel binnenkomt, een soort modem van Motorola hebben geplaatst die via zo'n Netgear XE102 het signaal doorgeeft via powerline.
Is het mogelijk om mits eventuele daarvoor benodigde programma's de Netgear aan de andere kant aan te sluiten op een PC en daar dan TV op te kijken? (aansluiten op de ethernetpoort van de PC)
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1614
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
Bedankt: 169 keer

Digitale TV gaat gewoon over de coax, de modem is enkel nodig voor het interactieve gedeelte. Wat je wil doen is dus -op verschillende punten- niet mogelijk ;)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

jimrask schreef:Onlangs merkte ik wel dat dat abbo voor digitale TV nog steeds loopt.
In princiepe is er geen abbo voor Digitale TV omdat het gratis bij je analoge kabelabbonement zit. Uitzondering hierop is natuurlijk de huur van je decoder (maar ik veronderstel dat je nog een gekochte hebt) maar dan kan je een defecte decoder ook altijd ruilen.

Het is zelfs zo dat indien je je Digitale TV effectief zou stopzetten, je 9% extra BTW zal betalen (12 versus 21%) al heeft de regering dit nu ook aangepast (voortaan betaal je dus zo ie zo 21%).
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”